Skorašnje poruke

Stranice: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
OFF Topic / Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Poslednja poruka od strane raca1 poslato juče u 12:37:25 posle podne »
Kako objasniti nekom ko nema osnovna znanja i za mašinski fakultet kaže da je demagogija sa kraja prošlog veka? Ajde ako je tako prihvatam, što teže to stabilnije rekla novonauka, kakva fizika i ludi Isak Njutn.

Što se tiče elektro-novonauke mogu reći da je lakše uterati ampere u dupe nego u bateriju, ali javiće se  stručnjak koji pravi baterije pa će to lepo da objasni. Demagogiju energetike i hemije ostavljamo u prošlom veku.
22
OFF Topic / Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Poslednja poruka od strane admin poslato juče u 11:57:26 pre podne »
Oladi malo demagogije mašinskog fakulteta, bila aktuelna krajem prošlog veka.

"Demagogija mašinskog fakulteta" ?! Neka polupismeni idijot koji pravi baterije objasni kako to energija kočenja može da se skladišti u baterije u par sekundi, a kada ode na punjač onda cupka pet sati oko vozila?

Raco regenerativno kocenje moze da dopuni bateriju 10-30% u najboljem slucaju.. ne moze da ti napuni celu bateriju i ne sluzi tome ali ti znacajno moze povecati domet vozila.. drugo zavisi i od intenziteta kocenja da li je jace slabije kocenje, od velicine baterije ako je veca baterija vise ce je dopuniti isto vazi i od konfiguracije terena tipa ako je uzbrdica nizbrdica ili grad vise ce se dopuniti nego na autoputu gde se kocnica pipa minimalno itd itd za razliku od benzinca ili dizela kod koga nemas nista.. meni je to skroz ok.. i manje trosis kocnice
23
OFF Topic / Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Poslednja poruka od strane admin poslato juče u 11:49:33 pre podne »
Ja ni ne razumem sta nas Raca pokusava da ubedi, sem sto navodi neke primere koji nemaju veze s'vezom

Tezina pa tezina, sto kaze Gu veca masa doprinosi stabilnosti.. naveo sam ti primer dva najbrza vozila danasnjice i sa benzinskim i sa el motorom i oba su teska preko 2 tone.. o cemu dalje da diskutujemo vezano za tezinu motornih vozila i baterija ???
koji ti dokaz jos treba ?

Pa najbrzi voz na svetu Maglev koji ide 603km/h tezak je 50 tona i njega zamisli pokrece elektricna energija  biggrin
24
OFF Topic / Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Poslednja poruka od strane raca1 poslato juče u 11:46:41 pre podne »
Oladi malo demagogije mašinskog fakulteta, bila aktuelna krajem prošlog veka.

"Demagogija mašinskog fakulteta" ?! Neka polupismeni idijot koji pravi baterije objasni kako to energija kočenja može da se skladišti u baterije u par sekundi, a kada ode na punjač onda cupka pet sati oko vozila?
25
OFF Topic / Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Poslednja poruka od strane Guarana poslato juče u 11:19:11 pre podne »
Nauka se dopunjuje, nije fiksna. 1C samo znači da će u jednom satu da se isprazni/napuni. To je bitno da izračunaš koliko ampera/vati možeš maksimalno da izvučeš i da dobiješ procenu koliko će ti sa oprerećenjem trajati kapacitet. Pravim baterije za svoje svrhe 10 godina, onda naletim na neke palamude koji tvrde da nauka i proračuni nisu merodavni koliko neka troll objava polupismenog idiota.
Oladi malo demagogije mašinskog fakulteta, bila aktuelna krajem prošlog veka.
26
OFF Topic / Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Poslednja poruka od strane raca1 poslato juče u 10:21:57 pre podne »
Veća masa definitivno doprinosi stabilnosti, što zbog intercije što zbog vektora sila kod pomeranja te mase.

Ja se vama dvojici divim odakle uspete da iskopate te neke podatke koje slepo kopirate.. ta knjiga je iz 1998 godine, u tih "tračavih" 26 godina je nauka napredovala ogromnim koracima. Prva kazna za brzu vožnju je bila 1896 za ludih 12km/h .. jel i to danas relevantno il možemo samo da se smejemo?

Njutnovi zakoni su skup tri zakona klasične fizike. Oni opisuju vezu između kretanja tela i sila koje deluju na telo i prvi ih je predstavio Isak Njutn. Oni su objavljeni u knjizi „Philosophiae Naturalis Principia matematica“ ili u slobodnom prevodu Matematičke osnove prirodne filozofije (kako je Njutn zvao fiziku) iz 1687. godine.[1] Ovi zakoni čine temelje klasične mehanike.

https://archive.org/details/newtonspmathema00newtrich/page/n7/mode/2up

Prvo obrazovanje, pa tek onda palamuđenje, s obzirom da je prošlo 350 godina od knjige vreme je da ti napišeš novu sa temeljima novonauke.

Ne znam što si okačio ovo za formulu-E (koju obožavam da gledam naravno) i C rating baterija. Al u praksi C rating znači da možeš da imaš auto koji je u isto vreme i 1.0SDI i 5.0 Biturbo. Kompromis koji retko koji SUS motor može da isporuči. Većina novih kola sa većom snagom ima neki oblik hibrida, što zbog "ekologije" što zbog nižih brzina... Čak i neki običan 3.0 je po gradu muka voziti, kad na ler gasu ide 40km/h, svo vreme moraš da ga kočiš i jebeš motor,menjač,kočnice,itd. 2000KS EV kad ide 20km/h "troši" isto kao 20KS EV kad ide 20km/h, jer je obojici krivulja obrtnog momenta manje više ravna linija kroz ceo opseg obrtaja. 26

Opet palamuđenje, zato sam i okačio link, pogledaj bar pre nego prokomentarišeš, jedna rečenica je u pitanju. Znači nema veze ni sa SDI, ni turbo, ni bi-turbo, već označava indeks jačine električne energije po kojoj baterija može da se puni i prazni.

27
OFF Topic / Odg: ELEKTRIČNI AUTOMOBILI: JE LI U PITANJU NAJVEĆA PREVARA DO SADA, ILI...
« Poslednja poruka od strane Guarana poslato juče u 12:56:01 pre podne »
Ne znam sto se opterecujes toliko tezinom baterije i uopste tezinom automobila.. kakve to veze ima ?

Osnova svega je masa i dinamička preraspodela mase na točkove, dok je četiri točka biće tako. Bez obzira na EV, benzin, plin, kočnice, klipove, diskove. Šta god da se kotrlja na točkovima ima svoju masu, kilo je kilo AMIN! Postoji veliki broj ljudi koji pogrešno smatraju da veća masa doprinosi stabilnosti vozila! Evo dole link za sadržaj, ju ću dodati nešto dokumentacije.

https://www.sf.bg.ac.rs/download/sluzbe/idsf/prodaja/sadrzaji/04-drumski/027_sadrzaj.pdf

Većina "jačih" EVova nema praktično ni neke potrebe u svakodnevnoj vožnji da koristi klasične kočnice, isključivo po ovakvim staza primerima.

Guarana, izračunaj potrebnu energiju za zaustavljanje vozila težine 2.5t pri brzini od 50, 100 i 200 km/h, lako možeš da izračunaš i potrebno vreme. Pogledaj rezultate, razmisli, ovo što pišeš je... pogrešno  bicedobro


Rekuperacija, pale svi na "gurku", rešen problem. Da zaključavamo temu i da se razilazimo.  lollol


1. Da je tako kako pišeš ferrari sa 1000kg i fića sa 1000kg bi sa 100km/h imali istu zaustavnu put, pa nije u praksi. Imaš tu 101 faktor. Gume, kočnice, put, vešanje, vreme, vozača, raspored mase itd itd.

2. Veća masa definitivno doprinosi stabilnosti, što zbog intercije što zbog vektora sila kod pomeranja te mase. To je pogotovo izraženo kod EVova koji imaju u podu baterije, koje je praktično nemoguće prevrnuti. Da je to što pišeš tačno, kad pretičeš kamion na autoputu, pomerio bi se on više nego ti, a to valjda znaš u praksi da nije tako. Mislim da mešaš malo upravljivost i stabilnost, kod prvog masa definitivno ima veliku ulogu, baš zbog inercije (ali i dalje nije jedini faktor).

3. Za 99.999% situacija maksimalna teoretična sila koje vozilo može da izvrši, što kod ubrzavanja, što kod kočenja je 1.2g.
Opet 99% automobila, u idealnim uslovima, sa najboljim kočnicama, sa profesionalnim vozačem je u stanju da koči do maximalno 0.8g.
Prosečan vozač/auto se smatra do 0.47g da je maksimalna sila pri kojoj može da održi kontrolu nad vozilom. Ta cifra se koristi kod konstruisanja kočnica za "normalan" auto.

Preko toga mora da ima dodatnu silu koja pruža otpor.. Buggati recimo ima krilo koje se digne i koči time, EVovi kao što ti rekoh mogu samo motorom da koče do 0.4g. Znači u praksi koči sam motor kao većina klasičnih kola, a povrh toga upali i klasične kočnice po potrebi. Nešto slično imaju kamioni, gde retarder koči motorom, tako da ne moraš da pržiš kočnice nizbrdo.

4. Ne znam što si okačio ovo za formulu-E (koju obožavam da gledam naravno) i C rating baterija. Al u praksi C rating znači da možeš da imaš auto koji je u isto vreme i 1.0SDI i 5.0 Biturbo. Kompromis koji retko koji SUS motor može da isporuči. Većina novih kola sa većom snagom ima neki oblik hibrida, što zbog "ekologije" što zbog nižih brzina... Čak i neki običan 3.0 je po gradu muka voziti, kad na ler gasu ide 40km/h, svo vreme moraš da ga kočiš i jebeš motor,menjač,kočnice,itd. 2000KS EV kad ide 20km/h "troši" isto kao 20KS EV kad ide 20km/h, jer je obojici krivulja obrtnog momenta manje više ravna linija kroz ceo opseg obrtaja.
26
Ja se vama dvojici divim odakle uspete da iskopate te neke podatke koje slepo kopirate.. ta knjiga je iz 1998 godine, u tih "tračavih" 26 godina je nauka napredovala ogromnim koracima. Prva kazna za brzu vožnju je bila 1896 za ludih 12km/h .. jel i to danas relevantno il možemo samo da se smejemo?
Stranice: 1 2 [3] 4 5 ... 10