Razmisljao sam nesto o toj vecitoj temi koliko auto trosi. Ovaj detalj kada sam dao Pasata drugaru koji je imao znacajno jacu potrosnju sa istim autom mi je pokazao da ljudi razlicito voze tj da ih dosta ne zna da vozi ekonomicno. Zato po forumu ima nevernih Toma i onih koji dolaze kod majstora da im smanji potrosnju. Sta radi moj drugar u voznji, a ja ne? Pre nego krene dodaje mu dosta veci gas da bi krenuo. Onda u gradu naglo ubrzava iako vidi semafor ispred sebe ili kolonu i onda naglo koci. Iskljuci start/stop jer ga nervira. Ne menja brzine na malim obrtajima (sugerisanim od ECU) vec ga drzi u visokim (visim) obrtajima da bi mu auto bio spreman za preticanje (iako nema gde da pretice). Ja sam aktivan vozac skoro 25 godina, znam kako da upravljam autom sa minimalnom potrosnjom kad hocu da testiram minimalnu potrosnju.
Sve ovo kad saberes pravi ZNACAJNU razliku u potrosnji. Isto tako i nervoza za volanom. Ja kad krenem 45min pre posla vozim polako i bez histerije. Kad krenem 30min pre posla onda sve to ukljucim
Ovo dovodi do sledece stvari koju niko ne pominje kada je potrosnja u pitanju. Vreme. Auto koji malo trosi mora da se vozi polako, a to znaci vise utrosenog vremena u voznji. Nekome vise kosta 15min duza voznja, nego 2L veca prosecna potrosnja. Pasata vozim kao baba jer mi je on nekako vise za udobnu voznju nego za jurnjavu po gradu za svojih skoro 5 metara duzine, dok kad sam u Golfu ili Lupu jedan zvuk visokih obrtaja me potera da vozim kao da sam ih ukrao
i pri tome se znacajno drugacije ponasaju na komandama. Pasat se ljulja kao ladja, a ovi geteijevi kao turbo kapsule. Skoro sam bio sa Golfom do NS i nisam ga spustao ispod 160 (prejebao sam navigaciju za 15min
), a kad sam se vratio imao sam osecaj da sam imao boks mech, da sam se uradio u teretani. Kod Pasata se zavalim i ljuljam dok putujem. Dva razlicita sveta.
Potrosnje koje pominjemo isto variraju znacajno. Zimi ovaj moj sigurno bije 8L po gradu jer mu treba 20min da se ugreje sto mi je prakticno 66% puta do posla. Ove potrosnje koje sam stavio na YT su iz mog licnog iskustva minimalne koje ovaj auto moze da ima za moju dnevnu deonicu puta po toplom vremenu. Ona nije realna jer ne vozim svaki dan tako. Neko meri realnu, neko minimalnu. Podatke o potrosnji koje daje VW i ostali proizvodjaci su minimalne moguce, a ne realne.
Ogromna vecina ljudi ne zna po kojim parametrima se izracunava "gradska potrosnja" kao sto ne znaju da je standard za izracunavanje potrosnje drugaciji od zemlje do zemlje.
Uzimajuci sve ovo u obzir objasnjava velike razlike u stavovima o potrosnji.