VW Klub

VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: srdacar April 14, 2018, 11:50:14 pre podne

Naslov: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: srdacar April 14, 2018, 11:50:14 pre podne
Pozdrav svima  mahac

Ovo su simptomi koje sam primetio pa ako neko može da mi da savet od čega da krenem sa proverom   blink

*Ponekad pri prvom paljenju pusti sivi dim na auspuhu i neravnomerno radi ( trese se ) par minuta dok se ne unormali..

*Primetio sam da auto ( kada dostigne radnu temperaturu ) dimi na čepu i na šipci..
( na auspuhu samo pri prvom paljenju, kasnije ne.. )

*Ponekad i na semaforu ume malo da podrhtava..

*Drugačiji je zvuk kada držim kvačilo i kada je pušteno..

*Gubi rashladnu tečnost u malim količinama..

*Malo zatrese auto pri paljenju i gašenju, mislim da nije strašno..


Ovako što se tiče vožnje lepo ide, lepo vuče, potrošnja je mala..
Pre godinu dana je urađen veliki i mali servis a skoro sam opet uradio mali ( sipan castrol magnetic 10-40w ) a vrlo je malo potrošio ulja za 10.000km..
Skoro je stavljen i nov EGR ventil..



Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: boćanac GTD April 14, 2018, 11:52:03 pre podne
Zar ne ide 5 40 ulje?
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: srdacar April 14, 2018, 11:57:43 pre podne
I ja sam hteo tu oznaku 5-40w ali majstor kaže da za auto kao što je moj ( preko 300.000km ) ide 10-40w..

Da li je u pravu?
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: mur3633 April 14, 2018, 12:25:35 posle podne
Mijenjaj majstora, vjeruj mi.
Promijeni to, ako nećeš bregastu da uništiš.
Milion puta je rečeno da u PD TDI motore ide norma 505.01 iliti 5w40 ulje i nikakvo drugo.
Uzmi Castrol Edge Turbo Diesel 5w40 i uspi.
(https://i.ebayimg.com/images/g/O54AAOSwpzdWrNAO/s-l300.jpg)

Prije toga odradi i čišćenje motora. Liqui Moly engine flush završi posao.


Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: srdacar April 14, 2018, 12:35:11 posle podne
Uhhh..   badmood znači broj kilometara uopšte nema veze sa normom kao što majtor kaže.. da čovek poludi sa današnjim "majstorima"

znaci da menjam ulje ponovo bez obzira sto je zamenjeno pre par dana?
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: srdacar April 14, 2018, 12:38:51 posle podne
Hvala mur3633 na savetima  mahac
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: mur3633 April 14, 2018, 12:43:11 posle podne
Obavezno promijeni i drži se norme 505.01, bez obzira na kilometre.

Tu smo da pomažemo jedni drugima.

A ovo za podrhtavanje, može da bude da su dizne u pitanju.
Ja sam imao na Sharanu sličan problem. Počeo je da podrhtava i dimi, izgubio na vuči. Dizne sam sredio u Užice i od tad je to sve prestalo.

Provjeri dobro to nemoj napamet da radiš, ne mora da znači ni da su dizne.


Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: cicero April 14, 2018, 01:11:01 posle podne
U taj motor ide 5w-30 momcovi,tako fabrika kaze,i moze ga trositi manje nego 10w-40,
Po tekstu i ja bi rekao da tu dizne treba proveriti
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: mur3633 April 14, 2018, 01:14:53 posle podne
TDI PD motor je u pitanju bez DPFa. Tako da ide 5w40.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: limp19 April 14, 2018, 01:18:36 posle podne
I meni je bez dpf pa sipam 5w30. On ima normu 505.01 i 507 tako da nije bitno da li je sa dpf ili ne. To je samo ll ulje i moze biti veci interval mijenjanja od 5w40
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: mur3633 April 14, 2018, 01:19:44 posle podne
Pa eto onda, može bilo koje. 505.01 i 507.00.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: smok April 14, 2018, 01:21:58 posle podne
1. To sto radi neravnomerno na prvom paljenju nevaljaju ti dizne  2.  To sto dimi na cepu je normalno kad je presao 300 000 i jace km   3.  Na semaforu sto podrhtava mozda je loso gorivo, filter nafte, dizne  4.   Drugaciji zvuk id kvacila moze da daje neispravan zamajac ili druk lezaj.... Zavisi kakav je taj zvuk 5.  To sto gubi razladna tecnost proveri hladnjak,creva, v. Pumpa, a ako ide antifriz u cilindar da sogorava treba da izbaci beli dim od auspuha.   6.   I to sto malo zatrese motor pri paljenju i gasenju proveri drzaci motora mozda je neki otiso. I drzi se norme motornog ulja bez razlike motor koliko km je prosao         
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: srdacar April 14, 2018, 02:27:37 posle podne
hvala smok na detaljnijem odgovoru.. i ja sam sumnjao na dizne a pretpostavljam da ni zamajac nije bas u najboljem stanju.. kada se pusti kvacilo u leru cuje se neko metalno struganje ali ne jako..

Nevezano za kvacilo, najvise se plasim da nije napukla glava motora, jer golf 5 2.0 tdi i inace ima problema sa tim glavama.. pa da mi zbog toga gubi tecnost i utice na ceo rad motora..

Necu da rizikujem, Ulje cu svakako ponovo promeniti a boga mi i majstora.. Pre zamene cu ocistiti motor sto kaze mur3633


Ako neko zna dobrog vw majstora kod koga bih mogao da proverim rad dizni bio bih veoma zahvalan za preporuku  mahac

Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: smok April 14, 2018, 04:11:45 posle podne
Ako mene pitas najbolje je da ispustis staro i sipas novo ulje. Nemoj da stavljas nikakvi sranja za ciscenje motor.
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: Miro MNE April 14, 2018, 04:21:43 posle podne
Na glavi motora imas 3 slovne oznake A izuzetno problematocne glave mada ako je drzala do sad vjerovatno je vec zamjenjena,  B prva revizoja i C apsolutno bezproblematicne glave. Sivi dim pri paljennu i gubitak rashladne tecnosti mi asociraju na losu glavu.
Inace imao BKD isto duvao na šipku presao pravih 225kkm standardno hladnjak ulja i crijevo od vode su mi bili jedini kvarovi za 50kkm kolko je bio kod mene.
najbolji izbor od 2.0 tdi motora.
5w40 sipaj jer taj motor nema PDF bezpotrebe bacas pare bitno ti je makar 505.01 da ispunjava normu ili jacu (a jace su vecinom vezane za 5w30).
Meni je isto tresao na gasenje sve stope nove i zamajac relativno nov al je bio LUK zamajac a on se tako manifestuje.
I ja se slazem sa smokom bez ispiranja motora nek se dobro ocijedi i novo ulje i filtere
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: RUS April 14, 2018, 09:34:45 posle podne
Mozes sipati jos boljeg kvaliteta ulje sa oznakom 5w30 LL i bice samo jos bolje. ja ga sioam i u sharana  i u Polo a i za Golfa sam evo danas uzeo. Ovo ulje je za motore od 504.00 do 507.00 tako da i 505.01 je tu i po meni je jedno od ulja koje je predvidjeno za zamenu na 30 000 a menjati ga na 10 000 znatno produzava vek motoru.
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: mur3633 April 15, 2018, 07:57:37 pre podne
Ako ima više vožnje po otvorenom putu i na duže relacije, onda može i 5w30. Ako ima dosta gradske vožnje i kratkih relacija, bolje mu je 5w40.
A ako usporedimo kvalitet podmazivanja, 5w40 je mnogo bolje pri većim temperaturama.

Ispiranje motora može, a i ne mora. Ja to odradim jednom i posle toga nikad, naravno uz redovnu zamjenu i sipanje kvalitetnog ulja.

Nego, sve su prilike da ćemo otići u off.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: Joca April 16, 2018, 12:11:55 pre podne
Diskusiju o uljima možete nastaviti: PREPORUKA ZA VRSTU ULJA (diskusija, saveti, pitanja) (http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=2208.0)
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: srdacar April 16, 2018, 07:56:20 pre podne
Hvala svima na savetima..  thumbup

Nekako smo usputno skrenuli malo sa teme jer su ljudi ustanovili da mi je majstor sipao pogrešno ulje nakon poslednjeg malog servisa, ali su opet ukazali i na neke stvari koje bih trebao da proverim oko automobila..

hvala još jednom ljudi  mahac
Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: mur3633 April 16, 2018, 10:52:20 pre podne
Ajde pa javi šta je bilo.

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

Naslov: Odg: Šta prvo proveriti? 2.0 TDI - BKD
Poruka od: vladar Maj 12, 2020, 12:32:45 posle podne
Stara je tema ali pre neki dan sam kupio baš Golf5 sa BKD motorom, pa sam uleteo ovde....
Sto se gradacije ulja tiče i te gore preporuke majstora.... Ranije je islo to tako.... motor presao mnogo kilometara, pa sipaj gušće ulje kao da ga manje troši i malo da ti pokrpi kompresiju, zazore..... Takodje postoji pravilo u zavosnosti od klimatske zone gde se auto vozi, gradacija može da varira jer nije isto kada palis auto na -30 i negde na +30 ..... ali to je bila situacija kod starijih vozila. Sva novija vozila su na sintetici sada i nemaju problema sa gustinom ulja kod hladnog starta, a za visoke temperature mislim da sad već sva vozila imaju hladnjake ulja tako da..... Majstor je pretpostavljam iz stare garde, pa eto... :) Inače 505.01 u zavisnosti od proizvodjača može biti i 5W40 i 5W30, sam Castrol za tu specifikaciju daje i jednu i drugu gradaciju....
A ako ti preterano trosi ulje to je onda za razmatranje zašto ga troši.... sipanje gušćeg ulja neće rešiti problem.... zamaskiraće ga
Nešto što sam čitao po forumima za BKD motore i probleme to je pumpa ulja, a to mi kaže i kolega koji je radio putnički program delove ranije.... sada radi kamionske sa mnom :) .... I taj problem sa glavom što kaže Miro MNE .... hoće da se pojave mikropukotine....
Tek sam uzeo taj auto, pa još istražujem... za dizne, kako mi je rečeno bar, BKD nosi Bosch dizne..... Siemens su problem. Ali ni Bosch nije večan..... ljuljuškanje motora na leru ili nosači, ili su dizne zrele za čišćenje/remont ili zamajac mlati. Mislim da ti motori nisu nešto najmirniji... ovaj moj kada posmatram sa strane ima to malo kretanje ali u kabini se ne oseti baš baš ništa... dizel je to :)
Meni je ova tema sa BKD interesantna.... ako ima još neka otvorena uputite me pls da se malo edukujem :)