Za 1.8 nznm,cuo sam da moze od mk3 2.0 8v...
Moze, al je duzi prenos od 2Y i nikako nije za 1.8 motor. Vozim u Mk2 2.0 16v ovaj menjac i ubrzanja su veoma dobra, ali su medjuubrzanja losija nego sa 2Y. Npr. od 0-100 Kmh sa CHE menjačem izvlačim 7.3 sec dok sam sa 2Y menjačem izvlačio 7.6 sec. Tajna je u dužoj drugoj brzini.
2Y i CHE od trojke 2.0 8v imaju istu spojničku osovinu, identičnu prvu i finalni prenosni odnos.
druga je na 2.13 na 2Y, a na CHE je 1.94, pa stotku izvlači na nekih 6500 rpm
treća je 1.44 na 2Y, a 1.296 na CHE, pa je medjuubrzanje od 80-120 bolje sa 2Y, ali sa CHE lakše stiže od 120 do 140-150 Km/h na 6500 rpm.
Vrlo je diskutabilno koji je bolji na 402m, po meni bih rekao da u kombinaciji sa 2.0 16v bolje vreme daje CHE menjač, mada su nijanse u pitanju.
Izlazna brzina na 402m je oko 150 Kmh, pa ne bi bilo loše da se trećom izvlači ta brzina u polju visokog obrtnog momenta.
Oko svega toga je dosta velika nauka, jer menjači i prenosni odnosi moraju da budu dobro uklopljeni sa krivom obrtnog momenta motora koji se nalazi u automobilu.
Npr, nikako ne bi bila dobra kombinacija dugačak prenos i 1.8 16V sa sportskim bregastim i urađenom glavom. Tu je definitivno bolja varijanta 2Y. Ako šaltaš na 7500-8000 rpm, definitivno što kraći prenos.