Biću slobodan da kazem, a vi mi nećete zameriti, naši smo...
Mislim da se malo pro..ravate što se tiće ove teme, jer...Ovo je Srbija drugari. Pre neki dan sam se zaglavio u guzvi na NS-skom putu od nekadasnje lakat-krivine do skretanja za Plave Horizonte. I gledam gume na kolima ispred, iza mene, do mene i tako dalje...Hajde što ljudi voze na zimskim gumama, ali dobrim, to nije ništa. Mnogi tako voze. Do duše, neki nisu stigli ni da promene, ali neka je svaki drugi, pa je mnogo. Više ih znam ko ima samo zimske, pa vozi i leti, nego ko ima dva seta, jedan za leto, drugi za zimu kao ja. Ali sam video mnogo puta dve zadnje, u ređim slučajevima i prednje gume različite, ćelave,...Pre neki dan vidim Audi A4 B6 karavan, lepeze, rekao bi 18, krive, vidi se, a auto je išao mozda 40-50. Pitaj Boga šta te felne i gume rade na 120. Sada se povećala prodaja novih guma, pošto su pojeftinile, ali i dalje većina kupuje polovne, ne bi li uštedela. Koliko god vi kudili Tigar gumu, veći broj ljudi za nju jednostavno ne može da izdvoji novac, pa i ako sada ima da se kupi i na rate i ovako i onako...Za prosečnog Srbina je misaona imenica da kupi novu gumu, pa neka i Tigar. Jer većina to ne može.
Da se razumemo, daleko od toga da ne bi kupio polovnu gumu, ako je u pristojnom stanju, a povoljna cena. Za primer, da uzmemo neke standardne gume... Par polovnih 15-ica 195/65/15 da valjaju (nisu ispucale, nisu stare više od 2 godine, šara 5-6mm,...) nisu ispod 40 evra. Ispod teško! I za tu cenu da ih nadješ uz mnogo sreće. Obično traže 50, pa i 60. 40 evra, to je oko 5000 dinara. Ako je 50, preko 6000, ako je 60 , to je skoro 7500. I opet imaš polovne gume. A za manje od 10000 imaju dve nove Tigar letnje gume tih dimenzija. Koje će trajati duplo duže u najgorem slučaju, nego te polovne. I sugurnije se voziš. Misljenja sam da je svaka nova guma bolja od polovne. Ako baš nećete Tigar, malo skuplja Kama ili Sava. Polovne gume su postale precenjene, a nove su pojeftinile.
Da kazemo da su 50 evra te polovne, par,6000 dinara. A nove imaju za 9500. To je manje od 2000 dinara za gumu, a trajaće bar duplo duže i sigurnija vožnja.
Većina ljudi ne kupuje ni te polovne da valjaju, nego kupi neke od 3000 par, samo da imaju šaru tek toliko da budu na ivici po zakonu i da nisu katastrofalno ispucale, stare po 5-6, pa i više godina. Samo da preguraju sezonu. I tako se voze na 4 ,,tempirane bombe,,. A skine ih kada budu tanke kao rezanca za supu. Ako preguraju dve, to je extra. Šta vam pričam, znate gde živite i šta se oko vas dešava.
Ali za naše uslove, Tigar guma je, ruku na srce, krajnje korekta. Kada čujem to, kao škripi u krivini i te fore,...kao da mi vozimo reli svaki dan. Čak mislim da se sa tim škripanjem i tim forama u tom smislu preteruje.
Nego...Ja sam se odlučio za Kamu. Ruska guma, upoređivao sam je sa ,,Tigricom,,. Deluje mi bolja. Nešto je skuplja, ne drastično. Namontirao sam ih na felne, nisam na auto, pošto sam planirao da ofarbam kočione celjusti, pa ću onda. Tada ću vas izvestiti o utiscima iz vožnje.