Drugari,
Bio vam je poznat moj problem sa prskalicom zadnjeg brisaca. Ovo uputstvo vazi za Golf 4, Passat B5, Passat B5.5, Audi A4 B5, Audi A6 C5,...a verujem i za jos neke Vag-ove modele. Gledao sam ovaj klip sa Youtube-a preksinoc i on mi je pomogao da resim problem.
Do problema sa prskalicom dodje zato sto cev prskalice prolazi kroz nosac zadnjeg brisaca. Ona bi trebalo da stoji i da se ne okrece. Medjutim, od nekoriscenja, ona se deformise, slomi i jos sto sta i nosac brisaca prilikom okretanja pocne da okrece i nju. I naravno voda procuri u sam mehanizam zadnjeg brisaca, zakoci ga ili jednostavno crkne. A voda curi i sa strane gde je poklopac tog mehanizma.
Pored ovoga gde je sve detaljno objasnjeno, bolje ne moze, moja je preporuka da se sve dobro podmaze mascu koja je propisana za to. Kako zupcanik koji vodi nosac brisaca i sam ovaj plastican tockic, tako i unutrasnjost nosaca brisaca gde prolazi cev brizgaljke, kako opet ne bi doslo do blokiranja. I sa vremena na vreme ukljuciti zadnji brisac, ako se cesto ne koristi. A vecina nas ne koristi cesto.
Ja sam bukvalno uradio isto. I prskalica radi, ne okrece se, ne curi. Motor brisaca radi perfektno. Nas forumas Nosfaratu mi je ponudio ovaj motor sa brizgaljkom po stvarno drugarskoj i korektnoj ceni. Ne mogu da kazem da nije. Ja sam, ipak, pokusao svoj da sredim, pa ako uspem, super, ako ne, kupio bi taj. Ali uspeo sam. Evo i kako...
How to fix rear wiper in GOLF IV? Jak naprawić spryskiwacz tylnej wycieraczki w Golf IV?Video sam da sam zaboravio da sam kazem ovo u vezi motora. Sam elektro-motor se drzi na dva krstasta srafa i lako se skida. To je ova siva budza. On moze ili da zapekne, sto je teze. To se cesce desava na elektro-motorima u podizacima stakala zadnjih vrata. Razradi se pomocu WD-a, ocisti, podmaze i proradi. Najredje se desi da mu nema spasa, da je jednostavno crkao. Obicno proradi posle ciscenja.
Druga stvar, koja je mnogo veca verovatnoca da se desila, ako vam motor zadnjeg brisaca ne radi. Kod njega, posto skinete zastitu istog koja se drzi na dva krstasta srafa, na jednom mestu postoji kalem. Koji se odlemi na jednoj strani i izgubi kontakt. To se naravno resi lemljenjem.
Elektromotor pogoni sam tockic koji vodi vodjicu nosaca zadnjeg brisaca.