Vidis, mene su ucili da se nesrece desavaju kad si najvise uveren u svoju sigurnost.
Koren svih nevolja i te nazovi nekulture je u primeni zakona tj ne primenjivanje istog.
Posto se sve u ovoj zemlji odvija po principu "snadji se ili umri" tako je i u saobracaju, pa sad vi ovde pricajte sta vas nervira dok ste za volanom, ali realno pocnite od sebe.
Ne radite drugome, ono sto ne bi voleli vama da rade.
Poznavanje saobracajnih pravila je isto katastrofalno. Istrazivanje koje je sproveo Mirko "Baron" Alvirovic pre nekoliko meseci je pokazalo da samo 7% ucesnika u saobracaju dovoljno poznaje saobracajna pravila.
7% je broj koji pokazuje da nas jako malo zna dovoljno i da je neminovnost da se neprijatnosti desavaju u saobracaju.
Prednost vozila sa desne strane u T raskrsnici i prednost vozila ispred koje je dalo levi zmigavac je teska nepoznanica za 99,99% vozaca.
Drzavi da je u interesu da obrazuje vozace moze to da uradi na hiljadu nacina. Da vidi u cemu je najveci problem, da se sprovede zvanicna anketa i odrzi obavezno predavanje jednom godisnje, kao sto je obavezan atest za mnoge stvari, tribina, pojacane kampanje, veci broj saobracajaca koji ce da upozoravaju/obavestavaju vozace, a ne samo da ih kaznjavaju itd itd
Ali drzavi je u interesu da naplati pare. Novi zakon iako dosta rigorozan je do sada potpuni promasaj. Ispred sudije se ceka po 5 sati da se plati kazna od silnih guzvi, a broj poginulih i broj saobracajnih nesreca veci za 33%!!! Totalni promasaj.
Svemu ovome doprinosi i kauboj policija koja nema apsolutno blage veze o ZOBSu, a nikoga se ne boji, te onda kako ocekivati da neko primenjuje zakon ko ga niti zna niti ga se pridzava. A mito i korupcija u ogromnom broju. I sve se to da resiti. Evo npr ja se dobrovoljno i besplatno stavljam drzavi na raspolaganje da krsim zakon i da svakom ponudim mito. Onaj pandur koji ne uzme mito nek mi naplati kaznu, onaj koji primi nek plate meni toliko. Radio bi ko dragstor 0-24.
Ili samo nek odaberu nasumice jedno policijsko vozilo i nek ga prate samo 30min. Napravice prekrsaja za 200 poena. Od pojasa, pune linije, crveno, parkiranja gde mu se prohte i sl.
E za sve to svuda u svetu sluzi unutrasnja kontrola, koju mi ocigledno nemamo, ali ne slucajno vec zato sto nekome to odgovara.
Iz tog razloga dolazi do slabe kontrole ucenika koji sami kroje pravila po iskustvu koja sticu od ostalih ucesnika saobracaja te se onda prave pravila kao "Ja sam u prednosti jer idem pravo", "Ja sam u prednosti jer sam brzi/veci" i sl
Secam se jednom kod hipodroma devojka proletela kroz trougao (ulaz u Pozesku) i ja ukocim na 5cm od njenih farova, ona isto i krene da se dere na mene da je ona u pravu jer je prva usla u raskrsnicu. Ili drugar imao udes, zena prosla kroz STOP iz ulice nije bas po 90 stepeni u odnosu na onu koja ima prednost i zena kaze "Nije samo meni stop, vidis i da je ka tebi malo okrenut"
Bezobrazluk + neznanje = smrtonosna kombinacija
Ne mislim da smo mi drugaciji nego neki drugi narodi. Trenutno jesmo, ali setite se samo engleskih navijaca i Hejsela, pa ih je Margaret dovela u red jako brzo. Zasto? Pa zato sto su odlicno primenjivali sasvim obican zakon. Flasa na teren? Odma 5 god zatvora, idemo dalje, ko je sledeci?
To je taj problm kod nas. Nema niko da udari sakom i krene nesto da radi na bolje.
Ovo sve ostalo je samo kukanje zbog tog problema.