Ljudi kod nas i dalje kad cuju za dizela misle da je to sistem ubrizgavanja koji je bio u mercedesu 123 i tamicu.
Ko imalo prati razvoj najsavremenijih dizel motora zna o cemu je rec i kako to sada radi.
Tehnologija ide u pravcu da dizel motor radi u potpunosti isto kao benzinski motor.Evo dajem poredjenje FSI motora sa TDI motorom.Oba imaju CR ubrizgavanje pod velikim pritiscima,imaju isti sistem sa vise pred ubrizgavanja i post ubrizgavanjem.Imaju skoro iste senzore nijanse ih razlikuju.
Sto se tice izdrzljivosti svaki motor je izdrzljiv do svoje granice koju je konstruktor projekovao,sto znaci da se ne mogu porediti motori razlicite konstrukcije.Svaki dizel motor je i po 150% izdrzljiviji od svoje snage,to govori samo koliko taj motor moze da traje pri normalnom odrzavanju i voznji.
Benzinski motori polako umiru jer ogromne prepravke i zajebancije moraju imati kako bi ispostovali najnovije Euro norme.To znaci da npr. FSI motori zahtevaju mnogo kvalitetno gorivo koje mi nemamo,i ta kola kod nas su samo za vlasnika glavobolja a za majstore meka.
Kod nas je situacija da kupujemo kola iz uvoza sa po 400.000km i to vozimo,pa na kraju i chipujemo,pa je i normalno da se sve kvari,ali opet ta kola rade idu dobro i malo trose.
Da ne bude zabune ne gajim simpatuje prema dizelu,jer moj auto za jurcanje je turbo benzinac koji bi trebalo da uskoro ima 400ks,tu snagu moze imati i dizel samo sto je ta snaga na dizelu jako skupa od 8000eur pa do beskraja.
Na kraju krajeva moja situacija je sledeca sa dizelom se vozim svaki dan koji je chipovan i za moje svakidasnje potrebe je super,a vikend auto je naravno turbo benzinac
I da vidim da ima nejsanoca pa da pojasnim, momenat je najbitnija i jedina fizicka velicina koju proizvodi motor,snaga se racuna proizvodom momenta i brojem obrtaja.Tako da je prosta stvar sto dizeli rade a manjem broju obrtaja jer veliki moment proizvode na manjem broju obrtaja od benzinaca.
Ima jos jedan razlog,da bi dizeli mogli da da prave veliki pritisak u cilindru i da pritiskom pale smesu sklopovi moraju biti masivniji i jaceg kvaliteta od benzinskih motora koji imaju varnicu,zato se ne mogu brzo vrteti jer bi delovi pucali,a da se napravi da bude masivno i da se brzo vrti mnogo kosta pa je neisplativo,ali je i nepotrebno jer oni za svoju kubikazu daju dovoljno momenta.
Nadam se da ce ovo nekom pomoci iako sigurno kvari temu
Pozdrav