VW Klub

VW Caffe => OFF Topic => Temu započeo: cDa April 11, 2023, 05:56:06 posle podne

Naslov: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: cDa April 11, 2023, 05:56:06 posle podne
Volkswagen ne planira da razvije novu generaciju motora sa unutrašnjim sagorevanjem svog legendarnog automobila Golf, rekao je šef brenda Tomas Šefer za automobilsku publikaciju Automobilvoche u nedelju, označavajući kraj linije za vozilo koje se prodaje od 1974. godine. Fejslift mk 8 ce biti zadnji benzinski model golfa, dalji fokus ide na elektricna vozila.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volkswagen-not-planning-new-combustion-engine-golf-automobilwoche-2023-04-02/

Kakva su vasa misljenja? Po meni trebalo se ici na dalji razvitak zelenog bio dizela ili smanjenje emisija, a ne odmah skok na struju.. U momentu kada litijuma nema, baterije su skupe, a drugih izvora skladistenja struje nema, cist promasaj. Smrt jedne ikone.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 11, 2023, 07:25:04 posle podne
Meni je jako žao zbog ove elektrifikacije koja nam je izgleda htjeli mi ili ne budućnost. Mislim da će fejslift model Golfa 8 biti i poslednji Golf, da se više neće proizvoditi. Svakako da je trebala da se razvije nova generacija motora na unutrašnje sagorijevanje, međutim meni se čini da to ne odgovara fabrikama. Došli smo u fazu da motori sa unutrašnjim sagorijevanjem gotovo da nemaju većih problema ukoliko se redovno održavaju, da je potrošnja goriva i zagađivanje svedeno na minimum, a fabrikama svakako ne odgovara da prodaju automobile koji mogu da traju više decenija. Ta era kvalitetnih automobila je završena još sa Golfom 4, sve na dalje je manje kvalitetno.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: cDa April 12, 2023, 08:50:31 pre podne
Da ali u zelenoj eri, zar elektricna vozila ne stvaraju vise e-otpada? SUS motor strada, menjas deo vozis dalje isti motor. E motor rikne menjas ceo motor..
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 12, 2023, 09:07:35 pre podne
Naci cemo mi nacina da se to otvori i nabudzi kao i sve do sad
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 12, 2023, 09:55:04 pre podne
Nije samo to problem, meni je recimo nezamislivo da krenem da duži put i moram da čekam par sati da se auto napuni negdje u putu, pa traženje punjača, čekanje... Mislim da neće biti u široj upotrebi dok se ne riješi taj problem oko čekanja da se napuni auto. Baterija takođe smanjuje kapacitet svakim punjenjem do maksimuma, kao i na telefonu, nakon par godina neće biti ista autonomija korištenja i to je takođe jedan problem. Još pored toga neće više biti GTI i GTD modela, prava šteta i mislim da prebrzo sve ovo ide. A ja sam ubijeđen da je mogao još bolje taj ekološki dio da se sredi sa motorom na unutrašnje sagorijevanje koji već i trenutno ne prave veliku emisiju štetnih gasova.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Madison April 12, 2023, 10:30:33 pre podne
Ovo je odluka koja je iznudjena regulativama i lobingom, VW je odlucio da im je to najprofitabilnije i najsigurnije u ovom trenutku. Da li ce im se isplatiti, ostaje da se vidi, ali trenutno je plan EU da se zabrani prodaja vozila sa motorima na unutrasnje sagorevanje pocevsi od 2035, tako da bi kad-tad morali da preduzmu ovaj korak, osim ako se zakon ne izmeni. Koliko vidim, Toyota ne odustaje od motora sa unutrasnjim sagorevanjem, ali oni imaju mnogo vece trziste van Evrope.

Infrastruktura za punjenje moze da se izgradi cim ulete investicije, mislim da je veci problem napraviti struju u dovoljnoj kolicini, Evropa vec sada kuburi sa tim, pogotovu zbog rata u Ukrajini. Mislim iskreno da ce se i to resiti, jer nece ovo biti promena preko noci, sve i da se zabrani prodaja novih auta 2035, racunajte da ce i po EU da vecina vozila bude na benzin/dizel jos najmanje 10 godina nakon toga, a do tada i svet moze da se obrne naopacke, kamoli da se resi infrastruktura. S obzirom na to koliko mi kaskamo za EU, vozicemo mi sva kola na benzin i dizel kojih se EU otarasi jos dobrih 30 godina sigurno. :)

Golf kao Golf ce sigurno nastaviti da se proizvodi jer im je to ime koga ne verujem da ce da se odreknu, samo sto se biti na struju. Verovatno ce biti i GTI verzije, ali meni to licno gubi svaki smisao. Kao sto je Porsche stavio oznaku "Turbo" na Taycan.  wacko

Ovo je inace samo odluka VW-a, nisam nigde procitao da se planira isto i za modele istog segmenta iz Skode i Seata.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 12, 2023, 08:40:52 posle podne
Ma punjaca je sve vise i vise kroz eu...cini mi se da ne mozes proci 100km da nema barem po 3-4 punjaca, a zbilja kad se "uleti" u to, to ce se za cas napraviti...a sto se tice jes vrsta pritiska da se sto prije predje na el ali i ko zna koliko bi pametno bilo da se izmisljaju novi sistemi za eko jer su nam dosta jada zadali sa partikularnim tj nama jer mi na kraju kupimo to sto je kod njih odradilo posao koji je trebalo za tih 10ak god
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 14, 2023, 09:11:23 pre podne
Pa nije odmah skok na struju, to je priča već 10 godina i planovi za još 10 godina unapred..
pošto sam ja baš zagrejan za EV priču, i raspitao se, probao u praksi evo par mitova da rasčistim:
1. Baterija nije kao na telefonu, telefon puniš od praznog do punog svaki dan, auto baš manjina u istoj meri. Deklarisana je za bar 1500 punih ciklusa, što je sa dometom od 650km skoro milion kilometara. Nek je i pola toga, pa da poredimo koliko kola može komotno da pređe toliko a da i dalje ima istu potrošnju, isto konja, sve to što se očekuje u kontra smeru.
2. Struja nije problem.. sve da sutra svi auti na svetu prešaltaju na struju će imati goriva za taj prelazni period da elektrane prave više struje. Kot njih je iskorištenost daleko veća, tako da dobiješ više KWh za istu količinu goriva, plus manje gasova proizvode jer su striktniji standardi nego kod kola.
3. Punjenje nije problem, ali je drugačije nego kod klasičnih kola i navike će morati da se menjaju. Isto kao što su se menjale kad smo prešli sa starih telefona gde baterija drži po 10 dana na nove smartphone koji jedva dan sastave sa jednim punjenjem. Da je trenutno idealno, nije, al je daleko od toga šta ljudi misle. Na brzim punjačima koje montiraju sve pumpe po autoputevima se auto napuni 10-90% (tj 80% kapaciteta) u recimo 15-20 minuta. Prvih 10% i zadnjih 10% se puni još tih 40 minuta, jer zbog načina kako baterije rade mora napon da se smanji. Kao kad puniš čašu vode.. na početku moraš sporije da ne pljuska, i na kraju moraš sporije da ne prelije.. između udri miško.
U praksi je problem ljudima koji prelaze "u cugu" 1000km recimo, jer moraš onda ili da staješ 3-4x po 15-20 minuta ili 2-3x po čuku vremena. Čast takvima, al tih je 0.01% vozača realno. Kod 99% je 5-30km dnevno vožnje + 2-3 duža puta godišnje na letovanje,zimovanje, i za tih par puta će izdržati tu "muku" extra sat vremena, kao što mogu da izdže 12h na granici u špicu sezone.
4. EVovi po mom skromnom mišljenju nisu prljaviji za okolinu od SUS motora .. sam motor može da traje 200 godina, i kad crkne se premota i to je to, opet 200... baterija koja završi životni vek za auto je i dalje dobra za 101 primenu gde je ok, recimo power wallovima, medicinskim uređajima, upsovima, na kraju krajeva mogu da rasparčaju na ćelije i koriste u igračkama..
5. Nije da ne mogu da prave više stvari koje izdrže 50 godina, nego većina ljudi više istu stvar ne koristi 50 godina kao nekad.. i da bi ostao konkurentan prosto moraš da optimizuješ primarno za životni vek koji se očekuje sada.. jel bi iko platio telefon 50% skuplje ako će trajati 15 godina? neće naravno, jer će za 5 već biti tehnološki zastareo i zamenićeš ga, i čemu onda to? :)

Za EVove trenutno je najveći problem urbano punjenje, nisu ni baterije ni cena ni duži putevi, nego nedostatak "spore" infrastrukture po gradovima... idealno za kola je slično kao telefon, koristi preko dana, pa preko noći stavi polako da se napuni do 100%.. po ljubljani je trenutno 120 punjača za EVove i to ne bi moglo da izdrži navalu kad bi svi preko noći prebacili na struju... ko je van grada i ima kuću ima rešenu stvar a po gradovima će biti najveselije.

Vozio zadnjih godina: EV smarta fortwo, EV smarta forfor, EV twingo, EV fiat 500, Renault Zoe, Bmw i3, EV Golfa, ID.3 , ID.4, ID.buzz, Tesla model 3 performance, Model s 95+, od toga sam imao ID.3 nedelju dana na probi i model 3 2 dana i zaljubio se. Sad gledam kombi da zamenim za EV varijantu istog, al nemaju nigde u blizini neki testni da probam par dana u praksi kako je. Posle model 3 performance me nijedan SUS namunjen ne zanima, auto je lađa po putu a kad očepiš do kraja ostavlja ferarije za sobom, a kamoli GTIeve :)
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 14, 2023, 07:14:03 posle podne
A zbilja ta tesla kad si je vec vozio...kakvog je kvaliteta i osjecaj u voznji? Je li plastika neka ili lici na nesto ili je cijena takva samo zbog tehnologije
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 14, 2023, 09:02:43 posle podne
E pa baš sam gledao, jer su svi ispljuvali zazore i slično i nisam primetio neku falinku.. dal je to što je model 3 ili što su imali 10 godina da ispeglaju prozivodnju, ili je baš neko birkao za testne da su tip top, nemam pojma.
osećaj vrhunski, prvi put posle X godina da sam seo u auto, očepio gas i nisam imao muda do kraja na prvu da ga stisnem, morao sam da popustim, ubrzanje je neverovatno zarazno :)
po putu me najviše podsetio na A6 moj matori, velika,teška limuzina, pegla rupe i pizdarije super, oseća se u krivinama da ima mase, al ga ista da drži zalepljenog za put.
tehnološki mi je bila vrh, kao geeku, sa izuzetkom autopilota koga bi pre koristio po gradu/regionalnom putu nego po autoputu... kapiram da je amerima koji ne znaju da voze vrh vrhova, meni je bio osećaj kao da me vozi neko ko je tek izašao iz autoškole... ove koje poznajem da ih imaju godinama kažu da se navikneš i većina "vozi" možda 5% vremena, ostatak autopilot.
probao namerno po gradu, regionalni putevi, autoput, vukojebine, gde mogu da punim itd i nemam zamerki nigde, vrhunac mi je bio kad smo išli po planini jednoj, drvoredi, krave, koze i stanem na sred jedne baš konkretne uzbdrice da vide klinci neke živuljke.. pustim kočnicu i računam moram po gasu da krenem sad, kad ono ama baš ništa razlike, obrtni momentat ko kamion, ne oseća.
2 razloga zašto ga nisam kupio na kraju:
1. ne rade kao firma staro za novo, tako da bi morao sam da se zajebavam svoj da prodajem.
2. nemaju nikakvo kreditiranje, leasing, baš ništa oni sami, znači naručiš auto, pošto ionako ima lupam 6 boja i 2 nivoa opreme, tj 12 kombinacija, sjure gde ima najbliže već napravljen i dobiješ u 1-4 nedelje, i kad jave da je stigao očekuju da imaš sve spremno da ga platiš odmah.
i moram da pohvalim način kako dobiješ auto na test.. znači preko neta sam rezervisao datum, dobio link za osnovna uputstva kako se otključava, kako se puni itd.. došao tamo, potpisao jedan papir i dobio auto, sedi vozi... ništa depozit, ništa nekog smaranja...
kad sam vraćao očekivao sam da će krenuti sa prodaja delom, koji me iskreno smara kod prodavaca.. kad ono još manje.. vratio auto, ostavio karticu, kaže hvala, jel imate pitanja? nema, super, javite ako hoćete jedan..

sad mi ne čini posao jer imam 3 deteta + žena + ker, al da izbace neki kombi bi se opako zainteresovao :)

inače po pitanju para sam preračunao da sam "na nuli" sa sličnim dizelom u 7-8 godina, posle toga "u plusu", jer nema servisa, osiguranje je minimalno, punjenje skoro džabe, itd itd
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 14, 2023, 09:24:52 posle podne
Pa i mene interesuje zestoko...privlaci me ta brzina, prostor, pogon na sve tockove, uopste ulaganja koja su potrebna u to auto, a eto po prici skoro nista nema, e jedino sto je preskup da se uzme novi, a polovni je pitanje koliko je pametno...e sad ako "odise" kvalitetom i uz sve obo sto generalno kazu onda mozda i opravdava cijenu
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 14, 2023, 09:32:20 posle podne
kvalitet je recimo u rangu mog rapida koji je imao top opremu, al je daleko od kakvog Slinea ili S klase i sličnog što dobiješ za te pare. ja možda nisam idealna osoba za neku procenu, jer dok su mi sedišta udobna, volan udoban i ergonomija štima, za ostalo me zabole :)
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Desmo April 14, 2023, 11:03:34 posle podne
4.

"Fossil fuels remain the greatest source of electricity generation worldwide. In 2021, coal accounted for roughly 36.5% of the global power mix, while natural gas followed with a 22% share."

Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 14, 2023, 11:52:51 posle podne
Pa da, al dalje matematika ide ovako..
benzinci imaju efikasnost samo 20% , dizeli 40%, elektrane 60% .. ostatak do 100% ode na gubitke tj toplotu
EVovi imaju efikasnost 90% i preko.
znači za teoretskih 100l energenta (benzin, dizel, itd) će:
benzinac upotrebiti 20l i baciti 80l
dizel upotrebiti 40l i baciti 60l
EV kroz elektranu upotrebiti 55l i baciti 45l
i to je optimistički na strani SUS strane, da ne računamo koliko energije ode na preradu energenta u oblik koji može da se sipa na pumpi, transport goriva vs transport struje itd.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: raca1 April 15, 2023, 09:02:09 pre podne
Pa uklapa se matematika u dobro poznatu činjenicu da dizel troši 5l a benzinac 10l na 100km.  :)
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 15, 2023, 09:20:43 pre podne
pa da... i kroz 10 godina će trošiti 10% više i to je normalno.. a kad kažeš baterija kroz 10godina izgubi 5% kapaciteta to je "đubre, mo'š baciš" , a efektivno se obojici smanjio domet :)
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 15, 2023, 01:21:27 posle podne
Sve je to istina, imaju električni automobili svojih prednosti, ali za sad nema ni jedan da možeš da uđeš u njega i pođeš na put od 1000km a da ne razmišljaš o autonomiji i punionicama. Pri tom moraš da čekaš dok se napuni.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 15, 2023, 04:34:57 posle podne
Evo iz radoznalosti, koliko puta godišnje ideš 1000km na put?
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 15, 2023, 04:59:32 posle podne
Rijetko se dešava na toliki put da se ide, ali kad se desi gleda se da se stigne što prije i stvarno pored granica, naplatnih rampi i ostalog moraš još da čekaš da se napuni auto. Odlična je priča za po gradu, ali za dalji put ne.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 15, 2023, 05:32:31 posle podne
Ipak mislim da nije bas tako...nije kod nas jer nema punjaca, a opet ima s obzirom da nam je relativno sve blizu...sto kaze kolega, koliko ces cesto na toliki put...ljudi generalno jedva izvoze 300km da im ne treba neka pauza tako da...mene samo smeta sto su tolike pare za los kvalitet...jer ako nije na nivou audija onda bas ne znam...bzv
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 15, 2023, 05:59:38 posle podne
Kod mene u Bijelom Polju imaju 2 punjača i oba se nalaze jedan pored drugog, međutim ljudi se onako na njih parkiraju, pa i ako hoćeš da puniš auto ne možeš.
Meni ne smeta samo kvalitet, nego nekako svaki električni auto mi izgleda bezlično i svi liče jedan na drugi. Možda mi tako djeluje jer ih nema mnogo na našim ulicama, ali za sad sam takvog mišljenja. Takođe ne mogu da zamislim da auto koji vozim nema ama baš nikakav zvuk.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Ivan April 15, 2023, 06:40:21 posle podne
Koliko je stvarna autonomija u odnosu na deklarisanu?

Racunam da ima razlike kao i u svemu.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 15, 2023, 07:13:26 posle podne
zavisi od 100 faktora, al generalno je kontra od običnih.. najmanje troše po gradu, najviše po autoputu.
Tesla je pun pokazivao 550km, u praksi je prvi dan prešao recimo 400 sa time što sam ga stvarno non stop po gasu lupao jer je zabavno do jaja :D drugi dan je izašlo na skoro 500km, tako da je blizu toga.
ID.3 (ja sam imao 66kw model) fabrički prelazi 350ak, ja sam u praksi 200-300 imao, al njega sam preko leta imao, tako da je klima radila nonstop. Inače mi je od svih najveće razočarenje po pitanju samog auta, nit potegne, nit imaš osećaj da je zadnji pogon, softvare buguje, asistencije zamalo glave da me dođu  :(
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: PaulGT April 15, 2023, 07:31:27 posle podne
To skoro dzabe da se vozis barem u EU mozes okaciti macku o rep. U njemackoj je prvo bilo besplatno punjenje, pa su uveli naplatu od 35 centi i sad je ta naplata veca od 80 centi. Cijena KW struje za domacinstva u Njemackoj je od januara skocila za duplo tako da cisto sumnjam da ce punjenje za eletricna auta ostati na istom.
A nakon svega sto se zagadenja tice i dalje najvise struje dolazi iz termoelektrana i nakraju se 70% vozis na cumur, 20% na struju iz hidroelektrana i ostalih 10% na struju iz vjetroelektrana i obnovljivih izvora.
Dosta Tesla sto se vozi po Njemakoj ne mogu da dobiju produzenje TÜV-a jer imaju neke cudne pukotine u podnici. Najbolje je uradio onaj Skandinavac sto je digao smece u zrak.
Jos dosta vode ce proteci da se napravi infrastruktura za punjenje do potpune elektrifikacije
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 15, 2023, 08:04:27 posle podne
I ja mislim da će biti barem još 10 godina pre nego što bude iole koristna infrastruktura po gradovima gde ispadne puno jeftinije sporo punjenje, autoputevi su manje više već pokriveni.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 15, 2023, 10:20:41 posle podne
A mi ko zna ocemo li vise vozacke moci da produzimo kad to bude sve kod nas kako su oni zamislili
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 15, 2023, 10:40:00 posle podne
Mi koliko smo razvijena zemlja ne vjerujem da će naši unuci dočekati vrijeme kada će biti sve kako su oni zamislili :rolleyes:
Prije svega većina nas nema novca za neki skromniji auto star 6-7 godina, a ne nov električni auto. Nemoguće je da se u zemljama u kojima većina vozi automobile stare 15-20 godina, plate i standard su jako niski odjednom svi pređu na električne automobile. Do 2035. godine se to sigurno neće desiti, osim ako država ne uvede neku subvenciju za kupovinu novog električnog automobila.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 15, 2023, 11:32:20 posle podne
Pa već je 5000e subvencija za kupovinu električnih u Srbiji, a koliko kaže google isto i u CG. U praksi onda spring ispadne 12k, twingo 15k... ni fabiju ne možeš sad da kupiš za te pare a kamoli šta drugo...
Inače se slažem, sve i da ti se vrate pare kroz 5-6 godina, malo je ljudi koji mogu tu početnu investiciju da finansiraju, nije ni ovde preterano drugačije ruku na srce.. voze EVove pre svega firme, taksisti, dostave, jer je neka fora sa porezom, plus subvencija i isplati se jako uzeti električne.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: raca1 April 16, 2023, 10:10:11 pre podne
Moj benzinac se identifikuje kao čisto električno vozilo. Kakva je situacija tamo, ima li poreskih olakšica ili vlada diskriminacija?
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 16, 2023, 11:50:38 pre podne
U srb je meni npr extra za te npr "blage hibride" sto je cijena reg mala dok kod nas ja mislim toga nema jos
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: admin April 17, 2023, 10:59:32 pre podne
Sta li ce tu biti sa odrzavanjem ? Da li ce se takva vozila odrzavati - popravljati samo u ovlascenom servisu? Sta ce biti sa ovim "obicnim" majstorima koji rade privatno? Alat za takva vozila je skup.. najobicniji i najosnovniji uredjaj da auto prebacis u vannaponsko stanje da bi mogao da prckas na njemu je fazon 2.5 - 3k.. Elektricni sistem u tim automobilima radi cak i pod naponom od 800volti to je veoma opasno.. da li je uopste bilo slucaja da je neko popravljajuci takav automobil nastradao ? ili o tome se ne prica puno.. Drugar koji je bio u Nem na obuci rekao mi je da je fazon 80% predavanja posveceno prevenciji... da nebi doslo do nekih nezeljenih posledica.. Cak i prilikom udesa takvih automobila.. prvo sto rade stave ih u karantin.. Karantin podrazumeva da se auto odlozi na neku nezapaljivu podlogu i tu mora da miruje 7-10 dana.. tek nakon toga se uzima u rad..  wacko blink
 
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 17, 2023, 11:48:31 pre podne
I mene ovo jako zanima, reklamiraju ih na TV-u kao da na njima nema ništa da se održava osim kočnica i mijenjanja filtera kabine, baš bih volio da čujem od nekoga ko ima električni auto da li je nešto radio na njemu i koje su cijene kad se ode u ovlašćeni servis da se radi nešto.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 17, 2023, 04:39:38 posle podne
Ja sam pomislio da je mala amperaza koja ne moze da ubije ali kad si pomenuo da se obucavaju najvise u prevenciji onda nije svejedno :9
A sta pa eto izgleda nece biti odrzavanja ali ni majstora pa ces biti prisiljen u ovlasceni da ides i onda ce svo odrzavanje da ti naplate
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 17, 2023, 11:07:06 posle podne
sad više napamet pričam jer ne znam iz prve ruke nekoga da mu je crklo nešto.. al svakako je 90% auta isto.. jedan ima motor,auspuh,posudu za gorivo, drugi motor,bateriju ... oba imaju isto vešanje, kočnice, itd itd
ono što će biti definitivno van ovlašćenog je servis baterija, jer u većini slučajeva jedan deo crkne i zvanični zameni celu bateriju.. to već ima ljudi koji rade i recimo da je najopasniji deo čačkanja.
ako znaš na koliko volti radi, lahko izračunaš koliko ampera može da izbaci.. ako je id.3 400v a motor ima 107kW, podeliš jedno sa drugim(107000/400) i dobiješ 267.5A tako da nije za igranje. Ali za "rad na autu" mimo baterije je uvek jedan glavni osigurač za visoki napon tako da je poprilično sigurno... pričamo naravno o radu sa delom gde moraš fizički žice pod naponom da diraš, što je retko gde.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 17, 2023, 11:43:42 posle podne
Opet majstori nemaju posla, kočnice i trap nisu plaćeni poslovi, a i rijetko se to radi na automobilima. Baterija neko je gore rekao da može da izdrži skoro 1m kilometara, ako je tako onda ni oko toga nema mnogo posla, teško da će neki od njih u normalnoj upotrebi kroz 10-15 godina preći tu kilometražu.
Ako je sve ovako kao što je do sada rečeno, šta mislite zašto fabrike ovo rade? Njihov budžet se ne puni većinski od prodaje automobila, već od održavanja automobila koje prodaju. Na koji način se fabrici dugoročno isplati da pravi automobile na kojima nema problema, nema mnogo održavanja i kojima može baterija da izdrži skoro 1m km uz normalnu eksploataciju?
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 18, 2023, 04:22:53 pre podne
Pa moje lično mišljenje, krenuće mesečne pretplate za sve živo, kao što je BMW za sedišta. A to rade jer ih primoravaju, ne što žele.. Tesla je napravila bum pre 10 godina i videli su da može, sad jure da ih sustignu.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 18, 2023, 09:57:23 pre podne
Kakve pretplate za sjedista brate?
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 18, 2023, 10:07:39 pre podne
https://nsuzivo.rs/istaknuto/kompanija-bmw-uvodi-novinu-pretplata-za-grejanje-sedista
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 18, 2023, 01:36:58 posle podne
Ovo je stvarno smiješno. Razumijem ono što Tesla radi, imaš unjihovoj aplikaciji da nadoplatiš nešto od opreme, ali ti to ostane za stalno. Mada sigurno ima neko rešenje da se izbjegne to plaćanje za grijanje u sjedištima.
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: bogdanPG April 18, 2023, 02:10:37 posle podne
 lollol lollol lollol znaci lollol lollol
18 dolara...sta je to brate, e ne vala pa kad bi ledom bila okovana...ne kapiram poentu...pa doplata ide te ide ako oces grijace...platis 415 i to je to...ne mogu da vjerujem da ima ljudi koji bi placali ovo mjesecno
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 18, 2023, 02:23:47 posle podne
pa šta ako recimo živiš u kaliforniji gde je stalno sunce, pa odlučiš za 3 godine da se preseliš negde na sever gde je ladno stalno? ili imaš 1 mesec godišnje niske temperature pa ti je za 10-20 godina jeftinije taj mesec da plaćaš :)
elem, taj fazon je Tesla prva krenula sa kolima da gura, imaš u osnovi sve fizički u autu, pa doplatiš šta hoćeš naknadno... mislim da će sve više sličan princip primeniti jer ih grejač verovatno košta lupam 20$, i bolje da uzimaju mesečno ceo život auta nego da neko nema.
A biće chip tunerima nova zabava "otključavam grejanje sedišta" već vidim po oglasima :D
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Madison April 18, 2023, 02:27:00 posle podne
Idiotski je stvarno, ali znam za ovo odavno. Pretpostavljam da moze da se aktivira softverski i bez ovlascenog servisa, ali je pitanje da li ne stoji nesto u ugovoru kad kupis koje su posledice ako to uradis.

Sto se tice popravki el. vozila, mislim da ce se navici majstori vremenom i obuciti, a da li ce neki propasti, moguce je i to. Ne bi bio prvi put da neko ostane bez posla zbog manje potraznje na trzistu, gledajte samo koliko je sada manje obucara i generalno zanatskih radnji.

Verujem da je bio bauk medju majstorima i kada su svi morali da nauce da koriste dijagnostiku, pa sad moze da se kupi na Aliju za 30e. :)
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: PaulGT April 18, 2023, 08:07:07 posle podne
Ovo je stvarno smiješno. Razumijem ono što Tesla radi, imaš unjihovoj aplikaciji da nadoplatiš nešto od opreme, ali ti to ostane za stalno. Mada sigurno ima neko rešenje da se izbjegne to plaćanje za grijanje u sjedištima.

Nikada u zivotu.Lik kupio polovnu teslu sa autopilotom koji naravno nije radio jer je prmjenio vlasnika. U Njemakoj kada kupis Renault Zoe bateriju moras placati posebno kao iznajmljivanje jer kazu da ona nije dio auta.
Kod nas su poceli da idu na doskolovavanje i kurseve za odrzavanje ful elektro i hybrida. Ima nas par starijih sto necemo ni da im prilazimo. Do penzije ce bit jos ovih starih SUS motora
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Vwasil April 18, 2023, 08:20:30 posle podne
Nije mi poznato da i Tesla naplaćuje tako na mjesečnom ili godišnjem nivou opremu. Mada je stavrno bezobrazno i sramota to što se radi. Ja recimo da kupujem nov auto platio bih koliko god treba ali da znam da je to moje i neću da nešto što sam već unaprijed platio da "iznajmljujem". Isto radi i VW sa Golfom 8, svaki ima sve sisteme pomoći vozaču, sve identične opcije, ali sve mora da se doplaćuje. Već imaš sve ugrađeno u autu ništa ih ne košta da sktiviraju to, ali ne, ti nmoraš da platiš tu opciju i ako si je već platio u startu.
Mada izgleda da sve teži prema takvom sistemu, da mi nemamo ništa, da radimo, sve iznajmljujemo i na kraju mjeseca nam ništa ne ostane. Zašto bi proizvođači prodavali svioje proizvode ako mogu lijepo da namih  iznajmljuju...
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: PaulGT April 18, 2023, 08:25:35 posle podne
Bit i jeste da vise nisi vlasnik nego korisnik. Hoce da naprave da ja krenem iz Düsseldorf za balkan i kad mi se baterija isprazni uzmem drugi istu takav i tjeram dalje. Opcija dodatne opreme ostaje na tvom kontu i u koji god sjedes tvoja oprema koju su ti uplatio na svojoj aplikaciji je tvoja. Uzmi od sedmice carplay i azuriranje navigacije sve placas svake godine
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: Guarana April 18, 2023, 10:53:10 posle podne
Ej kod renaulta ti možeš komotno da kupiš u startu bateriju.. al kad ljudima kažu 15k ili 50e mesečno, svi uzmu 50e mesečno :)
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: raca1 April 19, 2023, 12:38:44 posle podne
(https://i0.wp.com/gaycarboys.com/wp-content/uploads/2021/09/vw-PRID-gay-pride-milton-keynes-2021-4.jpg?resize=800%2C534&ssl=1)
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: raca1 April 20, 2023, 01:21:20 pre podne
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/01/VW_Wolfsburg.JPG)

Srušiti i spaliti do temelja!
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: raca1 April 20, 2023, 01:27:18 pre podne


(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEnb_yb8igC_BX8XKjkNlVK94iBsXyrw-29WWn0lp7QX6S7QQ9)
Naslov: Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
Poruka od: raca1 Avgust 08, 2023, 06:30:13 posle podne
https://www.telegraph.co.uk/business/2023/07/01/politicians-forcing-electric-cars-public-doesnt-want-them/ (https://www.telegraph.co.uk/business/2023/07/01/politicians-forcing-electric-cars-public-doesnt-want-them/)