Autor Tema: saveti za tuniranje 1.6 d  (Pročitano 26889 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Dynamite

  • VW Početnik
  • Poruke: 176
  • Age: 38
  • Lokacija: Cetinje
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #40 poslato: Decembar 17, 2008, 11:34:41 pre podne »
Eh da mi je taj blok odavno mi mi zvizdala turbina driving

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 548
  • Age: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #41 poslato: Decembar 17, 2008, 12:15:28 posle podne »
Pa sta mislis ovako na grubo, koliko para je potrebno da se vrati turbo?

Van mreže ljuboje

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 534
  • Age: 38
  • Lokacija: bijeljina
  • Karma: +5/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #42 poslato: Decembar 18, 2008, 12:05:25 pre podne »
vidis to nisam znao za klipove.kod mene je gtd i ja ozbiljno razmisljao  da ubacujem bosch,cooler,i mali turbo...!?;:

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13074
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #43 poslato: Decembar 18, 2008, 07:18:54 posle podne »
pa zar ti nemas turbinu ako ti je gtd?  :huh:

Van mreže ljuboje

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 534
  • Age: 38
  • Lokacija: bijeljina
  • Karma: +5/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #44 poslato: Decembar 21, 2008, 06:39:53 posle podne »
pa imam turbinu ali neku vecu,a ja mislio da ubacim tu neku famoznu malu(koja je normalno i jaca)

Van mreže Turbo

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2653
  • Age: 38
  • Lokacija: Beograd/Rogatica
  • Karma: +22/-13
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat B6
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #45 poslato: Decembar 21, 2008, 07:12:18 posle podne »
Motor sa "malom" turbinom ima 44kW, a sa "velikom" 51kW, pa ti vidi :rolleyes:

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 44
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #46 poslato: Decembar 21, 2008, 07:27:39 posle podne »
tacno tako, to je noviji tip, manji i ti motori su bili slabiji a cini mi se da se ugradjuje od 89 godine.
Sto se tice tuninga dizela, mal sta se moze dobiti uz velika opterecenja,,,,
problem je samo u tome sto je kod dizela gorivo moguce dovesti u skoro neogranicenim kolicinama, ali je problem u vazduhu, a postavljanje turbine na obicnog dizela je malo nemoguce izvesti, u stvari moguce je i to bi islo ko nezdravo, ali kratko, jako kratko....
ako hoces da se juris sa dizelom, onda ubacis 1,9 td, od g3, odvrnes polugu za turbinu tako da zakrilca budu otvorena stalno, blow off naravno mora da ne bi izbijalo crijeva, zatim zatvoris egr, mao odvrnes pumpu i pomjeris na oko 80 stotih u predpaljenje, moze i malo vise. zatim izbacis prednji-srednji lonac, izduv protocni, i naravno protocni filter, i po mogucnosti intercooler od g2, ili neki vec bilo koji, najbolje je recimo od calibre i sl koji ide u branik.....i ici ce ko nezdrav
ovo je najjeftinija varijanta, znaci varijanta koja mao trazi, a puno daje, bez komplexsnijih prepravki motora koji zahtijevaju otvaranje motora, poliranje i sl....

ali i to je skupa investicija je r je dobar 1.9 td preko 600 e, i to stranac,,,,,

a ako budes forsirao obicnog dizela,,,,hmmmm,,,,kratko ce to da traje,,,vjeruj mi,,,
a o razlikama td i d varijante 1,6....hmmm,,,previse ih je da bi sad o tome pisao i prekomplikovano da se od d napravi td

Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13074
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #47 poslato: Decembar 21, 2008, 11:23:10 posle podne »
A Dandy reci mi malo detaljnije to sto si spomenuo za turbinu, to znaci da se turbina pali ranije, tj. smanjuje se turbo rupa? I naravno ima li nade da se to odradi na mk2 1.6td("velika turbina" sa intercoolerom), posto je rupa bas velika...

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 44
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #48 poslato: Decembar 22, 2008, 10:04:12 pre podne »
kod intercoolera mora rupa biti veca jer je potrebno turbina da napuni sva crijeva i intercooler, a to trazi odredjeno vrijeme pa je reakcija na gas malo sporija u startu.
na 1,6 td cini mi se da nema ta poluga za podesavanje, ne mogu sad da se sjetim, ali mislim da nema.
kod 1,9 td ima, i ide od izduvne turbine na usisnu sa zadnje strane, prema protivpozarnom zidu, e sad ona kad se stiska gas otvara zakrilca i omogucava vise vazduha da prodje.
jbg ne mogu fucking sliku da okacim,,,grrrrrrr,,,,,,,
to je sistem koji omogucava da se preciznije dozira vazduh, i kad se taj sraf za podesavanje max zavrne tj poluga max skrati, onda je turbina otvorema stalno,,,,to ukljucivanje i sl ne postoji, znaci turbina stalno vrti, nemoguce je zaustaviti i iskljuciti,,,,,jer izduvni gasovi stalno moraju da okrecu impelere izduvne turbine, koja je u cvrstoj vezi sa usisnom,,,,samo je moguce da se regulise ugao lopatica usisa.....
naravno kao storekoh mora blow off ventil da se postavi jer je kod 1,6 td malo nepouzdan, a 1,9 ga i nema, vec koristi egr kao blowoff, a kod njega se egr aktivira preko vakuma, koji se ukljucuje preko elektroventila koji inicira prekidac na pumpi, i samim skidanjem egr-a se puno dobija, jer nema razmjene sa izduvom motora, i gubitka pritiska usisa.
e sad intercooler koliko je bolji po pitanju snage i za duzi put, toliko skodi prilikom kratkog potezanja,,,varijanta za prevazilazenje turborupe je kvacilo, pun gas, pustis kvacilo i tjeraj,,,,,tj caka je isturirati ga da nabije pritisak u sistem
Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže ljuboje

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 534
  • Age: 38
  • Lokacija: bijeljina
  • Karma: +5/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #49 poslato: Decembar 22, 2008, 04:25:32 posle podne »
a jaro,sta meni treba da gtd bude gtd inercooler,koje prepravke i koliko se to isplati(mislim na vijek motora i  samih performansi).kod mene je fabricki 51kw.

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13074
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #50 poslato: Decembar 22, 2008, 06:27:37 posle podne »
Hm, pokusao sam da razumem ovo sto si napisao...Znam da turbina ne moze da se "iskljuci i ukljuci", nego se ne razumem bas detaljno. Ono sto mi je dosta cudno je recimo da kad idem 4. ili 5. brzinom pri 2000 obrtaja i malo vise  kada pritisnem gas do kraja turbina u trenutku nabije max pritisak 0.8 bara, dok u nizim stepenima postepeno tek kad predje 2700 obrtaja dostize taj pritisak...
A da osim te fore sa kvacilom je i fazon da nikad ne spustash ispod 2000 obrtaja  bonk biggrin

Ljuboje
Ne moze da skodi motoru, moze samo da bude bolje, tj. auto ce manje da ti dimi i mnogo ce lakse da izvlaci vise obrtaje. Mislim da nije tezak poduhvat, najbolje bi ti bilo ako nabavish intercooler od dvojke ;)

Van mreže ljuboje

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 534
  • Age: 38
  • Lokacija: bijeljina
  • Karma: +5/-3
  • Pol: Muškarac
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #51 poslato: Decembar 22, 2008, 06:46:24 posle podne »
ja sam stavljao cooler od dvojke na ovo svoje cudo i nista se ne desava....potpuno isto vuce...

Van mreže DANDY

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 768
  • Age: 44
  • Lokacija: Bijeljina-Beograd, medakovic
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #52 poslato: Decembar 22, 2008, 10:13:53 posle podne »
pa nece da se osjeti neka razlika jer je intercooler kod dvojke smjesten odmah pored motora i iskreno ni sam ne znam koja mu je funkcija, jer on tu sve radi samo ne hladi vazduh, poenta intera je da ohladi vazduh, a hladjenjem se vazduhu smanjuje zapremina sto znaci da veca kolicina vazduha ulazi u cilindre, i prepravka je jednostavna, uzmes intercooler, vod vazduha koji vodi od turbine na usis raskacis i okrenes usis za 180 stepeni onda nadjes crijeva i odvedes vazduh od usisa na intercooler i nazad na usis, i to je to
to madison,,,pa to je  i normalno, jer turbina radi na principu pritiska i kolicine protoka izduvnih gasova  a ne na principu broja obrtaja., i sasvim je normalno da je mnogo veci pritisak i protok izduvnih gasova u 4 ili 5 brzini na istom broju obrtaja nego u 1 ili 2 brzini....sto je u direktnoj vezi da ne treba isto potopiti papucicu gasa u 1 ili 2 da bi postigao 2-3000rpm i 4 i 5 brzini,,,,
nadam se da je malo jasnije,,,da imam kako da okacim slike, bilo bi jasnije,,,,
jbg tubine su mi bile diplomski rad na akademiji, pa sam uradio domaci zadatak,,,,
Vozi sigurno.......vozi TENK
www.vw-club.rs

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13074
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #53 poslato: Decembar 23, 2008, 01:37:49 posle podne »
Hvala tebi na odgovoru, a intercooler na dvojci je dovoljno veliki, a sto ti kazes mnogo su ga lose postavili, dodushe ima neke plastike koje usmeravaju vazduh, ali nije bas najbolje odradjeno pogotovu zato sto je ic postavljen uzduzno, umesto poprecno...Mada i nema bas puno mesta gde da se stavi, mnogo je nezgodan motor za majstore  biggrin

Ali mogu ti reci da se razlika u snazi dosta primecuje u odnosu na td bez ic-a, mada je i turbina drugacija?

Van mreže bokili

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 241
  • Age: 35
  • Lokacija: derventa
  • Karma: +0/-0
  • Pol: Muškarac
  • vw kralj
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #54 poslato: Februar 03, 2009, 07:59:21 posle podne »
nema se sta tu da radi puno na dizelu sem pumpe nece toliko puno trositi a ko oce da pojaca snagu na 1.6d onda izbusis blok i stavis vece klipove puknes ga na drugu specijalu i bog te veselijo
pozz ja vozim vw jetta 2 87 god 1.6d extra prije 2 mjeseca sam poceo da ju sredjujem i tako ubrzo cu i slike da objavim pozz da se ne zaboravi:KO KOCI TAJ I GUBI Bokili

Van mreže Pitatore

  • VW Početnik
  • Poruke: 31
  • Karma: +0/-1
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #55 poslato: Oktobar 08, 2011, 11:25:57 posle podne »
Posto se prvi put srecem sa dizelom,a vozim passat 1.6D,jel moze neko mozda okaci sliku bosch pumpe i tog srafa za odvrtanje nafte?
Hvala unapred

mladen3103

  • Gost
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #56 poslato: Oktobar 09, 2011, 07:52:06 pre podne »
dok je stari imao dvicu pre cirka 8-9 godina posto se vukla kao infuzija sa 1.6d i 5-om ekonomik
i posto sam je mrzeo iz dna duse jel se uvek pokvari kad ja sjednem pokusao sam je ubiti,i to prvo odvrtanjem bosch pumpe do kraja plus gasiranje
isla bolje e posto sranje ope nije htjelo crcknut poceo sam sipal litar benzina na 20 lit nafte,e onda je isla dosta bolje,
i na kraju sam dogurao do 1,5 lit benzina na 20 lit nafte,e onda je stvaaaaaaaarno isla,a pri jacem gasiranju i dizat temp dok sa litar benzina nije dizala temp
ali je ope nisam uspio satrati,iskreno i jugo 45 je bio brzi od 1.6d bar moj dojam angry2

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13074
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #57 poslato: Oktobar 09, 2011, 10:44:23 pre podne »
Los ti je dojam, imao sam jugo 45 i to perfektan, 1.6d je za njega motor i po. A to da je shit si sam opovrgnuo kad nisi mogao da ga unistis.
Da je za tuning-ne. Manite se ljudi toga, taj motor je napravljen da malo trosi.

Van mreže Stefan91

  • GTIjevi
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2294
  • Age: 32
  • Lokacija: Beograd Cukaricka Padina
  • Karma: +27/-22
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #58 poslato: Oktobar 09, 2011, 10:52:37 pre podne »
1.6d ako je dobar motor, moze se lepo covek prevesti od tacke A do tacke B uz minimalne troskove
ali samo toliko
kakvi konji, kakvo budzenje on fabricki ide 18-19s do 100km/h  z
za njega je vazno ujutru da upali i to je to

...ja bi ga tako kilavog pre vozio nego mk4 sdi
koji je skuplji 3x, skuplji za odrzavanje, a kilav ko mk2....jedina mu je prednost sto selo prica da vozis cetvorku a ne dvojku ;)


wagenman

  • Gost
Odg: saveti za tuniranje 1.6 d
« Odgovor #59 poslato: Oktobar 09, 2011, 12:06:58 posle podne »
Posto se prvi put srecem sa dizelom,a vozim passat 1.6D,jel moze neko mozda okaci sliku bosch pumpe i tog srafa za odvrtanje nafte?
Hvala unapred

                      Kada gledaš u motorni prostor a pri tome stojis ispred auta, šraf treba da bude sa desne bočne strane boš pumpe. Ako predhodno nije diran na sebi ima plastični prsten i metalni osigurač. Skineš prsten i osigurač, ispod plastike će se pojaviti sigurnosna matica od 6mm (ključ 10). Motor zagrej do radne temperature i onda odpusti sigurnosnu maticu. Šrafcigerom onda podigni ler gas (naravno motor treba da radi) za nekih 250-300 o/min (ne više). Posle toga šrafom sa zadnje strane pumpe vrati ler na normalu. Osetićeš razliku kako vuče, a da pri tome u "normalnoj" vožnji neće povečati potrošnju.  beer