Autor Tema: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni  (Pročitano 6817 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« poslato: Mart 29, 2013, 06:25:26 posle podne »
Kupim ja lepo felne OZ od člana kluba i foruma iz mesta Sivac kod Sombora. Pitam za širinu centralnog otvora i on mi kaže 60mm,  ali  imaju originalne metalne prstenove za VW, tj. 57,1mm. Felne stignu, i pošto me je X stvari u vezi stanja felni prevario, koga zanima šta i tačno ko je, može da pročita ovde http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=36577.60
kad sam krenuo da ih skidam da bi ih uradio, ne verujući njemu više ništa, odlučim da premerim te fabričke prstenove i da vidim šta piše na njima. Prstenovi jesu Ozovi, ali merenjem otvora (i piše na njima) utvrdio sam da su 58mm (verovatno za fiata).

Pitanje za mašince, da li obzirom da je u pitanju širi otvor od 0,9mm (znači sa svake strane po 0,45mm), imam vožnju po svim pitanjima 100 od 100 kao da vozim na 57,1mm?
Kao dodatni podatak mogu da dodam, da kada sam ih montirao znao sam za caku, nisam merio, ali nisam primetio bilo kakav luft pomeranjem na ruku. Možda zbog toga što imam malo 'rdje na glavčinama...
Inače, felne sam vozio par dana malo je sitno treslo ponekad (ne stalno), mada ko zna kako su bili balansirani točkovi.
Felne se trenutno rade, a sve ovo mene zanima, jer sam uvek vozio knap, ili felna ili prsten. Ne bi da se zezam da pri jakom udarcu šrafovi ponesu veće opterećenje jel na glavčini imam tih 0,45mm. U pitanju je guma kroz 40-45, što nije isto pri udarcu kao 60-65.

Pitanje i za ostale i za naše mašince Experte, mnogo se drugim forumima vodi polemika, da li je knap centralni prsten (ili felna knap) tu da bi se prilikom montaže, lepo centrirao točak a šrafovi sve odradjuju, ili to " da je knap" ima ulogu prenošenja nekih sila na samu glavčinu?
Naravno podrazumeva se, dužina šrafova, odgovarajući šrafovi (da li je sedište konus ili radijus) i naravno pravilan momenat zatezanja.
Molio bih da se uzdržite od komenatara tipa "ma 1mm, nije to ništa, vozio sa ja na 4x98, bez prstenova.. itd), sve ja to znam ,mogu ja ovako da vozim i 100 godina, pa da ne bude ništa...
Znači, ako stavim felnu, na ruku nemam lufta, koristim propisane šrafove, pritegnem sve, ništa ne trese, da li imam sve 100/100 ka da vozim na recimo fabričku felnu sa otvorom 57,1 ili postoje neke tajanstvene sile   :angry: pritiska na same šrafove, što se narodski može reći veliki udarac i šrafovi mogu da puknu jer se felna ne oslanja knap na glavčinu.
Hvala mašincima unapred!  mahac
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže GT267

  • BBS Fanatic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4835
  • Age: 36
  • Lokacija: Bar, Crna Gora
  • Karma: +166/-42
  • Pol: Muškarac
  • Danke Herr Benz
  • Auto: Mk3 GT 74 kw, MB W201E 9O kw
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #1 poslato: Mart 29, 2013, 06:31:18 posle podne »
Mogu li ja da odgovorim, nisam masinac. . . ?

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #2 poslato: Mart 29, 2013, 06:32:51 posle podne »
Naravno GT 627...
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Djole DMC

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3372
  • Age: 39
  • Lokacija: Kragujevac-Kraljevo
  • Karma: +143/-67
  • Pol: Muškarac
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #3 poslato: Mart 29, 2013, 06:35:27 posle podne »
Na Vw centralna rupa je 57 a ne 57.1  mahac

Napravi kod nekog strugara te prstenove, nece kostati vise od 1000-1500 din. A tresce ti sigurno, kad stavim flne od VW na opela uvek trese na 90-100 a razlika je 0.5mm u precniku.
Ako nemas nikoga posalji mi prstenove pa cu ti ja napraviti/

Van mreže dzonibgd

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 355
  • Age: 55
  • Lokacija: nbgd
  • Karma: +55/-44
  • Pol: Muškarac
  • Dođe vreme kada pametni zaćute, budale progovore..
  • Auto: vw golf mk2 gti 16v
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #4 poslato: Mart 29, 2013, 06:37:29 posle podne »
Napravi nove prstenove, kod bilo kog strugara, mozes alu, mozes od tvrde plastike, felna mora da naleze na glavcinu, to je osnov nosenja felne. Pod obavezno

Van mreže GT267

  • BBS Fanatic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4835
  • Age: 36
  • Lokacija: Bar, Crna Gora
  • Karma: +166/-42
  • Pol: Muškarac
  • Danke Herr Benz
  • Auto: Mk3 GT 74 kw, MB W201E 9O kw
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #5 poslato: Mart 29, 2013, 06:38:05 posle podne »
Naravno GT 627...

 biggrin. . . Salu na stranu, ono sto u stvari nosi citavu felnu je centralni otvor. . .  Ako postoji luft u centralnom otvoru sarafi trpe veliku polugu. . . , javljaju se vibracije. .. Moj savjet, napravi kod strugara 57,1 prstenove, ocisti glavcinu od korozije i budi miran na putu. . .

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #6 poslato: Mart 29, 2013, 06:50:54 posle podne »
Tako i volim da radim, sve fabričko da bude... Ali opet, ajde da pitam i druge za mišljenje... Pored svih troškova, sad još i prstenovi... a lepo ga pitam za srednju rupu, i on kaže za VW.. Jaoj, Vladimire, kud ti vide oglas za felne...

A pazi sad, rdja se brzo stvara na glavčinama, ali ajde da kažemo da ona ništa ne drži, ali ako postojeće prstenove premažem dvokomponentnom bojom, mnogo jakom i dobijem skoro taj 1mm (kad se ona stegne tvrdja možda nego ona plastika), da li to pije vodu? Nemoj da se smejete... lollol

@ Djole DMC, Hvala, ako ne nadjem ovde nešto, šaljem... Mada veliki je otvor kad se skine prsten (oko 68mm), a Ozov fabrički prsten (čelični) nije onako kao ovi plastični da ide ravan deo u felnu pa onako konus še širi i ide na glavčinu, nego skoro skroz ravan, videću da postavim sliku...
« Poslednja izmena: Mart 29, 2013, 06:56:38 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Fica

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3454
  • Age: 37
  • Lokacija: Vozdovac
  • Karma: +82/-16
  • Pol: Muškarac
  • Auto: golf mk2 atmo dresina
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #7 poslato: Mart 29, 2013, 07:05:01 posle podne »
Moj ti je savet kad si vec puko pare izguraj i daj jos tih 1000 din i napravi nove prstenove i miran si.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #8 poslato: Mart 29, 2013, 07:17:49 posle podne »
Evo fabrički Ozov prsten, spoljni prečnik 68mm, mali venac (oko 0,1mm) na kraju, a ovo što se vidi istureno je žica koja kad gurneš prsten ona upadne u falc na felni, da to ne spada kad skidaš točak. Lepo su to rešili, ali je unutrašnji fi 58mm.... Zanimljivo kako je felna 4X100 a prsten fi 58mm, da li postoji takvo vozilo ili su prstenovi recimo za fijata. Gledao sam netu ali nema ništa o takvom prstenu. Da li neko možda zna, zašto je ovako?

Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #9 poslato: Mart 30, 2013, 12:21:36 posle podne »
pogledaj malo bolje rupe za srafove, sve mi se javlja da je bio 4x98 i 58.1 sa fiata pa prepravljan kao moj letnji set na 4x100 i 57.1 ... plasticni prstenovi su bili 2 crvene kod danka pre 2-3 godine kad sam ih kupovao, auto sam vozio bez ikakvih problema sa time 2 godine, pa eto.. ovde mi se ne svidja ideja da stavljas prsten na prsten ili da ti pada na pamet da farbom to nadoknadjujes... ili odradi kako treba ili prodaj pa kupi druge jbg
lollol

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #10 poslato: Mart 31, 2013, 02:37:40 posle podne »
Nisu 4x98, 4x100 su, niti su prepravljane, ali prsten je za fiata definitivno. Oz pravi za fiata 58,06 a za VW 57,06... Inače originalni prstenovi da naručim da mi dodju sa e-bay-a, 21 EUR komad... To mi preskupo. Videću kad namontiram gume i izbalansiram da li tad trese.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Mašinac

  • 7th Son of a 7th Son
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3141
  • Age: 39
  • Lokacija: Kladovo
  • Karma: +67/-17
  • Pol: Muškarac
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #11 poslato: Mart 31, 2013, 02:49:39 posle podne »
Ma 100% ce da ti trese. Uzmi lepo napravi prstenove kod bio kog strugara i nemas brige. Zavtnjevi ne sluze da trpe udarce, za to sluzi centralna rupa i nemoj da se zezas sa tim.

Van mreže mk1 Berane

  • VW Početnik
  • Poruke: 56
  • Age: 51
  • Lokacija: Berane, Crna Gora
  • Karma: +5/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf mk1 1982
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #12 poslato: Mart 31, 2013, 06:31:09 posle podne »
Slažem se sa svim članovima foruma koji te savjetuju da napraviš prstenove kod nekog strugara, jer to zaista nije problem za bilo kog od njih, a nije ni pretjerano skupo. Međutim, htio bih da ti prenesem moje iskustvo, za koje neću reći da je pametno, ali ipak je iskustvo. Ranije sam između ostalih vozila posjedovao i jednog Renoa 25. Pošto je u to vrijeme bilo jako teško naći alu felne za njega (kod nas nije bilo novih, a i polovne su bile rijetke), kupio sam na otpadu sa jedne udarene Honde, felne 4x100, koje su imale plastične prstenove. Kako je glavčina na Renou bila većeg promjera, morao sam skinuti te plastične prstenove i namontirao sam felne bez njih. Bilo je lufta više od 3mm. Tako sam vozio pune četiri godine i prešao oko 80000km, bez ikakvih problema. Dakle, ne savjetujem ti da radiš tako nešto, već da obavezno napraviš prstenove, ali po mom iskustvu opterećenje ipak u većoj mjeri podnose zavrtnji.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Pitanje za "mašince" u vezi centralne rupe felni
« Odgovor #13 poslato: Mart 31, 2013, 08:24:45 posle podne »
Kod tebe je bio u pitanju luft od 3mm, da imam toliki luft, ovo pitanje ne bi ni postavljao. Kod mene je ukupni luft u prečniku 1mm, znači 0,5mm sa strane. Kada se malo duže vozi i to zapekne od debele korozije, sigurno i manje.  Naravno da je najbolje napraviti prstenove na tačnu fabričku meru, kao i što fabrika pravi felne. Logika takodje govori da ako je na glavčini knap, prilikom udarca opterećenje podnose i šrafove i glavčina totalno podjednako, a kada postoji luft samo šrafovi. Medjutim, kada je to po 0,5mm sa strane, sigurno je drugačije nego recimo luft od 2mm, 4 puta više a možda i nije...
Na drugom jednom forumu se više polemisalo o ovome, i neki stručni ljudi su izneli stavove da 4 ili recimo 5 šrafova sa toliko navoja i tom silom pritezanja podnose toliko i toliko opterećenje i da knap centralni prsten služi da nacentrira felnu prilikom šrafljenja. Juče mi jedan vulkanizer sa decenijskim iskustvom kaže: "i da paziš i ušrafiš felnu, tj. šrafove podjednako, na prvu rupu se to pomeri za neki deo mm i počne da trese..." Mislim da ta priča ne pije vodu... Ako šrafovi (na alu felnama su obično sa konusom) lepo legnu u konus (odgovarajući), pritegnuti na XX kila, gde se to pomera...
verovatno ima nekog pomeranja, zato sam tražio mišljenje nekih "mašinaca" ako su se nekad zainteresovali za to ili učili, kolika su ta istezanja. Šraf je čelični (obično čvrstoća 10.9) a felna je alumunijumska, tako da ima tu nečega, ali kolika su ta istezanja. Pretpostavljam da ta istezanja su nešto tipa mikrona, pa mu verovatno dođe isto da li imam luft 0,5mm ili 2mm, ...ali nije isto prilikom montiranja točka, kad malo dobijem rđe, šrafljenje je isto kao da ima 57,1mm. Sem naravno, ne daj bože nekog jakog udarca gde bi možda pukli šrafovi, a da je sve knap ne bi pukli jer i glavčine podnose isto opterećenje.
@ MK1 Berane, naravno da znam X njih koji voze tako a nekima čak i ne trese (tako kažu), neki mi spominju mnogo modela gde fabrički felna ne naleže na glavčinu, pa neke prikolice teže od automobila isto bez naleganja na glavčinu...
Ja nikad nisam vozio tako i strogo volim fabriku ali me je malo zainteresovala ta tematika. Kad budem namontirao videću da li imalo trese, a naravno da ako ih budem zadržao za sebe, sigurno ću napraviti prsten na tačnu meru da mogu mirno da spavam. Hvala svima ako pročita neko baš baš stručan neka da svoj komentar.

Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.