DSG objedinjuje prednosti automatskog mjenjaca, kao sto je kotinualna promjena stepena prenosa bez prekidanja vucne sile, sa dobrim stepenom korisnog dejstva manuelnog mjenjaca. Pored Porsea i Audija koji su ovakve mjenjace koristili u auto sportu, Folskvagen je prvi koji je DSG uveo u serijsku proizvodnju i to prvi put u golfu R32.
Princip rada je zapanjujuce jadnostavan. Umjesto sestostepenog manuelnog mjenjaca sa jednom spojnicom, Folksvagen koristi dva trostepena mjenjaca i dvije spojnice u zajednickom kucistu. Jedan mjenjac je zaduzen za stepene prenosa 1, 3 i 5, dok je drugi mjenjac zaduzen za stepene 2, 4 i 6.
Trik je u sledecem, uvijek su istovremeno uparena dva stepena prenosa, u svakom od mjenjaca po jedan. Ono sto bi kod obicnih mjenjaca prouzrokovalo trenutnu blokadu, kod DSG mjenjaca sprecava dvostruka spojnica, naime za vrijeme voznje snagu prenosi samo jedna spojnica a druga je otvorena ciji se zupcanici slobodno okrecu.
Prilikom promjene prenosa snage sa jedne spojnice na drugu dolazi do proklizavanja. Zbog toga VW primjenjuje tzv. mokre spojnice koje se okrecu u ulju i koje nastalu toplotu brzo prenose na ulje.
Samo ukljucivanje stepena prenosa obavlja se veoma brzo. DSG-u je za ukljucivanje potrebno svega 0,14 sek.
Promjena stepena prenosa se obavlja hidraulicki sa elektronskim upravljanjem po veoma jednostavnoj logici: kod ubrzanja je sledeci visi stepen prenosa unaprijed odabran, dok je kod kocenja onaj nizi. Primjer: posle polaska cemu i spojnica sluzi, automobil ubrzava u 1. stepenu prenosa, u istom trenutku je spreman i 2. stepen, ali je druga spojnica jos otvorena. Kada se dostigne trenutak za promjenu stepena prenosa ona se zatvara a prva spojnica se otvara nakon cega se ukljucuje 3. stepen. Ukoliko je on aktivan, druga spojnica se otvara i 4. stepen prenosa je unaprijed pripremljen. To se ponavlja sve do 6. stepena.
Nedavno je u VW razvijen DSG sa sedam stepeni prenosa. . .
I da li ste znali da su osnovu raznih formula od kojih boli glava dobijeni veoma zanimljivi podaci o tome koliko se brzo okrecu pojedini djelovi motora.
Pri obrtajima radilice od 6000 o/min, ventili se otvore i zatvore cak 3000 puta u minuti, ako je hod klipa npr. 75mm, to znaci da on predje put o od 450m za minut, a maksimalna brzina kretanja klipa je inace 20 met u sek, odnosno 1200 metara u minuti. . .