Tu pomoci nema i nije poenta da se medjusobno pojedinacno snalazimo vec da brinemo za pleme. Ovo je nasa zemlja, a ne njihova firma. Za pocetak skini folije. To ti je sada najpametnije. Ne hrani parazite. ABS se ponasa krajnje nedomacinski i to pokazuje vise primera.
1. Donose zakon gde sebe ovlascuju kao jedinu organizaciju koja moze da vrsi naplatu izrade dokumentacije i to po proizvoljnim cenama koje su nekoliko puta vise od utrosenog radnog vremena. Drzavna agencija je zakonodavni organ, a ne privredni objekat. Oni odredjuju zakon, a ne da zaradjuju na njegovoj primeni. Da li zivis u Beogradu ili Boru njih ne interesuje. Dodji u Beograd o svom trosku i cekaj red u jednoj jedinoj ogranizaciji. Ko moze da smisli tako nesto?
2. Time sto traze potvrdu od proizvodjaca da folije ne narusavaju vozne karakteristike i krse zakon i nedomacinski se ponasaju. Sta su oni u stvari rekli distributerima? VW, Fijat da li hoces 3000din bez ikakvog truda? Hocu! Mercedes i BMW koji imaju striktnu politiku su ispali fer i rekli da nece jer im je bitniji ugled od 3000din koje ce da iscigane od svojih korisnika kao poklon drzave. Ja vam tvrdim, a evo poslacu mejl VW u Nemackoj da ovo sto VW kod nas naplacuje je licna odluka privatnika (Autokomerc, Porse Sever...), a ne odluka VW. Ne bi bilo prvi put da pisem VW u Nemackoj. I sta imamo dalje? VW kaze kosta 3000din, a Mercedes kaze ne kosta nista... ABS kaze Ok, ne mora potvrda od Mercedesa. Pri tome u pravilniku o ispitivanju vozila pise јоs: ABS moze da trazi potvrdu od proizvodjaca da je dozvoljena prepravka, ali i da odobri prepravljanje bez te potvrde. Dakle, da je ABS iole domacinski nastrojena, ona bi kompletno ukinula trazenje potvrde i time ustedela nekoliko hiljada dinara gradjanima. Ono sto ABS NE MOZE da radi jeste da ukoliko proizvodjac NE SMATRA da su to bitne izmene da trazi ATEST na prepravke, a to oni upravo rade.
Sam ATEST se radi ukoliko je potrebno ispitivanje vozila, a ispitivanje vozila se vrsi za PREPRAVLJENO VOZILO
Clan2
13)
преправљено возило јесте свако возило на коме су извршене промене конструктивних карактеристика возила којим се мења намена или врста возила или декларисане техничке карактеристике возила или декларисане карактеристике уређаја и склопова возила, као и остали видови преправки које се могу извршити, а чије испитивање, такође, подлеже овом правилнику.
Ukoliko VW izda potvrdu da stavljanjem namenskih folija se ne smatra prepravkom vozila niti menjaju nacela tehnickih karakteristika onda na osnovu cega se trazi ATEST? A te potvrde su sve takve izdate.
Ukoliko jedan Golf dobije takvu potvrdu da li je potrebno preostalih 800.000 Golfova da vadi identicnu potvrdu? Naravno da nije. Tesko nedomacinsko razmisljanje koje je stavljeno na teret gradjana Srbije.
Zbog cega se radi atest? Zbog Homologacije. A sta je homologacija?
7)
хомологација возила, опреме и делова возила јесте поступак провере типа, њихове саобразности са захтевима одговарајућих прописа УН о хомологацији возила, опреме и делова возила, односно одговарајућим рописима ЕУ, издавања одговарајућих прописаних докумената и праћење производње ради обезбеђивања саобразности са хомологованим типом;
I ovde krse zakon jer vozila iz EU ili koja imaju zatamnjena stakla u EU i uvezena u Srbiju su u prekrsaju. Dakle oni usaglasavaju zakon sa EU, ali isti taj zakon iz EU ne priznaju. Pri tome Srbija nije EU. Taj detalj vec godinama se provlaci kroz razne pljacke gradjana Srbije da se gleda u EU zakon kada treba da se uzme novac i ne gleda se u EU zakon kada treba da se ne uzme novac. Ovo dalje povlaci pitanje koji niko da odovori. Sta ce se desiti sa Slovencom koji ima zatamnjena stakla i udje u Srbiju na autoput? E sad mene interesuje, a ovo cita dosta ljudi koji zive van Srbije, da li se u bilo kojoj zemlji u Evropi ovako regulisu folije? Sa kim su oni usaglasavali zakon zivo me interesuje da vidimo, a ja sam gotovo siguran da niko osim Srbije ovo ne regulise ovako. Sa kojim EU zakonom su oni usaglasavali ovaj zakon?
Zbog cega se radi atest folija iza B stuba ako je tamo dozvoljeno 100% zatamnjenosti? Zbog ispitivanja stepena refleksije koje moze da zaslepljuje ostale vozace. Umesto da to samo prepuste firmama koje ugradjuju folije ABS opet pravi komplikaciju i krsi zakon. Firma koja ugradjuje ugradi hologram i zna se tacno koja je to folija. Dozvoljena ili nedozvoljena. Dakle u ovom koraku nije bitna vidljivost vec REFLEKSIJA SVESTLOSTI koju nalepljena folija moze da pravi. To ostavlja pitanje ko atestira refleksiju svetlosti nalepljenih folija na brendirana vozila ili na autobuse gradskog saobracaja bez obzira da li su postavljene folije na prozorima ili telu automobila? Kako njihove folije odbijaju svetlost? Po ovom pravilu nijedno od ovakvih vozila ne sme da saobraca bez atesta, a ABS ih ocigledno pusta.
U Srbiji od Slobe, pa na dalje se nagledao svega i svacega. Dosta citam istoriju i iste stvari se desavaju kroz vekove, ali ovaj bezobrazluk simbioziran sa gluposcu koja je na vlasti trenutno kod nas ne moze da se meri ni sa kim do sada racunajuci i razne osvajace. Ne govorim samo za folije vec za sve ostale grane na koje je ova politicka elita stavila pipke. Mi ako ne resavamo ovo sada nece imati ko vise da resava.