Niko Hulkenberg, Nik Tandi i Erl Bamber su vratili Porsche na vrh podijuma u Le Manu, i to nakon besprekornog izdanja.
Porsche je proslavio 17. pobedu na legendarnoj trci 24 časa Le Mana. Mnoge je iznenadila pobeda trojice debitanata u LMP1 seriji. Trka je bila svojevrsna „klackalica“ između Porschea i Audija, jer svaki od ova dva tima je imao svoje momente, međutim, automobil #19 se u poslednjoj četvrtini trke neočivano lako izdvojio uz maestralnu vožnju i izbegavanje mogućih pehova.
Porsche broj 19 sa „wild“ kartom niko nije uzimao preterano ozbiljno, jer je posada sačinjena od vozača bez iskustva na Le Manu i LMP1 takmičenju uopšte. Na početku, ništa nije nagoveštavalo da bi Hulkenberg, Tandi i Bamber mogli da trijumfuju. Do vodećih pozicija su stigli tek nakon 9 sati vožnje, bivajući podrška sestrinskim #17 i #18 919 Hybridima u njihovoj borbi s Audijima.
! No longer availableMeđutim, kada je automobil sa brojem 19 zaseo na vodeću poziciju, niko nije mogao da ga prestigne. Sa vozačkom kombinacijom Hulkenberga i Bambera, početnika na Le Manu, uz Tandija koji se takođe pokazao brzim i konstantnim, tim je bio besprekoran od starta do finiša.
Vozač Force Indije, jedan od pilota za koje važi da su među najtelentovanijima, ali bez prave šanse do sada, imao je tu čast da pređe ciljnu liniju i proslavi Porscheovu 17. pobedu na Le Manu, povećavši rekordni niz.
Pouzdanost je među vodećim LMP1 automobilima bila na visokom nivou, tako da je sve bilo na vozačima.
Porsche #19 se pokazao brzim i otpornim, što ga je na kraju i dovelo do pobede. Brzina prvih šest automobila se pokazala ravnopravnom, tako da se bilo kakav gubitak vremena pokazao ključnim. Audi #8 je rano izbačen iz konkurencije za pobedu, nakon što se Loik Duval našao u grupi autombila iz „spore zone“. Da bi ih izbegao udario je u barijeru. Šteta je sanirana za pet minuta, mada je izgledalo kao da se automobil raspao. Međutim, Audi broj 8 više nije mogao da se umeša u borbu za vođstvo.
Slično se desilo i Porscheu sa brojem 18, kada je Roman Dima izleteo i udario u barijeru, moravši zbog toga na neplanirani servis. U sličnom incidentu je Nil Jani izgubio još više vremena u kasnijoj fazi trke.
Vodeći nakon prve trećine trke su se na taj način izdvojili u vidu #17 Porschea Tima Bernharda, Marka Vebera i Brendona Hartlija, #19 Porschea i #7 Audija Benoa Trelijea, Andre Loterera i Marsela Faslera i #9 Audija Filipa Albukerka, Marka Bonanomija i Renea Rasta.
Međutim Audi broj 7 nije bio u ritmu sa rivalima zbog ranijeg odlaska u boks zbog pucanja pneumatika, dok su nade #17 Porschea za pobedu raspršene kada je u devetom satu kažnjen jednominutnom „stani-kreni“ kaznom zbog preticanja pod žutom zastavom.
To je bio momenat koji je konačno doveo #19 Porsche do vodeće pozicije, i mada se smenjivao na prvom mestu sa #7 Audijem, to je bilo samo prividno jer se razlikovala strategija odlazaka u boks, tako da se Porsche uskoro pozicionirao kao neprikosnoveni „noćni“ lider trke, što se nastavilo i ujutro.
U poslednjoj četvrtini, Audijeve pretnje su počele da blede, jer su automobili sa znakom četiri prstena počeli da imaju sitnih problema koji su doneli kratka ali ključna zadržavanja u garaži. Pored toga, #7 je zaradio oštećenje karoserije u 16. krugu.
Za razliku od njih, nijedan od Porschea 919 Hybrida nije proveo vreme u bosku zbog mehaničkih problema. Pobednički automobil se nije suočio ni sa jednim problemom u bio kojoj fazi trke, konstatno profitirajući na tome, što mu je donelo opušteno vođstvo i laku pobedu u finalnim satima. Porsche #17, mada je zaostajao za čitav krug, takođe je opušteno uživao u drugom mestu.
Hulkenberg je ovom pobedom prvi F1 vozač koji je pobedio na Le Manu još od Janika Dalmasa iz 1994. Uspeh je utoliko veći što su Hulkenberg i Bamber po prvi put u životu učestvovali u trci 24 časa Le Mana. Dakle, Porsche je ostvario dvostruku pobedu, što će biti značajno i za nastavak WEC šampionata.
Otišavši u garažu više puta nego što je bilo planirano u finalnim satima trke, Audijev trio Loterer, Fasler i Trelije je morao da se zadovolji trećim mestom. Prošlogodišnji šampioni su na taj način ipak ostali na podijumu. Iza njih se našao Audi #8 Lukasa di Grasija, Duvala i Olivera Džarvisa. Prvih pet je zaokružio Porsche #18. Mada je oborio rekord kvalifikacija, crni 919 Hybrid je imao dva velika peha i zadržavanja u boksu, što je rezultiralo ovom pozicijom.
Toyota se pokazala veoma pouzdanom ali joj je nedostajalo brzine da bi se takmičila sa nemačkim rivalima. Automobil sa brojem 2 je završio čak 8 krugova iza pobednika i to isključivo zbog nedostatka brzine. Audi #9 je završio na semom mestu, sa svojim „wild card“ triom, koji je imao svoje momente na vodećooj poziciji, ali su problemi doveli do pada u plasmanu.
Na kraju, famozni Nissan... GT-R LM NISMO o kome se toliko mnogo pričalo se pokazao i sporim i nepouzdanim. Sva tri automobila su zbog tehničkih problema provela suviše vremena u garaži. Broj 21 je odustao na polovini trke, dok su ostala dva prošla slično u poslednja dva sata trke.
LMP2
U LMP2 klasi, KCMG Oreca Ričarda Bredlija, Metjua Hausona i Nikolasa Lapijera je ostvarila dominantnu pobedu, uprkos tome što su vozači dva puta stali na stazi zbog tehničkih problema.
Tim iz Hong Konga je poveo sa pol pozicije, a dalji deo trke je uglavnom proveo povećavajući vođstvo, koje je bilo toliko da čak ni dva stajanja od više od minute na stazi i „prođi kroz“ kazna nisu nimalo uticali na krajnji rezultat. Prednost KCMG-a je na kraju iznosila 48 sekundi.
Izgubivši rano tri kruga, JOTA Sport Gibson Olivera Tarvija, Miča Evansa i Sajmona Dolana je došla do drugog mesta, ispred G-Drive Ligiera, i to u pretposlednjem satu trke.
Pobeda Corvettea
Corvette je ostvario prvu Le Mans GT pobedu od 2011. Tim za koji su vozili Oliver Gejvin, Tomi Milner i Džordan Tejlor je uglavnom lako držao rivale na distanci. Iza njih se našao AF Corse Ferrari Davide Rigona, Olivijea Berete i Džejmsa Kalada.
! No longer available24 časa Le Mana 2015:
1. Hulkenberg/Tandy/Bamber GER Porsche 919 Hybrid 395 laps LMP1
2. Webber/Hartley/Bernhard GER Porsche 919 Hybrid 394 laps LMP1
3. Lotterer/Fassler/Treluyer GER Audi Sport Team Joest R18 e-tron 393 laps LMP1
4. Duval/di Grassi/Jarvis GER Audi Sport Team Joest R18 e-tron 392 laps LMP1
5. Jani/Lieb/Dumas GER Porsche 919 Hybrid 391 laps LMP1
6. Wurz/Conway/Sarrazin JPN Toyota Gazoo TS040 Hybrid 387 laps LMP1
7. Albuquerque/Bonanomi/Rast GER Audi Sport Team Joest R18 e-tron 387 laps LMP1
8. Davidson/Buemi/Nakajima JPN Toyota Gazoo TS040 Hybrid 386 laps LMP1
9. Howson/Lapierre/Bradley HKG KCMG Oreca 05-Nissan 368 laps LMP2
10. Turvey/Evans/Dolan GBR Jota Gibson-Nissan 368 laps LMP2
11. Rusinov/Canal/Bird RUS G-Drive Ligier-Nissan 368 laps LMP2
12. Yacaman/Derani/Gonzalez RUS G-Drive Ligier-Nissan 354 laps LMP2
13. Chandhok/Berthon/Patterson IRL Murphy Oreca 03R-Nissan 340 laps LMP2
14. Mediani/Minassian/Markozov RUS SMP BR01-Nissan 339 laps LMP2
15. Brown/van Overbeek/Fogarty USA ESM Ligier-Honda 337 laps LMP2
16. Ibanez/Perret/Bellarosa SMR Ibanez Oreca 03R-Nissan 337 laps LMP2
17. Imperatori/Abt/Kraihamer SUI Rebellion R-ONE AER 336 laps LMP1
18. Tung/Cheng/Roussel GER Pegasus Morgan-Nissan 334 laps LMP2
19. Shaytar/Bertolini/Basov RUS SMP Ferrari 458 Italia 332 laps GTE Am
20. Rigon/Calado/Beretta ITA AF Corse Ferrari 458 Italia 332 laps GTE Pro
21. Dempsey/Long/Seefried GER Dempsey-Proton Porsche 911 RSR 331 laps GTE Am
22. Gavin/Milner/Taylor USA Corvette Racing C7.R 292 laps GTE Pro
23. Heidfeld/Prost/Beche SUI Rebellion R-ONE AER 330 laps LMP1
24. Sweedler/Bell/Segal USA Scuderia Corsa Ferrari 458 Italia 330 laps GTE Am
25. Bruni/Vilander/Fisichella ITA AF Corse Ferrari 458 Italia 330 laps GTE Pro
26. Aguas/Perrodo/Collard ITA AF Corse Ferrari 458 Italia 330 laps GTE Am
27. Sorensen/Thiim/Nygaard GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 330 laps GTE Pro
28. Sharp/Dalziel/Heinemeier-Hansson USA ESM Ligier-Honda 329 laps LMP2
29. Nicolet/Merlin/Maris FRA OAK Ligier-Nissan 328 laps LMP2
30. Lietz/Christensen/Bergmeister GER Porsche Team Manthay 911 RSR 327 laps GTE Pro
31. Mann/Gianmaria/Cressoni ITA AF Corse Ferrari 458 Itali 326 laps GTE Am
32. Krohn/Jonsson/Barbosa USA Krohn Ligier-Judd 323 laps LMP2
33. Aleshin/Ladygin/Ladygin RUS SMP BR01-Nissan 322 laps LMP2
34. MacDowall/Stanaway/Rees GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 320 laps GTE Pro
35. Chen/Vannelet/Parisy TWN Team AAI Porsche 911 GT3 RSR 320 laps GTE Am
36. al Faisal/Giermaziak/Avenatti GBR JMW Ferrari 458 Italia 320 laps GTE Am
37. Maassen/Chen/Kapadia TWN Team AAI Porsche 911 GT3 RSR 316 laps GTE Am
Odustali
38. Lamy/Lauda/Dalla Lana GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 321 laps GTE Am
39. Monteiro/Trummer/Kaffer AUT ByKolles CLM P1/01 AER 260 laps LMP1
40. Tincknell/Krumm/Buncombe JPN Nissan GT-R LM Nismo 242 laps LMP1
41. Cumming/Vanthoor/Estre FRA OAK Ligier-Honda 329 laps LMP2
42. Bleekemolen/Keating/Miller USA Riley TI Auto Dodge Viper GTS-R 304 laps GTE Am
43. Watts/Kane/Leventis GBR Strakka DOME-Nissan 264 laps LMP2
44. Cameron/Griffin/Mortimer ITA AF Corse Ferrari 458 Italia 241 laps GTE Am
45. Mardenborough/Chilton/Pla JPN Nissan GT-R LM Nismo 234 laps LMP1
46. Thiriet/Badey/Gommendy FRA Thiriet by TDS Oreca 05-Nissan 204 laps LMP2
47. Hall/Goethe/Castellacci GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 187 laps GTE Am
48. Webb/Ragues/Amberg SUI SARD-Morand Morgan-SARD 162 laps LMP2
49. Ordonez/Matsuda/Shulzitskiy JPN Nissan GT-R LM Nismo 115 laps LMP1
50. Panciatici/Chatin/Cappillaire FRA Signatech Alpine Nissan 110 laps LMP2
51. Turner/Mucke/Bell GBR Aston Martin Racing Vantage GTE 110 laps GTE Pro
52. Roda/Ruberti/Poulsen FRA Larbre Chevrolet Corvette C7.R 94 laps GTE Am
53. Lancaster/Paletou/Hirsch GBR Greaves Gibson-Nissan 71 laps LMP2
54.. Ried/Al Quabisi/Bachler GER Abu Dhabi-Proton Porsche 911 RSR 44 laps GTE Am
55. Pilet/Makowiecki/Henzler GER Porsche Team Manthay 911 RSR 14 laps GTE Pro
vrelegume.rs