Evo odgovoricu ja na ova pitanja,naravno ako dopustate.
Prvo stage 1 ili SM optimum je mapa koja je ovako deklarisana:
SM Optimum je klasičan chip tuning koji se sastoji samo u remapiranju odnosno samo u promjeni tvorničkih mapa našim optimalno pojačanim mapama. Kod SM optimuma motor ostaje u granicama ECO normi kao i u granicama potrošnje i sigurnosti za motor i turbo što dalje znači da se može raditi i na motorima koji su prešli mnogo kilometara. SM optimum neuključuje nikakvo posebno održavanje motora koje bi značilo češće servisne intervale ili neka ograničenja prilikom forsirane vožnje. Poslije ovakvog remapa motor je potrebno da održavate kao i prije tuninga i zato je SM optimum naša preporuka za većinu modela...
Dok stage 2 ili SM power je:
SM Power je namjenjen za one koji hoće više snage iz motora. Za ovakav tuning potrebno je da motor i turbo budu u perfektnom stanju i SM power nije samo klasičan remap nego uključuje i promjenu nekih mehaničkih dijelova zavisno od modela,kod nekih je to samo sport filter kod nekih usis i izduv a ima i modela gdje je potrebno postaviti drugu turbinu, dizne, intercooler... Potrebno je da nas kontaktirate za svaki model pojedinačno da Vam objasnimo šta sve treba da zamijenite da bi dobili deklarisanu snagu SM powera. Cijena SM powera je cijena samo za custom remap na dynu bez cijene tih dodatnih dijelova kao i ugradnje istih. Potrebno je dodatno da Vas posavjetujemo o načinu održavanja motora kod kojih je uradjen SM power...
Pitanje je zasto je SM power mapa skuplja ???
Zato sto je SM power mapu mnogo teze napraviti nego SM optimum.
Optimalne mape se rade sa mnogo manje prepravki i mnogo manje vremena oduzimaju ali na stranu vrijeme,optimalnu mapu moze vecina profi tunera da uradi i to manje vise svi znaju,ali razliku izmedju nas cine power mape,gdje je potrebno mnogo vise znanja i vremena da se podesi sve jer mnogo vise stvari treba da se dovede u red da auta radi bez safe modova,bez dima i bez problema.
To je upravo ono sto svaka tuning kuca naplacuje vise jer je to cini drugacijom od konkurencije i prirodno je da ako meni za SM optimum recimo treba 3 sata na dynu da je napravim a za sm power mi treba 3 dana i jasno je da cijena ne moze da bude ista niti kod SMa a niti dok bilo koga druga ko se bavi profesionalno ovim poslom.
Drugo pitanje je bilo zasto dyno nije besplatan ???
Prvo sto pise na sajtu ispod podataka o svakom modelu je:
Dyno mjerenje je besplatno za cijene remapa preko 350 eura (ne važi za distributere).
Razlog zasto cijena dyna nije ukljucena u osnovnu cijenu su distributeri jer oni ne nude dyno i onda se to ne moze ni naplacivati.Zato su cijene bez dyna a za svaki noviji i skuplji tuning dyno je u cijeni i to je ok.Nerealno je ocekivati da se za 150 eura recimo radi i dyno.
Takodje nije pravilo da fabricki auta imaju manje snage,neki modeli imaju vise a neki manje.
Kad je rijec o VAG grupaciji gotovo svi imaju fabricki vise snage nego je deklarisano u saobracajnoj.
Nadam se da sam malo pomogao...
pozdrav
Srdjan