aj da se ja dotaknem doticne fraze..
pre x godina stoji aposlutno.. sada nema veze sa zivotom.. a evo i zasto
plin je ranije bio samo nusproizvod u rafinerijama i jedina svrha koju su nasli je za kuvanje,grejanje itd.. po smesnim cenama, ali bolje i to nego da pustaju u atmosferu za dzabe
LPG je mesavina butana i propana koja ima RON vrednost 102-108 .. poredjenja radi super95 ima jelte 95 itd, tako da teoretski ima daleko bolji potencijal nego benzin za "jace" upotrebe.. druga stvar je sto nije toliko rasireno po svetu pa nisu sasute pare u istrazivanje oko toga.. da ne idem dalje u to
deo ljudi izbegava zbog neznanja.. plin je daleko stabilniji nego benzin.. da udjes u sobu koja je 100% napunjena plinom i zpalis sibicu nista se ne bi desilo.. ima tacno odredjen procenat u smesi sa vazduhom gde je zapaljiv i taj raspon je jako mali .. 8-12% ako se dobro secam..
deo ljudi izbegava zbog "socijalnog" statusa plina.. da je "sirotinjsko" gorivo.. uopste necu da zalazim..
meni licno na golfu bi smetala boca i nije mi bio isplativ za kilometrazu itd
dizel je naravno bio i bice farmersko gorivo.. najvise zbog toga sto nudi ogroman obrtni momenat na niskim obrtajima zbog svojih osobina.. zbog nacina paljenja i osobina samog goriva dugo nije postojao motor koji bi se "vrteo" dovoljno visoko da bi dobio neke performanse bez povecavanja zapremine.. a onda su krenuli sa turbo-punjenjem dizel motora.. tdi jelte na primer.. i dobili su nacin da iskoriste vise goriva tj oslobode vise snage pri visim obrtajima.. pogledaj recimo audijev R10 TDI kako je orao po lemanu
realan problem je sto je jako "prljavo" gorivo po pitanju okoline i da bi proizvodili automobile sa sve strozim kriterijumima moraju da dodaju tonu filtera,katalizatora i sl. za hladnije krajeve je potencijalni problem tacka smrzavanja, koja se da aditivima do neke mere popraviti.. mislim da sve ostalo vazi isto kao i za turbo-benzinske motore i sa takvim je realno poredjenje
jesam smorio a ?