Autor Tema: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša  (Pročitano 6982 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« poslato: Jul 30, 2023, 06:46:24 posle podne »
Dobar dan ljudi,

Imam odlično mapirani 1,8T AUM 2003. koga obožavam i prvi put sam mu radio veliki servis. Na žalost pri kupovini delova nisam kupio ceo set zupčastog nego sam kupovao stvari posebno. U tome sam propustio, tačnije ni ja ni prodavac nismo znali da AUM motor ima hidraulični španer kaiša, to sam saznao tek kod majstora kada smo ugrađivali delove.

Pošto nisam imao novi hidropšaner ostavio sam stari, i kao za inat, mislim da je on crkao, tačnije da je zapekao i ne vrši više svoju funkciju.

Imam nekoliko dokaza za tu pretpostavku:

1. Auto je od nedavno izgubio elastičnost što je jedna od najvećih vrlina 1.8T (znak da VVT više ne radi, a on je glavni nosilac elestičnosti).

2. Prilikom skidanja starog kaiša videli smo da je veoma labav. To je opasno i ne bi smelo da se desi i da je star, a nije bio previše star i prešao je manje od 60 hiljada km.

Osim toga, u poslednje vreme pre servisa auto više od pola godine uopšte nije vožen (a i pre toga je vožen vrlo retko), što mi je dodatni razlog za pretpostavku da je zapekao.

Osim navedenih, nema apsolutno nikakvih drugih simptoma, auto lepo pali, mirno radi, ne čuje se ništa, lepo ide (osim elastičnosti), ne pali nikakvu lampicu, itd.

Imate li iskustva sa ovom falinkom, da li je nekome crkao hidrošpaner, koji su simptomi, koja rešenja, gde kupiti novi, i slično.

Svako iskustvo je dobrodošlo.

Pozdrav!

Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #1 poslato: Jul 30, 2023, 10:54:28 posle podne »
Za rad VVT sistema zaduzen je hidrospaner lanca, nalazi se izmedju bregastih skroz na drugoj strani motora, na strani gde je menjac. Retko se menja, tacnije OEM deo preskup i ceka se po 15 dana, a zamenski jedini da valja je SWAG i on je cak preko 200 eur (3,5 puta povoljniji od OEM) . On nema ulogu za zatezanje zupcastog kaisa i kada ste videli da je zupcasti nezategnut trebali ste odmah promeniti zatezac istog, ali to nije hidrozatezac od lanca.
Ovaj deo se retko menja i obicno na vcds ispise gresku kada je u problemu ili kada pocnu simptomi zvuka na prvom paljenju ili ako se kod kontrolisanja lanca  pojavi nezategnutost. Voleo bih da se ukljuci @PaulGT u ovu temu oko zatezaca lanca jer ja imam 3 komada 1.8T (2xARX i AUQ 1 kom) i nisam jos uvek menjao ovaj deo, bas iz razloga jer ne mogu naci kvalitetan a dobijao sam preporuke da kada dodje vreme stavim mehanicki i da mi tjuneri softwerski ukinu gresku koja ce se javiti uz jos neke prepravke koje oni zovu uklanjanje viskova na 1.8T

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk


Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #2 poslato: Jul 31, 2023, 01:36:27 pre podne »
Znači ti misliš da hidrošpaner kaiša nije zadužen za VVT, jer ja sam pomislio da je on u pitanju kada sam primetio da auto gubi elastičnost i istovremno mu je kaiš labav.

Prilikom velikog servisa sam promenio sve druge španere, pumpu za vodu i oba kaiša, ali hidrošpaner kaiša sam ostavio stari pa sam mislio da je on zapekao, posebno zato što auto namanje 8 meseci pre tog servisa nije uopšte upaljen, a i pre toga je vožen vrlo retko.

Meni je jedini problem koji sam primetio to da auto slabije vuče iz niskih obrtaja (dakle smanjena mu je elastičnost), što mi je odmah sigaliziralo da je možda VVT u pitanju, ali ako za VVT nije zadržen taj hidrošpaner kaiša, šta činiti?

Apsolutno ništa drugo se ne može primetiti, niti pali bilo kakvu lampicu, motor je u izvanrednom stanju i sa odličnom stage 1 mapom.

Btw, AUM i AUQ su praktično identični motori, razlika je samo u fabričkoj mapi.

Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #3 poslato: Jul 31, 2023, 02:47:50 posle podne »
Nije razlika samo u mapi, AUM nema turbo K03S niti imamo iste dizne. Kod tjunera se svi dizu na istu snagu, ali retko ko moze da uradi a da ga ne sprzi, ako se vozi postenski.
Sto se tice snage, proveri zupcenje, da li je u fazi, kako je auto isao pre v.servisa? Da li si proverio sve vakume, creva? Da li si kacio na dijagnostiku, ne mora da gori greska a moze prijaviti problem na vcds da recimo nije u fazi, obicno ispise senzor bregaste, radilice VVT... Svakako promeni taj zatezac zupcastog da ne bi izazvao havariju. Zupcasti za 1.8t je obicno predimenzioniran i nadzivi i 100k km (zavisi naravno od proizvodjaca), ali ako je neki spaner, roler, remenica u problemu moze doci do skupe havarije.
Javice se valjda neko strucniji.
Pozdrav

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk


Van mreže PaulGT

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4818
  • Age: 46
  • Lokacija: NRW
  • Karma: +197/-121
  • Pol: Muškarac
  • no syncro, no fun
  • Auto: golf country
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #4 poslato: Jul 31, 2023, 08:47:24 posle podne »
Spaner zupcastog nema veze sa VVT. Spaner lanca ima i on crkne iskljucivo zbog kvalitetnog ulja i taloga i aktivnog ugljena koje se nakuplja zbog tog nekvalitetnog ulja. Ja sam ih mjenjao i stavljao i swag i febi a i orginal. Znalo se desiti bas kao i kod tebe da motor nakon visemjesecnog stajanja izgubi elasticnos zato sto slegne ulje i kada ponovo dobije pritisak taj talog zastopa kanale.
058 109 088 K  Broj od orginalnog spanera lanca, a i za hidro spaner zupcasto ima lijek. Pojacani spaner koji trpi dosta vecu snagu od 200 ks
https://www.turbo-total.com/zahnriemenspanner-1-8t-20v
Ima jedan TT koji ima preko 300.000 km i nikad nije mjenjan spaner lanca. U auto se toci samo renomirano ulje, a ne wolf i ostala niskobudetna ulja

« Poslednja izmena: Jul 31, 2023, 08:50:31 posle podne od strane PaulGT »
ima li neko ovde da mu auto ide na isparenja lollol ili ovi dizeli jos malo pa ce krenuti i kusur da vracaju iz rezeorvara thumbup

Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #5 poslato: Jul 31, 2023, 10:42:48 posle podne »
Moje sve tri 1.8T su uvezene iz Svajcarske i servisni intervali su bili na 30k dok su se vozile u CH. Jedna od njih je sporadicno na svakih 5 ili 10k prijavljivala kacenjem na vcds problem sa lancem ili VVT. Iskljucivo sipam shell ultra 5w-40 i menjam vecinom do 8 ili 9.000km evo nema greske preko 20k od poslednjeg pojavljivanja kacenjem vcds. 4 ili 5 zamena su resile problem da je cak i moj mehanicar uverio u kvalitet ovog ulja, iako je pre toga tvrdio da bespotrebno placam skuplje u odnosu na njegov Oman iz bureta od 3,5 eur litar . Identican slucaj i sa VVT sistemom na impreci 2.0R, uvezli smo jednu za drugara, palio check engine (slicna greska kao na vw grupi, imao sam i prn screen) i nakon 3, 4 zamene ulja vise se ne javlja greska, ali se isto sipa kvalitetno ulje, u ovom slucaju mobil 5-30 tj ulje sa Eko Helenik zbog bodova

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk


Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #6 poslato: Avgust 01, 2023, 12:58:32 pre podne »
AUM nema turbo K03S niti imamo iste dizne.
AUM sasvim sigurno ima K03S turbo a verujem da su i dizne identične. Moguće da AUQ ima mrvicu veći stepen kompresije i da zato na Stage 1 bi trebalo da da koji KS više.

Auto je kod mene 11 godina i za to vreme sam mu sve vreme sipao Mobil1 0W-40 (leži mu savršeno) , osim poslednjih 3 godina kada ga nisam bio našao i te 3 godine je u njemu bio neki shell (moguće falš) 5W-40 koji je bio neuporedivo gušći. Sa njim sam bio prešao manje od 4000km za te 3 poslednje godine.

Sada sam opet stavio Mobil 1 0W-40m a prethodno oprao karter (nije bilo taloga uopšte), proverio sito, nije bilo zapušeno. Pomislio sam da to poslednje loše Shell ulje nije ostavilo posladice, no rekoh dobio sam utisak da mi ne radi VVT što bih svakako voleo da sredim.

Šta predlažete konkretno da uradim? Kako da utvrdim da li mi dobro radi taj šaner lanca, odnosno VVT? Pada mi na pamet da ga odvezem negde na dyno?

Gde kod nas da kupim hidrošpaner kaiša, ovo na linku mi je jako skupo a i nemam paypal?

Predožite redosled koraka koji da radim, hvala!
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #7 poslato: Avgust 03, 2023, 01:37:12 pre podne »
Rešio sam početak da idem na dijagnostiku pa molim PaulGT i ostale da predlože ko je najbolji za dijagnostiku 1.8T u BGD, zatim gde je dobro a ne previše skupo da odem na dyno u BGD, kao i gde da kupim neki jeftiniji hidrošpaner za kaiš.

Hvala, javiću sve rezultate ovde.
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže taxi_bg

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 934
  • Lokacija: bg
  • Karma: +18/-41
  • Pol: Muškarac
  • Auto: passat
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #8 poslato: Avgust 03, 2023, 05:00:13 posle podne »
Spaner zupcastog nema veze sa VVT. Spaner lanca ima i on crkne iskljucivo zbog kvalitetnog ulja i taloga i aktivnog ugljena koje se nakuplja zbog tog nekvalitetnog ulja. Ja sam ih mjenjao i stavljao i swag i febi a i orginal. Znalo se desiti bas kao i kod tebe da motor nakon visemjesecnog stajanja izgubi elasticnos zato sto slegne ulje i kada ponovo dobije pritisak taj talog zastopa kanale.
058 109 088 K  Broj od orginalnog spanera lanca, a i za hidro spaner zupcasto ima lijek. Pojacani spaner koji trpi dosta vecu snagu od 200 ks
https://www.turbo-total.com/zahnriemenspanner-1-8t-20v
Ima jedan TT koji ima preko 300.000 km i nikad nije mjenjan spaner lanca. U auto se toci samo renomirano ulje, a ne wolf i ostala niskobudetna ulja
Skoro sam saznao da moj auto ima kais na uljnoj pumpi koji je "potopljen" u karteru,na satu je preko 450.000km kad sam pitao majstora kako to da nije pukao do sada jer je fabrički Kaze redovna zamena i kvalitetno ulje ga drze u zivotu.
Menjam ulje na 10.000km i sipam wolf vec 300.000km pametnom dosta.

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #9 poslato: Avgust 03, 2023, 09:55:04 posle podne »
Ja i dalje čekam za preporuku ko ume dobro da uradi digajnostiku na 1.8T AUM u BGD i za preporuku za dobar a ne skup hidrošpaner kaiša.
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže petarp031

  • VW Početnik
  • Poruke: 86
  • Lokacija: Uzice
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #10 poslato: Avgust 03, 2023, 10:28:00 posle podne »
Nisam iz Bg ali dobra dijagnostika, najbolje vcds i ako je problem sa varijabilom ispisace p0011 ili p0012. Obrisati gresku jer mozda je majstor raskacio dzek pa nije obrisao gresku kada je zavrsio v.servis, lupam ali se desava kada se daje kontakt a nije sve nakaceno. Pratiti narednih 500, 600km sta se desava ako se ponovo javlja verovatno moras menjati zatezac lanca ili videti sta je problem oko lanca i zatezaca.
Hidro spaner zupcastog nalazis u nekim boljim autodelovima, pitaj u Wintu (ja sam kupovao u radnji za vw vozila, oni saradjuju najcesce sa Wintom), ali opet najbolje da vidis sa mehanicarem da on predlozi, jer ce sutra garantovati za rad, u suprotnom moze da kaze ti si doneo los deo.
Svakako neko od kolega iz Bg neka predlozi, vidim Nina dosta spominju, verovatno ima jos vrsnih mehanicara koji poznaju 1.8t pa ce znati da li je problem u zupcenju ili necem drugom.
Pogresio sam za dizne, AUM i AUQ imaju iste dizne, al za turbo mislim i dalje da nije isti, svakako nije mnogo bitno

Sent from my NTH-NX9 using Tapatalk


Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #11 poslato: Avgust 04, 2023, 02:19:31 pre podne »
Jel može umesto besmislenog ličnog prepucavanja neko da kaže gde da odem na dobru dijagnostiku za 1.8T?

petarp031: AUM i AUQ su praktično identični motori, turnina je 101% identična K03S, jedino što AUQ dolazi sa nešto većim fabričkim pritiskom i to se remapom izjednačuje. Rekoh ostavljam mogućnost da AUQ ima mrvicu veći stepen kompresije i apsolutno ništa drugo.

12 godina vozim 1.8T i uživam u njemu, prvi put želim da ga doteram maksimalno i molim za preporuke ljudi koji se razumeju u njega i vole ga.
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #12 poslato: Avgust 04, 2023, 08:37:09 pre podne »
Kucaj na Instagram auto_dijagnostika_seferovic mislim da vikendom radi u BG-u.

Van mreže Pekar

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2031
  • Age: 47
  • Lokacija: zajecar
  • Karma: +26/-3
  • Pol: Muškarac
  • Auto: GOLF 7 R
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #13 poslato: Avgust 04, 2023, 01:07:58 posle podne »
Ja i dalje čekam za preporuku ko ume dobro da uradi digajnostiku na 1.8T AUM u BGD i za preporuku za dobar a ne skup hidrošpaner kaiša.
u BG. doktor za 1.8t ti je cvele pocev od dijagnostike pa sve do mehanike i ako oces dizanje snage na 400++ konja ;)
drive

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #14 poslato: Avgust 04, 2023, 07:09:00 posle podne »
Hvala, javljam ovde rezultate  driving
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #15 poslato: Avgust 05, 2023, 03:54:23 posle podne »
Cvele je pogledao auto, svideo mu se i odmah se na dijagnostici pokazalo ono čega sam se plašio, crkao je VVT.

Osim toga, gubi i pritisak negde na putu od turbine do usisa pa je to ono što ćemo prvo rešiti.

Dogovor je da se čujemo posle godišnjih početkom septembra i da krenemo prvo od tog pritiska, pa redom.

Javljam kako šta budemo rešavali, pozdrav!

Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže shomiGTI

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 216
  • Age: 28
  • Lokacija: Mladenovac
  • Karma: +5/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 4 GTI 1.8 turbo
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #16 poslato: Avgust 06, 2023, 10:24:46 posle podne »
Daj nam bar predstavi auto, daj neku sliku. :)

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13074
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #17 poslato: Avgust 07, 2023, 01:34:26 posle podne »
Hidro-spaner sam ja platio pre 2 i po godine oko 18 000 din. ako se dobro secam, Swag, ali nisam siguran. U svakom slucaju, nemoj da gledas koji je jeftin. Ovaj je i dalje na tom autu i radi odlicno, preslo se sigurno 40 000km.
Procitaj lepo sta je Paul napisao, nesto mi se cini da i dalje mesas spaner zupcastog kaisa sa spanerom lanca bregastih.

Kako je to tacno Cvele otkrio preko dijagnostike da VVT ne radi i sta to uopste znaci? Meni u stvari nije jasno koje ti tacno simptome kvara imas?
Kada hidro spaner (spaner lanca bregastih osovina) otkaze, to obicno znaci da se cuju podizaci kad se auto zagreje.
To sto ti auto nije "elastican", odnosno gubis snagu, vrlo verovatno jeste povezano sa tim da imas pad pritiska turba, taj 1.8t ima brdo vakuuma gde to moze da se desi.

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #18 poslato: Avgust 07, 2023, 02:44:49 posle podne »
Jasno je da postoje dva hidrošpanera, jedan na kaišu, taj na velikom servisu nisam menjao (trebalo bi da ga promenim jer zateže kaiš) i jedan sa suprotne strane na lancu koji kontroliše VVT. Na tog sumnjam da je zapekao od nevoženja auta poslednjih meseci i lošeg Shell 5W-40 ulja koje je bila u autu skoro 4 godine (upala mi je neka falična serija koje je izgleda bila mineralna, drugačiji je natpis bio sećam se).

Problem koji osećam je što nakon velikog i malog servisa auto osetno slabije vuče, naročito na niskim obrtajima. Ali se nigde ne guši, ravnomerno vuče, samo slabije, odlično pali, ništa ne ispisuje, ništa se ne čuje ni u radu, ni prilikom paljenja/gašenja, itd.

Dijagnostiku smo radili na brzinu jer je bilo malo vremena, odmah smo otkrili da negde gubi pritisak i dogovorili da se vidimo posle odmora kada ćemo počev od toga sve rešiti. Inače auto je dobro uzupčen, to provereneo nije problem, da li je moguće majstor koji je radio veliki servis nešto nije dobro montirao/zategao i da je zbog toga nastao problem? Napominjem da to nije specijalizovan VW majstor, to je lokalni majstor komšija, dobar čovek ali moguće da nikada pre toga nije radio 1.8T.

Madison, kakvi su tebi bili simptomi da ti je crkao VVT? Kako si došao do tog zaključka i kako si to rešio?

Za shomiGTI i ako nekog još interesuje, evo nekoliko slika auta.



















Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13074
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: 1.8T AUM - hidraulični španer kaiša
« Odgovor #19 poslato: Avgust 07, 2023, 02:58:24 posle podne »
Ja iskren da budem ne znam sta se uopste podrazumeva pod tim da je "crkao VVT"? Ako se dobro secam, taj VVT sistem na 1.8t sluzi samo pri hladnom startu, nije kao VTEC da utice na snagu. Kod mene se konkretno samo culi podizaci u leru nakon sto se motor bas dobro zagreje. Zamenjen je spaner bregastih i to je resilo problem.

Ako nemas nikakve druge simptome, ja misilim da tebi samo gubi pritisak turba negde.