mali copy/paste sa jednog foruma:
Ovde ce biti navedeno par najcescih pitanja, odnosno popularnih zabuna, u stilu TRUE ili FALSE, gde cu pokusati da objasnim kako i zasto je nesto tacno ili nije, i zasto takva zabuna uopste nastaje. Slobodno postavljajte svoja pitanja
Da li ce N2O rasturiti moj motor?
Zavisi, od 3 stvari: od mehanickog stanja/ispravnosti motora, od sposobnosti motora da podnese dodatna podizanja snage, od kolicine snage koju dodate. Opste misljenje je da N2O na neki volseban nacin rastura motor. Ovo je naravno, potpuna zabluda. N2O po principu rada nije nista drugaciji nego turbina, na primer, cak stavise, jako je slican. N2O je samo jedan od nacina uvodjenja dodatnog kiseonika u cilindre radi povecanja snage, i gledajuci po KS, manja je verovatnoca da cete imati detonacije i katastrofalnu stetu na motoru sa 100KS sa N2O sistemom, nego sa bilo kojim drugim vidom dizanja snage. Dodajte 100KS putem N2O, putem turbine, ili putem novih bregastih i obrade glave na primer ? od ova tri nacina, najmanje sanse da vam motor zvekne imate upravo sa N2O sistmom, upravo zbog dobre kontrole detonacija prvenstveno putem hladjenja temperature usisa.
Naravno, sasvim je moguce da lose dizajniran i instaliran sistem upropasti motor, ali pod uslovom da se korektno koncipiran sistem ugradi na propisan nacin, N2O sistem nece razvaliti motor nista brze (a verovatno i sporije) nego bilo koji drugi vid povecanja snage.
Opet napomena: pretpostavlja se da je motor ispravan i da moze da konstrukcijski podnese planirano povecanje snage. Ako to nije ispunjeno, nebitno je da li je N2O u pitanju ili turbina, motor ce puci ovako ili onako.
Moze li se N2O koristiti na standardnom motoru?
Moze. Kljuc je biranje odgovarajuceg nivoa snage za vas motor. 30% je otprilike cifra za koliko moze da se bezbedno poveca snaga na maltene bilo kom motoru bez dodatnih intervencija ojacavanja. Za ovu cifru potrebno je samo promeniti svecice na 1-2 stepena hladnije, i uveriti se da sistem napajanja gorivom moze da obezbedi dodatni protok za trazenu snagu. Napomena: na N2O motorima NIKAD se ne koriste svecice sa 3 elektrode! To je najobicnija marketinska glupost ciji jedini efekat je pravljenje dodatnih povrsina koje mogu da se usijaju i postanu izvor samopaljenja smese i zakucavanja motora. Generalno se UVEK koriste svecice sa jako kratkom elektrodom.
Da li se motor mora ojacavati za veca dodavanja snage?
Mora, ali uglavnom zavisi koliko dodajete extra. Do 30% uglavnom se prolazi sa hladnijim svecicama. Sve preko toga, do 50% 1-6 je toplo preporucljivo. Za ekstremna pojacanja (100% i mnogo vise), 7-10 i dalje je maltene obavezno.
1. pomeriti paljenje unazad za 2-4 stepena za svakih 50KS povecanja snage,
2. gorivo dobre oktanske vrednosti, 98+
3. jaci sistem paljenja
4. jaca pumpa goriva
5. jaci dihtung glave sa jacim srafovima
6. jace kvacilo
7. kovani klipovi
8. kovane klipnjace
9. jaca transmisija
10. kovana radilica
itd... u zavisnosti od povecanja smage lista se nastavlja...
N2O sistemi ne mogu dati toliko koliko turbina?
Mogu i PUNO vise, stvar je samo budzeta. Naravno, krace traje, ali je moguce dodati maltene neograniceno snage, zavisi samo od budzeta kojim raspolazete. Dobitak KS/Nm je UBEDLJIVO najbolji za ulozeni novac, od svih metoda tuninga.
N2O se koristi samo na visokim obrtajima?
Upravo suprotno, na najnizim obrtajima su najveci dobici.
N2O se koristi samo na par sekundi inace motor puca?
Netacno. N2O se moze koristiti koliko god hocete, pod uslovom da NE PUSTATE gas ? znaci N2O se aktivira SAMO sa pritisnutim gasom. U bilo kojoj brzini, preko 2-2500 obrtaja. Licno sam ga aktivirao i po 30 sekundi bez problema.
N2O je zapaljiv i boca lako eksplodira
Netacno. Boca kod vozila sa LPG-om em skladisti zapaljivi gas, em je pod vecim pritiskom, pa ne vidite da puno takvih eksplodira oko vas, zar ne?