kod intercoolera mora rupa biti veca jer je potrebno turbina da napuni sva crijeva i intercooler, a to trazi odredjeno vrijeme pa je reakcija na gas malo sporija u startu.
na 1,6 td cini mi se da nema ta poluga za podesavanje, ne mogu sad da se sjetim, ali mislim da nema.
kod 1,9 td ima, i ide od izduvne turbine na usisnu sa zadnje strane, prema protivpozarnom zidu, e sad ona kad se stiska gas otvara zakrilca i omogucava vise vazduha da prodje.
jbg ne mogu fucking sliku da okacim,,,grrrrrrr,,,,,,,
to je sistem koji omogucava da se preciznije dozira vazduh, i kad se taj sraf za podesavanje max zavrne tj poluga max skrati, onda je turbina otvorema stalno,,,,to ukljucivanje i sl ne postoji, znaci turbina stalno vrti, nemoguce je zaustaviti i iskljuciti,,,,,jer izduvni gasovi stalno moraju da okrecu impelere izduvne turbine, koja je u cvrstoj vezi sa usisnom,,,,samo je moguce da se regulise ugao lopatica usisa.....
naravno kao storekoh mora
off ventil da se postavi jer je kod 1,6 td malo nepouzdan, a 1,9 ga i nema, vec koristi egr kao blowoff, a kod njega se egr aktivira preko vakuma, koji se ukljucuje preko elektroventila koji inicira prekidac na pumpi, i samim skidanjem egr-a se puno dobija, jer nema razmjene sa izduvom motora, i gubitka pritiska usisa.
e sad intercooler koliko je bolji po pitanju snage i za duzi put, toliko skodi prilikom kratkog potezanja,,,varijanta za prevazilazenje turborupe je kvacilo, pun gas, pustis kvacilo i tjeraj,,,,,tj caka je isturirati ga da nabije pritisak u sistem