VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: Vwasil Jul 21, 2021, 08:52:59 pre podne
-
Pozdrav svima! Započeo sam novu, jer ne uspijevam da pronađem neku sličnu temu na forumu, pa se izvinjavam urednicima i moderatorima foruma ukoliko sam započeo istu, ili sličnu temu. Od juče je počeo da se čuje čudan zvuk, primijetio sam na semaforu, nije uopšte glasan, jedva se čuje. Zvuk je sličan onome kao kad je loš PK kaiš, ali to definitivno nije u pitanju, radio sam veliki servis i zamjenu PK kaiša sa zatezačem prije nekih 8 000km. Ostavio sam motor upaljen i otvorio sam haubu, osluškivso sam odakle dolazi, i otkrio da dolazi iz PK razvoda. Sipao sam malo vode po PK kaišu sa glatke strane dok je auto bio upaljen, zvuk se nije promijenio, što znači da nisu djelovi po kojima klizi kaiš, već neka od remenica, ili ipak nešto treće. Šta bi moglo da bude u pitanju?
Inače, u pitanju je Golf Plus 2008 1.9 TDI sa BLS oznakom motora i DPF.
-
Jesi li na servisu mijenjao remenicu od alternatora
-
Za to nisam siguran. Može li to da bude problem?
-
Pa miskim da moze jer ona zna da pravi bas cudne zvukove i znam da se mijenja kad se i servis radi
-
Hvala na pomoći, otići ću kod majstora da i on pogleda, ali mislim da je to ta remenica alternatira koju spominješ. Kad sredim, javiću šta je bilo u pitanju.
-
Sad sam bio do majstora. On kaže da su ležajevi i remenica kompresora klime, i stvarno, kad upalim klimu zvuk se ne čuje. Rekao mi je da mogu da vozim auto bez ikakve bojazni da ću nešto oštetiti, ali opet, meni taj zvuk smeta. Mogu li samo ti ležajevi i remenica da se promijeni, majstor kaže da treba da se kupuje nov kompresor da bi se to riješilo, ali mi je nekako skroz nelogično da zbog toga treba mijenjati kompletan kompresor. Da li je neko imao slično iskustvo?
-
Cini mi se da ima za golfa 5 dvije vrste kompresora, jedan moze da se reparira, a drugi ne tako da je vj to u pitanju
-
Kako da provjerim koji je tip? Kod mene je digitalna dvozonska klima, možr li po tome da se zna? Takođe imam i auto mod.
-
Sad sam bio do majstora. On kaže da su ležajevi i remenica kompresora klime, i stvarno, kad upalim klimu zvuk se ne čuje. Rekao mi je da mogu da vozim auto bez ikakve bojazni da ću nešto oštetiti, ali opet, meni taj zvuk smeta. Mogu li samo ti ležajevi i remenica da se promijeni, majstor kaže da treba da se kupuje nov kompresor da bi se to riješilo, ali mi je nekako skroz nelogično da zbog toga treba mijenjati kompletan kompresor. Da li je neko imao slično iskustvo?
Nadji dobrog majstora, nek izbije ležaj iz remenice sa tim ležajem odeš u kupiš identičan, totalna je glupost kupovati kineski kompresor zbog ležaja, a imaš svoj original fabrički.
-
Potpuno si u pravu, ja mislim da je majstorima to muka da rade jer ne mogu da naplate posao, a oduzima im vremena. Ali mislim da nije ništa strašno, nakon nekog vreena analiziranja situacije i posmatranja remenice sam shvatio da joj fali poklopčić, a i da šaraf nije baš dobro zategnut, jer viri malo u odnosu na remenicu. Šta mislite da probam da skinem točak i podkrilo, pa da ga malo dotegnem? Ipak se zvuk čuje i kad je upaljena klima, ali nije toliko upadljiv zbog ventilatora.
-
Ma sigurno je ležaj otišao, da ga castis i 50e ležaj je 2.000din veruj mi da se isplati.
-
Naravno, svjestan sam da se ne mogu ni porediti fabrički i kineski kompresor, i mislim da nebi bilo skipo dati te pare nekome da odradi to kako treba.
-
Sad sam bio još kod 2 majstora. Jedan kaže da mora sve da rasklopi da bi vidio šta je u pitanju i otkrio kvar, što mislim da nije baš tačno, jer se već nakon skidanja kaiša i okretanja remenica može viđet koja je u pitanju. Drugi majstor mi je dao konkretan odgovor, rekao je da je vjerovatno zatezač kaiša loš pošto je čuo zvuk koji proizvodi. Nakon toga je uzeo šavni šrafciger i pomjerio malo zatezač, zvuk se nije promijenio, ali smo zaključili da zatezač ima lufta i da bi možda trebao da se promijeni.
-
Samo mi nesto reci kakav si ti servis radio prije 8k? Ja nesto imam osjecaj da tu pola stvari nije zamijenjeno
-
Ja sam radio kompletan veliki servis sa Continental dijelovima. Rađen je i PK kaiš sa remenicom alternatora. Nisam siguran šta dođe sve u Continental setu, ali što se ja sjećam jeste vodena pumpa, kaiš i španer sa novim šarafima. Ja se trudim da održavam auto što je bolje moguće, stalno uzimam skuplje djelove i idem kod provjerenih majstora. PK kaiš je takođe Continental.
-
Sad sam bio kod majstora i postavio nov Inin zatezač. Stari zatezač je bio fabrički, što se viđelo po godištu, ali i dalje zvuk ne nestaje. PK kaiš je nov, nova je i remenica alternatora, juče sam gledao u evidenciji servisa koju vodim, i piše da je promijenjena, i stvarno, gledajući je, izgleda kao nova. Može li da bude nešto sa kaišem? Kaiš ima nekih pukotina na sebi, iako sam ga zamijenio kada je rađen veliki servis, ali ja sumnjam da je kaiš malo duže stajao.
-
Gde si radio ti taj veliki servis? Kad se radi veliki servis spaner pk kaisa se obavezno menja. Ja da sam na tvom mestu to bih reklamirao momentalno. Da menjam kais a ne spaner pa to je totalno neozbiljno. A i to da nov kais ispuca posle 8k km nema pojma. Continetalovi kaisevi vaze za kvalitetnije na trzistu i mora da izdrze 80k km. Ja kada sam radio veliki servis, stavio sam sve continental i majstor mi je rekao da sam miran 80k km bez ikakvih problema. Tebi se to cuje lezaj na komprersoru klime. Idi u neki bolji servis za klima uredjaje da ti srede to.
-
Servis sam radio u jednoj lokalnoj automehaničarskoj radnji. Sve je najskuplje uzeto (Continental). I ja mislim da su ležajevi kompresora klime, nema šta drugo. Svakako je zatezač trebao biti promijenjen. Auto je prešao originalnih 275k km. Uvezen iz Njemačke nedavno. U Njemačkoj je takođe rađen veliki servis u ovlašćenom, na od prilike 160k km. Na zatezaču koji sam skinuo je stajao VW znak i godina proizvodnje, djeluje kao prva ugradnja. Pitanje je kakvi djelovi stižu kod nas, na Balkan. U odnosu na intervale servisa u inostranstvu za Balkan se preporučuju duplo kraći intervali (što piše i u servisnoj knjižici). Kod nas je, na žalost, jako teško naći originalne i dobre djelove pa nije ni čudo što je PK kaiš poslije nekih 8k od velikog servisa malo ispucao.
-
Definitivno je do remenice kompresora klime.
-
I ja mislim da je to u pitanju, ali većina majstora, čast izuzetcima, izgleda da dok nešto ne crkne ne računaju da se pokvarilo. Problem je što većina mijenjaju ono na šta prvo posumnjaju da je uzrok, pa se promijeni više stvari, a samo jedna je u problemu.
-
Danas sam bio do još jednog majstora koji takođe kaže da su ležajevi kompresora klime i da se ta remenica malo teže okreće. Skinuo je PK kaiš i ojretao remenice pojedinačno, tako je došao do tog zaključka. Rekao je da treba da se mijenja kompresor, i kad odlučim to da radim da uzmem nov kompresor. Kako mogu da saznam da li moj kompresor može da se reparira? Prije bih odradio reparaciju, jer je moj kompresor fabrički i mislim da je bolji od bilo kojeg novog.
-
Ima novih original 25.000dib, ne isplati se remont.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
-
Đe mi je najbolje da kupim kompresor? Ja sam iz Crne Gore, sjeverni dio. Ja sam danas išao da tražim, ali nemaju ništa ispod 300e i to za neki kineski. Ja sam onda mislio da mi je bolje ovaj remontovati nego kupiti kineski kompresor ili neki polovan za koji mi niko ne garantuje da se neće čuti isto kao ovaj. Ja bih otišao i do Srbije, ili Bosne i Hercegovine ako nađem originalan nov, nebih da uzimam ništa osim originala.
-
Ada DENSO je odlican ja mislim...ne znam kako oces org novi kad ti je kineski od 300 skup, barem mi tako djeluje...pozovi roksped pa ces da vidis koliko je org
-
Nisam još pitao u ovlašćenom. Ali sam u BiH našao neki za 150e u pakovanjiu, ima sve naljepnice kao fabrički. 300e je bilo skupo za kineski kompresor, ja nisam vidio koji je projizvođač, ali mi je gospodin koji tu radi rekao da je to kineski kompresor.
-
E ne moze ni org biti 150 sigurno...zovi brate u NEXT Auto i pitaj DENSO koliko ti je
-
Ima novih original 25.000dib, ne isplati se remont.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
Pokušao sam da odgovorim na tvoju poruku, ali piše da je sanduče puno i da ne mogu da pošaljem poruku (mad amožda ja ni ne umijem, prvi put mi je). Hvala puno na ponuđenojpomoći, ja trenutno pregovaram sa jednim majstorom da mi zamijeni ležajeve kompresora, pa ako to ne ugovorim išao bih na ovu varijantu. Hvala ti puno, malo bi ko ponudio pomoć onome koga nikada nije vidio, niti ga poznaje, pogotovo online. Svaka čast!
-
E ne moze ni org biti 150 sigurno...zovi brate u NEXT Auto i pitaj DENSO koliko ti je
.
Slažem se, mada ći prvo pokušati ovaj originalni da spasim, pa ako ne uspijem gledaću dalje. Ovako može da se vozi, ali ja ne mogu da slušam taj zvuk.
-
Danas sam skidao šuspleh i gledao pločicu na kompresoru. Moj kompresor je onaj tip koji ne može da se reparira, barem tako kaže prodavac kojeg sam pitao, ali može da se promojeni remenica kompletna sa kvačilom i ležajem. Kaže da nema bovih djelova, a da su djelovi koji mi on nudi polovni, ali da su kao novi. To je sa istog kompresora. Koliko je izvodljivo ovo što mi on predlaže? Evo je fotografija pločice sa kompresora.
-
Ne mogu da stavim fotografiju, jer je prevelika veličina fajla. Na kompresoru piše "HFC134a. Kod je "447150-3659". Na vrhu piše "SIGMA JP A/C COMPRESSOR".
-
Ljudi, ajde jedna pomoc, naime prosle god krecem da cujem neki zvuk ujutru kad upalim kola kao da kais skripi, reko' spaner neki 100 posto, oteram kod majstora, kaze isto, pogledamo, presao 50k km, i vozio tako jos 10k km i dodje red na veliki, conti kaisevi, ina spaneri, remenica altenatora, zatezaci, znaci sve sto ide, zamenimo to i opet ujutru cujem tu skripu, oteram opet kod majstora, kaze, aj da zamenimo remenicu servo pumpe, izlgeda da je do nje, zamenimo nju, nista, skinemo kais sa kompresora, kapirali da zvuk ne dolazi sa njega, nista, zvuk ostao i na kraju mi majstor kaze, da ima osecaj kao da je zupcasti malo duzi nego sto treba da bude, i da on proklizava, pa me zanima jel se nekom desavalo to? Zvao majstor druga sto mu nabavlja delove i ovaj mu rekao da su ga zvali vie puta za istu stvar da proveri dimenzije zupcastog...
Moze li da skripi ako remenica radilice je pri kraju ili sta vec?
Kad upalim kola pisti, upalim radio, kao da se pojaca zvuk, upalim sve prekidace, zvuk se pojacava, namotam volan skorz u levo ili desno, zvuk se bas bas jako cuje...
-
Alternator, pumpa za vodu?
-
Pumpa nova stavljena kad je bio veliki, nema ni 5000km, a altenator radio pre mesec dana, lezajevi bili otisli...