Pričao sam sa nekoliko ljudi oko skidanja katalizatora na 1.8T, savet ide pretežno u smeru da se skine.
Ali pošto postoje oprečna mišljenja, želim da pitam one koji imaju direktna iskustva sa tim zahvatom na 1.8T:
1) Kako oceniti da je katalizator za vađenje na 1.8T? Ako mislite na performanse, meni su one odlične (80-120 u poslednjem stepenu prenosa je oko 8 sekundi). Auto je prešao pravih 136.000km i remapiran na max. ukupan pritisak u usisu oko 2,2-2,3 bara (bio je i preko 2,5 bara ali sam ga smanjio ugradnjom novog N75 ventila).
2) Check engine lampa mi se upalila jednom, na dijagnostici je bilo očitano da je smeša bila siromašna i ocenjeno da je to zbog lošeg goriva. Dakle, ona se ne pali.
3) Koji i kakav dobitak u performansama se dobija time? Naravno, ako je nekome bio skroz začepljen, normalno je da će motor prodisati. Ne mislim na takve slučajeve, nego na redovna stanja.
4) Koliko se zvuk time menja? Bora 1.8T je veoma tih auto i ne bih voleo da se buka u vozilu iole značajnije poveća naročito ako to nije neophodno.
5) Ako se oceni da ga treba skinuti, gde i kako to uraditi, preporuke i iskustva, najbolje javna, a može i na PM.
Hvala.