Zbog toga sto kada sam prinudno uzimao auto nisam znao sta treba da gledam dobio sam macku u dzaku, kako sad nema nazad morao sam srediti gomilu stvari.
Posto kao neko ko to nikada nije radio naucio sam na tezi nacin, usled nedostataka slika morao sam kao i vecina da idem polako, zato ovaj post sam resio da napravim kako bi buducim vlasnicima ili sadanjim pojedinim pomogao.
Kao sto naslov kaze, ovaj post obuhvata cuvene probleme, dakle
pojava vode u kabini automobila i to nebino da li je na vozacevoj strani ili kod suvozaca, da li je napred ili pozadi, takodje bice prikazano skidanje neba, detalji o tome, pranje neba i otpusavanje sibera, tj njegova cetiri odvoda.Kao prvo da naglasim da je u pitanju
Passat B3 karavan, s tim sto uz manje izmene ( naglasicu i gde ) ovo moze da posluzi i za druge modele auta pa i novije.
Da krenemo redom, prvo cemo od odvoda koji se nalaze ispod haube, na obe strane, gde se kanalise voda sa soverke, oni su smesteni u krajnje uglove i veoma cesto ze zapuse prljavstinom pa voda prelije filter vazduha ( velika kocka ipod one plastike kao kadica, bice u daljim slikama ) evo kod mene kako to izgleda
Levi odvod
Desni odvod
Njih slobodno procackajte nekom sajlom, pokupite lisce, prasinu i sve ostalo sto tu nadjete.
Kod novijih passata i drugih modela postoji odvod koji se nalazi ispod akumulatora
Posto to zavrsite onda bi valjalo ali i ne mora da se utvrd da li ti odvod stji gde treba, tj da li se zavrsavaju kod tockova, a to ce morati da se skida tocak i ona zastitna plastika, u principu nije tesko samo malo vremena zahteva
Tu se takodje zavrsavaju i odvodi od sibera pa zato valja proveriti.
Na nekim modelima odvodi sibera se zavrsavaju u vratima
pa treba pogledati da se crevo nije izvuklo.
Idemo dalje, postoji velika mogucnost i da je dihtung od soverke, godinama od sunca i vode, propao pa zato voda ulazi na sledeci nacin
Za ovo postoje dva resenja, pravac glass servis i da platite da ponovo zalepe soverku ili popularno po srpski "drzi bure vodu dok majstori odu" :D
Ja sam izabrao ovo drugo jer soverka je naprsla pa ce ubrzo da se menja, a zapravo radi se o nanosenju crnog dihtunga za soverke sa spoljne strane, dakle kao da nanosite silikon za prozor na kuci. Ako nadjete i provida moze i to. Neki kazu da obican silukon ne dolazi u obzir jer nagriza limariju ali postoje neutralni silikoni pa moze i to, siroka ponuda u prodavnicama boja i lakova. Nanesete, prstom izvucete fugnu i susenje, seljacko resenje ali vrsi posao, ako ste picani i lepo odradite verujte da se skoro i ne primeti.
To bi bio laksi deo posla, spolja, sad idemo unutra, skidanje neba i dolazenje do odvoda sibera.
Sad tu postoji olaksavajuca okolnost onima kojima se siber uvlaci, oni imaju pristup prednjim odvodima kada otvore siber dok kod onih kao sto je kod mene gde se siber samo podize zadnja strana nemaju nikakav pristup i mora da se skida nebo.
E sad tu moze da se desi ukoliko je el. siber da jednostavno ne radi. U tom slucaju proverite kutiju sa osiguracima i konkretno osigurac broj 4, jer on je za siber i zadnji brisac. Ukoliko je on ok, onda treba proveriti da li motor sibera dobija napon ( u sledecim slikama postupak kako da dodjete do njega ) i ako ima napona onda je motor crkao i mora se zameniti, ukoliko se samo zica odlemila izvukla onda vratite na mesto, probajte i ako radi cestitamo ustedeli ste bar 15e
Ok, da krenemo sa rasklapanjem svih stvari, skidanjem vidljivih i skrivenih srafova i ostalih zezalica koje zivit zagorcaju kada ne zna covek gde da gleda :D
Prvo se mora izvaditi unutrasnje centralno svetlo
Nakon toga slede srafovi vizira
I da ne zaboravimo da otkacimo dzek za svetlo vizira
Potom ide skidanje rukohvata
Da ne zaboravimo "civiluk" on je negde samo plasticna zakacka a negde postoji maskica pa metalni deo
Kada se izvadi svetlo dobija se pristup srafovima koji drze masku motora sibera, njih odsrafiti i povicu masku prema nazad kako bi je skinuli
Tu cete videti i zice koje dolazi napon za siber i koje vode za prekidac. Tu treba proveriti da li ima napona za motor sibera, sto sam pominjao par recenica iznad, kod mene su to bile crvena i braon zica.
Nakon toga na oba A stuba videcete zastitnu plastiku jednog srafa, skinite je, odsrafite sraf i pazljivo probajte da skinete platiku. Plastika je na zabice tako da morate povuci malo jace.
VEOMA VAZNO ukoliko zadnji deo te plastike koji je prema nazad, koji se zavrsava kod B stuba gde je pojas nece da se odvoji onda postoji skriveni sraf koji ja necu da ti kazem gde je
Sala naravno, ne bih sve ovo pisao a da to bas izostavim
Sraf koji drzi taj deo kao i onaj iznad zadnjih vrata se nalazi ispod plastike koja je na B stubu, iznad pojasa. Prvo skinuti maskinu gornjeg dela pojasa, ono slicno trouglu ispod cega je zavrtka koju cete odviti kljucem 17, nakon toga pritisnite dugme kojim spustate najvisu tacku pojasa i mozete plastiku povuci prema sebi, pazljivo da ne polomite takodje je na zabice. Kada je odvojite spustite je na dole i videcete dva srafa.
Ovo je slucaj kod mene bio, na nekim modelima toga nema vec se cela pomenuta plastika od A stuba do B stuba skida bez problema.
Zatim skidanje dela plastike koji je iznad zadnjih vrata.
Posto je karavan ovde u pitanju da ne bi lupali glavu zasto nece da se opet zadnji deo odvoji morate pomaci zadnji pojas ( ko ima ) i videcete sraf koji drzi plastiku koja stiti mehanizam zadnjeg pojasa a ujedno i poklapa plastiku koja drzi nebo, on izgleda ovako
Ako ste srecnik pa
nemate karavan ostaje vam samo da skinete zadnju lajsnicu koja drzi nebo, a nemojte se cuditi ako je nemate i vas posao je skoro gotov, nebo mozete izvaditi ( malo teze nego karavan ) manervisanjem pa na zadnja vrata.
Ukoliko
imate karavan onda sledi skidanje one plastike od B stuba pa do kraja, tj duz onog poslednjeg stakla. Opet zabice kojih ima i po vertilaknoj gornjoj ivici ali i horinzontalnoj duz C stuba. Ako vam je lakse mozete odsrafiti sinu za savesu prtljaznika pa lakse prici ali nema srafova dakle samo zabice i malo po malo odvojice se.
Ostaje jos samo mala vertikalna lajsna koja se nalazi odmah do kedera zadnjih vrata, pre svetla za gepek, na patente je kod mene, samo se povlaci i to je to, nebo je spremno za skidanje.
Preporucujem da imate bar jos jedan par ruku za izvlacenje neba. Ja sam to sam morao da radim jer niko nije hteo da mi pomogne, kazu vidi budalu, sredjuje Passat 91 god, vise mu se isplati da ga da na otpad
to je bre teretno magare i po definiciji se ne sredjuje
No, da se vratimo na temu, pre nego sto nebo se skroz otkaci i pod silom gravitacije krene nadole postoje jos dve stvari, prva je da poskidate sve one zabice koje su drzale one silne plastike, lako je, samo ih povucite na jednu stranu i ispasce iz lezista.
Druga stvar je da pazljivo i veoma mukotrpno skinete gumenu traku koja drzi nebo za siber, ona izgleda ovako i zalepljena je pa se mora malo povuci
E sad moze nebo napolje na pranje a vi dobijate pristup odvodima sibera ili ako zelite celog da ga skinete, zamenite, reparirate,...
Pre nego sto nastavimo da se zadrzimo jos malo u unutrasnjosti auta.
Kod karavana kada otvorite gepek imate ona dva mala bunkera levo i desno, gde stoje prva pomoc, trougao, sitan alat, sijalice itd.
U desnom bunkeru koji je manji videcete plasticnu kadicu, u njoj mozete ali i ne mora da znaci da vidite izvesnu kolicinu vode. Takodje ispod nje se nalazi srevo od zadnjeg odvoda sibera, tako da ga izvadite jer ce vam posle trebati kod otpusavanja a i da proverite da se odatle pa nadole nije zapusio odvod.
Da se vratim, ukoliko je tuda mokro, vlazno i tome slicno onda imate problem sa dihtungom onog zadnjeg stakla iznad rezervoara.
U mom slucaju problem je bio sto
matice koje drze staklo su godinama popustile i tuda je ulazila voda pa cak i u gepek, zategnite ih i ne bi trebalo da imate vise tih problema.
Isto tako sve ovo vazi i za levu stranu, s tim sto na levoj strani jos jedna stvar moze da uzrokuje vodu u kadici, a to je tecnost za pranje stakla, tj crevo tecnosti koje ide na prskalicu zadnjeg brisaca, bas tu je prespojnik, zavucite ruku i proverite da li crevmo malo tanko lepo ulazi u gumeni sastav
E sad odvodi, u principu tu nema neke velike nauke, celicna sajla i polako, guraj i guraj dok sajla ne izadje na drugi kraj. Necete verovati sta sve tu moze da izadje.
NIKAKO crevo na kompresor, jer moze da izazove ostecenje creva ukoliko je negde jako zacepljenje, vec sajla a nakon toga ja sam pribegao resenju kao plod moje maste
Na odovd sibera sa uglavio crevo od pola cola ( pasuje savrseno ) i pustio vodu sa cesme, polako da vidim da li voda izlazi van a onda sve jace i jace, pustio neko vreme da tece i gledao sta sve izlazi iz sva cetiri creva. Ali ovo sam ja na svoju odgovornost radio, vi kako hocete
Sam siber licno nisam skidao jer nije bilo potrebe bar kod mene, same odvode na siberu, metalne male pipke sam sajlom malo prodzarao, izduvao kompresorom i ustanovio da se ne mora skidati, sad opet zavisi od slucaja do slucaja.
Ostaj jos pranje neba ili ako neko zeli presvlacenje neba.
Ukoliko se vrsi presvlacenje onda preporucujem eko kozu ili mebl, zavisi od unutrasnjosti automobila. Cene su za eko kozu 500-750 din za 1.4mx1m a za mebl oko 500 din za istu meru.
Ukoliko se pere nebo evo mog recepta, testiranog predhodno na tepihu, enterijeru auta, kunom tepihu, foteljama,...
U 2L mlake vode razmutiti sledece: Dve jelovne kasike Feri-a, dve jelovne kasike Axel sredstva za ciscenje, jedna kafena kasicica Cif-a, 5 kasika jelovnih Ace-a, 200g praska za pranje i odokativno sipati Lenor da ubije miris izbeljivaca.
Kada se napravi lepa pena uzetu rukavice, sundjer i krenuti sa rljanjem neba, grubljom stranom sa sto manje vode a vise pene. Prvi prelaz trljati po zelji, drugi bi valjalo u jednom pravcu. Sacekati da se osusi, pa ako je nesto preskoceno jos jednom. Evo rezultata uporedno oprani deo i onaj pre pranja
Samo jos proverite ispod samog auta, na limariji da li sve one okrugle gume ( slicno kao sto je ona guma za zapusavanje odvoda kade kada zelimo da je napunimo ) stoje kako treba, jer moze nekada voda i tuda da ulazi, ali to je slucaj kada se auto krece po kisnom vremenu.
Ukoliko ste imali vodu u autu posle kisa a auto bio parkiran onda nesto od ovoga gore moguce da vam je pravilo problem.
Jos samo jedna stvar koja je moguce da pravi problem sa vodom u autu ali nije toliko cesta kao ove gore je da sami odvodi vrata negde pustaju, to cete proveriti tako sto cete skinuti tapacirung vrata i neko spolja sipati vodu, pa ako ulazi videcete gde, da li je keder ili neka rupica.
Sada vam ostaje da sve ovo vratite samo obrnutim redom i da testirate da li sad ima vode u kolima, ja sam kupio cokoladu i sok deci iz komsiluka, dao im crevo i rekao deco polivajte ovo narednih sat vremena
Jesu deca mala al sto su prskali i polivali, Boga mi zabrinuh se da ne propusti, srecom auto suv kao barut
Sve ovo gore neavedeno je iz licnog iskustva i provano na raznim modelima, jer kada sam resio svoj problem javilo se dosta njih sa slicnim i reseni su uspesno. U principu ne kosta skoro nista a moze da vam resi mnoge glavobolje.
Neke slike su bas moje, neke skidane sa neta a neke dobijene ( nadam se da nece neko da me tuzi za autorska prava )
slozeno i skupljeno kako bi nekome pomoglo. Ovo je sve u edukativne svrhe, ne bavim se ovim i nemam korist od ovog posta ( ako neko kome pomogne kupi pivo kada bude u prolazu ne odbijam hahah ) to bi bilo da neko ne kaze da sam ukrao mu rad
Sve u svemu ako ima neko pitanje tu sam.
Za neke buduce i sadasnje korisnike da ne lupaju glavu kao sto sam ja