VW Klub
VW Caffe => OFF Topic => Temu započeo: jerotije318 Januar 12, 2024, 08:57:29 posle podne
-
Da li je iko ikada razmišljao o tome?
Kad bi svi automobili bili električni...
A da smo zaglavili u trosatnoj gužvi po hladnoći u nekoj snežnoj oluji, baterije bi potpuno crkle.
Zašto električni automobili u osnovi nemaju grejanje.
Zamislite biti zaglavljen na putu celu noć, bez baterije, bez grejanja, bez brisača, bez radija, bez GPS-a, jer je baterija odavno crkla.
Možete probati pozvati hitnu i zaštititi žene i decu, ali oni ne mogu doći u pomoć, jer su svi putevi zatvoreni i verovatno će svi policijski automobili biti električni.
A kad putevi blokiraju hiljade nenapunjenih automobila, niko ne može dalje. Kako napuniti baterije na mestu?
Isti problem tokom letnjih praznika su kilometarske kolone.
Opcija uključivanja klime u električnom automobilu bi bila dostupna samo kratko vreme. Baterije bi crkle u trenu!
Naravno, ni jedan političar ni novinar ne govori o tome, ali ovo će se dogoditi.
A osim toga, niko ne govori o budućem problemu odlaganja neiskorišćenih baterija!
To je ta budućnost
.
(https://i.ibb.co/dMqZVzN/418737229-2613903452100915-8313943986164826182-n.jpg) (https://ibb.co/kBfZwWL)
-
To je po mom misljenju promašena tehnologija za široku upotrebu. Guraju je birokrate iz eu i amerike samo zbog para od lobiranja i ništa više.
Em je veće zagađenje zbog pravljenja baterija em nisu i dalje dobri za duža putovanja. Za adekvatno punjenje treba pojačati električnu mrežu kao da je odjednom tu još jedna porodica tj treba ti još jedan priključak samo za auto. To su velike investicije, a i da se kojim čudom sve to ispoštuje kako će se obezbeđivati energiju za toliko veću potrošnju.
Dobra je samo za kontrolisane uslove kreni stani, po fabričkim krugovima, dostavna vozila po gradu i to je to.
Nafte/benzina ima i imaće ga još, a jedinu dobru zamenu vidim u vodoniku.
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
-
na sat EV potroši 1-3KWh za grejanje.. jedan tesla tim tempom može da čuči 30-90h na minusu i da je unutra za majcu toplo.
dizel da radi u mestu troši 1l/h, znači 60h može da izvuče ako isključivo stoji u mestu.
ja ne znam odakle tebi jerotije te informacije, al lupaš za medalju, uzmi neki EV na par dana pa probaj u praksi malo, pusti te kafanske priče.
-
Meni se cini da je Jerotije samo prekopirao neki poprilicno zaglupljujuci tekst sa neke drustvene mreze, gde je poznato i da je zemlja ravna ploca lollol
Verujem da je bilo ljudi koji su ismejavali automobile kad su se pojavili i pricali kako je mnogo bolje vuci kocije konjima.
A od svih problema koji postoje oko elektricnih auta trenutno, mislim da je zaglavljivanje u snegu na dva dana najmanji problem. U svakom slucaju, doci ce AV da vas spasi ako se to desi. :53
-
Prekopirao naravno a inace nisam pobornik struje.
Dizel mi tece venama, volim kad klepece ispod haube.
Ah da, obezbedice nam AV i letece elektricne lollol
-
na sat EV potroši 1-3KWh za grejanje.. jedan tesla tim tempom može da čuči 30-90h na minusu i da je unutra za majcu toplo.
dizel da radi u mestu troši 1l/h, znači 60h može da izvuče ako isključivo stoji u mestu.
ja ne znam odakle tebi jerotije te informacije, al lupaš za medalju, uzmi neki EV na par dana pa probaj u praksi malo, pusti te kafanske priče.
-
To je po mom misljenju promašena tehnologija za široku upotrebu. Guraju je birokrate iz eu i amerike samo zbog para od lobiranja i ništa više.
Em je veće zagađenje zbog pravljenja baterija em nisu i dalje dobri za duža putovanja. Za adekvatno punjenje treba pojačati električnu mrežu kao da je odjednom tu još jedna porodica tj treba ti još jedan priključak samo za auto. To su velike investicije, a i da se kojim čudom sve to ispoštuje kako će se obezbeđivati energiju za toliko veću potrošnju.
Dobra je samo za kontrolisane uslove kreni stani, po fabričkim krugovima, dostavna vozila po gradu i to je to.
Nafte/benzina ima i imaće ga još, a jedinu dobru zamenu vidim u vodoniku.
Sent from my SM-G780G using Tapatalk
Tako je, sve si lepo rekao. Nažalost, ne mogu bas svi to da razumeju. Treba gledati siru sliku, ne treba biti ogranicen i verovati sistemu.
A da ne pricamo da vozila ucestvuju svega oko 5% u celokupnom zagadjenju...
-
- Dugo vreme punjenja
U idealnom scenariju biste bili u prilici da napajate svoj automobil svake noći kada se vratite kući. Ali šta ako se vratite kasno, a istrošili ste sve zalihe. Sledećeg dana imate gomilu stvari da obavite od ranog jutra, ali ste primorani da čekate da se vaš auto napuni. U zavisnosti od punjača, vreme punjenje je između 4 i 12 sati. Priča se da je u toku razvoj superbrzih punjača koji bi trebalo znatno da ubrzaju proces, ali će do njihove implementacije i šire upotrebe sigurno proći određeno vreme.
-Manje snage
Naravno, moguće ja da imate snažan i moćan električni automobil. Potreno je samo da izdvojite oko 100 000 evra. Sarkazam na stranu, složićemo se da je npr Nissan Leaf prikladniji budžetu velike većine, ali to definitivno nije auto koji će ostvariti vaše trkačke fantazije. Nije zanemarljiva činjenica ni to da mnogi ljudi jednostavno uživaju da čuju moć i snagu svog ljubimca, a nijedan električni auto im to neće omogućiti.
-Skupe baterije
Možda i najveći problem kod električnih automobila je taj što zavise od jako skupih baterija, teških baterija. Za sada one nisu pokazale istrajnost, stoga je neminovnost da posle nekog vremena moraju biti zamenjene. Alternativa su vodonične ćelije. One pretvaraju vodonik u električnu energiju, i za razliku od baterija traju dok god ima goriva. Problem je što ova tehnologija još uvek nije dovoljno razvijena. Verovatno će proći duži niz godina dok ona ne postane dostupna i (cenom) prihvatljiva za masovno tržište.
-Ograničena kilometraža sa jednim punjenjem
Ukoliko se odlučite na duže putovanje električnim automobilom, teško da vas očekuje ludo zabavan provod. Morali biste svako malo da stajete ne bi li napunili baterije, a već smo pomenuli koliko to vremena (sati) oduzima.
-Cena
Električni automobil će vam uštedeti novac koji biste inače dali na benzin, ali je auto sam po sebi skup. Osvrnimo se na par trenutno najpopularnijih modela.
Početna cena Nissan Leafa je 25 000 evra, najjeftiniji Tesla model S košta oko 70 000. tesla Roadster košta 100.000 evra interesanto je znati da standardan (benzinski) Ford Focus košta oko 14 000 evra, a isti model na električni pogon vredi oko 35 000.
Sve dok cene značajno ne opadnu, što se na svu sreću čini kao neminovnost, električni automobili neće globalno zaživeti.
Izvor : Auto Exclusive
-
Elektricni kangoo sa grejanjem na dizel:
-
Ja sam se razočarao u EV kad sam video cene popravki i delova...
https://www.facebook.com/evclinic
Ovo je servis električnih vozila u Hrvatskoj, pogledajte objave.
-
Ja vam opet kažem, ne citirajte neke objave nego probajte u praksi, pa može da se diskutuje. Ja sam provozao do sada jedno 10k sa EVovima i nisam imao 1 problem u praksi, samo zadovoljstvo. Probao jedno 20 različitih marki i modela, od gradskih prdavaca sa 3KW do tesle sa 300KW. Prvom prilikom menjam auto na strujni, pa živim u zgradi itd itd.
-
Da probam u praksi......
Dizel je vec probano gorivo i ne bih da eksprimentisem thumbup
-
I sad da ja utrolujem ovde - dizel je za oranje, plin za kuvanje, a benzin za vožnju!
Nisam mogao da izdržim, toliko ste svi ozbiljni!
Послато са SM-S916B помоћу Тапатока
-
To je smislila neka benzinjara biggrin
Od 80 i neke vozim na dizel i obisao s dizelom pola sveta.....
-
Ja vam opet kažem, ne citirajte neke objave nego probajte u praksi, pa može da se diskutuje. Ja sam provozao do sada jedno 10k sa EVovima i nisam imao 1 problem u praksi, samo zadovoljstvo. Probao jedno 20 različitih marki i modela, od gradskih prdavaca sa 3KW do tesle sa 300KW. Prvom prilikom menjam auto na strujni, pa živim u zgradi itd itd.
Impresivna statistika. Nula kvarova na 500km
-
Ja vam opet kažem, ne citirajte neke objave nego probajte u praksi, pa može da se diskutuje. Ja sam provozao do sada jedno 10k sa EVovima i nisam imao 1 problem u praksi, samo zadovoljstvo. Probao jedno 20 različitih marki i modela, od gradskih prdavaca sa 3KW do tesle sa 300KW. Prvom prilikom menjam auto na strujni, pa živim u zgradi itd itd.
Gu zaboravio si navesti da si probao nova vozila. Do prije par godina si se ovdje kleo u golfa trojku i svrsavao na cetvorku. Uzmi el. auto star 7-10 godina sa 150.000-200.000 km na satu pa uporedi sa dizel i benzin vozilima koja se voze na balkanu. Ja trenutno imam sluzbenu sedmicu 100% elektricnu i sutra bi je mjenjao za onu troklipnu na benzin.
I dalje sam misljenja i moj stav je da jebes gorivo koje ne mozes u kanister natociti
-
Nisu sva nova jebote :D A i pričamo o električnim kolima, nemaš tu šta 20 godina matoro.
Golfa sam vozio jer je činio posao, ne što nisam imao za bolje.. četvorka me nije nikad zanimala u životu. Rapida sam isto uzeo jer je bio taman za ono što mi treba. Sad vozim kombi jer nema putničkog gde mogu sve da popakujem. Kad sam kupovao je bilo ili ovog sa lagera ili da čekam 9-12 meseci za narudžbinu, inače bi EV verziju već furao.
Ne kontam ljude koji će pre kupiti A8 mator 30 godina da se "kurče" sa time, a posle nemaju gume da menjaju. Nije mi se u životu desilo da mi nestane goriva, ako je to nekom faktor, eto apsolutno nije za EV.
Nego kaži ti, jel ti smeta više zvuk/osećaj na toj sedmici ili ovo na šta se svi žale.. slab domet, nema snage, puni se 4-12h itd? Il ti je možda ozebla guzica kad si čekao negde 3h u snegu ko što pišu ovde. Ja mogu da se kladim da je ovo prvo i to recimo mogu da poštujem kao argument.. nema zvuka, nije isti feeling, ne sviđa mi se..
-
Nemam para da kupim EV a i da imam necu da mozgam gde ima pumpa, koliko ce vremenski da se puni, kako ce da greje i sl.
HOCU DA SE VOZIM a za dizel imam para i pumpi koliko hoces alealeee
-
e ok, isto je meni bila dilema oko pumpi, vremena punjenja, kako ubrzava, kakav je osećaj u vožnji, pa sam zvao redom i smarao da mi daju auto na duže.. dal dan, dva, pet, deset, da dobijem malo osećaj.
spisak pumpi ima po netu, na googlu, možeš da upališ da ti sam računa gde treba da staneš i koliko.
što brži punjač, to se brže napuni. ono što većina ne konta je da za veliku većinu ljudi je apsolutno nepotrebno razmišljati u stilu pun-prazan-puni .. nego gde god naletiš na punjač prikačiš dok uradiš šta imaš da uradiš. Id3 sam vozio 10 dana, punio sam ga na 20 punjača, jer su prosto bili usput. Odem subotom u shopping, tržni centar ima punjače za džabe. 1h dok ja pokupujem šta treba je napunio neku cifru.. odem u restoran u vukojebinu, imaju 11kw punjač, dok smo klopali se fila. Jednom sam samo morao namenski da stanem i čekam, prešao sam za 10 dana cca 1500km. Većina koje poznajem da imaju EVove nemaju nikakve planove da se vraćaju na SUS.. al ima i par kao Paul kojima se prosto ne sviđa i sutra bi se nazad prebacili .. većinom imaju kao službena, nekom slučajnošću.
Paul baci ti plus i minus, mene iskreno zanima svako mišljenje iz prve ruke, pa bilo i negativno.
-
Ja bi rado kupio EV ali toliko koštaju koliko ja do kraja života neću potrošiti dizela-benzina...
Možda se isplati nekom ko baš puno prelazi, da kupi novu Teslu i to samo ako ima u blizini onaj besplatan punjač, da je vozi nekoliko godina pa da proda dok nema kvarova.
EV nije da se kupuje polovan, tamo su daleko skuplje popravke nego na ove na koje se mi sad žalimo, egr, dpf, plivajući...
-
Evo i ankete
-
-
jer ovo kao neka buducnost pop1
-
Jeste, vidis po anketi biggrin
-
.
Drama u Chicagu: Zbog ekstremno niskih temperatura brojni Teslini automobili ostali su bez struje!
https://revijahak.hr/2024/01/18/drama-u-chicagu-zbog-ekstremno-niskih-temperatura-brojni-teslini-automobili-ostali-su-bez-struje/
-
Na -34 bi i euro dizel u tvom naftasu smrzao, posto po specifikaciji treba da drzi do -20 maks. ;)
Secam se dok je bio D2 da se desavalo da smrzava i na -5, koliko je bio loseg kvaliteta.
U poredjenju sa tim koliko dugo postoje motori na unutrasnje sagorevanje, elektricna vozila kao da su juce napravljena. Tek se razvija tehnologija, mada mislim da nikada nece sva vozila biti elektricna. Da li je struja odrziva ce se verovatno videti u Norveskoj za jedno 10-15 godina.
-
Nisam primetio da se ameri zale na dizel-benzin vozila ALI ti volis da kontriras svima na forumu driving
-
-
Lepo kaže u videu mora klima da se upali prvo pa da se zagreje auto (i baterija) pa će da se puni.
Inače ispod nule običan aku ne može da se puni nego mora da se demontira, zagreje pa tek onda puni. Recimo da te u podu mogu da se pune do -5 a sve ispod zahteva grejanje baterija pa onda punjenje. Znači inicijalno grejanje kako bi krenulo punjenje. Čudno da to nisu osmislili inženjeri gedžeta?
U sibiru lože vatricu u burencetu ispod motora i rezervoara. Mogla bi i tesla isto.
Treće napunjene baterije ne mogu da drže struju ispod -20° tako da su el vozila neupotrebljiva zimi.
O tome se nikada nje pričalo i skrivalo se.
Četvrto kada se takva baterija odmrzne ona je znatno degradirana u svom životnom ciklusu.
Dakle ko ima el auto neka ima i toplu garažu a ako nema neka drži auto u nekoj od podzemnih garaža tokom minusa
-
Ameri dizelase gotovo da ne voze, a benzin mrzne na -60. ;)
Ja opet kazem da je to tehnologija koja se razvija, baterije danas su 5 puta bolje nego sto su bile pre 10 godina. I nafta je ranije smrzavala, pa su izmisljeni aditivi. Nekoliko proizvodjaca prica od razvijanju solid-state baterija koje trpe i do -50. Ili ce se osmisliti neka izolacija itd.
Ne kontriram ja namerno, samo imam potrebu da reagujem na argumente bez pokrica.
-
Kazes do - 50 c
Ne lipsi magarce do zelene trave [kaze stara narodna]
-
(https://i.ibb.co/mRsvvfP/419218628-952156576268386-4578351049034736192-n.jpg) (https://ibb.co/NFh11cG)
-
Opet kopiraš, pa nisi stao ni na sekundu da razmisliš jel tačno uopšte to...
1. Stuju možeš da dobiješ iz više izvora, nije samo rafinerija.
2. Sve i da ne možeš je EV u plusu debelo. OTO motor ima efikasnost do max 30%, u proseku dosta manje .. dok rafinerija ima u proseku 90%. Znači za istu količinu nafte će EV trošiti 60% manje nafte na svaki kilometar.
-
Sve i da ne možeš je EV u plusu debelo
Vidi se po anketi koliko ljudi podrzavaju EV.
EV bas ako mora tj ako donesu zakone a donese ih jednog dana sigurno jer na zalost jer mi obicni smrtnici se nista ne pitamo.
Nema referenduma :(
-
-
Jel ti smeta što se ne pitaš ili što se bojiš da će ti oduzeti dizela?
Mislim da opet gledaš iz perspektive kad bi sutra neko zabranio, šta bi radio a ne šta će biti kroz 20-30-50 godina.
Istom logikom bi trebali i dalje konje da imamo i zaprege a ne auta.. možeš misliti u ono vreme ... "to smrdi" .. "to moraš da paziš kuda voziš" .. "bezveze, moraš da juriš pumpu, ja konja na prvu travu" .. "šta ako nema goriva na toj pumpi, trave uvek ima" ... "brže fura moj vranac nego to čudo (imaj na umu da su kola imala top speed 10-15km/h)" ... pa evo nas 100 godina kasnije svi vozimo kola.
Raco, evo ti odnos koliko se koji zapali.. zvanična statistika..
(https://www.autoinsuranceez.com/wp-content/uploads/2021/08/1-_Car-Fires-by-Vehicle-Type-1.png)
-
Jel ti smeta što se ne pitaš ili što se bojiš da će ti oduzeti dizela?
Mislim da opet gledaš iz perspektive kad bi sutra neko zabranio, šta bi radio a ne šta će biti kroz 20-30-50 godina.
Ko ce mi oduzeti dizela.....jedino lopovi da mi ga ukradu al nece ni oni, matoro je moje gvozdje thumbup
A za 20-30 godina ko ziv- ko mrtav biggrin
-
Raco, evo ti odnos koliko se koji zapali.. zvanična statistika..
(https://www.autoinsuranceez.com/wp-content/uploads/2021/08/1-_Car-Fires-by-Vehicle-Type-1.png)
Po zvaničnoj statistici nijedan dizel se nije zapalio lollol, biće da je Jerotije u pravu od prvog posta...
-
Kad se razgranaju EV vozila pojacace i vatrogasne brigade.
Pri registraciji bice 4 PP aparata po EV vozilu kao obavezna oprema.
Po jedan PP aparat na privesku :36
-
Ameri dizelase gotovo da ne voze, a benzin mrzne na -60. ;)
Kako mislis ne voze, cela industrija, transport i armija se vozi na dizel. Osim ako nisi mislio na putnicka vozila.
Jerotije tilisi?
-
Nego kaži ti, jel ti smeta više zvuk/osećaj na toj sedmici ili ovo na šta se svi žale.. slab domet, nema snage, puni se 4-12h itd? Il ti je možda ozebla guzica kad si čekao negde 3h u snegu ko što pišu ovde. Ja mogu da se kladim da je ovo prvo i to recimo mogu da poštujem kao argument.. nema zvuka, nije isti feeling, ne sviđa mi se..
Evo ovako iz prve ruke. Da ispaljuje u sutu ispaljuje,ali ispaljuje i GTI, ai GTD. Posto ga nemam gdje puniti kod kuce klemam ga u firmi i to dobra stvar jer su ovdje svi poceli kukaki kako je kw poskupio vise nego duplo u zadnje dvije godine. Isli smo skoro na seminar u Kopenhagen i na punjenje i kartice kada smo preracunali je izaslo skuplje nego da smo sa dizelom isli i jos smo morali puniti i gluvariti po benzinskoj dva dva i pol sata. Po gradu i nekako ide da se vozis sa EV ili hybrid, ali za duza putovanja zaboravi.Golf Hybrid trosi 2,5 l vise na otvorenoj cesti nego normalni benzinski sa istim motorom.
Ja sam bio dosta opusteniji dok sam imao Caddy sa 1.6 tdi kao sluzbeno vozilo. Ali politika koncerna da uposlenici moraju voziti EV sa reklamama i Caddy ode na trziste sa 48.000 km
A malo se raspitaj koliko struje u Evropi dolazi iz kojih izvora. Ja koliko znam i dalje je vise od 60% sve ukupne struje dolazi od termoelektrana
-
to dobra stvar jer su ovdje svi poceli kukaki kako je kw poskupio vise nego duplo u zadnje dvije godine.
Struja je u Srbiji poskupela 4 x u zadnje dve godine, evo sad je u decembru poskupela a najavili su poskupljenje opet u maju.
celebrate
-
Nego kaži ti, jel ti smeta više zvuk/osećaj na toj sedmici ili ovo na šta se svi žale.. slab domet, nema snage, puni se 4-12h itd? Il ti je možda ozebla guzica kad si čekao negde 3h u snegu ko što pišu ovde. Ja mogu da se kladim da je ovo prvo i to recimo mogu da poštujem kao argument.. nema zvuka, nije isti feeling, ne sviđa mi se..
Ok, znači nije se smrzla guzica :D
Hibridi su jako jako uska niša ljudi kojima su koristni.. recimo ko ima baš 40-80km dnevno da vozi i povremeno te 500+. Firme velike ih vole, jer moraju na nivou firme da imaju neki co2 i super ubije dole prosek.
Za EV i duža putovanja se slažemo apsolutno, nije to još gde treba da bude. Meni konkretno je 99% putovanja u radiusu 300km, 90% u 150ak, duže od 500km imam 2x godišnje, za toliko nema poente da uzmem dizela.
Jeste većina struje iz nafte, al ko što rekoh 100l nafte u autu i 100l nafte u elektrani, iskoristi se bar 60% više u elektrani. Ko ima kuću i može da priušti investiciju solarnih panela generalno vrati u 10 godina investiciju, posle ide u plus. Generalno je veći problem po gradovima jer nema dovoljno sporih punjača uz parkinge, da lepo ostaviš preko noći da se polako nafila, a nema neke investicije ogromne kao za brze punjače.
Evo ovako iz prve ruke. Da ispaljuje u sutu ispaljuje,ali ispaljuje i GTI, ai GTD. Posto ga nemam gdje puniti kod kuce klemam ga u firmi i to dobra stvar jer su ovdje svi poceli kukaki kako je kw poskupio vise nego duplo u zadnje dvije godine. Isli smo skoro na seminar u Kopenhagen i na punjenje i kartice kada smo preracunali je izaslo skuplje nego da smo sa dizelom isli i jos smo morali puniti i gluvariti po benzinskoj dva dva i pol sata. Po gradu i nekako ide da se vozis sa EV ili hybrid, ali za duza putovanja zaboravi.Golf Hybrid trosi 2,5 l vise na otvorenoj cesti nego normalni benzinski sa istim motorom.
Ja sam bio dosta opusteniji dok sam imao Caddy sa 1.6 tdi kao sluzbeno vozilo. Ali politika koncerna da uposlenici moraju voziti EV sa reklamama i Caddy ode na trziste sa 48.000 km
A malo se raspitaj koliko struje u Evropi dolazi iz kojih izvora. Ja koliko znam i dalje je vise od 60% sve ukupne struje dolazi od termoelektrana.
-
Evo, danas da kupim auto na na benz/dizel ili isto takavo EV automobilče na baterije ostaće mi para za gorivo i za održavanje za narednih 5-10 godina.
Mene interesuje računica novonauke koja opravdava ovakvu investiciju, tj. voleo bih ovde računicu koja mi pokazuje kako ja štedim sa EV vozilom koje sam u startu preplatio 15-20k Eura.
1+1=2
-
Evo, danas da kupim auto na na benz/dizel ili isto takavo EV automobilče na baterije ostaće mi para za gorivo i za održavanje za narednih 5-10 godina.
Ostace ti za dozivotno alealeee
-
Jeste većina struje iz nafte, al ko što rekoh 100l nafte u autu i 100l nafte u elektrani, iskoristi se bar 60% više u elektrani. Ko ima kuću i može da priušti investiciju solarnih panela generalno vrati u 10 godina investiciju, posle ide u plus. Generalno je veći problem po gradovima jer nema dovoljno sporih punjača uz parkinge, da lepo ostaviš preko noći da se polako nafila, a nema neke investicije ogromne kao za brze punjače.
Vecina struje je iz uglja, u Rusiji 40% iz prirodnog gasa koji nikako da dodje do nas u Evropu i koji je najefikasniji za proizvodnju el energije i cistiji od uglja visetruko.
Sto se tice racunice, jeste el motor efikasniji, ali ne toliko, cak ni na papiru.
Stavite prst na celo:
(https://i.postimg.cc/YqMp2Ltb/energy-nat-gas-reserves-top-countries.png)
-
Koliko li su para ulozili da prava istina ne izadje na videlo >
https://raskrinkavanje.ba/analiza/obmanjujuce-tvrdnje-o-izdrzljivosti-elektricnih-automobila-na-ekstremnom-vremenu
dok su milioni ljudi u svetu ostali bez kola po hladnoci a svedoci smo da se i akumulator trosi po hladnom vremenu.
Samo EV ne trose, mozda ih zima puni lollol
-
Raskrinkan si ba Jerotije, svi na struju... :57
-
U odnosu na dizel gorivo za istu količinu energije litijum jonskim baterijama treba oko 85 puta više kilograma ili oko 50 puta više litara. Slično je i sa BioDizelom, stim što količina CO2 koju emituje motor je jednaka količini koju potroši biljka od koje se pravi gorivo.
Ako Tesla S bateriju uporedimo sa tečnim hidrogenom za 544kg teškog otrova je potrebno nešto preko 4kg hidrogena!!!???
Material By Volume By Mass
Diesel Fuel 10,700 Wh/L 12,700 Wh/kg 45.7 kJ/g 10.9 Cal/g
Heating Oil 10,400 Wh/L 12,800 Wh/kg 46.1 kJ/g 11.0 Cal/g
Gasoline 9,700 Wh/L 12,200 Wh/kg 43.9 kJ/g 10.5 Cal/g
Butane 7,800 Wh/L 13,600 Wh/kg 48.6 kJ/g 11.6 Cal/g
LNG (-160°C) 7,216 Wh/L 12,100 Wh/kg 43.6 kJ/g 10.4 Cal/g
Propane 6,600 Wh/L 13,900 Wh/kg 50.0 kJ/g 12.0 Cal/g
Ethanol 6,100 Wh/L 7,850 Wh/kg 26.3 kJ/g 6.8 Cal/g
Methanol 4,600 Wh/L 6,400 Wh/kg 23.0 kJ/g 5.5 Cal/g
NG 3,100 Wh/L 12,100 Wh/kg 43.6 kJ/g 10.4 Cal/g
Liquid Hydrogen 2,600 Wh/L 39,000 Wh/kg 140.4 kJ/g 33.6 Cal/g
150 Bar Hydrogen 405 Wh/L 39,000 Wh/kg 140.4 kJ/g 33.6 Cal/g
NiMH Battery 280 Wh/L 100 Wh/kg 0.4 kJ/g 0.1 Cal/g
Li-Ion Battery 200 Wh/L 150 Wh/kg 0.5 kJ/g 0.1 Cal/g
Lead-Acid Battery 40 Wh/L 5 Wh/kg 0.1 kJ/g 0.0 Cal/g
STP Propane 26 Wh/L 13,900 Wh/kg 50.0 kJ/g 12.0 Cal/g
STP NG 11 Wh/L 12,100 Wh/kg 43.6 kJ/g 10.4 Cal/g
STP Hydrogen 3 Wh/L 39,000 Wh/kg 140.4 kJ/g 33.6 Cal/g
Fat 11,000 Wh/kg 39 kJ/g 9 Cal/g
Protein 4,800 Wh/kg 17 kJ/g 4 Cal/g
Carbohydrate 4,800 Wh/kg 17 kJ/g 4 Cal/g
-
https://www.tiktok.com/@autohaus.mario/video/7331847995257883936?_r=1&_t=8jnnK6Ttqkw
-
5kg hidrogena je 90kg kevlarskog rezervoara pod 700bari pritiska, tj 110l gasa. ceo sistem rezerovara ima rok 5 godina i moraš sve komplet da menjaš jer je pod neverovatnim statičnim pritiskom. jedna firma je ulagala u to i čak i oni su digli belu zastavu i prešli na struju prošle godine. Opet moraš stanice za punjenje da praviš, moraš (za razliku od struje) da imaš cisterne da voze gore dole. Košta više po kilometru od benzina i gubi gas dok stoji parkiran konstantno čak i pored takvih rezervoara.
Sa spiska jedini koji su obnovljivi su struja i salo.. pazite se debeli, ako ne prođe struja ima da vas jure za gorivo :D
Drugo, litijuma u bateriji od 500kg ima za možda 5-10kg. Više "otrova" ima olovna baterija koju imaš u autu već decenijama.
nemojte verovati svemu što kurta i murta objavi, u eri interneta smo, 10 minuta i vidiš sve podatke crno na belo...
-
Više "otrova" ima olovna baterija koju imaš u autu već decenijama..
To sigurno osecas decenijama pa ti smeta ?
Anketa govori da NISMO bas zainteresovani za struju :rolleyes:
Ili mislis da smo ovde svi ludi, neznalice...... biggrin
-
mislim da je većina poprilično luda i neobrazovana i gleda samo šta se uklapa u njihove teorije sveta.
ja sam još gora budala što se trudim da objasnim takvima nešto.. odoh opet sa foruma na kakav mesec, poz
-
.
Nisi nas bas ubedio koliko god da si se trudio da nas edukujes :8
mislim da je većina poprilično luda i neobrazovana i gleda samo šta se uklapa u njihove teorije sveta.
Naravno da gledamo sebe, nego koga cemo ?
Necemo sigurno da podrzimo ove koji nam naturaju namete i neka nova pravila kako bi nam istisli pare iz dzepa.
Nije nam bilo lose ni pre 10-20 godina. Jednostavno volimo ispod haube taj zvuk dizela ili benzina.
Ocekujem u dogledno vreme da se uvede i euro 10 biggrin
ja sam još gora budala što se trudim da objasnim takvima nešto.. odoh opet sa foruma na kakav mesec, poz
Nisi budala ali nemoj vise da nam objasnjavas.
Nismo sposobni mi tebe da razumemo :69
Ziv i zdrav bio :26
-
Bilo bi mnogo zanimljivije da se vodi neka zdrava konverzacija sa argumentima a ne ovo pijacarsko prepucavanje... boodala
Uostalom neka svako vozi ono sto zeli, moze i sto ga cini srecnim :26
Ja licno pored nekog benzinca ili dizela voleo bih kao drugi auto tj auto za grad da posedujem i skroz elektricno vozilo.. skoro sam imao prilike da vozim jedan bmw i3 i iskreno odusevio me :25
-
Upravo htedoh da napisem.
Za duza putovanja neki SUS automobil a za po gradu manji elektricni.
Ovo vazi pod uslovom da se zivi u kuci i ima mogucnost instalacije punjaca.
-
I ja se slazem, za grad moze jedan elekticni i tu se prica zavrsava. Mozes preko noci da ga punis i milina.
-
Naslucujem da ce u dogledno vreme vase zelje biti ispunjene.
Ja i nekolicina nas cemo i dalje po starom dok nas ne uslove.
A hoce 100 %
p.s. i ja bih za grad nesto na struju da mogu jeftino da se vozim.
A za otvoreno zna se......gas u patos i prepoznatljivi zvuk dizela alealeee
-
Daleko od toga da sam za elektriku, naprotiv. Vestacki guraju pricu.
Samo kazem da jedino gde dolaze u obzir je za gradsku i prigradsku voznju.
Samo turbo benzin
-
Nisam te razumeo ???
Podrzavas elektriku samo za grad ili uopste ?
-
Iskreno veoma zanimljiv auto, konkretno na ovom modelu mislim da je domet nesto preko 200km mada ima i sa jacim baterijama 300km.
Odusevilo me ubrzavanje, stvarno jako dobro puni tipa 7s do 100, za ovakav auto to nisam ocekivao. Takodje sam probao top speed stisnuo ga do kraja i to je nekih 150km/h sto je sasvim dovoljno za gradski auto biggrin
Šasija mu je kompletno od karbona dok je ovaj enterijer, recimo tabla napravljena od industrijske konoplje blink biggrin
Sto se tice potrosnje ovaj drugar mi kaze na kucnom punjacu kad ga puni nocu ono standardno izadje ga oko 70din 100km... toliko o tome :)
(https://www.vw-club.rs/razno/i3_1.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i3_2.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i3_3.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i3_4.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i3_5.jpg)
-
Sto se tice potrosnje ovaj drugar mi kaze na kucnom punjacu kad ga puni nocu ono standardno izadje ga oko 70din 100km... toliko o tome :)
Da li se u tu računicu uključuje činjenica da za razliku u ceni u odnosu na klasični benz. motor možeš da kupiš goriva za prosečnih desetak narednih godina? Tj. kada prođe tih 10 godina, za benz. motor si potrošio dodatnih 0 dinara. I taman kada očekuješ da ukupna računica uštede pređe na električni automobil sačeka te zamena baterije koja košta isto kao i benzin za narednih deset godina...
Evo jedno pijačno pitanje, pričamo o novcu i ceni. Nebitna je ekologija, potezanje na pravcu i bilo šta drugo.
-
Pazi vreme ce pokazati.. ali ne crkavaju te baterije bas tako kako vecina zamislja.. one gube na procentu tj dometu.. recimo gledao sam neka istrazivanja za Teslu nakon 800.000km baterija je zadrzala 80% autonomije.. tj gubi 3,7 kilometara autonomije na svakih 16.000 predjenih, sto po meni i nije toliko strasno..
Takodje tu idu i garancije.. Hundai daje dozivotnu garanciju, Kia daje recimo 10 god i oni ce to uraditi ako baterija skroz otkaze dok recimo BMW, VW, Tesla menjaju ukoliko kapacitet padne ispod 60-70%..
I sto je najbitnije elektricna vozila se usavrsavaju svakim danom sve vise i vise.. mislim da ce kinezi uzeti primat i pokidati... Sad imaju i neke nove baterije kod kojih je drasticno povecan kapacitet-domet, smanjeno vreme za punjenje tj mnogo brze se napune.. dosta su lakse i ugradjuju se u sasiju automobila tj sasija je napravljena od baterija a takodje su nezapaljive... tako da videcemo sta ce to biti.. takvi automobili se ocekuju za par godina na ulicama... treba videti...
Za sada moj licni stav je Benzin eventualno Hibrid i za grad skroz elektrika..
-
Toliko o kapacitetu baterije i garancijama sa teslom
A odavno ima slika na netu bas BMW i3 skopcan na agregat iz prikolice
https://m.facebook.com/AutoSelekGmbh/photos/i3-mit-ahk-das-notstromaggregat-volltankendann-sollten-reichweiten-kein-problem-/1646027438847598/
-
Nemoj tako za i3,on ima svoj "range extender", (dvocilindricni) :36
-
A odavno ima slika na netu bas BMW i3 skopcan na agregat iz prikolice
https://m.facebook.com/AutoSelekGmbh/photos/i3-mit-ahk-das-notstromaggregat-volltankendann-sollten-reichweiten-kein-problem-/1646027438847598/
A brate kakve to veze ima neki degen ga vozio nestalo mu struje i stao auto.. isto tako je mogao da stane i da je ostao bez goriva... tu sipas gorivo u kantu i doneses a ovde doneses agregat i resena stvar... biggrin Meni se recimo u zivotu nije desilo da ostanem bez goriva i da mi stane auto.. mozda bas klinac kad sam bio...
Elem sve ovo sto vi pricate i navodite stoji.. to oko baterija oko zime tj minusa i svih tih stvari.. ali poenta je da je ovo tek pocetak elektricnih automobila.. pogledajte koliko je vremena trebalo da se usavrse ti motori sa unutrasnjim sagorevanjem.. premda je autoindustrija jedna od mladjih industrija.. sta ima tek oko 100god kako se proizvode automobili.. A zamislite sa elektricnim u samo par god dokle se stiglo.. ako vidimo neki tamo RIMAC koji kida sve ove super automobile.. Gledam bas pre neki dan Koenigsegg napravio neki el motor oblozen kovanim ugljenicnim vlaknima, ima 600kw tj 800ks i tezak je manje od 40kg blink wacko Zamislite 1 taj po tocku biggrin koja je to ludnica.. ne mogu ni da zamislim sta ce biti za 20 god.. al isto tako znam da ce za 20god i dalje biti dizela i benzinaca.. cim sad mogu da se poruce nova vozila sa dizel i benzinskim motorima..
Evo koga interesuje nesto vezano za taj Koenigseggov Dark Matter elektricni motor
https://www.thedrive.com/news/heres-how-koenigseggs-dark-matter-electric-motor-makes-800-hp
-
ali poenta je da je ovo tek al isto tako znam da ce za 20god i dalje biti dizela i benzinaca.. cim sad mogu da se poruce nova vozila sa dizel i benzinskim motorima..
Bice i za 20-30 godi i dizela i benzinaca.
Mozda nas nece biti :rolleyes:
-
Sa ovakvim projekcijama ukupnih rezervi nafte u svetu, dovoljno je za više od 200 godina, i ako industrijska proizvodnja poraste, na globalnom nivou, i 50%.
Ali, to je industrija, to su države. Pitanje je kada će većina država staviti lokot na upotrebu dizel goriva za "široke narodne mase".
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
-
Mi to definitivno necemo doziveti :) Jos negde citam da se nafta "regenerise" tj da se stalno stvara.. tako da pitanje kad ce se iscrpeti njene rezerve.. e sad sto se tice tog lockouta na upotrebu nafte i derivata pitanje je da li ce i kada doci do toga.. opet verujem da mi to necemo doziveti bar ne u Srbiji biggrin
Moja poenta je da ne treba omalovazavati i ismevati elektricne automobile jer su oni bukvalno na pocetku svog razvoja.. setimo se ovih normalnih automobila.. palili su se na kurblu i jurili cak 30 km/h kao u maratoncima lollol a sad taj RIMAC ide preko 400km/h... tako da..
Da trenutna ponuda elektricnih vozila i infrastruktura mozda ne zadovoljavaju sve nase kriterijume slazem se.. al sta ce biti u buducnosti ostaje da vidimo.. ja mislim da imaju velike sanse da preuzmu primat..
-
Moja poenta je da ne treba omalovazavati i ismevati elektricne automobile jer su oni bukvalno na pocetku svog razvoja..
Ne lipsi magarce do zelene trave [kaze stara narodna].
Kad se razvije kupicemo a za sad nek puca naftara biggrin
-
Vlasto mogu oni napraviti sta hoce, ali uporno prodaju suplju o ekologiji i zastiti zivotne sredine, a i dalje vecina struje dolazi iz najprljavijih izvora. Progooglaj malo koliko se prirode i vode unisti zbog litija koji je izvor za baterije. Koliko ljudi u trecim zemljama imaju dnevnice za kopanje istog, a sve su im unistili amerikanci i englezi.
Veliki Walter Röhrl je izjavio prije nekog vremena da nije dovoljno mlad da gubi vrijeme na punjenje baterija.
-
S obzirom na tempo razvoja ove, pre svega, poljoprivredne države, nama je vožnja na fosilnim gorivima zagarantovana još 30 godina. Najmanje.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
-
Jos negde citam da se nafta "regenerise" tj da se stalno stvara..
Ma nastaje od "dinosaurusa" :39 Temeratura jezgra je preko 5000°C a pritisak je toliki da jezgro nije u tecnom stanju.
"This pressure is estimated to be about 1.3 million to 3.3 million times the atmospheric pressure at sea level."
-
Nama je u krvi da napunimo rezervoar za 3-4 min i da vozimo 1.000 km bez punjenja.
A i volimo zvuk motora, bar ja volim :rolleyes:
-
Jerotije, ja se i dalje cudim kako profesionalni muzicar moze da voli zvuk naftasa. :53
Isto kao sto mi sad ne vozimo svi najnovije automobile, tako isto nije za ocekivati da cemo voziti EV u ovom trenutku.
Kada ovaj sadasnji "narodni" ID.3 i slicna vozila budu imala 15+ godina i ako tada budu bila u upotrebljivom stanju da se uvezu i koriste kod nas jos barem 10 godina, to ce biti glavni pokazatelj da li cemo mi ikad preci na struju ili ne, jer prosek starosti automobila u Srbiji je 17+ godina i tako je vec dugo, ne verujem da ce se menjati. Tako je inace i u mnogim EU zemljama istocnog bloka.
Ja licno ne verujem da cu preci na EV u neko skorije vreme, ali bih pre vozio EV nego dizela, kad bi bio jeftiniji. Da se ne lazemo, dizel je nuzno zlo, kad bi benzin sad kostao 50 din, niko ziv ko sebe smatra auto entuzijastom ne bi slusao traktorski motor ispod haube.
-
Nisam surovi protivnik EV ali navika brate.....
Kad bi mogao da se napuni za 5 minuta pa da nastavim npr za Grcku bilo bi super. Kad bi bilo dosta punjaca, pa jos voznja jeftina sta ces bolje, milina thumbup
Za grad i to neki manji auto ok ali za put naftarica da cvokoce ;)
Ja inace samo vozim na otvorenom, ne pamtim kad sam bio u gradu godinama. Iako imam stariji model VW, dobra je izolacija i unutar kabine skoro da se ne cuje motor.
Iskreno, volim dizel i kunem se u njega alealeee
-
Jos negde citam da se nafta "regenerise" tj da se stalno stvara..
Ma nastaje od "dinosaurusa" :39 Temeratura jezgra je preko 5000°C a pritisak je toliki da jezgro nije u tecnom stanju.
"This pressure is estimated to be about 1.3 million to 3.3 million times the atmospheric pressure at sea level."
Au brate gde ti ode do jezgra.. pa nije nafta na toj dubini..jeste ona u podzemnim slojevima ali na razlicitim dubinama od par stotina m pa i do par km al jezgro je mnogo dublje i nije samo u cvrstom ima i spoljasnji deo u tecnom stanju ako idemo u detalje
Vlasto mogu oni napraviti sta hoce, ali uporno prodaju suplju o ekologiji i zastiti zivotne sredine, a i dalje vecina struje dolazi iz najprljavijih izvora. Progooglaj malo koliko se prirode i vode unisti zbog litija koji je izvor za baterije. Koliko ljudi u trecim zemljama imaju dnevnice za kopanje istog, a sve su im unistili amerikanci i englezi.
Veliki Walter Röhrl je izjavio prije nekog vremena da nije dovoljno mlad da gubi vrijeme na punjenje baterija.
Tu si upravu slazem se, ali vidis u poslednjem periodu kako je cena litijuma vrtoglavo pala.. pronadjena je jeftinija zamena tj Natrijum-jon. U prirodi ga ima u izobilju njegova proizvodja zahteva mnogo manje troskova i izdrzljivije su i dugotrajnije od litijumskih plus ne zagadjuju uopste zivotnu sredinu..
Te natrijum jonske baterije imaju bas ono vecu temperaturnu izdrzljivost mogu fazon do -80 da rade bez problema..
Zato kazem da ce vreme pokazati, to je jos relativno nova stvar koja se usavrsava... pa ljudi sada kupe nov auto pa im crkne nesto.. ode menjac na novom audiju nije presao 10.000km meni na q8 novom zveknula uljna pumpa.. a usavrseno u pm !
-
Hocu da kazem da se dole svasta desava, sa takvim temperaturama i pritiscima ko zna cega ima.
-
Pa zato i kazem obzirom da se dole svasta desava to je nova teorija... sada tvrde da se nafta proizvodi stvara regenerise u utrubi zemlje i da necemo ostati bez nje tako lako... ko zna koji su to hemijski procesi mozda i lupetaju ali eto sad su prosuli tu teoriju
-
Hocu da kazem da se dole svasta desava, sa takvim temperaturama i pritiscima ko zna cega ima.
Pa zato i kazem obzirom da se dole svasta desava to je nova teorija... sada tvrde da se nafta proizvodi stvara regenerise u utrubi zemlje i da necemo ostati bez nje tako lako... ko zna koji su to hemijski procesi mozda i lupetaju ali eto sad su prosuli tu teoriju
Vrlo dobro se zna šta ima dole... crni znoj slonova...
(https://www.sdlsn.hr/sdlsn_code/wp-content/uploads/2020/04/turtle-with-world.jpg)
-
Elektricna vozila po mom misljenju su trenutno nedovrseni poluproizvod.
Nemam nista protiv da svako bira ono sto zeli, ali me itekako nervira to forsiranje i nametanje EV pod izgovorima ekologije. Planiranje zabrane prodaje motora sa unutrasnjih sagorevanjem od 2035. godine u EU je cist idiotizam.
Cak i proizvodjaci vozila su u krizi sada jer im je to nametnuto, a jasno se vidi nezainteresovanost trzista za trenutna elektricna vozila. Po trenutnom stanju svaka kupovina EV vozila se svodi da ti sluzis njemu, a ne on tebi.
Sigurno ste mogli procitati nedavno u novinama ili na netu da mnogi proizvodjaci najavljuju kako ostaju pri SUS motorima jos neko vreme…
Ne sumnjam da ce kroz naredne decenije tehnologija da se usavrsi i verovatno ce dostici granicu kada se EV moze smatrati gotovim proizvodom gde ce imati istu ili vecu autonomiju sa vremenom punjenja kracim od 10 minuta u odnosu na konvencionalna vozila - ali taj trenutak sigurno nece doci do 2035. godine.
Ja sam vise zainteresovan za tehnologiju vozila pogonjenih na hidrogen i proteklih par godina je bilo ozbiljnog pomaka u razvoju u tom domenu.
Ljudima treba jednostavno dati opciju pa neka svako kupi ono sto mu odgovara, a ne forsirati ili nametati neku tehnologiju koja ocigledno nije spremna da zadovolji potrebe trzista.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Ja sam vise zainteresovan za tehnologiju vozila pogonjenih na hidrogen i proteklih par godina je bilo ozbiljnog pomaka u razvoju u tom domenu.
Hidrogen je hemijsko gorivo, može da se koristi za pogon rakete, da se leti na Mesec... hoće li ikada postojati avioni i rakete na baterije?
Da se vratimo 50-ak godina unazad, tačnije Januar 1975
(https://i.postimg.cc/NFscfjtY/IMG-20240214-173729.jpg)
(https://i.postimg.cc/7hKyCrPz/IMG-20240214-173836.jpg)
Jonski motor, mlada tehnologija 1959, šta li će tek biti 2024, neće više biti hemijskih raketa.
https://blogs.nasa.gov/Rocketology/tag/liquid-hydrogen/ (https://blogs.nasa.gov/Rocketology/tag/liquid-hydrogen/)
-
-
Ja sam vise zainteresovan za tehnologiju vozila pogonjenih na hidrogen i proteklih par godina je bilo ozbiljnog pomaka u razvoju u tom domenu.
Hidrogen je hemijsko gorivo, može da se koristi za pogon rakete, da se leti na Mesec... hoće li ikada postojati avioni i rakete na baterije?
Mene vise interesuje domen automobila, jer sumnjam sa da cu nekada biti vlasnik aviona ili rakete. Svakako da, ne vidim primenu baterija na bilo sta od toga…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
U domenu automobila po meni sledeća revolucija može biti samo u vertikalnom kretanju. Leteći automobili nisu naučna fantastika i mislim da nisu daleka budućnost, bar što se tehnologije tiče. Da bi to bilo moguće, a u isto vreme "ekološki prihvatljivo" trenutno je hidrogen jedino gorivo koje to može da omogući. Možeš da proizvodiš električnu energiju, da pogoniš klipni motor, raketni motor... a šta od toga može baterija? Da budem pristojan, ne može ništa.
-
(https://i.postimg.cc/V6x86HKx/1.jpg)
(https://i.postimg.cc/DfGhDnZn/2.jpg)
(https://i.postimg.cc/nhFtCm1h/3.jpg)
Oktobar 1992.
1994 sam radio "naučni" rad, koncept električni Yugo, oduševljen pogonom na električni motor sa baterijama. Tada se uz postojeće NiMH, NiCD baterije pojavile Lithium-ion baterije koje su donele značajna poboljšanja u praktičnoj primeni, pa sam ja i nesumnjivo predvideo da će se razvoj baterija nastaviti tako da će na 10 godina doći do dupliranja kapaciteta. Moja zamišljena Yugo baterija, koja je išla isključivo u pod auta zbog raspodele mase je danas trebala da ima oko 50kg, da se puni bar desetak puta brže... Sa sadašnje tačke kada pogledam prošlo je preko 30 godina od pojavljivanja tehnologije, a do danas je ostvaren napredak od oko 50-70%, a moja predviđanja su bila dest puta veća boodala
-
Sve je to ok sto si napisao ali gde ti vidis kako napreduju elektricna vozila ? bez uvrede jel si provozao neko bolje elektricno vozilo ? Izasao novi BMW M5 tacnije I5 M60 od 830ks skroz elektricni kida sve prethodne emove koji postoje i gde bi ti veci i bolji napredak ? sta treba da urade da bi se dokazali ? koga boli q dal moze da predje 1000km il 500km sa jednim punjenjem.. meni je to stvarno nebitno.. stacu dopunicu.. nepamtim kad sam presao 1000km iz cuga jbt... a realno nije ni preporucljivo da se voze tolike relacije bez pauze... Ja ne znam sta vi ocekujete sto se tice tehnoloskog napredka...
-
Ja sam pročitao ponovo šta sam napisao i o čemu sam pisao. Koliko vidim osvrt je na baterije koje su napredovale koliko sam i napisao u proteklih 30 godina. Ti sad meni osporavaš tvrdnju argumentima da koga boli q i jesam li vozio novi M5?
Nisam vozio novi M5, možeš li da mi napišeš nešto o bateriji sa M5, o zapremini, težini i kapacitetu i kratki osvrt na karakteristike baterija od pre 30 godina.
A što se tiče pređene kilometraže u cugu uz par kratkih odmora sam prelazio po 2-3000km sa Golf 2 dizel. Prošlo leto sam za 10ak dana prešao 6000km, obišao celu obalu kopnene Italije, i to preko Kuzmina, Modriče, Bihaća, pa preko Velebita i ostalih p.m. Potrošio sam na točenje možda sat vremena ukupno, dok bi mi za struju trebalo dva dana da se dopunjavam. Tako da ima nas koje boli q koliko km pređe, koliko vremena i gde potrošiš na dopunjavanje.
Misliš da bi mi lepšio osećaj bio sa sam proveo dva dana na pumpi kidajući u novom BMW-u?
-
Ja ne znam sta vi ocekujete sto se tice tehnoloskog napredka...
(https://i.postimg.cc/8PvZ24gS/opxrnh0xe9o41.jpg)
-
Nista vozi onda brate golf II i uzivaj :25
-
Nisam vozio novi M5
137.000€ i 2400kg
-
Nista vozi onda brate golf II i uzivaj :25
Ako misliš na mene, sa Golf 2 dizel sam prelazio do 1000km sa 55l dizela, sad sam na benzinu 650-700 km pa češće sipam. Ali opet ne razumem takav način komunikacije, jesam li ja šta netačno rekao o razvoju baterija, evo proverio na brzinu preko neta, kažu da BMW M5 ide oko 300km pa onda pauza za ručak ili par sati šta god google predloži .
-
Brate.. ne razmisljamo svi isto... i nemamo svi iste potrebe.. sto je i normalno... ja sam nekad umeo da odem do Ciriha i nazad u cugu.. sa 2-3h odmora tamo.. znaci 2.500km u komadu.. al nekada.. i tad mi je to bilo veliku mucenje a sada ne znam ni da li bi uspeo.. verovatno ne... Medjutim kako godine idu menjaju se neke navike i razmisljanja i interesovanja... sada bi mi iskreno bilo mucenje i 500km da vozim u cugu.. Do Grcke vise ne idem iz komada... Prosle god sam isao na Tasos.. preko Bugarske.. krenuo ujutru iz BG fazon 9h naspavan odmoran... dosao do Banskog oko 15h klopica setnja posle welness, ujutru opet dorucak krenuo oko nesto malo pre 10 i vec u 12 vec bio u Keramotiju cekao trajket, do mene u koloni lik iz Novog sada krenuo sinoc u 23h, oci krvave otecene ko sarme.. ne vidi belu macku.. Gledam mislim se e moj brate.. a cena smetaja u Banskom nas izasla nepunih 30e... za to vreme auto kakav god da je bio mogao je fino da se napuni pa i na kucnom punjacu :)
Tako da sva svoja putovanja nebitno da li vozio dizela, benzinca ili boze zdravlja neki EV auto.. delim na krace etape.. prvo da se nebi mucio kad nema potrebe.. a drugo da bi malo obilazio i snjuvao po tim lokalnim mestima.
Al opet to je sve sta ljudi vole i kako im sta odgovara.. meni sa te strane.. punjenje i kapacitet baterije ne predstavljaju nikakav problem..
Ovde sam naveo primer M5 zato sto svi znamo sta on predstavlja u bmw-u.. najjacu verziju tog modela.. i sada po prvi put imamo da je taj automobil izasao u potpunoj elektricnoj vezrziji i da je jaci i brzi od takvog sa benzinskim motorom..
Meni samo glupo ispada da neko komentarise nesto sto nikad nije probao i vozio ? Ne mislim na M5, neko bilo koji noviji bolji elektricni automobil ? Mercedes neki EQS EQE, Audi Etron nebitno bilo sta.. Ja sam isto bio pun predrasuda na pocetku dok nisam provozao par boljih modela i shvatio u kom to pravcu ide..
Pre neki dan me drugar provozao u bmw-u XM i to me bas provozao.. onako da mi se digla dijafragma i da su mi se noge tresle kad sam izasao iz auta.. to u zivotu nisam doziveo.. onakvo kidanje.. pritom SUV ogroman mrcina.. hibrid koji ima 653 ks.. to nikad ni u jednoj dizelcini nisam doziveo...
al sta ja sad tu sa tobom da polemisem kad mi ti pricas o golfu dvojci da ti trosi 55l dizela na 1000km
Bez ikakve uvrede ne zelim nikog da vredjam nego eto.. razmisljamo toooootalno drugacacije i to je to glupo dalje polemisati !
-
Taj BMW M na struju ja ne znam ko moze da kupi, zna se sta je M i ko ga vozi. To je uzivancija, pocev od zvuka motora/izduva pa onda sve ostalo, a ovako na struju stvarno ne razumem. Ovde ne pricam o performansama...
Kako god bilo, stvarno je glupo sto se uopšte raspravljate/polemisete, jer neko voli ovo, neko ono, ali nesto sto niko ne moze poreci (ko shvata sistem u kome zivi) da se cela ta prica sa elektrikom vestacki forsira.
-
:46
-
Kako god bilo, stvarno je glupo sto se uopšte raspravljate/polemisete, jer neko voli ovo, neko ono, ali nesto sto niko ne moze poreci (ko shvata sistem u kome zivi) da se cela ta prica sa elektrikom vestacki forsira.
tapsac
-
@AcoVW Brate ja se uopste ne raspravljam nego pisem svoja iskustva i razmisljanja vezano za EV automobile, forum tome i sluzi da diskutujemo... Konkretno meni ovde smeta sto mnogi imaju predrasude na osnovu ne znam ni ja cega.. prica rekla kazala ili nekih klipova po internetu.. Nisu ni prisli nekom malo boljem elektricnom automobilu da ga provozaju osete itd nego odma su zauzeli negativan stav.. Za to ne moras da imas para dovoljno je da zakazes test voznju u Mercedesu BMW-u Audiju gde bilo... Garantujem da bi cak i ta voznja od 20min mnogima promenila razmisljanja bar malo..
Evo ti sad pricas o zvuku motora elektricnih automobila.. i kako se zna sta je M ? Pa sto su ga onda proizveli ? Da im opadne prodaja, useru M5 Ikonu i upropaste BMW ? boodala
Ja ne mogu ni da zamislim koji tim eksperata radi na tim stvarima.. i verujem da vode racuna o svemu od ispitivanja trzista, performansi vozila, pracenja novih trendova itd..tu se milijarde ulazu.. al ne svi su oni budale samo smo mi pametni... Pa jbt Lambudzini najnoviji REVUELTO je hibrid ide pored benzinskog motora i na struju.. po gradu se vozi samo na el motorima.. Najnoviji Ferrari SF90 isto... al ipak mi najbolje znamo sta je za koga, i na sta se ore, na sta se kuva, a na sta se vozi.... dajte vise manite se tih stereotipa...
@Zoco imao sam istog takvog pre par godina.. ne pricao mi Pera Zika ili provozao se.. nego imao.. punio ga ispred zgrade na kucnom punjacu.. Po gradskoj voznji isao na struju nije trosio nista.. kad ga vozis na benzin u sportu pri kocenju tj pustanju gasa punio baterije... odlicna stvar.. motor 1.5, 3 cilindra malo struje i idemooooo
Evo par slika:
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/01.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/02.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/03.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/04.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/05.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/06.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/07.jpg)
Enterijer, do duse malo zajebano za ulazak ali kad naucis nije frka, prvo se ubaci dupe pa onda noge
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/08.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/09.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/10.jpg)
Gepek i punjac biggrin
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/11.jpg)
I na ovom modelu, dosta delova od karbona
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/12.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/13.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/14.jpg)
O izgledu mislim da je glupo komentarisati
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/15.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/16.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/17.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/18.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/19.jpg)
(https://www.vw-club.rs/razno/i8/20.jpg)
A evo okacio sam i klip jedan gde se cuje malo i zvuk.. naravno snimak je jedno uzivo je drugo... ali auto ne da se cuo... nego je urlao kao neka nabrijana karera i to zamislite sve sa 1.5 motorom i 3 cilindra wacko
-
Dal je lep - prelep je.
Mislim da je vise za mladje i da nije za nas 50 +
-
Zna se šta je M5
https://youtu.be/jofQp2qReFk?feature=shared (https://youtu.be/jofQp2qReFk?feature=shared)
Ovo gore je igračkica za tatine sinove
-
Vlasto, sa tim Revueltom ne bi mogao na struju da odes od svoje kuce do Bubanj potoka. biggrin Kod njega je elektro motor iskljucivo u sluzbi performansi kao dopuna motoru.
Ali generalno vidimo trend da se prelazi na hibridne modele ili skroz na baterije.
Da li su proizvodjaci i njihovi eksperti u pravu, videce se za jedno 10 godina. Ono sto je sigurno da trenutni auto entuzijasti vecinom vise gotive benzin, zato cene starijih sportskih "analognih" modela samo rastu.
Sto se buducnosti tice, mislim da ce mlade kupce boleti uvo za benzin, cini se da sam citao neke ankete i najnovije generacije se uglavnom izjasnjavaju za struju. Tako je isto bilo pre 15 godina sto se tice automatskog menjaca, sad vrlo mali broj hoce manuelni. Osmica R u Evropi uopste nema u ponudi sa rucnim menjacem, dok ima u SAD, jer su oni tamo kupovali sedmice R dosta sa rucnim i VW je odlucio da ponudi i osmicu.
-
hahah to za Revuelta ne znam jer ga nisam vozio jos uvek biggrin ali ono sto jesam i sto znam ja kazem iz licnog iskustva.
Nije bas za poredjenje sa Revuletom ali da je po meni ubedljivo najbolji auto koji bih voleo da recimo posedujem je ta Panamera Turbo SE Hybrid. To je automobil od 680ks, i to 550ks V8 motor i elektromotor od 136ks.. Auto je jednostavno prebrz od 0 do 100 ide za manje od 3 sec... 2.8-2.9.. raketa.. a porodican auto.. e vidis kod njega taj hibrid tj elektromotor ima ogromnu ulogu u potrosnji.. taj auto trosi oko 11l gradske voznje.. pricamo o autu od 680ks koji je tezak preko 2 tone.. ali isto tako mozes da koristis i samo tih 136ks i da ga vozis samo na struju.. u tom slucaju trosi 1l benzina na 100km... Mislim naravno da niko nece taj auto voziti tako ali eto ima i te opcije probao sam biggrin A da ne govorim tek o pogodnostima oko registracije koja je 300e umesto 2500e kao za obicnu panameru itd biggrin
Takodje ta "obicna" Panamera Turbo recimo koja ima 550ks ide losije od ove i trosi oko 20l po gradu.. tako da vidim veliki plus u tim hibridnim varijantama.. ali da ne bude samo zbog ekonomicnosti nego i zbog te snage i tog "udara" elektormotora koji ne moze sam benzinac da odradi.. Zato je i novi M to sto jeste...
Ovu Panameru sam dobio na test bila je kod mene par dana i detaljno sam je istestirao... Nov auto 500km na satu..
(http://vw-club.rs/razno/pa5.jpg)
A pre nje sam vozio novog Kajena Turba tog od 550ks bez hibrida
Evo slike kad sam preuzeo auto, koliko je imao kilometara.. bukvalno sam prvi seo u njega i nabio mu prvih par stotina km.. zato kazem da pricam sve iz licnog iskustva..
(https://www.vw-club.rs/razno/turbo.jpg)
Evo jedan lagan video.. imam svakakvih al da ne kacim ovde biggrin
Njega sam isto vozio par dana i znam vrlo dobro koliko je trosio i kako je isao.. isao je lepo ali daleko je to od ovih 680ks ili od onog XM-a od pre neki dan.. nista bez hibrida..
A sto se tice ovog i8 to je sprdnja od auta.. BMW resio da odgovori na audi R8, sa nekim "super automobilom" od hiljadu ipo kubika i tri cilindra lollol
Vozio sam ja njega 250.. ali tu vec preko 200 nije vise to to... gde karera ili ova panamera tek krecu on je tu vec gotov
-
@admin
@Zoco imao sam istog takvog pre par godina.. ne pricao mi Pera Zika ili provozao se.. nego imao..
svaka cast , nisam znao ....dezen vrh itd itd ... :25
za Panameru sam znao
bilo kako bilo sve je to super ali mali je br ljudi kod nas koji sebi mogu priustiti taj standard , realno ... licno ja jos prezadovoljan sam tdi-jem
probao sam Toyotu Prius... vozio( istu kao sa videa) sve super ,meni je skupa a od mana po meni mali rezervoar za benzin ,,,
-
bilo kako bilo sve je to super ali mali je br ljudi kod nas koji sebi mogu priustiti taj standard
Bas tako, mislim da su finansije mnogo veci problem nego slab napredak ev automobila.. lepo oni napreduju nego treba to ispratiti
U Srbiji odavno imamo hibridne plate, pola ode na struju pola na gorivo wacko boodala biggrin
-
Bas je jedan penzioer hteo da kupi EV. Kaze povecana mu penzija pa mu se moze
Ipak je kupio samo EP [elektricu peglu] - na kredit :41
-
Meni je minus kod EV i vrlo mala mreza punjaca. Razumem da ce se i to razvijati i siriti ali sigurno da nece podjednako u svim krajevima zemlje znajuci nas standard i sl.
-
Nemamo ni dovoljno pumpi za metan a kamoli punjače...
-
driving
-
.
Gledati od 13.05 sec
.
-
-
-
-
.
Вучић из Брисела: Неће бити струје у пола европских земаља
.
-
(https://i.ibb.co/tb7LpzL/0-02-05-545011cc13430d1d30802833a49ea5f7de73da4a678ec486b094a184f7449487-c094e5bef665340.jpg) (https://ibb.co/LCLNdrN)
-
.
Električni Jaguar vrijedan 90.000 eura oteo vozača: ‘Jurili smo 190 km/h, a kočnice su otkazale‘
.
https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/elektricni-jaguar-vrijedan-90-000-eura-oteo-vozaca-jurili-smo-190-km-h-a-kocnice-su-otkazale-15436654
-
(https://i.ibb.co/tb7LpzL/0-02-05-545011cc13430d1d30802833a49ea5f7de73da4a678ec486b094a184f7449487-c094e5bef665340.jpg) (https://ibb.co/LCLNdrN)
Električni auto na baterije je stariji od hibridnog.
(https://imgcdnblog.carmudi.com.ph/carmudi-ph/wp-content/uploads/2019/04/03085712/Detroit_Electric_car_charging.png)
-
Tesla je 1931 prezentovao EV ali BEZ BATERIJA.
Sta reci drive
-
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Thomas_Parker_Electric_car.jpg)
Pre Nikole, 1895, gotov proizvod. Olovne baterije, DC motori.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Parker_(inventor) (https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Parker_(inventor))
-
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/13/Lohner_Porsche.jpg/1280px-Lohner_Porsche.jpg)
https://en.wikipedia.org/wiki/Lohner–Porsche (https://en.wikipedia.org/wiki/Lohner–Porsche)
Prva Panamera Hibrid. :75
-
I sve je bilo super dok se nije pojavio Ford T i obesmislio sva EV i hibrid vozila.
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/12/1925_Ford_Model_T_touring.jpg/280px-1925_Ford_Model_T_touring.jpg)
https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T (https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Model_T)
-
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/Thomas_Parker_Electric_car.jpg)
Pre Nikole, 1895, gotov proizvod. Olovne baterije, DC motori.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Parker_(inventor) (https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Parker_(inventor))
Koji je ovo mozak konstruisao ?
Znam to za Teslu ali za ovo ne :rolleyes:
-
Koji je ovo mozak konstruisao ?
Znam to za Teslu ali za ovo ne :rolleyes:
Imaš link ispod slike pa pogledaj. Uglavnom imao si mogućnost da kupiš električni automobil na punjive baterije pre nego je izmišljen dizel motor 100% vegetarijanac.
-
Procitao sam i meni je bolji Tesla jer je prezentovao auto bez baterije, koji koristi energiju zemlje ;)
-
-
Cujem kao od 2030 god svi moraju da voze elektricna vpzila a jos se prodaju dizeli kao novi.
U cemu je stvar ?
-
Jerotije, je l' ti ponovo citas vesti na Blicu? lollol
Planirana je bila zabrana prodaje NOVIH vozila sa benzin/dizel motorima, ali ne i upotreba istih. Pritom je ta granica pomerena na 2035. god. ako se ne varam, a verovatno ce i to produziti. Ovo se odnosi samo na EU.
-
Planirana je bila zabrana prodaje NOVIH vozila sa benzin/dizel motorima, ali ne i upotreba istih.
Planirana ali nista od toga.
Prodaju se novi dizeli u Nemackoj thumbup