VW Klub

VW Caffe => OFF Topic => Temu započeo: Wele Septembar 22, 2021, 02:09:57 posle podne

Naslov: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Septembar 22, 2021, 02:09:57 posle podne
Da li vozite neki? Relativno sam skoro uzeo za sina, a i suprugu jer joj je parking par kilometara od kancelarije. Mene nije nikad privlačilo to sokoćalo, ali u poslednje vreme sam se ozbiljno navukao. Sve što treba da se uradi po Zemunu ili NBG, naskočim na skuter i ceeeepaj :)
Koristim MS Energy E10 sa debelim 10" točkovima i nosivošću do 120kg što mi je bilo bitno jer sam 10ak kila ispod limita  :37
Domet 40km, max brzina sa 25 podignuta na 35km/h, punjenje oko 4h, masa 18kg. Odličan kompromis karakteristika.

Gledam šta Kinezi već prave, offroad el. skutere sa ozbiljnim ogibljenjem 120km/h... ludilo. Sledećih godina će ozbiljne spravice da dođu na tržište.


(PS. Molim admina da prebaci ovu temu u neku adekvatnu npr Off. Moja greška)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Septembar 22, 2021, 04:48:47 posle podne
Razmisljao sam o kupovini dok sam morao da se parkiram na kilomar i vise od posla, ali sad mi nije potrebno. Nije losa stvar, samo mora sto pre da se regulise kod nas, neki su poceli bas bahato da voze po sred puta... Korisni su trotineti kao prevozno sredstvo do prodavnice i sl. umesto skutera, ali kad vidim one sto odu na Adu i iznajme el. skuter iz "rekreacije", nije mi dobro. :)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Septembar 22, 2021, 09:06:53 posle podne
Ja imam 1200km pređenih sa mojim :D
Xiaomi m365 onaj običan prvi koji je izašao. U par godina sam mu promenio display i software na pro verziju, tako da vidim gore koliko brzo ide i par sitnica doda to, plus kojekakve gluposti tipa torba za stvari spreda, kuka za kese itd itd.
Meni je po Ljubljani brže nego bilo koje drugo prevozno sredstvo, furam do posla i nazad (3km u pravcu), do grada, na sastanke, itd itd.
Ograničenje od 25 nisam čačkao jer ne vozim nikad sa opremom (kaciga,štitnici) i realno možeš da se razbiješ ko vagina  ako ne gledaš. Skoro su ih ovde zakonski kao "regulisali" da imaju ista pravila manje-više kao bicikle.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Septembar 22, 2021, 10:24:50 posle podne
Opasnije je nego bajs. Prvo na bajsu mozes da pustis jednu stranu volana jer je duza sipka. Ovde jednom rukom tesko da moze da se vozi. Drugo bajs ima vece tockove i dosta lakse podnosi neravnine i rupe. Trece bajs nema insant ubrzanje. Sada kada sam ga stavio na 35 km/h i ako naglo pritisnem gas i ne nagnem se napred, ode na zadnji tocak :)
Najveca pretnja su pesaci. Ili setaju levo desno kucajuci poruke ili koriste biciklisticku stazu kao setaliste. Ja kad sam na trotoaru svestan sam da svi imaju prednost naspram mene. Kada vozim po ulici vise se okrecem unazad nego sto gledam napred.
Ja sumnjam da mogu trotineti kvalitetno da se zakonski ogranice. Ne mogu da budu biciklisti jer em nemaju pogon vozaca vec imaju motor, masom su tezi od biciklista i imaju vece ubrzanje, samim tim i opasniji. Vremenom ce biti sve brzi i tezi.
Nisam pao nijednom, ali ako se desi... bice ozbiljna kaskaderska scena
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Septembar 22, 2021, 10:33:47 posle podne
Jednaki u smislu:
- Mogu da furaju max 25kmh
- Smeju da imaju max 250w
- Moraju da koriste biciklističku stazu (where aplicable).
- Kad nema biciklističe staze mogu da idu 25 po ulici ili brzinom pešaka po trotoaru.
- Ista pravila važe i za bicikle i e-bicikle (ovde bar).

Meni je isto jako problem da pokažem ljudima kuda želim da idem, jer je jako problem dignuti jednu ruku, kao što si rekao... pa obično dignem lakat i glavom klimam levo-desno kao budala.
Generalno je ovde bilo dosta otpora, jer su to skapirali kao lenju zamenu za bicikle, dok meni služi kao zamena za auto zapravo, bajs mi nije uvek ok opcija.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Septembar 24, 2021, 08:15:13 posle podne
Juče sam išao kolima 35minuta od Zemuna preko autoputa i Kneza Miloša (navigacija rekla da je tuda najbrže) + pola sata traženja parkinga oko Vuka.
Danas odlučim da idem trotinetom. Ista destinacija, 45min eko mod (25km/h) sa nekoliko pauza preko Keja - Brankov - Zeleni venac - Moskva - Pionirski park - Taš, a oko 30minuta u povratku pravo preko NBG (Taš - Pionirski park - Moskva - Zeleni Venac - Brankov - pored Siva - Tošin bunar - Prvomajska)
Slika sa Brankovog u povratku.
(https://i.imgur.com/lmuvh8W.jpg?1)

Primetio sam da se glupi golubovi ne sklanjaju od trotineta. Da li ga ne vide, ne čuju ili ne pravi vibracije kao čovek... danas da nisam kočio zgazio bi ih deset.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: DjoleBGD Septembar 25, 2021, 09:40:19 posle podne
Gazi ih ionako ih ima koliko oces :D
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Fred Peric Novembar 03, 2021, 01:25:11 posle podne
Wele да ли је могуће да возиш тротинет.Ако те сретнем ударићу те бициклом и побећи !
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 Januar 30, 2022, 12:21:22 pre podne
(https://pbs.twimg.com/media/FKQpToYXwAANCEt?format=jpg&name=900x900)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: jovan09 Januar 30, 2022, 08:03:22 pre podne
U vise navrata sam vozio elektricni trotinet i iskreno nema nikakve zabave u voznji istog, i po meni je previse "overrated"
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Januar 30, 2022, 09:05:00 pre podne
Pa glavna namena mu i nije da bude zabavan, nego da te odvede od tacke a do tacke b gotovo besplatno, da ne zauzima mesto. Kome je posao udaljen recimo 2-3km, bolja je solucija nego da se pali auto ili gradski prevoz.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: jovan09 Januar 30, 2022, 10:12:59 pre podne
Iskreno za to se slazem, ali opet mozes uzeti biciklu za 100 200e, isto ne trosi nista, ne moras da je punis, ustedis 500e, bicikla je mnogo jeftinija solucija za kratke A----B relacije
Ali opet svako ima svoje misljenje
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Januar 30, 2022, 06:14:26 posle podne
Zavisi od lokacije dosta.. bajs po vojvodini i bajs po beogradu su 2 jako različita pojma. Plus na gomili mesa bajs prosto ne smeš ili ne možeš da ostaviš, dok trotinet uzmeš sa sobom (na posao recimo). Bajsem recimo možeš u shopping, pa u pakt treger/korpu , ovde nemaš tu opciju. Trotinet možeš da spakuješ u gepek pa se ekipom odeš negde i/ili u slučaju kiše cimneš taksi pa ne kisneš. Ima sve pluse i minuse.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: jovan09 Januar 30, 2022, 06:29:55 posle podne
Naravno sve ima plus i minus, ali zavisi i do finansijske mogucnosti i ukusa
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Januar 30, 2022, 07:02:03 posle podne
Pa sa cenom su na istom, ne znam što misliš da tu ima neke razlike. Trotineti su reda 200-300e, toliko je i gradski bajs nov neki običan. Imaš bajs jeftinije, imaš i trotinete, isto i u kontra smeru.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: jovan09 Januar 30, 2022, 08:39:54 posle podne
Gde si nasao el.trotinet za tolicne pare da ga i ja kupim biggrin
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele April 29, 2022, 09:50:55 posle podne
(https://i.imgur.com/cezD0nx.jpg)

(https://i.imgur.com/lQuyfXa.jpg)

Novo prevozno sredstvo, planiram da ga koristim do posla tj nekih 8km u jednom pravcu. Dosadio mi je saobracaj, trazenje parkinga, budala na svakih 10 metara, kazni, ogrebotina, nerviranja. Mogu da vozim po trotoaru, mogu po ulici, mogu po parku, nema registracije, nema guzve, nema kvarova, nema goriva, nema ZOBSa. Kada vreme dozvoljava - osmeh na lice i uzivancija.
5600W tj max 85km/h, nosivost 200kg. Ide kao bolest, potpisuje sa oba tocka. Danas sam isao Zemun-Kosutnjak-Zemun, vreme slicno kao kolima da idem, a predivno vreme. Na trotinetu sam poceo da uocavam koliko je ovaj grad lepsi nego kad sam za volanom.

Bajs tesko moze da se koristi van NBG. Nije startan, nije agilan, nije brz kao trot. Nije bas ni zgodno da oznojan i umoren dodjes na posao. Bajs ne mozes da stavis u drugo prevozno sredstvo bez dobre muke. Doduse i ovaj novi trot nije bas mali, ali moze da se sklopi.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: vllada April 29, 2022, 10:39:44 posle podne
Све те разумем...
Колики му је димет са пуном батеријом? Колико је време пуњења?
Дај који је модел и где си купио...

Sent from my vw mk5

Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele April 29, 2022, 11:57:57 posle podne
Halo Knight T107, kupljen u inostranstvu, kosta 500evra manje od Dualtron Storm (na akciji) ili 1500evra manje kada je redovna cena, a koji je tu negde sa karakteristikama.  bonk
Domet zavisi od mnogo faktora. Deklarisan je 80km u Eco (ima veliku bateriju), ali na mojih 110 kg i dzibrenje pun gas na oba motora danas je presao negde oko 45km i ostao je na zadnjoj crtici, sto je normalno za eletricna vozila. Most na Adi sam presao sa 60km/h u drugoj brzini. Bilo me strah da ubacim u trecu. Puni se sa dva punjaca oko 5-6 sati.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: vllada April 30, 2022, 11:21:27 pre podne
Ок, хвала за инфо.
Чекам сада сајам аутомобила па ћу да видим да ли неки електро скутер или тротинет...
Ово што сам до сада видео је да је понуда ок, а цене нису нешто баш огромне. Реално ми се исплати до посла и назад укупно 26км, теретана, продавница... Све то може са њим да се покрије. Велика предност је што се тиче паркирања. Једино ми је цим мост на ади ако би узимао тротинет, ту се баш брзо вози...

Sent from my vw mk5

Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele April 30, 2022, 07:43:20 posle podne
Imas biciklisticku stazu preko mosta na Adi. Na nju se ulazi (ili izlazi) dole kod buvljaka iz Jurija Gagarina. Tuda sam se vracao juce. A i da vozis preko mosta gde idu automobili imas pola metra ocrtano od krajnje desne trake do ograde na desnoj strani.
Elektro skuter iako i on zakonski (jos uvek) je neregulisan nema ove prednosti da mozes da vozis svuda kao trot niti da ga savijes i stavis kola/autobus/voz. Konstrukcija skutera je dosta teza, pa samim tim efikasnost je manja. Ovaj model ima sediste, ali ga ja namerno nisam uzimao jer mi nekako smesno izgleda kao da sedim na WC sholji.
Kod ovog modela mi se svidja visok polozaj stajaceg dela tako da bez problema silazim (sletim) sa visokih ivicnjaka dok sa obicnim (MS Energy E10) to nije izvodljivo. Penjanje na manje ivicnjake lagano, dok za one standardne gde nije napravljen ispust (rampa) mora da se sidje i podigne trotinet. Srecom takvih je malo u Beogradu danas. Zbog mase, sirokih offroad guma i amortizera rupe upija odlicno, a na velikoj brzini je stabilan na volanu, tj nema ni malo drmusanja.
Uzivo trotinet izgleda dosta veci nego na slikama, a kad bi poredio sa E10 koji je sasvim dobar trotinet, T107 nije za one koji se lako uplase. Definitivno nije igracka. Treba da se nauci i navikne na njegovo ponasanje. Citao sam dosta komentara ljudi koji voze ovako jake trotinete (Nami, Kaabo, Dualtron, Weped...) da otprilike 80% voznje je SINGLE motor sa limitom brzine jer u suprotnom treba da se bas pazljivo vozi.
Mislim da ce ovi trotineti biti odlicni komutatori kada rese "problem" sa baterijom tj kada baterije budu lakse i jeftinije.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: vllada April 30, 2022, 07:52:01 posle podne
Све више ми се то свиђа .
Знам да има на мосту део за пешаке и бицикле, али ја идем ка Милошевом конаку, а нисам видео да у том делу моста после спуптања за Аду има таквог простора.
Слажем се за Е10 што си написао, јако мали точкови, ови твоји изгледају баш озбиљно. Верујем да ће их бити на сајму па ћу уживо боље погледати...

Sent from my vw mk5

Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Maj 01, 2022, 09:31:03 pre podne
Ja se nadam da imaš kacigu na tome, ja sam iskreno mišljenja da ti preko 250w bi trebalo da imaju obaveznu opremu + položeno teoriju, i naravno nikako mlađima od 16 bar.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Maj 02, 2022, 06:08:42 posle podne
Imam kacigu i rukavice, ali cu uzeti drugu jer sada imam Enduro kacigu i malo me stiska, a hocu fullface zbog buba koje kidaju na vecoj brzini i broj vecu. Imam kolegu bajkera, pa me uhodava u svet dvotockasa. Nikola, bio sam u LJ pre 10 dana. Seljak sam, nisam se javio, setio sam se u povratku kod Zagreba :(
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Maj 03, 2022, 12:54:40 posle podne
Gde si nasao el.trotinet za tolicne pare da ga i ja kupim biggrin
230€ u Tempu ms energy neutron
Sasvim ok karakteristika
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Maj 06, 2022, 04:51:08 posle podne
Juce pre podne divno vreme nigde nikoga kroz Bulevar Mihajla Pupina - u trecoj 87km/h :)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Maj 06, 2022, 10:44:28 posle podne
je-bo-te :D
ja ne bih iskreno imao muda, ne dao bog da ti uleti pod točak kamen i slično, bilo bi jebeno. ja sam jednom imao tako pizdariju sa 25km/h koliko fura xiaomi default pa sam nogu sjebao.
inače nema veze, bitno da si se setio u nekom momentu, biće prilike :D
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Maj 07, 2022, 07:20:29 pre podne
Polako Wele, nemo' panaiju da ti spremamo. lollol

Koliko mu treba da ukoci sa tih 90 ma sat?
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Maj 07, 2022, 07:42:48 posle podne
Recimo da to nikad necemo da saznamo :)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Maj 09, 2022, 11:48:11 pre podne
Evo da prenesem iskustvo od vikenda. Pokušali smo žena i ja da proverimo da li može regularno trotinetom da se dođe do Aerodroma. Uslov je da se ne izlazi na autoput jer zakon to zabranjuje. Ona na trotu, ja na bajsu. Prva putanja preko plavih horizonata i instituta za stočarstvo. Iako je super put, ta putanja na žalost ima 50m autoputa do isključenja za aerodrom i ne može ni po travi da se vozi. Dakle bez kršenja zakona i ozbiljnog rizika tuda nije moglo da se prođe.
Posle smo išli drugu putanju od aerodroma preko Surčinske ulice i tu može zakonski da se prođe, ima jedno 200m vožnje uz prometnu Surčinsku, ali postoje trotoari (kakvi takvi). Dalje preko Bežanije postoje široke staze. Stoga putanja preko Bežanije je izvodljiva.
E sad, ko kaže da je vožnja bajsom i trotom ista, pojma nema :) Ljudi, ona na pravcu u roku od 10 sekundi nestane iz mog vidokruga, a ja izbacim džigericu na usta da bih 5min kasnije došao do mesta gde me čeka u ladovini. Neuporedive su stvari bajs i trot. Sad se razmišljam se da za nju uzmem jedan sličan model.
I da, trotinet nije zamena za automobil, kao što nije automobil zamena za kombi ili kamion, ali kao gradski komutator može da ima klasu za sebe, a najpribližnije skuteru. Idealno bi bilo da mi svi idemo peške na posao, ali to nije moguće u gradovima iz više razloga, a najveći razlog je udaljenost od kuće do posla. Kada idemo pešice mi imamo neki lični prostor oko sebe u radijusu od otprilike jedan metar što je slično prečniku koji zauzimamo sa trotinetom. Razlika je samo što pešice idemo 5km/h, a sa trotinetom pet do deset puta brže.
Gledajući trendove u svetu, mislim da će gradovi uskoro isterati veliki broj automobila iz centra, a motivisati alternativne načine prevoza. U Holandiji el. trotineti su zabranjeni, ali u drugim zemljama su dozvoljeni ako idu do 25km/h. Npr Pariz je uveo trake za bicikliste na cesti (ne po trotoaru) i tamo gde su bile dve trake u jednom pravcu, jedna je ostavljena za automobile, a druga za bicikliste gde se odvija kreativni haos. Mislim da je to neminovnost i za Beograd za nekih 5 do 10 godina. Mislim da mi sami treba da promenimo razmišljanje kada je prevoz u pitanju. Da se zapitamo da li je stvarno potrebno pokretati 4 metra i 1.5 tona čelika baš svaki put?
Prvo što u Beogradu treba uvesti jeste da su sve ulice jednosmerne. Na taj način dobijamo prostor da se vozila parkiraju na ulici u traci koja se ne koristi, a da se trotoari oslobode za pešake. Parkiranje na trotoaru ili zelenoj površini sankcionisati sa 80 tj 120evra, kao u Ljubljani, ali sankcionisati. Ukoliko nema dovoljno radnika komunalne službe uvesti opciju građana uzbunjivača. Građani prijave prekršaj (slikaju ili snimaju kroz zvaničnu app) i ukoliko organi utvrde opravdanost prijave, uzbunjivač dobija 30% vrednosti kazne. Na taj način svaki građanin može da bude komunalni milicajac, a ovi što pale sva 4 žmigavca da bi otišli u pekaru mogu da budu sigurni da će neko na njima da zaradi 3000 dinara u par sekundi.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: bogdanPG Maj 09, 2022, 04:10:33 posle podne
To sa trakom za bicikla u vec postojecim trakama za vozila je strasna stvar...kod nas su to napravili i sad ulicama u kojima nikad nije bilo guzve bukvalno ne moze da se prodje! Da barem ima biciklista nego jednom u 5dana prodje po neki
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Алал вера! Maj 09, 2022, 08:54:20 posle podne
Teško je našem narodu objasniti neke stvari. Polazim od svog komsiluka. Registruju automobile, kupuju gume i rade servise da bi godisnje presli 5000km. Parkiraju po travi i trotoaru i bune se kako za njih nema mesta da tacno ispod svojih terasu parkiraju. Komšija koji ima 80 i kusur godina drži na parkingu dva automobila. Kaže covek ja moram da imam auto sta ako mi pozli kako cu do lekara. Covek je ubedjen da ako mu pozli ili se nesto desi da ce biti sposoban da sebe odveze kod lekara. Tezak smo narod koji ne ume ni prostom matematikom da se sluzi. Kad sam mu rekao komsija pa vi za te pare mozete svaki dan taksijem da se vozite kao da sam ga prstom u oko ubo...
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Maj 09, 2022, 11:51:57 posle podne
Wele, resenje je nesto izmedju - elektricni bicikl. :)
Imas stabilnost mnogo vecu od trotineta a brzinu dovoljnu, mnogo sigurnije i ako slucajno ostanes bez baterije, mnogo si mobilniji od trotineta. Mislim da je kod trotineta ogroman problem sigurnost i po korisnika i po ostale ljude. Nadam se da ce se nesto brzo regulisati, jer trotinet koji ti imas je realno brzi od mnogo motora za koje treba A kategorija, a okrenost i kocenje je u odnosu na motor ili biciklu mnogo, mnogo losije.

To da li ce neko da ima 2 auta, a da ih ne vozi, je apsolutno njegova stvar. Sta onda reci za kolekcionare koji imaju po 50, 100 auta? Da im svima oduzmemo kao u vreme komunizma? Parkiranje nepropisno nema veze sa tim, nego sa mentalnim sklopom vozaca. Cak i oni koji svakog dana voze auto, koriste ga 5-10% vremena, tj. 22-23h dnevno sva kola stoje parkirana.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Maj 10, 2022, 08:44:32 pre podne
Bicikl je problem odneti u ofis u većini slučajeva. A da držiš 2k na trotoaru zavezano, a pritom se iz aviona vidi da toliko košta, nije najbolje rešenje. Trotinet je idealan za te kuća-posao akcije i za kraće jurcanje po gradu, gde možeš sa njime da odeš u lokaciju, ili da ostaviš da ga neko pazi aktivno.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Алал вера! Maj 10, 2022, 08:58:13 pre podne
Kolekcionar ne drzi 50 automobila na parkingu ispred stambene zgrade sigurno. Niti ih parkira preko trave i trotoara pa gleda sa prozora kad cu ja da odem na posao ujutru pa da on brzo svoja dva auta prebaci da mu budu ispod prozora. A kad dodje zima pa odu akumulatori onda 100 metara produznog kroz celu zgradu da puni akumulatore ispod prozora. Svi parkiraju automobile ravno on svoje iskosi pa zauzme 3 parking mesta i cudi se otkud dignuti brisaci.
Peonta price je da bi nesto funkcionisalo u gradovima narod treha da shvati da nije sam i da nije stambena zgrada njegovo vlasnistvo kao ni parking kao ni park pa da moze sam da odlucuje i radi sta hoce i kako hoce.
Ko tako razmislja on nije za grad. Nego za kucu pa lepo u svojoj kuci da gazduje i radi sta hoce.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Maj 10, 2022, 11:27:40 pre podne
Svaka cast AV

To sa trakom za bicikla u vec postojecim trakama za vozila je strasna stvar...kod nas su to napravili i sad ulicama u kojima nikad nije bilo guzve bukvalno ne moze da se prodje! Da barem ima biciklista nego jednom u 5dana prodje po neki
Sličnu priču sam imao sa mojim prijateljem koji je tvrdio da previse ima parking mesta za invalide jer su gotovo uvek prazna, a iskustvo je pokazalo da se invalidi ne usuđuju da koriste vozila jer ne mogu da nađu parking mesto tj kada dođu gde treba, invalidsko mesto je zauzeto i onda su u velikom problemu. Npr pogledaj svaki Lidl. Svaki put su zauzeta invalidska mesta jer je lošim ljudima teško da naprave 20 koraka više do sledećeg slobodnog mesta. Ako bar nemaju obzira, da li mogu da ne staju na takva mesta bar zbog karme? Broj parking mesta se određuje na osnovu broja registrovanih osoba sa invaliditetom.
Dozvoli ljudima da uvide infrastrukturu za bicikle, možda vremenom progledate.

Teško je našem narodu objasniti neke stvari. Polazim od svog komsiluka. Registruju automobile, kupuju gume i rade servise da bi godisnje presli 5000km. Parkiraju po travi i trotoaru i bune se kako za njih nema mesta da tacno ispod svojih terasu parkiraju. Komšija koji ima 80 i kusur godina drži na parkingu dva automobila. Kaže covek ja moram da imam auto sta ako mi pozli kako cu do lekara. Covek je ubedjen da ako mu pozli ili se nesto desi da ce biti sposoban da sebe odveze kod lekara. Tezak smo narod koji ne ume ni prostom matematikom da se sluzi. Kad sam mu rekao komsija pa vi za te pare mozete svaki dan taksijem da se vozite kao da sam ga prstom u oko ubo...

Starog psa je teško naučiti novim trikovima. Mi upravo sada budimo svest o tome. Vreme će da ispravlja te stvari, a državni aparat bi trebao da pomogne u tome. Trenutno oni samo odmažu, što i nije čudno jer na tim pozicijama rade keramičari, roštiljdžije, burazeri, koji nisu mrdnuli dalje od svog sela, a mozak im je zauzet kombinacijama za sticanje ličnog bogatstva. Očigledan primer je prevara kada građani uvezu automobil u Srbiju i plaća se 100evra ekološka taksa za reciklažu tog automobila kada odradi svoj životni vek. Prva prevara je ... što uvoznik plaća reciklažu za koju on neće biti zadužen? Naplaćena je uvozniku usluga koju on neće koristiti niti će biti zadužen za istu. Lepo poslednjem vlasniku ukoliko 6 meseci po isteku registracije nije podneo potvrdu o prodaji vozila ili potvrdu o reciklaži naplatiti reciklažu. Druga prevara je što svi mi koji smo platili tu reciklažu državni aparat i dalje ne odnosi vozila već prave ekološki otpad opasan za građane Srbije. Otiđite na bilo koji veći parking i otprilike 10-15% vozila nije registrovano, niti mogu da se registruju već trunu tu. Vlasnici misle "leba ne traži, a komšiju ko jebe" i nada se da će jednog dana da ga proda za .... bilo šta. Čak i da ih prijavite parking servisu, oni imaju problem da ih odnesu jer su im takvi centri prepuni, a i tu ima rupa koje neću da otkrivam.

Wele, resenje je nesto izmedju - elektricni bicikl. :)
Imas stabilnost mnogo vecu od trotineta a brzinu dovoljnu, mnogo sigurnije i ako slucajno ostanes bez baterije, mnogo si mobilniji od trotineta. Mislim da je kod trotineta ogroman problem sigurnost i po korisnika i po ostale ljude. Nadam se da ce se nesto brzo regulisati, jer trotinet koji ti imas je realno brzi od mnogo motora za koje treba A kategorija, a okrenost i kocenje je u odnosu na motor ili biciklu mnogo, mnogo losije.

To da li ce neko da ima 2 auta, a da ih ne vozi, je apsolutno njegova stvar. Sta onda reci za kolekcionare koji imaju po 50, 100 auta? Da im svima oduzmemo kao u vreme komunizma? Parkiranje nepropisno nema veze sa tim, nego sa mentalnim sklopom vozaca. Cak i oni koji svakog dana voze auto, koriste ga 5-10% vremena, tj. 22-23h dnevno sva kola stoje parkirana.
Glomazno, ako mene pitaš, manje energetski efikasno, dobro je što ima pedale, dobro je za rekreaciju, loše je da dođeš na posao kao iz teretane. Osećaj za vožnju je kompletno drugačiji. Nema lansiranje iz mesta kao trotinet, a lakše upija veće prepreke na putu. Imam osećaj da je trag kočenja bolji na bajsu, ali opet to je zbog toga što na trotu nikad nisam pritisnuo kočnice do kraja da se ne lansiram jer na trotu se koči guzicom tj kada pritisneš kočnicu spuštaš se nisko i unazad kao da ćeš da sedneš. Bezbednost za druge je do vozača. Ja sam pre neki dan video biciklistu kurira koji kuca poruke sa obe ruke i vozi el. bajs. Balansero. Bajs ima veću toleranciju na grešku. Juče sam bio na semaforu sa Bigpica brendiranim el. biciklom (lepo su se toga setili) i ono su ozbiljni gabariti, a pretpostavljam i masa po izgledu baterije.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Maj 10, 2022, 02:43:01 posle podne
Bajs nije za varijantu posao-kuca, osim ako nemas mesta kod kuce i na poslu gde da sigurno parkiras, ali za ove tvoje avanturisticke voznje, definitivno bolja opcija. Naravno da bezbednost zavisi od vozaca, ali pitanje je kakav je prosecan vozac, ako tako gledamo, sta ce nam i ABS i Esp i pun q sigurnosnih sistema na kolima.

Alal Vera, uzimas pojedinacan primer, parkiraju i ljudi koji imaju samo 1 auto po travi, na trotoaru itd. Ako covek uredno placa porez za oba auta i registruje ih, ima pravo da ih parkira na dozvoljenom mestu. U delovima grada gde se parkiranje placa, dozvoljen je samo 1 automobil po osobi kad je u pitanju ona jeftina mesecna karta za parkiranje.
A to kako ce neko da trosi svoje pare i da li mu se vise isplati taksi niie na nama da pametujemo, sve dok se postuje zakon.

Ne znam kako je u drugim delovima, ali na Vidikovcu komunalci redovno pisu kazne za parkiranje na zelenoj povrsini, dva puta sam video da pauk odnosi. Za neregistrovana vozila je slicna situacija, ostave im onaj papir da sklone voziloi nakon toga ga odnesu, u poslednjih 5-6 godina sam primetio da je uklonjeno sigurno 7-8 auta, mada se po neki i dalje nadje.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: bogdanPG Maj 20, 2022, 01:22:47 posle podne
Koje su snage punjaci za taj trotinet? Da vidim da li bih to mogao da punim u kamion, valjao bi mi jedan
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Maj 21, 2022, 09:55:25 posle podne
42V - 2A, znači oko 84W .. to je cifra za ove xiaomijeve, ovo weletovo čudo boga pitaj koliko vuče :D
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: bogdanPG Maj 22, 2022, 08:39:28 pre podne
Pa dobro! Ja imam na pretvarac oko 375VA to je valjda dovoljno za skoro pa svaki?
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Maj 23, 2022, 12:54:27 posle podne
67.2V*3A=201.6W... puta dva punjača :D
Dakle nešto preko 400W, ali može da se puni i na jedan punjač, samo sporije. Ne znam kako tj gde bi ga držao u kamionu jer je ozbiljno težak. 45kg možda zvuči malo, ali kada treba da se nosi nije svejedno. Da ga podigneš u kabinu to zaboravi :) I na slikama uvek deluje manji nego u prirodi, ne znam zašto. Solidan komad.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Maj 23, 2022, 01:09:54 posle podne
e to me vidiš zanimalo uvek, pa nisam proveravao.
ti imaš kao baterija 1 , baterija 2, pa ih puniš baš odvojeno ili uvek puni obe, samo brže/sporije. tipa ako staviš na 1 punjač ceo dan, hoće li se napuniti skroz ili samo do pola?
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Maj 23, 2022, 01:17:23 posle podne
Pa iskreno nisam to merio. Pratim uputstvo koje kaže nikad ne treba isprazniti skroz bateriju (ne treba voziti ispod 52V na voltmetru) i ne treba puniti na max tj overcharge. Lifespan baterije je 3000 punjenja, tj ako pogledam moj način korištenja gde punim u proseku na 4 dana onda i da uzmemo da se taj prosek na jesen i zimu povećava drastično (recimo na 6 dana) onda možemo reći da bih trebao da budem ok jedno 50 godina. Bože zdravlja :)
Mislim da radi baterija kao kod novih telefona što pune 66 do 125W, da je izdeljenja iz nekoliko delova, ali da su povezane. Recimo kada sumnjam da li ću imati dovoljno "juice" za divljanje nazad kući, strpam 1 punjač u ranac, malih je gabarita i do vremena polaska kući napuni trotinet.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: bogdanPG Maj 24, 2022, 05:44:51 posle podne
Pa dobro ne moram bas kao tu tvoju masinu kupiti jes da bih volio...ali vj kosta...koja mu je cijena zbilja? Mislim sta ce mi nesto sad ne znam ni ja...da me posluzi od parkinga do neke prodavnice kad mi je dalje ili nekog malog gradica i zdravo mada opet bolje mi je da setam u tim periodima nego za volan tamo za volan ovamo
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Maj 25, 2022, 12:52:36 pre podne
Mislim da si sam sebi dao odgovor, ako ti je voznja kamiona profesija, ja bih pre ulozio u dobre patike, sorts/trenerku i sl., setnja, ili jos bolje makar lagano trcenje ce ti puno znaciti. ;)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: bogdanPG Maj 25, 2022, 11:46:31 pre podne
A znam ja sve to nego soferska posla
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Maj 25, 2022, 07:05:50 posle podne
Mislim da si sam sebi dao odgovor, ako ti je voznja kamiona profesija, ja bih pre ulozio u dobre patike, sorts/trenerku i sl., setnja, ili jos bolje makar lagano trcenje ce ti puno znaciti. ;)
E jesteeee :D eno ceo NBG trči po ulici jer sede u kancelarijama po 8h+ dnevno. Apsolutno ima smisla to što kažeš, ali nije to baš tako u praksi da posle psihičkog, emotivnog i fizičkog trošenja na poslu uskočiš u trenerku i udaraš po trčanju do kuće ili obrnuto :)

Bogdane evo ovako da poredim onda dva modela koja imam sa projekcijom tvojih zahteva. Dakle moje iskustvo i mišljenje.
Udobnost (uzeti u obzir da sam ja netipičan uzorak sa 110kg). E10 ima veće točkove (10", 90mm široke) od proseka koji je 8 tj 8.5" dakle lakše upija neravnine. Nema amortizere tj ima neki bedni prednji, ali je više kao da ga nema. Svaka se rupa/pukotina na putu oseti, a opet mogu da zamislim kako je tek na tankim 8" točkovima.
T107 ima 11", 100mm široke offroad gume, dva velika napred i jedan manji nazad amortizer i rupe upija jako dobro. Napred gotovo ne oseti rupe. Prvo sam mislio da je greška što ima offroad gume, ali sada vidim da je to prava stvar jer u svakom trenutku mogu da skrenem na zemlju/travu/šljunak/kamenje i ništa se ne primećuje. U ponedeljak sam došao na kraj neke staze pored Ade i običnim trotom bi ovde morao da idem nazad... kod ovoga ne. Samo gas pravo preko neravnina. Offroad gume su malo bučnije tj imaju specifičan zvuk kao vanzemaljska letelica što nije loše jer me ljudi čuju kad im se približavam sa leđa... bar ona manjina što ne ide kroz grad sa slušalicama u ušima.
E10 je samo 18kg težak i za svoje performanse mislim da je odličan kompromis (120kg nosivost, max brzina 35km/h, eko mod 25/km)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Jun 11, 2022, 08:45:01 posle podne
Stiglo pojacanje  :83

(https://i.imgur.com/jYtWBo9.jpg)

(https://i.imgur.com/cx4wsiG.jpg)

(https://i.imgur.com/NmzrwXV.jpg)

(https://i.imgur.com/dlwQYK6.jpg)

(https://i.imgur.com/DZlyW4Z.jpg)

(https://i.imgur.com/Pgl9w7k.jpg)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: bogdanPG Jul 16, 2022, 12:18:24 posle podne
Sta mislis o ovome trotinetu Wele, nesto mi zapao za oko samo mislim da je mozda prevelik za moju "garazu" ali eto razmisljam
https://www.pc-gamer.me/shop_73188.html
I ne znam generalno koje su to marke ok, da li to ima nekih kvarova cestih i sta vec
I vidim za pojedine modele u spec kao "max brzina 40 (zadano 25)"  je li to imaju neki blokadu ili sta vec i moze li to da se skine
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Avgust 02, 2022, 12:44:35 posle podne
MS energy je ok iz mog iskustva. Ja sam svoj e10 vratio nazad prodavcu posle prvog servisa, ali ne zbog skutera već zbog servisa koji su ga upropastili. 45 dana i 3x su ga uzimali u servis, a sve što je trebalo jeste da dotegnu šipku volana (nezgodno je postavljen imbus) i svaki put su ga vraćali više pokvarenog/oštećenog tako da sam na kraju tražio refundaciju.
Ovo mi deluje ok cena za naše uslove.

Šta mi se sviđa?
Prednje vešanje, kontra koleno
offroad gume
relativno lakši trotinet (razlog je slaba baterija)
pogon na oba motora

Šta mi se ne sviđa?
10" točak, bilo bi bolje da je 11" - ne piše koliko je širok
mala amperaža, mala voltaža

Možda je i dobar izbor za taj novac, rekao bih da jeste. Nije ono "bargin" što kažu englezi, ali je ok ako te žulja 1300 evra u džepu.

Što se tiče brzine, većina EU zemalja ima ograničenje za trotinete da idu max 25 km/h i shodno tome, proizvođači trotineta podese max brzinu na 25km/h, ali većina njih može preko softvera (Xiaomi) ili preko kombinacije tastera (MS Energy) da skine to ograničenje, ali na odgovornost vlasnika trotineta.
Kod mojih trotineta je drugačije. Oni su u startu otključani na 85km/h, ali preko daljinca mogu instant da ih zaključam na 25km/h u slučaju scenarija da me zaustave neka službena lica i hoće istog trena da provere brzinu trotineta. Deklaracija na trotinetu stoji da je max brzina 25km/h :)
Inače od maja meseca do danas sam prešao sa mojim 1100km
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 Januar 13, 2023, 12:51:51 pre podne
"
Izuzetno od stava 1. ovog člana, vozač lakog električnog vozila može za kretanje da koristi pešačku stazu, pešačku zonu ili trotoar, ukoliko ne postoji mogućnost kretanja biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom, pod uslovom da ne ometa kretanje pešaka i da se kreće brzinom pešaka, a najviše 5 km/h.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, vozač lakog električnog vozila može se kretati kolovozom na putu na kome je brzina kretanja ograničena na najviše 30 km/h, ukoliko ne postoji mogućnost kretanja pešačkom stazom, pešačkom zonom ili trotoarom.
"

Nacrt novog zakona.

Max 5 km/h, zabranjena upotreba kolovoza, osim u retkim slučajevima.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Desmo Januar 13, 2023, 01:47:26 pre podne
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Februar 25, 2023, 07:38:52 posle podne
Raco, mora neko da opravda platu, pa pise gluposti. Samo mi reci sta u pravu znaci "zabranjeno osim kad nije" :D
Ovaj "zakon" je samo ponovljen najvecim delom sto se bicikla tice u ZOBSu i odnosi se na bicikle i ranije.
Kolovoz je uvek dostupan i vozi se na metar od desne ivice. To je pravilo od kako ZOBS postoji. Resenja nema, u BG su i biciklisticke staze pravljene pro forme, bez stvarne korisnosti. Pogledajte na sta lice te staze i kako su pravljenje rampe sa ivicom od 10 cm. U NBG savska srtana sva ispucala od korova, jednva moze covek da hoda da ne izvrne nogu. Po centru grada staze su nacrtane preko kontejnera, preko stubova, preko sahti, preko autobuskih stanica... sprdnja koju vlasti ne resavaju godinama, a ni ne moze da se resi.
Dalje, da li ce neko da kaznjava pesake koji setaju biciklistickim stazama?
Da li ce neko da kaznjava neosvetljene bicikle koje lete i po kolovozu i po trotoaru? Da li ste primetili da nijedan bajs vise ne vrti pedale? Svi su elektricni.
Da li ce neko da kaznjava motore koji voze po trotoaru u NBG svako popodne jer ne zele da voze niz guzvu?

Dalje, cime ce da mi izmeri brzinu? da li sam isao 5 ili 9km/h?
Kako ce da me uhvati? nemam tablice, nosim kacigu. Hoce da trci zamnom ili da pali kola preko precica?

Sve ovo u praksi je apsolutno neprimenjivo, ali neka se neko zabavlja sa ovim. Nova igracka za koji dan kod mene  driving
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 Februar 25, 2023, 09:01:22 posle podne
Lepo si napisao da nema uslova za vožnju trotineta i da svaka rupica, kamenćić ,šahta i ostalo može da dovede do katastrofe. Sad dok ne naprave vrli novi svet bitno je da postoji zakon koji te oslobađa odgovornosti kad ti neko sa trotinetom podleti pod točkove, ništa više.

Ja sam malo zastareo pa i dalje mislim da su trotineti napravljeni da se deca spuštaju po padinama, da deru kolena i laktove, ali izgleda da se vremenom fizika promenila i da su sad trotineti master mašine što se tiče upravljivosti i stabilnosti.

Možeš li da mi napišeš nešto o tome i da uporediš trotinete sa biciklom, mopedom ili motociklom, da zanemarimo da li su na elektro ili neki drugi pogon.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Februar 26, 2023, 02:35:13 pre podne
Evo kako ja vidim celu ovu situaciju, pa ces verovatno naci odgovor tu.
Prvo, moramo da konstatujemo da trotineti postoje i da se koriste.
Po klasi (funkcionalnosti) ja bi ih svrstao izmedju bicikla i motora.
Imamo dve opcije. Zabraniti ih ili ih regulisati zakonom. Veoma tesko je verovati da ce se zabraniti u jeku promocije ekologije i jer se tu vrti dosta novca, ali opet neke zemlje kao npr Holandija su ih zabranili. Ako se zabrane trotineti, onda to znaci kraj i za elektricne bicikle i zato mislim da su veoma male sanse da se to u Srbiji zabrani.
Ako se budu registrovali onda je to opet udarac na ekoloski vid transporta, ali mislim da ce se desiti vremenom jer snaga elektro motora se neverovatno povecava i sve je jeftinija.

Mesta u postojecoj infrastrukturi za novi vid prevoza nema. Dok trotineti ne pocnu da lete, morace da se snadju u dve dimenzije sa ostalim ucesnicima u saobracaju. Znam da je vecini ljudi tesko prihvatiti promene, ali tako je. Kaze jedna zena "Ovi trotineti su posast, svuda ih ima", ali joj ni najmanje ne smeta 2.5 miliona automobila u Srbiji. U Parizu su po centru neke trake dodelili biciklistima i trotinetima, samo to kod nas ne verujem da ce da se desi jer kod nas ne znaju da uklone automobile ni sa trotoara, tako da ne ocekujem da ce ovaj drzavni sistem nesto pametno da primeni skoro.

Ovi mali Shaomi trotineti mi deluju veoma opasno, ali opet njihova relativno mala brzina da kazemo je koliko toliko olaksavajuca okolnost. Znam ljude da su se ozbiljno povredjivali sa njima.
Ja vozim trotinet za odrasle. Ima vesanje, debele gume, masu i ne smetaju mu sahte, rupe, kamichci... ja sa ovim skacem niz stepenice :). Ja sam iskusan vozac, a greske se ovde ne prastaju, kao ni na motoru pretpostavljam. Ja mislim da su trotineti za odrasle najblizi motorima, a anglosaksonci ih i nazivaju skuterima.
Drugar kaze "Uh koliko kosta trotinet, pa za te novce mozes da kupis auto". Ja ga pitam po cemu je bolji auto od ovog trotineta, ali nema dobar odgovor. 90% vremena putujes sam na posao od tacke A do tacke B i nazad. Jednostavno ljudi nemaju ni najmanju ideju o alternativi za automobil. Auto je pocetak i kraj u glavama mnogih ljudi. Mnogo ljudi mi je reklo da nikad ne bi vozili trotinet i ja to postujem i razumem. Ja kad sam prvi put stao na ovo mislio sam da je nemoguce voziti, ali vremenom smo postali jedno.
Za motor i auto placas gorivo i kazne, kamere te snimaju, maksimalna brzina ti je brzina saobracaja. Muka oko parkinga. U toku putanje ti prosecno 5x pomenu majku ili obrnuto.
Sa ovim trotom nemas nista od toga. Samo osmeh na lice i reset od briga i obaveza. Guzve na putu me ne interesuju.
Auto ima prednost kada je kisa ili ispod 5 stepeni ili nesto prevozis. U tom slucaju koristim auto. I jedno i drugo ima svoje prednosti i mane i shodno tome koristim oba, ali statistika kaze da sam u prosloj godini mnogo vise km do posla presao na trotu. Nekom matematikom od 3000km godisnje (sto se lagano predje), trot isplati sebe samo na gorivu kroz 4 godine koristenja sve uracunatom zamenom para guma i redovnom zamenom plocica.
Ono sto motori nemaju jeste instant ubrzanje. Kod trota se bukvalno uhvatis ko mache za zavesu kada kreces iz mesta ako dodas jace gas. Za pocetnike je problem sto te jaci gas gura unazad i sto ti jace hoces da se privuces volanu to instiktivno pritiskas gas koji te jos jace gura unazad. Prvi put kad mi se to desilo sam se osecao kao da viorim ko zastava na volanu. Moja zena ne sme da vozi sa oba motora ukljucena jer joj je strasno.
Motor ne mozes da ubacis u kola, taxi, voz. Trot mozes. U garazi/podrumu/tavanu/stanu zauzima veoma malo mesta. Trot stane u Lupa. Ostavim Lupa da mu presvuku volan, izvadim trot, odem na posao, posle se vratim se po auto. Trot u auto i vozim kuci. Idemo u NLB banku kod Politike u 17h. Kolima bi putovali 45 minuta u spicu i trazili parking jos pola sata. Sa trotovima stigli za 20 minuta, vezali ih ispred banke. Idemo da vidimo neke kuce na Avali? Moze. Kombinacija koliko hoces.
Sa zenom sam prosle godine obisao nekoliko gradova u Srbiji, a ove godine idemo u planine da isprobamo offroad mogucnosti. Planiramo Rajac, Taorska vrela, Gradac pored Valjeva... Letos smo bili u Nis, vise puta sam prolazio ranije, a sad sam prvi put uspeo da obidjem ceo Nis i okolinu. Ocas posla. Nis predivan. Za sad mi je to najlepsi grad u Srbiji. Toliko dobrih ljudi i lepih mesta NIKAD ne bih nasao da sam isao kolima ili pesice. Za 3 dana nekih 80km smo napravili okolo. Spustamo se sa Chegra moje lepsa polovina i ja, ulazimo u Nis, a policija nas zbunjeno meri radarom (isao sam oko 70) i samo smo se odpozdravili klimanjem glava  :)

Mislim da zakon koji budu sada usvajali ce biti nistavan za godinu dve jer el. trotineti poboljsavaju performanse neverovatnom brzinom. Moja igracka u dolasku ide max 120km/h, a max domet 125km.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: bogdanPG Februar 26, 2023, 08:59:35 pre podne
"Mache za zavesu" lollol lollol lollol  kad stigne masina, obavezno izbaci odje, a mozda i neki snimak ubrzanja ako uspijes :rolleyes:
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 Februar 26, 2023, 11:42:13 pre podne
što se tiče upravljivosti i stabilnosti.

Slabo si ti šta napisao konkretno o ovome što sam pitao. Moram da se potrudim da izvučem delove iz citata. Ali pre nego krenemo o upravljivosti i stabilnosti da se osvrnem na ekologiju.

Veoma tesko je verovati da ce se zabraniti u jeku promocije ekologije i jer se tu vrti dosta novca

Konkretno se za sirovine za proizvodnju baterija radi o cifri 300-500 hiljada milijardi dolara, koje će biti investirane u iskopavanje u narednih desetak godina. Trenutne količine na postojećim iskopima su dovoljne za još par godina. Vidim da se tu apsolutno slažemo, da je priča o električnim vozilima i ekologiji jedna obična prevara za budale i da je jedina suština cele priče novac. Jedino mi nisu jasni oni koji promovišu "ekološku svest", a bez da znaju da objasne makar jednu činjenicu koja ide u prilog ekologiji. O kakvim se tu kompleksima radi nisam siguran, možda su kao deca ispušteni na glavu. Verovatno se osećaju uzvišeno jer su "civilizovani", "moderni", "spašavaju planetu"... ali to je domen psihologije više.

Kod trota se bukvalno uhvatis ko mache za zavesu kada kreces iz mesta ako dodas jace gas.

I tu se bukvalno slažemo, vozača trotineta možemo da uporedimo kao mače što se zakačilo za zavesu, vozi dalje pa "kako mu Bog da", da li će se zabiti u zid, polomiti nekog pešaka ili se podvući pod točkove manje je bitno.

Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Februar 26, 2023, 01:40:44 posle podne
Izvini, nije mi mozak to registrovao.
Od kako imam trotinete, bajsovi mi skupljaju paucinu. Pisao sam ranije. Ne moze da se poredi bajs i trot. Ovo je znacajno dinamicnije i uzbudljivije. Ne moze da se poredi upravljanje, ne znam gde su slicni. Moja zena jednom naletela na zmiju u Zemunu dok je vozila bajs, pa je podigla noge i vristala. Na Chegru smo isto prosli pored zmije, nije mogla da podigne noge na trotinetu, samo sam primetio da je jace vristala.  lollol Tu je mozda bolji bajs ako nju pitas.
Ja nisam bajker, nikad me nisu privlacili motori, ne znam kako da uradim poredjenje, ali ovaj trot je vozio moj kolega bajker i rekao je da je jedno veoma cudno iskustvo. On je navikao na motoru da stoji u polozaju fetusa skupljen na rezervoar motora, a na trotinetu stoji uspravno kao fosna. On preoznaje na trotinetu delove sa motora i naucio me cemu sta sluzi. Do pre godinu i po dana sam mislio samo budale da voze ove trotinete i vrlo moguce da sam i dalje u pravu   :37
Trot ima stabilizator volana koji se podesava po zelji. Skoro 50kg masu i veliku bateriju nisko sto mu daje nisku tacku tezista i veliku stabilnost. Dva amortizera napred, jedan pozadi. Hidraulicne kocnice na oba tocka koje su dosta dobre, ali pri velikim brzinama nijedna kocnica ti nece pomoci da stanes u metar. Vidim da neki novi modeli imaju po dva diska na zadnjem tocku i mislim da je to bas dobra stvar. Moj neki rezon je da sam uvek spreman da kocim tj da se spustim dupetom nisko i unazad. Prvi put kad me isekao taksista (skrenuo levo bez zmigavca) to nisam znao i zamalo sam preleteo i trot i haubu. Nabio sam se na volan. Drugi nivo je da izbegnem prepreku, a treci nivo je iskakanje sa trotineta sto se jos fala Bogu nije desilo :)
Sto se manevrisanja tice vozi se telom i to je problem ako mene pitas jer nije kao kod kola samo okrenes volan i ides tamo. Ne, moras PRETHODNO da se pozicioniras telom kako bi fizika te primila da uradis neki manevar i zato je nemoguce brzo manevrisati i iznenadno. Moras da vidis stvari unapred kao Nikola Jokic. Za dobro manevrisanje ti treba oko 2 sekunde da se pozicioniras i to ne valja u iznenadnim situacijama. Cesto ljudi zamisljaju da trotinetasi nista ne rade, samo stoje uspravno, ali nije tako. Ja se ozbiljno razgibam na putu kuca-posao i na poslu uvek imam presvlaku i dodatna higijenska sredstva. Jedna koleginica kad mi je videla sta sve imam u fiokama je mislila da ja nesto privodim posle radnog vremena  :73. Fioke kao gepek kod Pufte.
Stav na trotu je veoma bitan. Mora da se stane kao karate stav. To je stav kao surfera na dasci. Zato gledam da svaki sledeci trot ima sto duzi gazni deo i izdignut deo za odmaranje zadnje noge. Ko stane sa skupljenim stopalima i doda gas, gotov je. Pada na dupe. Svaki gas moras da se nagnes napred, svako kocenje se naginjes unazad i dole.

Pokusao sam da vozim na raznim podlogama jer ima offroad gume, ali nije svuda izvodljivo. Jednostavno nije dovoljno velik tocak i nisko je teziste da bi se izborio sa tolikim trenjem. Pokusao sam na mekom pesku i seoskom blatu - ne moze. Zabod. Po kisi (mokrom) je veoma opasno. Kliza na kocenje samo tako. Mokra sahta i mokar pesacki prelaz su kao led. Shodno prethodnom, na sneg mi nije padalo na pamet da probam :62

Ovaj trotinet je opasan za pesake jer samnom i opremom ima masu skoro 170kg (novi 190kg). Pored ljudi vozim polako, pogotovu pored dece da roditelji budu mirni, ali na zalost bici staze su okupirane ljudima sa slusalicama u usima i penzionerima koji su zalutali. Ti kada stanes iza njih vidis da nisu ni najmanje svesni da su na stazi. Tu pomoci nema. Ima i veliki broj onih koji se uvrede sto su shvatili da su na stazi i namerno se ne pomeraju. Kao i obicno beobzirnost se pokusava sakriti nekulturom. Kultura postovanja bici staze je veoma slaba kod nas i ne vidim da niko vodi kampanju kaznjavanja pesaka koji setaju po bici stazi koji uveliko ugrozavaju sebe i druge.

Kada vidim psa tu se odmah koci jer postoji stereotip u NBG. Vlasnik psa gleda u nebo dok telefonira (ne cuje te ne vidi te), psa drzi na povodcu od 10 metara, a pas otisao na zelenu povrsinu da prazni besiku. Pri toj brzini i udaljenosti mozete samo da nagadjate da nalecete na povodac. Tako da pas u blizini je prvi signal da treba da se koci. A ni njihov super sluh ne pomaze jer ne cuju trot koji stize.
Zato mi je brze i lakse da vozim kolovozom. Procentualno, vozaci su obazriviji nego pesaci samo sam na kolovozu ja lovina  :huh:

Sto se ekologije tice, ja ovo vidim kao medjukorak ka necem novom. Nisam strucan, ali tehnologiju akumulacije energije kakva je sada smatram neodrzivom tj privremenom i mislim da ce nove baterije resiti glavne probleme jer citam dosta o tome. Cena, masa, odrzivost, domet/punjivost. Na tom polju najvece svetske kompanije biju ljutu bitku i nesto ce nastati od toga.



Kod trota se bukvalno uhvatis ko mache za zavesu kada kreces iz mesta ako dodas jace gas.

I tu se bukvalno slažemo, vozača trotineta možemo da uporedimo kao mače što se zakačilo za zavesu, vozi dalje pa "kako mu Bog da", da li će se zabiti u zid, polomiti nekog pešaka ili se podvući pod točkove manje je bitno.


Pa gotovo isto kao kada mlada osoba polozi A/B kategoriju samo daleko daleko manje opasno. Ovde trotinetas posle prvog straha nauci lekciju, za volanom omladina tek kad pokosi nekoga. Trotinetas stavlja svoju glavu u torbu, za volanom vozaci stavljaju tudju. Psihologija oklopa. Pogledaj zene vozace. Kada su u metalnom oklopu plase se samo autobusa i kamiona.

PS: Specifican trot zasluzuje specificni headgear
(https://i.imgur.com/N49h4UQ.jpg)

PS2: U Nish dosta ljudi nam prilazilo i postavljalo pitanja za trotinete. Jedina osoba u Nish koja nas je kritikovala zbog trotineta (i to dok sedimo u "Mehani") jeste covek sa Vozdovca  lollol Mi smo ga samo slusali da mu bude lakse, a i vec smo potegli po dunju, pa nam je bilo smesno. Kad je cuo da smo iz Zemuna, krenuli smo normalno da razgovaramo  :26
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 Februar 26, 2023, 02:44:40 posle podne
nemoguce brzo manevrisati i iznenadno

Ovo je suština zbog čega sam protiv trotineta u javnom saobraćaju, o svemu ostalom možemo raspravljati. A nemogućnost brzog i iznenadnog manevrisanja sa trotinetom je upravo zbog nemogućnosti kontrole centra mase, što nije slučaj kod ostalih dvotočkaša kao što su bicikli i motocikli. Ti si provalio da naginjanjem tela u nazad i čučanjem možeš da poboljšaš stabilnost kod pravolinijskog kočenja, ali ajde reci mi za neke druge situacije šta ti ostaje od mogućnosti osim da zažmuriš ili što kažeš da skačeš u stranu. Zamisli da se zaleti auto ka tebi, a da vozač iskoči kroz prozor  :)

A za automobile nisi u pravu da je to samo okretanje volana, raspodela mase po točkovima igra jako bitnu ulogu kod vožnje. To najbolje mogu da ti potvrde vozači što voze Sava gume, oni su tehniku doveli do savršenstva jer tu nema tolerancije ni za najmanju grešku.  lollol
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Februar 26, 2023, 03:27:12 posle podne
Isto je za sve dvotockase kod iznenadnih situacija. Predstavljas stvari u najgorem scenariju, ali ne pridodajes ni najmanju odgovornost pesacima koji ne jebu nista i hodaju biciklistickom stazom. Zamisli situaciju da pesak hoda kolovozom u pravcu saobracaja, drzi slusalice na glavi i psuje vozace sto voze tuda. Zar nije ista situacija? Ko je tu lud?
Ako provedes 10 minuta na kruznom toku NBG videces jasnu statistiku. Taksisti koji se parkiraju preko staze, pesaci koji idu biciklistickom stazom, pesaci koji prelaze ulicu biciklistickom stazom. I videces da 99% posto biciklista vozi po propisu i izbegava takve pesake. Odakle tebi te price da trotinetasi gaze ljude, ja stvarno ne znam. Nijedno nisam video, a evo 2400km sam na trotinetu. Da li ti imas neka takva iskustva?

Kod automobila mozes da izvedes test severnog losa (iznenadno manevrisanje). Kod dvotockasa ne mozes. Za dvotockase ne postoji jer nema smisla koliko ja znam. Verujem da ima bajkera na forumu, pa neka daju svoje iskustvo.
Ja vidim da bi ti ukinuo sve, tako razmislja vecina ljudi. "Samo ja i samo ja. Sve sto nisam ja, to ne valja", ali drustvo ne funkcionise tako.. sem ako nisi diktator. Treba ukljuciti toleranciju i razumevanje.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Februar 26, 2023, 03:42:25 posle podne
(https://i.imgur.com/tqCWyyU.jpg)
Evo klasican kombo. Kamion i pesaci na stazi. Ovaj kamion je mesecima bio parkiran u vreme oko 16h na stazi.
I pesaci i kamioni i dostavna vozila i motori. Samo fale avioni :)
Na potezu Tosin bunar - Brankov most, u proseku 5 vozila dnevno na stazi.
Sve se razmisljam da zakacim insta360 na kacigu da dokumentujem ugrozenost pesaka.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 Februar 26, 2023, 04:39:03 posle podne
Ja vidim da bi ti ukinuo sve, tako razmislja vecina ljudi. "Samo ja i samo ja. Sve sto nisam ja, to ne valja", ali drustvo ne funkcionise tako.. sem ako nisi diktator. Treba ukljuciti toleranciju i razumevanje.

Pa pogledaj svoje prethodne postove, na šta se nisi sve požalio. Sve ti smeta i niko nevalja, pešaci, staze, trotoari, taksisti, kamioni, avioni, gužve, parkinzi, vlasnici pasa... da ne tražim dalje.

Ja jedino kažem da vozilima kojima nije moguće manevrisati brzo i iznenadno nije mesto u javnom saobraćaju.

Oćemo da se vratimo na manevrisanje?

ali ajde reci mi za neke druge situacije šta ti ostaje od mogućnosti osim da zažmuriš ili što kažeš da skačeš u stranu.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Februar 26, 2023, 05:35:47 posle podne
Razlika izmedju mog i tvog stava je da si ti, citiram, "protiv trotineta u saobracaju" sto nije protivzakonito, dok ja skrecem paznju na ono sto je po zakonu i ne se primenjuje adekvatno.
Ja sam pregledao sve svoje postove od pocetka kako si mi sugerisao i zalio sam se na:

* golubove koji se ne sklanjaju - moje iskustvo, nisam rekao da ih treba ukinuti
* biciklistu koji kuca poruke - izolovan ekstrem, nisam rekao da treba ukinuti sve bicikliste
* nefunkcionalne bici staze po gradu - kritika za ljude koji upravljaju infrastrukturom grada i cine ovu voznju opasnom
* neosvetljeni biciklisti - krsenje zakona, nisam rekao da ih treba sve ukinuti
* motorna vozila koja voze po trotoaru - krsnjenje zakona, nisam rekao treba ukinuti motorna vozila
* pesake koji zloupotrebljavaju biciklisticku stazu - ne znam da li je protivzakonito, ali definitivno je neodgovorno i nema smisla da se pesaci krecu po bici stazi
Poslednje 4 stavke se odnose na lose sprovodjenje vec postojeceg zakona i nemar nadleznih sluzbi. Nesto sto je drustvo vec usvojilo, ali se lose primenjuje.

Brzo manevrisanje je relativna, da ne kazem subjektivna, stvar. Postoje testovi bezbednosti i neko ko odredjuje sta je bezbednom, a sta ne. Ja u zivotu ne bih seo na motor, moja sestra u zivotu ne bi sela za volan, ne bih nikad jahao konja, neko se boji letenja avionom. Testovi se menjaju kroz vreme, a trenutno je ovo okarakterisano kao bezbedno. Setimo se da su preko noci folije na staklima postale nebezbedne. Ko zna sta sutra nosi.

ali ajde reci mi za neke druge situacije šta ti ostaje od mogućnosti osim da zažmuriš ili što kažeš da skačeš u stranu.
Nisam rekao da se zazmuri. Nema potrebe za pezorativnim izrazavanjem jer na taj nacin rasprava vodi u svadju. Ja nemam zelju da se svadjam, iznosim svoje iskustvo i misljenje. Mene interesuje tvoje iskustvo npr u vezi gazenja pesaka od strane biciklista/trotinetasa.
Procedura iznenadnog reagovanja je kao i kod ostalih dvotockasa i to sam napisao.
Prvo je oprez na visokom nivou. Bolje spreciti nego leciti. I ovo sam naucio vozeci kola!
Drugo je kociti ili izbeci prepreku.
Trece je, ako je vec nemoguce izbeci, izazvati kontrolisanu stetu, sto ukljucuje i iskakanje sa trotineta u slucaju trotineta jer sam svestan da su mi noge prve na udaru. Kao klinca me udario auto i ja sam preleo Bubu, srecom bez posledica za mene.
Apsolutno ista logika kao i kad si za volanom u kolima. Ne vidim na sta hoces da ukazes.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 Februar 26, 2023, 06:52:17 posle podne
Ok, ne svađamo se, krećemo od početka.

1. Kočenje

Moj neki rezon je da sam uvek spreman da kocim tj da se spustim dupetom nisko i unazad. Prvi put kad me isekao taksista (skrenuo levo bez zmigavca) to nisam znao i zamalo sam preleteo i trot i haubu. Nabio sam se na volan.

Eto primer iznenadne situacije, kod bicikle ili motora toga nema, podupireš se nogama i rukama, tj. celim telom i apsolutno možeš da balansiraš pravac. Možeš da se propneš na prednji točak i da kočiš da praviš vagu i nećeš ispasti sa motora.

On je navikao na motoru da stoji u polozaju fetusa skupljen na rezervoar motora, a na trotinetu stoji uspravno kao fosna.

Razumeš šta hoću da uporediš i da prokomentarišeš?
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Februar 26, 2023, 09:04:55 posle podne
Wele, citajuci kako opisujes sebe dok vozis taj trotinet, zamisljam te kao da si Tony Hawk, a ne lik od 190 i 100+ kila lollol

Istina je ovo sto pises za nemarnost, ali to je nama u drustvu apsolutno svuda. Dok sam se spremao za polu-maraton, isao sam na Kosutnjak na trim stazu da trcim i tamo je 70% setaca na stazi. Znaci jebeno im je zanimljivo da setaju po stazi za trcanje, rasire se toliko da ti na kraju trcis trecinu vremena po travi. Nakon sto sam izvrnuo zglob zaobilazeci jednu gospodju (nagazim na koren od drveta), sledeci put sam trcao u "kontra" smeru. Stavio sam slusalice, gledao u pod i pojacao tempo, znas kako su mi se svi sklanjali. Kad ides njima u susret kao sleper kroz kanjon Morace, svi beze. :54

Elem, mislim da nije sve crno belo i mora da se napravi kompromis, ali generalno jeste problem u razumevanju i navikavanju. Ajde zamislite da sad trenutno ne postoje motocikli. I pojavi se neko i napravi cudo na dva tocka koje moze da ide 300+ na sat. Ako padnete, mrtvi ste. Znaci ista bi bila hajka i prica da se zabrane. Ali motori postoje vek i po i navikli smo se.
Nisam ljubitelj tih trotineta i apsolutno podrzavam ovaj novi zakon sto se tice starosne granice, sta ce koji q deci prevozno sredstvo na struju realno. Vec su dovoljno veliki debili sto po ceo dan bleje po drustvenim mrezama i slusaji autotjun. Neka makar pesace, trce, voze bajs.
Sto se ostalih stvari tice, sta je kome merak, neka vozi. Samo nemoj da ugrozava druge i to je to. beer
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Februar 27, 2023, 09:17:37 pre podne
električni trotinet za grad je najbolji izum posle kamena za kupus.
trotinet je 3x sigurniji od recimo rolera i skejta, u rangu bicikle... nema uopšte poređenja sa klasičnim dečijim, eventualno je blaga sličnost sa ozbiljnijim trotinetima za odrasle. šire gume, veće gume, amortizeri, duži deo za noge itd. ograničiću se ovde na to da moj trotinet fura 25km/h, što je zakonski max u većini EU i lično mislim sa dobrim razlogom. Ove igračke kao weletova su za neke regionalne puteve i slični transport gde bi i bajsom mogao da furaš 40-50kmh. Realno bi trebao da probaš, ako mi je 10 ortaka frktalo kako je sranje, svi su promenili priču kad su jedan krug obrnuli sa istim.
u vožnji su ovde barem pravila ista kao za bajs, a i meni je od početka bilo logično da vozim kao bajs (koji takođe imam). bajs je koristnija opcija jedino ako imam nameru da ga ostavim negde na više od 15 minuta, jer može da se zaključa konkretno, dok su sve zaštite za trotinet smešne, pošto nema nigde "trougao" kao bajs. Oko same vožnje je isti klinac, isto koče, isto su upravljivi, isto može budala da ti istrči i to je to, nema neke posebne razlike.
summa summarum, probaj, imaš sigurno nekoga ko ima jedan, pa 5 minuta vozi i jasno će ti biti sve.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Februar 27, 2023, 10:54:10 pre podne
khm*112kg*khm, ali ko broji? :)

Raco leteo sam ja i sa bajsa upravo u Košutnjaku. Trkao se sa bratom i na jednom delu naletim na rupu u travi i prestigao sam ga leteći   :66 a sletanje je bilo bolno. Nije baš ni da su motori (pogotovu) i bajsovi toliko bezbedni. Ja nekako gledam možda mi je bolje da iskočim sa trota nego da ostanem upetljan u konstrukciju.

Trotinet je za mene, a verujem i druge, skroz nova škola. Skroz novo iskustvo koje treba da se nauči vremenom. Gledao i neke Amere sa savetima za vožnju jačih skutera i sve su bili u pravu. Evo još malo iskustva.
Nikad ne preticati auto ukoliko ima skretanje sa strane jer imaju tendenciju da skrenu bez žmigavca. Uvek biti spreman na plan B u tim slučajevima.
Ne voziti blizu iza kola jer imaju bolje kočnice
Ne voziti blizu iza kola jer oni prelaze preko prepreka koje vozač trotineta ne vidi od automobila
Ne voziti tačno iza kola već iza bočno od kola da vozači vide svetla u retrovizoru
Na kolovozu obratiti pažnju kada je autobus u okolini jer su mu retrovizori sa strane i tačno u visini glave vozača na trotinetu. Ovi trotineti imaju veliki klirens
Signalizaciju davati nogama i ne oslanjati se na žmigavce na trotinetu jer ih vozači ne očekuju/ne vide. Davanjem žmigavca na trotinetu samo sebe dovodite u zabludu da su ostali obavešteni o vašim namerama

Kočenje traži spuštanje unazad, ubrzanje naginjanje unapred.
Vožnja preko neravnina traži surferski stav i opuštena kolena. To sa kolenima je najjača stvar. Ko ukoči kolena i preleti neravninu ima da uzleti.
Dodavanje gasa u krivini traži naginjanje napred jer u suprotnom prednji točak gubi kontakt sa podlogom. Ovo je posebno teško na uzbrdici jer je prirodno da te gravitacija gura unazad
Voziti samo po suvom
Obavezno kaciga i to fullface. Koliko vidim po ulici niko je ne nosi ili ako je nosi to su one plastične za do 20km na sat. Preko celog lica niko ne nosi, a gotovo svi padovi sa trota su bradom na asvalt. Jedan bivši kolega sa malim skuterom proleteo glavom kroz suvozačko staklo automobila na semaforu. Isekao lice pošteno. Pitam ga ja da li je nosio kacigu, a on kaže "Ne, šta će mi?" Gledam posekotinu 10cm na njegovom licu i kažem "Da, u pravu si"
Obavezno rukavice, a štitnike za kolena i laktove preporucujem.

Slažem se da je ovaj moj vid prevoza nefer prema ostalim učesnicima u ovom trenutku i ja koristim dok može. Što bi se reklo, letim ispod radara.

Da, deci apsolutno ne treba dozvoliti da koriste bilo kakav trotinet jer ne mogu da se nateraju da voze van saobraćaja, a blage veze o istom i posledicama nemaju.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 Februar 27, 2023, 01:07:13 posle podne
Ja bi Wele svaki drugi tvoj post potpisao, tačno napišeš ono šta mene muči sa tim trotinetima, ali odmah sledeći post bi smo se posvađali  :)
Pišem kasnije pa da nastavimo raspravu...
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Mart 02, 2023, 10:50:28 posle podne
Stoji pored Polo Cross 6R usporedbe radi. Ogroman je. Za sad samo jedna kratka test voznja i za sad se nisam pronasao, ali tako mi je bilo i sa prethodnim.

(https://i.imgur.com/zSRWt4F.jpg)

(https://i.imgur.com/W018lFJ.jpg)

(https://i.imgur.com/3gIR0Qd.jpg)

Narod duhovit kako jeste vec vekovima i poceo sa imenima. "Bozicna jelka", "Cirkus", "Traktor"
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Mart 03, 2023, 07:04:34 pre podne
Haha, ja se, Wele, iskreno nadam da ovo osvetljenje moze da se ugasi, inace bi me bila sramota ovo da teram. lollol
Ovaj trotinet vec prelazi u kategoriju motocikla ako mene pitas, u gepek kog auta ce ovo stati i u koji javni prevoz mozes da udjes sa njim? Zauzima vise prostora od prosecne bicikle, o tezini da ne pricam. Gubi se funkcionalnost trota o kojoi si pisao.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Mart 03, 2023, 08:25:02 pre podne
Može da se gasi, ali meni se sviđa. Za noćnu vožnju izuzetno korisno. Ima dugmiće na volanu i ima daljinski. Liči na one lude južnokorejske ogromne trotove što svetle ko Las Vegas.
Za ovo drugo se skroz slažem, mada vremenom sam naučio da se trot jako retko nosi tj pre isplanirao 2km dužu rutu nego da ga nosiš uz neke stepenice.
Staje u autu sa hechbekom, npr staje u tog pola sa jednim sedištem oborenim.
Aktivno gledam Pasata da krstim u Tiguana, ali to trenutno zavisi od nekih drugih stvari. Tu bi rešio problem transporta.
Ali ponavljam, slažem se sa tobom. Uz ovaj prethodni imam B opciju, ovde je nemam iako su te B opcije veoma retke.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: bogdanPG Mart 03, 2023, 09:37:30 pre podne
Sve to stoji ali svijetli dobro brate :)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Mart 03, 2023, 10:15:31 pre podne
Ukusi su razliciti, ja ne volim RGB da vidim ni na gejmerskom kompu, kamoli ovako nesto. Kapiram da je dobro zbog sigurnosti nocu, ali bilo bi dobro ako mogu boje da se menjaju da bude jednobojno, eventualno dvobojno.

Koliko kosta ovo cudo i "koliko moze da razvije"? biggrin
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Ivan Mart 03, 2023, 11:20:40 pre podne
Mislim da je napisao Vmax 125km/h a domet 120km.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele Mart 03, 2023, 11:34:12 pre podne
Ivane, obrnuto sam napisao u prvom postu. Trot navodno može da razvije 120km/h, a domet 125 u eko modu (27km/h). Realan domet (vozi bez pardona) je ugl 50-60% od toga iz mog iskustva do sada, a to je zato jer smo navikli da vozimo SUS motore gde način vožnje ne utiče toliko mnogo kao kod el. motora. Čekam lepo vreme i da se uverim da sve radi kako treba, pa da proverim. To je proces jer treba da steknem poverenje u vozilo. Ovom prethodnom trotu verujem sada 1000%. Doduše ovo je sada 72V baterija, pa moram da vidim razliku u odnosu na 60V.
Novca je mnogo :)

Osvetljenje ima različite modove, menjaju se na daljinski, nisam se igrao sa tim, ali snimiću.
Ima tu različitih dodataka, npr 2x 220W punjači, dva para farova sa prekidačem za blicanje (veoma korisno za zombije na stazi u NBG), daljinci za limitiranje brzine, sedište za trotinet.

Komp od mog sina je sve RBG (M2 disk, Kuler, Kućište sa prednje strane i 5 RGB ventilatora unutra, RAM, Tastatura, Miš, Slušalice, Monitor, Držač za slušalice, Podloga za miša, pa čak i napajanje koje se ne vidi iza računara) Zamalo i stolica :D
Evo nađoh inicijalne slike kad sam mu to napravio

(https://i.imgur.com/Q0qGqDN.jpg)

(https://i.imgur.com/9b1EFeK.jpg)

Trenutni adresabilni LED na mom + razni blinkeri na pokret sa prednje strane + dogovaram se za dodatni par farova napred + novi flow žmigavci + razne trake koje su u dolasku. Na Altini me gledaju kao nebesko stvorenje  biggrin
(https://i.imgur.com/E07a886.jpg)
"au Pikac brate, nije tebi lako..."  lollol
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: bogdanPG Mart 03, 2023, 02:01:25 posle podne
Nemoj me pogresno shvatiti, ne moras reci cijenu ali barem reci koje se auto moglo kupiti za ovo cudo;) colio boh ja jedan ovakav iskreno! Tj mislim na performanse
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Mart 03, 2023, 02:19:16 posle podne
Taj RBG je porez na budale ako mene pitas, isti RAM 30% skuplji zato sto su mu stavili diode vredne 2e, ali ok. Pritom je meni neopisiv kic, ali to je vec stvar ukusa. Imam mehanicku tastaturu koja ima RGB, koristim je iskljucivo sa crvenim osvetljenjem na svim tasterima.

Znajuci koliko je kostao onaj stari, tipujem da umesto ovog novog moze da se kupi solidna polovna CBRka od 600 kubika, sto je po meni mnogo bolja varijanta igracke za hobi aktivnost od ovoga. Obe stvari su jako rizicne za voznju, ako ces vec da izgines, bolje da bude na zujalici lollol
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Guarana Mart 03, 2023, 02:57:58 posle podne
pa CBR ne možeš da uteraš u firmu ili gde god ti je zadnja destinacija, niti gajbi :)
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison Mart 03, 2023, 03:32:19 posle podne
Salio sam se za CBR naravno, CBR ide u prvoj brzini otprilike koliko ovo cudo moze max lollol
S obzirom na velicinu, i ovaj trot bi bio problem uterati i u prosecan stan ili firmu. Ja licno ne bih imao gde da ga stavim u stan sigurno, a motor moze uvek ispred zgrade. Trot ne mozes ispred zgrade, jer ce ga neko ukrasti, ako se dobro secam, i Wele cuva trotinete u podrumu.
To je ono sto sam naveo, ova varijanta trota vec prelazi van svoje standardne kategorije i onda je pitanje sta je tu prakticno, a sta nije, zavisi mnogo od uslova u kome se zivi i koristi.

Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison April 03, 2023, 02:47:53 posle podne
https://techcrunch.com/2023/04/02/paris-votes-overwhelmingly-to-ban-shared-e-scooters/

Neki mediji su malo netacno, tj. neprecizno preneli kao da hoce da zabrane sve el. skutere, ali odnosi se samo na one za iznajmljivanje. Inace je po tim vecim gradovima postao bas haos sa tim skuterima, primarno jer su ljudi bezobzirni. U Parizu konkretno se secam da su jos 2019. bili svuda razbacani, polomljeni itd., a to je bilo malo nakon sto su ih uveli. Neretko se po dvoje ljudi vozilo na njima...
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Wele April 05, 2023, 10:34:16 pre podne
Mogu da im pljunu pod prozor. Prvo vrti se velika lova oko toga, drugo rasterećuje javni transport u velikoj meri. Ako bi zabranjivali stvari zbog bezobzirnosti ljudi, ne bi postojala nijedna taxi služba, za početak. Državni Zakon postoji jer nemaju svi ljudi isti moralni zakon.
Građani ko građani uvek im nove stvari smetaju. Npr dok su se Prag i Barcelona razvijali od turizma sve im je bilo potaman. Sada kada su ušli u vrh turističke ponude, hoće da se bore protiv turizma... što se naravno neće nikad desiti. Nijedan grad/država se neće odreći masnog prihoda.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison April 05, 2023, 04:40:50 posle podne
E moj Wele, nema potrebe niko da im pljuje pod prozor, sami su vec pukli.
https://www.washingtonpost.com/business/is-the-electric-scooter-apocalypse-finally-upon-us/2022/11/15/8fe78c4e-64b9-11ed-b08c-3ce222607059_story.html

Vecina tih firmi inace nije napravila profit nikad, ziveli su od invesititora koji su ih sad otkacili.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 April 10, 2024, 08:55:22 posle podne

Novi pravilnik! Vlasnici moraju da registruju trotinete: Evo i do kada, u suprotnom - nema vožnje
- Lako električno vozilo odnosno trotinet - motorno vozilo sa najmanje dva točka, mehaničkim upravljačem, bez mesta za sedenje, čija trajna nominalna snaga motora nije veća od 0,6 kW i čija najveća konstruktivna brzina ne prelazi 25 kilometara na sat i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kilograma - saopštila je  Agencija za bezbednost saobraćaja.

Od 15.06.24 kreće  sex, konačno je izvećao savet domaćih stručnjaka.
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: Madison April 10, 2024, 10:25:56 posle podne
Ko nema racun i nije dobio specifikaciju pri kupovini, moze sam da je nabavi od proizvodjaca.
Znaci kazes Kinezima da ti napisu 0.6kw i to je to? biggrin
Valjda ce se javiti Wele, nije ga bilo odavno.

Inace su samo trotineti na udaru, makar za sad. Za bicikle postoji definicija u zakonu, ali nije uvedena registracija i zabrana...
Naslov: Odg: Električni trotineti i skuteri
Poruka od: raca1 April 10, 2024, 11:13:14 posle podne
(https://static.wixstatic.com/media/ba2e05_4e78e5f08485489ea63b8ef6b9986c1a~mv2.png/v1/fill/w_640,h_324,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,enc_auto/ba2e05_4e78e5f08485489ea63b8ef6b9986c1a~mv2.png)