VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Šasija, vešanje, kočnice, upravljanje => Temu započeo: Ivann April 06, 2015, 01:05:44 posle podne
-
zamolio bi clanove koji su menjali amortizere da nesto napisu o tome. I njihovo misljenje koji su bolji saks ili monre. Hvala thumbup
-
Druze prosle godine sam zamenio sva cetiri amortizera i silent blokove. Uzeo sam fabricku ugradnju Bilstajn i odlicni su. Mozes ugraditi i Kayaba ali su vise za sportsku voznju jer su tvrdji. Sto se Monroa tice mislim da ces pogresiti ako njih kupis
-
Ne bih se slozio da su tvrdji kayabini amorti i da su za sportsku voznju, ja bih pre uzeo sach.
-
Kada sam trebao da menjam svi su mi rekli da su kayaba tvrdji zato sam uzeo bilstain. Sach su sasvim ok
-
Kolega,
ako su ti sadasnji amort. losi, nove koje god da stavis imaces utisak da ti se auto krece po sinama. Koji god nov da stavis bice zadovoljan u odnosu na te koje sada imas. Sve stvar afiniteta i sta ocekujes od amortizera.
uzivaj mahac
-
Bilstajn, stavio sva 4 posle 25 hiljada sve ko prvi dan (da ih ne ureknem). :)
-
Napred Kayaba, nazad Bilstajn (nisam menjao u isto vreme, pa zato "malo viski, malo coca-cola"). Zadovoljan.
Kada sam kupovao, rekli su mi da monroe gledam kao poslednju opciju. Sachs, Bilstajn, Kayaba - nijanse su u pitanju...tako kazu.
Proveri u kakvo stanju su ti i solje amortizera, pa kad vec amorti idu dole, da uradis u jednom trosku.
-
Sachs, mozda i Monroe su dobri mozda u Nemackoj i slicno tu kod nas nicemu ne valjaju sem ako ne naletite na neku prodavnicu koja radi uvoz iz inostranstva na malo umesto da uzima od glavnog uvoznika pa da postoji sansa da valjaju. Monroe je valjda Turski, Sachs dolazi iz Tunisa, znam dvojicu kojima je Sachs propao za manje od 10.000km. Bilstein i KYB su verovatno tu u nekom istom nivou, mada ja sa KYB nemam licnog iskustva ali ih svi hvale po internetu, sa Bilstein imam puno iskustva (nekih 50ak komada), licno bih njima dao prednost jer cena za njihove B4 gasne amortizere sa visokim pritiskom mogu da se dobiju samo KYB koji su uljni. Ali kod Bilsteina se treba cuvati kopija, posto ima dosta uvoznika, imao sam scenu da VW servis proda kopiju. I jednom sam naleteo na jedan fals amortizer.
-
Ako je verovati sajtu bilstein-a za Srbiju i Crnu Goru postoji samo jedan uvoznik. Tako da mozda najbolje kupiti direktno od njih ako imaju maloprodajni objekat gde fizicko lice moze da pazari robu...
-
Na papiru je tako, ali u praksi nije (imam iskustva sa 4)... Ne znam da li se menjao uvoznik na sajtu i da li su sad aktivniji, pre jedno dve godine ja nisam uspevao da kontaktiram tog uvoznika, telefon im nije radio, a na mejl nisu odgovarali lollol
-
Sachs, Bilstein ili Kayaba?
-
Na slovo B.
-
Који иду на vw sharan?
Poslato sa BLA-L29 uz pomoć Tapatoka
-
Monroe Reflex su strašni amortizeri. Provjereno.
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
-
Mene zanima jedno druga stvar, ako neko može da prokomentariše. Dugo sam vozač, a krajem 80-tih i početkom 90-tih smo tadašnje moje društvo i ja, osim naravno fabričkih, na kockicama i dvojkama vozili i Boge amortizere. Pričam o osnovnoj uljnoj verziji. Bio je to odličan amortizer. Mislim da ih je odavno kupio Sachs. Sredinom 90-tih kupim GTi-ja, sa dvosmernim Monroe amortizerima. Odlično se auto ponašao. Povučen tim iskustvom, za sledeću dvojku, sasvim slučlajno nalete mi ulošci Monroe Gas Matic. Nema ko se tada u mom autu nije vozio a da nije prokomentarisao kako je stabilan, tvrd a opet udoban više nego neki drugi auto. Sećam se da su tada 90-tih u prodavnici Vento u Vojvode Stepe imali izložen Monroe neki amortizer koji je ne znam koliko prešao. Tu dvojku sam dugo vozio, prodao sa tim amortizerima. Povučen tim iskustvima, za trojku kupim Monroe Reflex i Monroe Gas (dvosmerni). Vozio sam je i na Bilstein i Sachs (obični uljni). Na Kayaby nikad nisam vozio, a ne znam ni da li bih probao.... Đapa u Bulevaru što se bavi spuštanjem vozila kaže: Kayaba su više za japanska vozila... Đapo, šta preporučuješ... Monroe nije original, Sasch nemam pojma, ovde je jedino Bilstein original....
Rezime.... Ja lično ne vidim nekakvu bitnu raziku između Monro-a, Bilsten-a i Sachs-a.... pričam za normalnu svakodnevnu vožnu, ne za auto sport. Naravno pričam o uljnim i gasno uljnim i gasnim dvosmernim amortizerima (što je isti penis kao gasno uljni).... naravno da sam video da Monroe zna da bude dugotrajan, (mada oni preporučuju obaveznu proveru na svakih 20k km), što ne znači da i ovi drugi ne bi toliko trajali, ali nisam ih toliko vozio...
Znači, da mi neko kaže, sigurno ga ima, kakvu je to razliku toliku video ako je vozio na sva tri brenda? Godinama po forumima a i kad nije bilo interneta, slušam kako Monroe pljuju, i stavljaju kao poslednju opciju. Kao što je i u ovoj temi u 90% slučaja.
Da li je sve to toliko realno, ili je u većini slučajeva to jedan mit da Monroe ne valja, ovaj čuo od Pere, Pera čuo od Žike, i tako se stvorila ta fama..... Izvinjavam se za dugačak post ali morao sam da reagujem... Hvala svima.
Svima koji slave Srećna Nova Pravoslavna Godina! :26
-
Da ne otvaram novu temu, posto sam duduk oko amortizera, jel moze neko da mi objasni razliku izmedju uljanih i gasnih. Kojima ne prija zima, koje uzeti? Zasto je prednji/zadnji skuplji? Naime planiram da kupim sva 4 amortizera za Golfa 1.9 74kw, bukvalno su poceli da se ljuste i raspadaju, bas su naduvani i puni korozije. Cini mi se da nikada nisu menjani(auto je kod mene godinu dana), a kilometraza je 200hiljada, a realnih 400. Nemam neke prevelike prohteve, samo zelim da mi gradska voznja bude udobnija uzevsi u obzir rupe i lezece itd. Opruge mi se cine ok. Koliko para da spremim za komplet + ruke i koja marka, mada marka verovatno nece biti toliko bitna jer za bilo koju da se odlucim svakako ce biti osetna razlika posle ovih starih, zar ne? Da napomenem, da ne vozim ostro, cak sta vise, mazim auto po gradu, zato mi cesto trube po Beogradu, a onda prolete i koce na sledecem semaforu. Nikada takve ljude necu razumeti. Hvala.
-
Koja je dimenzija guma na autu?
-
195/65/15
-
Prava dimenzija za to sto ti treba. Sto se tice amortizera, to sto su zardjali ne mora da znaci da su neispravni.
Mislim da promenom amortizera neces mnogo da dobijes na udobnosti, na Pasatu B3 imam Kayaba i dosta su tvrdji od predhodnih, mislim da su mi cak uvalili amorte od Golfa.
U cemu je razlika izmedju uljnih i gasnih ne znam, verovatno kvalitet zavisi od cene a ne mnogo od teksta na kutiji. Prednji su skuplji jer nose vise tereta.
-
Osecam u voznji skoro svaku neravninu po ulicama, a i kada sam radio mali servis rece mi majstor da treba da se menjaju, da su naduvani i ljuste se. Moja zamisao je da cu zamenom obezbediti udobniju voznju i da ce mi bubrezi ostati na mestu :) ?
-
Kayaba су тврди. Они су више за спортску вожњу да јаче држе ауту итд...
За удобност гледај монро или билштајн...
Негде сам прочитао да на уљне или гасне утиче спољна температура када је изразито хладно, али немој ме држати за реч
Sent from my Nokia 3310 using Tapatalk
-
E to sam i ja procitao, zimi da moze doci do problema, ima li neko vise informacija ?
-
Znam par iskustava kada amprtizeri procure i zimi zalede
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Jel imao neko iskustva sa de carbon amortizerima?
-
Potpuno je sad nebitno ali da dodam.
Poznanik kod kojeg skoro 10 godina radim trap i kocnice (ima dosta poznat servis u Pancevu) svima preporucuje Monroe, otkad znam za njega znam da prodaje Monroe. Jednom prilikom sam ga pitao sta misli o tome sto ih svi pljuju i on kaze: ja ih ugradjujem godinama i nisam imao nekih bitnijih problema. Dodju i kazu ma necu Monroe, hocu Sachs, on je najbolji. (Koji je i dosta skuplji pritom). Ja im kazem: sto se mene tice, ja cu vam prodati i ugraditi sta god vi zelite ili donesete, ali tvrdim da niste u pravu. Kvalitet je sasvim na mestu, nista bolji i nista gori od drugih, neka serija podbaci ali se to pokaze vrlo brzo i resi u garanciji. Da li je to zaista tako ili nije ne znam, ali znam da ih ugradjuje masu.
Godinu i kusur posle toga dodjem ja sa nekim Puntom da zamenim amortizere. Uzmem Monroe, prednje. I posle 2 nedelje naletim malo brze na neko iseceno parce asfalta i puknu oba prednja amrotizera. Nije to bio neki jak udarac ali jaci jeste. Zamenjena oba u garanciji bez ikakvih natezanja i evo vozi se punto vec 4 godine od tada, sve super.
-
Kaze meni moj mehaničar ja ugradjujem u ww pasat samo sachs amortizere?!
Jel to zato sto ima najbolji procenat od prodavnice kada ih ugradjuje ili su oni toliko superiorniji od drugih?
Moje misljenje je da je to sve kina i turska bilo koji se kupe u radnji.
-
Već neko vreme razmišljam o zameni amortizera na Pasatu b6 i dvoumim se izmedju prve ugradnje koja je nerealno skupa i i ovih što prodaju po radnjama bilo da su sacs ili bilstein jer kad god sam ih kupio nikad nisam bio zadovoljan. (koliko para toliko i muzike). Razlika u ceni je poprilicno velika ali opet šta mi znači ako kupim nešto što mi nije dovoljno dobro od samog starta (pričam iz iskustva jer sam na Oktaviji menjao amortizere).
Ako neko zna gde osim porche-a mogu kupiti fabričku ugradnju a da nisu (prednji 29,136 a zadnji 21,000) bio bih veoma zahvalan
pozdrav
-
Bolje kupi polovne original, za b6 u svakom većem mestu imaš otpad.
Ja sam stavio zadnje meyle i prosto sam oduševljen ako se uzme u obzir da su kinesko go...
-
Kayaba (KYB) су ок за наше услове скроз
-
Bilstein i Kayaba nisu toliko loši amortizeri, za naše uslove i polovne automobile sasvim dovoljni. Nisi lud da daješ 500 evra za prednje i zadnje amortizere i to za poprilično star auto.
-
Prednji su 2x29,136 i zadnji 2x21,000 plus šolje i lezajevi 2x4000 plus zamena pre će biti oko 1000e yupi3ti
-
Trećina vrednosti auta :)
Stavi meyle ja prešao 40k/km sa njima top su.
Za b8 mislim da su zadnji bili oba oko 5.000din
-
Ja bih stavio Monroe OESpectrum
-
Pozdrav, jel moze neko raci sa sigurnošcu da li ovo pasuje na Golfa 4 Variant tdi 96kw? :)
https://www.kupujemprodajem.com/automobili-delovi-i-alati/auto-trap/kayaba-kyb-324016-ultra-sr/oglas/127869476
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Dobio sam odgovor od ovlascenog servisa koji kaze da je "orosavanje odnosno blago vlazenje amortizera normalna pojava" .
Da li ovo ima bilo kakve logike ?
Inace pitanje sam postavio u kontekstu toga da mi je prilikom servisa pre neki dan konstatovano da je jedan amortizer poceo da mi slini odnosno da ima tragove ulja.
To je potpuno porazavajuce saznanje, znajuci godiste auta i moju voznju.
Kada sam dosao kuci, saginjao sam se vise puta, obrisao tu neku masu koja je delovala kao ulje i meni nije delovalo da je to ulje od amorta.
Mogu posle da posaljem sliku, slikao sam izbliza i zaista se vidi nesto ali nisam siguran sta je to.
Sada je tu sve suvo.
Svakako sam pitao ovlasceni da li to spada pod garanciju i dobio ovakav odgovor uz poziv da dodjem da provere.
-
Samo da ti kazem da te taj servis laze, da je to normalna pojava svi bi imali problema sa time, pokusava da te odvrati od popravke da ti se jos nesto sjebe pa tek onda da popravljas i naravno vise para u dzep da im das thumbup
-
To je Porsche, ovlasceni.
Pisao sam im da ih pitam da li garancija pokriva kvar amortizera iako pise da osnovna ne pokriva ali ima neka dodatna, pa reko da piiram za svaki slucaj. I na to mi je odgovorio ono i rekao da dodjem da pogledaju.