Krajem septembra prošle godine, čudno je palio ujutru. Pogledam paljenje u VAG-COM TDI tajming dijagramu, ono totalna nula! Toliko retardirano da ga nema, znači nema ga na dijagramu. Odem do Bošiste, priključi on kod sebe, i kod njega nula. Pitam šta je, kaže remenica radilice 100%. Inače, preko dana pali normalno, i ide skoro pa normalno malo "mršavo" radi, neko ko se ne razume, ne bi ni jurio po majstorima.
Dođem kući, skinem sve, proverim repere, sve se razišlo. Zakažem kod lokalnog majstora zamenu sutra. Odem ujutru kupim novu remenicu SWAG (jbg) i novi centralni šraf.
Razupči on auto, skine remenicu. Čelo radilice dobro, remenica se malo "pojela" u ćošku desno, nešto mizerno, mislio sam da će biti mnogo više razlokana. Evo slika:
Stavi on novu remenicu, (nisam pitao da li ima lufta), stavi lepak za navoje na navoj šrafa i zakuca ga pištoljem. (pomoćnik držao kontru na zamajcu). Uzupči on meni auto, završi sve, upali odlično, odem od njega, zagrejem auto i pogledam paljenje na dijagramu. Sve ok, malo iznad plave linije, znači malo napredno. Za one koji ne znaju kako izgleda dijagram, evo slika:
U decembru, znači dva meseca posle, nisam prešao 1500km, pogledam paljenje, ono ispod plave linije, kaže "malo retardirano". Rek'o, ajde malo leg'o kaiš, nova remenica... Odvrnem šrafove na pumpi, gurnem pumpu ka šoferšajbni, nategnem je do
(do kraja), i dobijem paljenje opet malo iznad plave linije. Kaže, blago napredno.
Posle Nove Godine, već su počeli ovi minusi, nije mi đavo dao mira, pogledam, ono opet ispod plave linije.
Ovih dana je tu negde malo iznad donje crvene linije, danima se tu vrti, i ako je temperatura motora na 85 stepeni. Nemam nekih posebnih problema, možda ima malo ujutru kasnije paljenje, ali pali na prvu i na -10.
Odem danas kod majstora što mi menjao, ispričam sve, pitam da li je nova remenica imala lufta, kaže nije. Kaže još. remenicu drži šraf, on je najbitniji, a ne ležište na radilici. Kaže on meni, nepotrebno dižeš paniku, mnogo gledaš tu dijagnostiku, veoma su niske temperature, to se odražava i na motor, bez obzira što je zagrejan, metal je i dalje mnogo hladan, kaže "motor se skupio".... Ako se sve ne vrati u normalu kad otopli, onda imaš razlog za brigu. Mislim ta njegova priča i ima neku potporu.. Znam od ranije, dok nisam imao dijagnostiku, mnogo lepše radi motor kad otopli, a leti baš lepo prede.... Ali, da zbog spoljne temperature, padne sa plave na skoro crvenu liniju, nešto sam skeptičan...
Ok, odem ja od njega, pročešljam strane forume. Kaže dečko tamo, da kad se stavi nova remenica ona malo lufta, a da to nije problem, i da se na šraf nikako ne stavlja lepak za navoje, zbog istezanja šrafa, i da se šraf obavezno zategne na 9 kila i još 1/4 kruga.
Spremam se da kad otopli, razupčim auto, vratim pumpu nazad, onda ga propisno uzupčim, pogledam paljenje i ako treba vrtim pumpu da bih dobio recimo malo napredno paljenje, pa da vidim šta se kasnije dešava.
E sad, ako paljenje i dalje "nazaduje", i ispostavi se da je opet remenica (99% mislim da jeste), molim poznavaoce koji su to montirali više puta, i imaju iskustva, na šta treba obratiti pažnju, prilikom montaže druge nove remenice, koju bih, ako se odlučim kupio iz originala? Zatim, ako budem otišao kod ovog majstora da reklamiram njegovu montažu, šta bih mogao da mu prigovorim, da li je on napravio neku grešku prilikom montaže?
Izvinjavam se na predugačkom postu, drugačije ne mogu da objasnim problem. Hvala svima unapred!