Autor Tema: Bregaste sa KR-a na ABF-a  (Pročitano 22968 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže MACNE_GTI

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3510
  • Age: 33
  • Lokacija: Beograd-kaludjerica
  • Karma: +53/-31
  • Pol: Muškarac
  • Tata kako se pise ljubav?? Pisi sine GTI
Bregaste sa KR-a na ABF-a
« poslato: Septembar 13, 2012, 10:48:24 posle podne »
Aj jedno pitanje za strucnjake,jel bi se dobilo sa ovime nesto,negde sam citao da ventili ostaju duze otvoreni,auto vise vrti a i pored toga izmereno je da su od KR-a bregaste lakse od ABF-ovih za 90 grama po komadu
PRODAJEM PLAVOG KAMELEONA.
Ne, crvenog...
Ne, zelenog... Uuuu... Ekstraaa... Ne prodajem ga !!
XD

Van mreže Pile

  • Majstor Kvarisa
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2042
  • Age: 45
  • Lokacija: Johannesbur - Maputo
  • Karma: +90/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw 2jz, Skyline R33 GTR
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #1 poslato: Septembar 14, 2012, 12:13:39 pre podne »
Abf bregaste su ti najbolje u standardu.

Van mreže Fica

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3454
  • Age: 37
  • Lokacija: Vozdovac
  • Karma: +82/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf mk2 atmo dresina
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #2 poslato: Septembar 14, 2012, 12:25:59 pre podne »
Ortak je stavljao na kr bregaste od abf-a jer su bolje to je sto ja znam. a sad neka kombinacija posto vidim i da se to pominje to nemam pojma.

Van mreže drfedja

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Age: 46
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf IV TDI PD130 highline
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #3 poslato: Septembar 19, 2012, 10:41:23 posle podne »
KR bregaste imaju manji lift, ali veći overlap od ABF bregastih. Usisna KR diže ventil za 9.6 mm, dok za ABF diže 10.76mm, izduvna KR diže 10.2mm, dok ABF diže 10.72mm. U suštini slično rade, mada zavisi od motora da li je 1.8 ili 2.0. Sa ABF bregastim imaš fleksibilniji motor i dosta obrtnog momenta na nižim i srednjim obrtajima, dok sa KR bregastim je motor više "peaky" zbog overlapa.
Drugim rečima, snaga bi trebalo da bude ista, samo što sa KR bregastim maksimalnu snagu dobijaš malo kasnije i na većim obrtajima.
Konkretno, ugao otvaranja na KR usisnoj je 212 stepeni, dok je na ABF 218, a za izduvne je na KR 226 stepeni, dok je za ABF 220.

KR bregaste dobro rade na kratokom bloku (9a/6a), zbog kraćih klipnjača, ubrzaje klipova iz GMT u DMT na ovim motorima je veća nego na ABF. Manji lift je nadoknađen relativno većim strujanjem (VE - volumetrijska efikasnost) na manjim obrtajima od ABF-a, dok veći overlap čini da se 9a solidno zavrti sa KR bregastom. Još jedna stvar: 9a/6a/PL imaju istu izduvnu bregastu kao KR, dok je kod KR usisna "veća". Poređenja radi PL/9a imaju usisnu sa 8.8mm liftom i 200 stepeni, uz znatno manji overlap od KR-a.

Ako hoćeš, možemo da se menjamo, imam par KR bregastih, ja jurim ABF-ove, jer imam 8V menjač sa dužim brzinama. :)

Ortak je stavljao na kr bregaste od abf-a jer su bolje to je sto ja znam. a sad neka kombinacija posto vidim i da se to pominje to nemam pojma.
I kakvu je razliku osetio u praksi? Navodno na KR-u ABF bregaste čine da se motor oseća "življim", naročito na manjim obrtajima, gde je KR prilično lenj.
Doduše na 9a KR bregaste se ponašaju totalno drugačije nego na KR-u. Znam, jer sam vozio.
« Poslednja izmena: Septembar 19, 2012, 10:51:23 posle podne od strane drfedja »
Man walks into a service station and asks the mechanic, 'Do you have a windscreen wiper for a Lada?'
The mechanic scratches his head, thinks for a bit, and replies, 'Well, it seems like a reasonable trade - yes I do!' :D

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 39
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #4 poslato: Septembar 19, 2012, 11:03:09 posle podne »
@ drfedja, pa jel može da se kombinuje da npr. izduvna da se stavi od ABF-a jer ranije otvara a usisna od KR-a koja takođe ranije otvara? Time bi pretpostavljam dobilo da na nižim, srednjim i višim obrtajima auto vuče.

Van mreže drfedja

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Age: 46
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf IV TDI PD130 highline
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #5 poslato: Septembar 20, 2012, 12:08:32 pre podne »
Nije baš tako jednostavno, zbog uglova koji zaklapaju bregaste i remenice. Verovatno bi to užasno radilo, osim ako bi imao štelujuču remenicu, onda bi možda moglo, ali tu se javlja problem što ne možeš da šteluješ overlap na lancu koji povezuje dve bregaste.
U principu, mogu da se kombinuju samo obe 027 ili obe 051 bregaste, a za kombinaciju 027 i 051 bregastih još nisam nikog čuo da je to uradio.
Konkretno 9a/PL imaju 027 bregaste kao i KR, s' tim što se kod KR-a razlikuje usisna.
ABF, ACE (iz Audija 80 B4) i kasnije verzije 9a imaju 051 bregaste, ali ABF ima "veću" usisnu.
Man walks into a service station and asks the mechanic, 'Do you have a windscreen wiper for a Lada?'
The mechanic scratches his head, thinks for a bit, and replies, 'Well, it seems like a reasonable trade - yes I do!' :D

Van mreže SKYLINE

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 559
  • Age: 39
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +14/-82
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Corrado G60
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #6 poslato: Septembar 20, 2012, 12:26:07 pre podne »
Koliko sam shvatio KR ide bolje na višim obrtajima od ABF-a, dok ABF ide bolje na nižim i srednjim obrtajima od KR-a. Jel tako?
Mnogi kažu da KR bolje ide od ABF-a a takođe kažu da se kod ABF-a ne oseti da ima 150 ks.

Van mreže drfedja

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Age: 46
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf IV TDI PD130 highline
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #7 poslato: Septembar 20, 2012, 12:49:32 pre podne »
Pa ne oseti se u Mk3 koji je teži 150 kila od Mk2. ABF ide bolje u Mk2 od KR-a sa istim menjačem, šta god neki pričali. Trojka je malo troma.
Man walks into a service station and asks the mechanic, 'Do you have a windscreen wiper for a Lada?'
The mechanic scratches his head, thinks for a bit, and replies, 'Well, it seems like a reasonable trade - yes I do!' :D

Van mreže Pile

  • Majstor Kvarisa
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2042
  • Age: 45
  • Lokacija: Johannesbur - Maputo
  • Karma: +90/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw 2jz, Skyline R33 GTR
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #8 poslato: Septembar 20, 2012, 01:23:50 pre podne »
Nebi se ja bas slozio sa tobom da ABF u dvojci ide bolje od dobrog KR-a - to dobrog ,mislim na dobru k-glavu i dizne i da je ok motor.

Van mreže topmarko

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2563
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +191/-14
  • Pol: Muškarac
  • Firefighter K-540
  • Auto: golf
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #9 poslato: Septembar 20, 2012, 11:51:40 pre podne »
@Pile objasni ljudima kako se pakuje mk2 da ide onako :)

Van mreže drfedja

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Age: 46
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf IV TDI PD130 highline
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #10 poslato: Septembar 20, 2012, 02:04:27 posle podne »
Nebi se ja bas slozio sa tobom da ABF u dvojci ide bolje od dobrog KR-a - to dobrog ,mislim na dobru k-glavu i dizne i da je ok motor.
Pa možda ide bolje dobar KR od lošeg ABF-a. To svakako. U praksi ne postoji ni jedan tehnički razlog zbog čega bi KR išao bolje od ABF-a u istoj školjci sa istim menjačem. Ima manje momenta i to dosta manje što direktno utiče na vuču, a što se tiče obrtaja i tu je diskutabilna situacija, ali to zavisi dosta od glave, da li je urađena i kako je urađena. Ako ćemo iskreno i 9a sa KR bregastim i K-glavom ide znatno bolje od KR-a u istoj šasiji.
Ovako izgleda situacija stock KR vs stock ABF:
« Poslednja izmena: Septembar 20, 2012, 02:07:33 posle podne od strane drfedja »
Man walks into a service station and asks the mechanic, 'Do you have a windscreen wiper for a Lada?'
The mechanic scratches his head, thinks for a bit, and replies, 'Well, it seems like a reasonable trade - yes I do!' :D

Van mreže Pile

  • Majstor Kvarisa
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2042
  • Age: 45
  • Lokacija: Johannesbur - Maputo
  • Karma: +90/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw 2jz, Skyline R33 GTR
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #11 poslato: Septembar 20, 2012, 09:19:21 posle podne »
Mozemo da se natezemo do sutra. Zadnjih 10 godina sam uvek na trkama 402 metra po celoj bivsoj sfrj i dalje,niko nevozi abf-a u kockici i ako ga je vozio,cupao ga je pa je ubacivan kr ili pravio turbo. Ja dok sam vozio kockicu 16v Kr-a,ni jedan abf me nije dobio-sa kockicom naravno a bilo je probanja koliko hoces po hr i po bosni.
Ja na mog stavim karburatore,delorto mislim 40,drugar na abf-a isto stavi indenticne karburatore a motor mu je 130.000km , opet mu bezim,oboje na 2Y menjacima,oboje vozimo dosta dobro tako da nije do vozaca.
Nemoze da sipa gorivo abf  koliko moze dizne da sviraju na kr-u.
Moje licno misljenje.
Nego Fedja , vidim lokacija Beograd. Koji deo grada?

Van mreže drfedja

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Age: 46
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf IV TDI PD130 highline
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #12 poslato: Septembar 20, 2012, 10:05:48 posle podne »
 Meni lično 2.0 16v u mk2 ide za sekundu bolje od KR-a koji je ranije bio u njemu. A i međuubrzanja su bolja. Ako ništa drugo, bar je na putu 2.0 16v gazda u istoj školjci. :) Ovo koliko se koji vrti, mnogo će zavisiti od glave itd...
Viđao sam i dvojke sa 9a motorima sa KR bregastim i 027 glavama koji peglaju stock ABF-ove za blagu nijansu, ali to opet ništa ne mora da znači, 9a + KR na K-glavi brege daju otprilike jednako KS kao stock ABF i digifant. Razvoj obrtnog momenta je vrlo sličan na ovim motorima, vozio sam oba u dvojkama i vrlo slično idu, dok je KR mrtav na niskim obrtajima, tačnije do 4000 se ne dešava ništa specijalno.

Čak postoji Južnoafrička verzija 9a motora sa KR bregastim i 50mm usisom, kodna oznaka AAL, ima 112 KW.

Sa Banjice sam.
« Poslednja izmena: Septembar 20, 2012, 10:09:46 posle podne od strane drfedja »
Man walks into a service station and asks the mechanic, 'Do you have a windscreen wiper for a Lada?'
The mechanic scratches his head, thinks for a bit, and replies, 'Well, it seems like a reasonable trade - yes I do!' :D

Van mreže Pile

  • Majstor Kvarisa
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2042
  • Age: 45
  • Lokacija: Johannesbur - Maputo
  • Karma: +90/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw 2jz, Skyline R33 GTR
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #13 poslato: Septembar 20, 2012, 11:07:13 posle podne »
Koja juznoafricka verzija,u kom golfu? Ovde dvojka nije pravljena.
Jel se secas tamo '97-2000 god , plave dvojke sa banovog brda,bila spustena,extreme performance imala nalepnicu na pola soferke? kosa obrva napred.

Van mreže drfedja

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Age: 46
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf IV TDI PD130 highline
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #14 poslato: Septembar 21, 2012, 12:38:43 pre podne »
Koja juznoafricka verzija,u kom golfu? Ovde dvojka nije pravljena.
Jel se secas tamo '97-2000 god , plave dvojke sa banovog brda,bila spustena,extreme performance imala nalepnicu na pola soferke? kosa obrva napred.
Nazad vrata bez tablice? Duboki branik... itd...

AAL se ugrađivao valjda u Passat i35. To je 9a motor sa KR bregastim i klasičnom K-glavom, rađen za Južno Afričko tržište.

Da se vratim na temu bregastih, ovo su navodno zvanični podaci, po kojima ABF bregaste znatno šiju sve ostale:

, a ovako izgleda profil otvaranja, t.j. "lobe separation angle"
« Poslednja izmena: Septembar 21, 2012, 12:56:35 pre podne od strane drfedja »
Man walks into a service station and asks the mechanic, 'Do you have a windscreen wiper for a Lada?'
The mechanic scratches his head, thinks for a bit, and replies, 'Well, it seems like a reasonable trade - yes I do!' :D

Van mreže Nikola Calasan

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3917
  • Lokacija: Novi Banovci
  • Karma: +94/-33
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Bmw e91 320d
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #15 poslato: Septembar 21, 2012, 12:51:47 pre podne »
msm da je ta dvojka o kojoj pricate sad kod mene u selu :) raspada se, ali i dalje ide dobro, ako je to ta :)

Van mreže drfedja

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Age: 46
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +7/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf IV TDI PD130 highline
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #16 poslato: Septembar 21, 2012, 01:15:14 pre podne »
Glavna fora kod izbora bregastih nije uvek lift i duracija, već ugao između otvaranja usisnih i izduvnih ventila. Konkretno napisano, širi ugao će dati
više momenta na višim obrtajima pa i više KS, smanjiće maksimalni obrtni moment, proširiće polje maksimalne snage, smanjiće mogućnost detonativnog sagorevanja ( samopaljenja - knock ).
Opet, manji ugao će pomeriti maksimalni tork na niže obrtaje, verovatno će ga povećati, suziće polje maksimalne snage itd...
Drugim rečima, ako hoćete da se trkate, trebaće vam bregaste sa većim "lobe separation" uglom.
U slici objašnjeno izgleda ovako:

Koliko vidim na ovoj slici, KR bregaste imaju 110 stepeni ugao separacije, dok ABF imaju 109 stepeni, što automatski znači manje obrtaja i više torka, mada je razlika vrlo mala. Drugim rečima, ABF sa KR bregastim bi verovatno postizao istu snagu ali na većim obrtajima, dok sa standardnim dostiže na nižim. Pored toga, zbog većeg lifta sa ABF bregastim motor bolje ide na nižim i srednjim obrtajima, dok je na višim dosta limitiran protočnošću glave.
Evo iskopah i dyno plot za 1.8 16V motore sa ABF i KR bregastim, kao i sa Schrik 268:

Razlika se svodi na statističku grešku. Nekih 8 HP se dobija sa 268. U pitanju je 1.8 16V na klasičnom K-jetronicu, a izmerena snaga je na točkovima.
« Poslednja izmena: Septembar 21, 2012, 01:33:36 pre podne od strane drfedja »
Man walks into a service station and asks the mechanic, 'Do you have a windscreen wiper for a Lada?'
The mechanic scratches his head, thinks for a bit, and replies, 'Well, it seems like a reasonable trade - yes I do!' :D

Van mreže Bosko_16v

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 271
  • Age: 34
  • Lokacija: KOTOR ( NOVI SAD)
  • Karma: +14/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf 3 gti 16v ABF
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #17 poslato: Oktobar 26, 2012, 09:48:56 posle podne »
ja sam licno isprobavao kr bregaste na abf motor i auto je iso losije .. toliko iz mog iskustava...a sad moze bit svasta  mahac
Trkaju se dva Opela , suza suzu stize !! lollol lollol lollol

Van mreže luka mk2

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1456
  • Age: 35
  • Lokacija: podgorica crna gora
  • Karma: +69/-57
  • Pol: Muškarac
  • since 1997
  • Auto: Corrado g60, clio rs172
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #18 poslato: Oktobar 27, 2012, 12:33:54 pre podne »
sto je i logicno kad malo pogledas

Van mreže Cvejo

  • VW Početnik
  • Poruke: 2
  • Lokacija: Kraljevo
  • Karma: +2/-6
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 1
Odg: Bregaste sa KR-a na ABF-a
« Odgovor #19 poslato: Novembar 09, 2012, 08:13:54 posle podne »
Imam motor 9a 2.0 16v iz Passata b3,u njemu su fabricke bregaste sa oznakama 027M,koje bi najbolje bregaste bile za taj motor,oznake su mi bitne,da bih znao koje da uzmem,na motor stavljam 2x DELLORTO 40.