Razlog zasto bi ubacili drugi sat, je mozda zato sto zelite veci ekran, needle sweep ili pak imate sat viska koji bi da adaptirate kod vas i malo zamenite izgled auta, jer sat je nesto sto se cesto gleda tokom voznje. U teoriji, a i u praksi, kucista satova (prednja strana) nisu ista, ali pasuje kuciste VDO sa 4ke na donji deo kucista sa B5.5, hrom prstenovi sa B5.5 pasuju na Golf 4 VDO kuciste (za obrtomer i brzinu). Ako bi samo prikacili sat, i ukodirali kljuc javio bi se ne jedan nego vise problema, a neki od njih su:
-Pogresan impulsni signal brzine
-Pogresno ocitavanje goriva u rezervoaru
-Sijalo bi ABS i rucna non stop (uz gresku na bordu i iritantan zvuk)Da bi se ovo resilo, postoji vise nacina, nego zeli da zadrzi orginalni eeprom sata, ne zeli da flesuje drugi, u tom slucaju je potrebno da znate HEX kodiranje u nekom od HEX editora, da znate gde se koja adresa nalazi i kako se menjaju vrednosti na tim adresama. U ovom primeru drzacemo se scenarija da ubacujemo
3B0 920 847 km sat sa velikim ekran iz b5.5 sa softverom
01.00 u Golf 4.
1) Prvo sto uradimo jeste procitamo eeprom naseg orginalnog sata, ako vam je sat Immo3 (lampica za immo sa desne strane u vrhu) onda mozete sve da adptujete preko DumpDashEdita, objasnio sam u proslom postu o KM satovima
2) Ako vam nije immo3 km sat, nego je immo2, mozda moze ako je VDO ako je Motometer nemate srece. Moracete ilii rucno ili da trazite na netu gotov fajl.
3) Ako zelite da budete sigurni da to sto radite da ce sigurno raditi, onda moj predlog radite rucno, usput mozda i naucite nesto.
4) Procitate eeprom novog sata, i ubacite ga u editor po vasem izboru.
5) Na adresi
0x1E4 se nalazi vrednost
F7 (obicno) to je vrednost koja je fabricka za B5.5, za
Golf 4 tu ide 63. Potrebno je samo da na toj adresi selektujete F7 i ukucate 63 i time ste resili problem ABS i rucne kocnice.
6) Potom mozete kroz DumpDashEdit aktivirati Needle sweep, needle lit, i ostala cuda (i to sam pokrio u nekom od postova)
7) Ako ostavljate fabricku grafiku km sata (sa b5.5) nemate potrebe da menjate vrednosti za brzinu, a ako stavljate svoju grafiku npr 1j5 sivu, moracete da trazite eeprom koji ima takvu grafiku i da u DumpDashEditu transferujete vrednosti za brzinu sa tog eeproma na nov (javite se ako vam zatreba neki eeprom posto ih imam dosta)
8) Rezervoar u Golf 4 je
51~53L u B5.5 to iznosi
60L, potrebno je da u DumpDashEditu sa desne strane gde pise Fuel Tank unesete 53L (ili 51L za visi koliki vam je rezerovar).
9) Potom sve to sacuvate, upucate u nov km sat, i ukodirate kljuceve (ako vec niste)
10) Sada bi trebalo da vam sve pokazuje tacno, bez gresaka (za ABS i rucnu), da je brzina tacna (+-5 km/h)
Ono sto morate znati, auta koja imaju
1J0 CCM na bilo kom km satu iz B5.5
nece imati mogucnost prikazivanja otvorenosti vrata/gepeka/haube i nece im raditi ona opcija da ako sotave svetlo upaljeno a auto ugasen da pisti buzzer. Razlog tome je sto km sat iz B5.5 svaki radi na CAN signalu i ocekuje CAN signal, dok 1J0 nema CAN, a 1C0 ima CAN, tako da ako vam je auto 2002 i noviji imacete prikaze otvorenosti vrata i radice vam ta opcija, a ko vam je stariji nece, ali se moze ubaciti 1C0 umesto 1J0 (pokrio sam to vec u jednoj od tema).
Za vise informacija ili neku asistenciju slobodno me kontaktirajte