VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Motor, Menjač, Auspuh => Temu započeo: YUPOWER Mart 29, 2010, 12:23:51 pre podne
-
otvorio sam ovu temu iz razloga sto dosta ljudi imaju problema (pa i ja) sa takozvanim brizgaljkama,pumpe diznama, na TDI motorima koji koriste ovaj vid ubrizgavanja nafte u cilindre
na zadnjem servisu koji je bio pre 3 dana smo na iscitavanju odkrili da parametri kolicine goriva prilikom ubrizgavanja nisu uopste u granicama normale pa su me serviseri posavetovali da se spremim da ubrzo promenim sve 4 dizne.
znajuci da to nece biti jeftino i da sigurno necu odvojiti tek tako blizu 1000 evra,poceo sam isto vece da procesljavam nemacke i strane forume i odkrio sam da u 90 posto slucajeva ne lezi greska u samoj dizni vec i drugi elementi dovode do nepravilnog rada motora i ucitavanje greske na racunaru (missfire)
naravno,znajuci vwtech'a,odlucio sam da porazgovaram sa njim i moje sumnje su se potvrdile kada mi je rekao da je u svojoj dosadasnjoj karijeri imao samo 2 puta slucaj kada je PDE crkla zbog mehanickog kvara.
takodje sam zakljucio da kablovi koji se dzekaju na dizne i koji iz motornog prostora ulaze u sami motor,su vrlo podlezni da vremenom izgube kontakt i da prijavljuju gresku pa se ponekad zamena tog kabla od 50 evra isplati i motor radi kao nov.
ja licnom sam jos uvek u fazi istrazivanja mog problema i update'ovacu ovu tema vremenom kako budem napredovao i kad saznam nesto vise
hteo bi da navedem jos da su simptomi obicno nemiran rad na leru sto se da primetiti jer je brijanje znatno vece...
prilikom ubrzavanja na oko 2500-3000rpm dolazi da stucanja i pobadanja bas kao da na tren motor ne dobija gorivo...
u najgorem slucaju motor pocinje da radi kao da samo 3 klipa rade,i cesto se desi da ako ugasite auto i upalite opet on ponovo radi normalno
eto toliko za sad,izvesticu vas o daljnim desavanjima a clanove koji su isto imali probleme sa PD elementima zamolio bi da takodje odvoje malo vremena pa da nam ispricaju njihovo iskustvo
PS:evo par slika cisto da se vidi gde je taj kabal
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/th_IMG_6937.jpg) (http://s264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/?action=view¤t=IMG_6937.jpg) (http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/th_IMG_6938.jpg) (http://s264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/?action=view¤t=IMG_6938.jpg) (http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/th_IMG_6950.jpg) (http://s264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/?action=view¤t=IMG_6950.jpg) (http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/th_IMG_6952.jpg) (http://s264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/?action=view¤t=IMG_6952.jpg) (http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/th_IMG_6955.jpg) (http://s264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/?action=view¤t=IMG_6955.jpg)
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_44.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_45.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_46.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_47.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_48.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_49.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_511Large.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_52.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_53.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_54-1.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_54.jpg
-
Posto tebe mrzelo, ja sam ti odradio, stvarno smor otvarati link po link :angry:
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_44.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_45.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_46.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_47.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_48.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_49.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_511Large.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_52.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_53.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_54-1.jpg)
(http://i264.photobucket.com/albums/ii197/Yupower/s_PDTDISSP_Page_54.jpg)
-
Odlicna tema. U sustini sama dizna se pravi kao vrlo izdrzljiv element tako da su stvarno kvarovi vrlo retki. Najcesce probleme prave ostali periferani elementi kao sto si naveo i naravno i kada dodje do kvara same dizne to je uglavnom zbog kvaliteta goriva. Zato je izuzeno vazno da se redovni servisi obavljaju na vreme i da filter za gorivo bude kvalitetan. To se podrazumeva i za ulje i ostale filtere. ;)
-
Jos da dodam, na motorima koje ja odrzavam, Caterpillar & GM EMD, imam isti sistem ubrizgavanja, PD, mada su motori malo jaci, od po 1800 do 2200 KS biggrin, elem, po proizvodjackoj knjizi za odrzavanje injector harneses (kablovi brizgaljki) se MORAJU menjati svakih 5,000 radnih sati... I upravo zbog gubljenja kontakta, missfiring-a, a i sami kablovi i dzekovi budu speceni i kruti iako je izolacija silikonska.
Poceo i ja romane da pisem lollol lollol lollol
P.S.
A samu PD vadimo posle 15.000 sati za proveru na test stand-u... Veoma retko se pokaze da je faulty, inace se menjaju u kompletu na 30.000 kod Cat-a, na EMD-u guraju do 50.000 . . .
-
hvala pimpe ;)
e da,posalji mi 4 komada od cat'a pa makar virele iz haube boodala lollol ocu 1800ps bonk
sala na stranu
ma ti elementi se koriste od 1930 godine bas sam citao na wiki trazuci odgovor mom problemu a i sam imam jednu koja mi sluzi za expermientalne svrhe pa sam je danas pregledao opet iz radoznalosti.ma to je toliko precizno unutra sastavljeno i sve su vrhunski materijali korisceni da tu stvarno nesto moze da crkne.
Malopre sam se cuo sa vw-tech'om,pozabavicemo se problemom kada budem dolazio po sestrica na aerodrom pa cemo videti dali mozemo da napravimo neki zakljucak
sto se tice filtera i ulja,pa to ako ne postujes kod ovih motora mozes slobodno odmah da se popisas u njih blink biggrin
-
naravno. skoro sam pricao sa mikijem o tome i generalno taj motor mora da ima dobro ulje a pozeljno je i gorivo ;)
-
e ova druga stavka je problem kod nas badmood
-
treca stavka je da se dizne naravno nove mogu naci ispod svih cena kod pravih ljudi i clanova vw foruma...
-
isti taj problem sa kablovima vuce i 2.0 tdi.. .od toplote se stvrdnu plasticni dzekovi i zbog vibracija ponekad izgube kontakt... dizne na 1.9 tdi nisam u zivotu menjao a na 2.0 TDi koliko hoces ,ali da napomenem da crkavaju SAMO NA PASATIMA 2.0TDI!!! u svim ostalim autima rade savrseno (audi a3,a4,a6,golf,jetta,touran...)
-
Nisam majstor, ali sam takodje cuo za taj problem ''crkavanja PD dizni na 1.9 TDI), i naravno resenje je u kantaktima.
Drugar je nedavno prebacivao nekog engleza koji je radio takodje na 4 cilindra, ali je problem bio u samom vodu tu nije imao kontakt(motorna instalacija-ECU) a posto kad sklapa sve dzekove naprska da bi otklonio vlagu, prljavstinu posle sklapanja auto je proradio normalno.
To je kao ona prica za crkavanje turbine na starim 1.9 TDI 90-110KS, a u 90% slucajeva je ili ventil N75, ili zakoksovana turbina i usisna grana.
-
imamo mali napredak
EGR ventil mi je godinama bio zatvoren.
vw-tech'ova preopruka je bila da ostavim ventil otvoren pa sam to i uradio.
Takodje sam pricao sa prijateljom ovde iz mog kraja i kaze da zatvaranje egr ventila i produzavanje veka motora vazi samo do pocetka proizvodnje PD motora i motora koji nemaju partikel filter ili ti prosto receno katalysator za dizele a njima je potrebno da radi EGR da se nebi zapusio KAT
Od tad mi auto nije imao missfire nijednom (nisam ga kacio na laptop ali nisam dosad osetio da stucne)
Ovih dana cu sigurno otvoriti poklopac motora,provericu kablove i dotegnucu dzekove pa cemo videti sta ce biti.
Ako i dalje budem imao gresku na iscitavanju,idem da merim kompresiju,promenicu polozajeve dizni da vidim dali ce se vrednosti preseliti na druge cilindre.
Ako vrednosti na cilindrima ostanu isti i posle zamene polozaja ventila, onda definitivno imam problem vec
videcemo sta ce biti ;)
-
ne mora da znaci, moze da bude od plivajuceg zamajca ;)
-
Tema je super. Ja trenutno sa svojim 1,4 tdi nemam problema rekli su mi da samo teram kvalitetno ulje i gorivo i redovan servis. Nadam se da nece me to zezati bonk
-
odavno se nije pisalo o ovom problemu ali da ipak probam
vozim inače pola 1,4 tdi,i pre dva dana,posle pređenih nekih 40-setak km bukvalno crkne jedna ˝svećica˝ i ja se vratim kući na dva klipa.iako sam ga palio i gasio par puta uvek su radila samo dva cilindra.
odem do majstora,on mi kaže moraš do bošiste crkla dizna,ja se dogovorim sa bošistom,ujutro krenem kod njega,sednem u auto a on upali sasvim normalno i evo već dava dana sve ok.do sad nisam imao nikakvih problema u smislu štucanja,ili nekog preskakanja,motor ne troši ulje itd.
vidim da se kao verovatan kvar spominju kablovi i džekovi koji dolaze na dizne pa ako neko zna gde mogu to da nađem i koja je cena bio bih mu zahvalan
-
kakva bre svecica lollol
-
očigledno se ne razumemo
nemoj preterivati sa baš ˝bukvalno˝
-
Imam isti problem,kod mene je u pitanju elektronika PD sistema(tj elektronika u samoj dizni)
Zamijenio sam diznu slicnom(razlicita je oznaka),motor radi,ali na leru nemirno,dok na snagu i potrosnju nije uticalo.
-
Imam problem sa PD motorom,takodje na leru prekida fin rad,tj kao da neko prekine gorivo za sekund i motor zatrese.
probao sam motorni kompjuter,instalaciju dizni(ispod dekla motora),drugu tandem pumpu,i opet ista stwar.
Ali auto ide normalno,znaci kad je pod gasom ide super,ponekad u male obrtaje zna da se osjeti stucanje.
-
nisam neki znalac ali sam cuo da se te dizne mogu nekako produvati,valjda pod jakim pritiskom i da se onda dosta poboljsa rad.
a sta je sa svakojakim aditivima koji se mogu naci u prodaju(aditivi za prociscavanje sistema)...uvijek me znimalo da li je to sredstvo dobro za prevenciju.i sve se kanim da ga probam sipati...al reko mozda je to samo bacanje para.
ovo se sve odnosi na slucaj kada su dizne zaprljane.
-
Ja redowno sipam samo wurth za PD motore,neces pogrijesiti.
Nista gore nisam osjetio.
-
Ajde da malo ozivim ovu temu, kod mene auto lepo upali, na leru je miran i lepo radi, jedino sam bas danas malo testirao, kada dajem postepeno gas dok ubrzavam ili drzim konstantno na 2500 obrtaja desava mu se da malo zastuca, blago ali se oseti... Nervira me sto nemam vremena da ga odvezem kod majstora... Cuo sam da su ovo boljke kod Reno Megan 1.5 dci ali nisam znao da i vw ima istih problema sa diznama... Najmanje sto mi treba je da me ostavi na sred puta...
-
pa to moze biti i do zaprljanih dizni. ne mora da znaci uvek da je nesto lose, kod nas gorivo nije nekog kvaliteta a ako se uzme u obzir broj kilometara koje je taj motor sabio a pritom da se radi o elementima koji rade na visokom pritisku mislim da je suvisno govoriti o tome kao mani. prosto treba staviti auto na dijagnostiku i videti da li ima gresaka.
-
kod mene zasad nema problema alealeee,plasio sam se da posle chipa ne pocne da zeza al sva sreca sve je za sad dobro,vw-motori imaju najmanje problema sa diznama u odnosu na reno,pezo,ford
-
Pozdrav svima, imam jedno pitanje u vezi dizne. Nadam se da nisam pogrešio temu posto sam nov na ovom forumu. U pitanju je audi a4 b6, 1.9 tdi 96 kw. Auto se lepo ponaša , pali dobro, lepo ide. Ali se na ler gasu ponekad osete vibracije, plivajući zamajac je menjan pa sam to eliminisao kao problem. Prilikom provere dizni preko vcds-a primetio sam da je jedna dizna (druga) u velikom minusu i nemenja vrednosti prilikom dodavanja gasa , stoji konstantno na -3,01 mg/str. Da li postoji mogućnost da je problem do instalacije , pa da dizna ne šalje parametre, pa zato stoji na -3,01 ili je nešto drugo problem. Hvala unapred.
(https://i.postimg.cc/ZBzS1pLs/C9-DB70-F5-C586-4-F88-88-A2-F0104-CA406-C8.png) (https://postimg.cc/ZBzS1pLs)
-
Prvo proveri bregastu, hoce breg da se izlize pa dizna ne moze da pumpa pravilno.
Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
-
To podrhtavanje je prisutno i na mom audiju sa istim motorom,samo u leru
se javlja pogotovo kad je motor ugrejan i na oko se vidi kako motor odjednom zaigra
bez promene zvuka i sl.to sam primetio da se javlja samo kod audija,interesantno je da
kod pasata b5.5 sa istim motorom tog problema nema..
Na dijagnostici dizne nisu bas perfektne,ali majstor kaze su parametri u redu,da je zanemarljivo odstupanje
-
Kod mene i na Golfu i na Sharanu, samo kad je hladan. Dizne sve 4 su oko 0 ili na 0.
Vjerovatno bregasta nije baš savršena, ali može to još dosta.
-
Moj slucaj : kad upalim auto (leto,zima) radi lepo prvih 10-15s onda pocinje da trese i radi nemirno.
Isto se desava i kad se pritisne kvacilo pa mislim da nije do zamajca.
Menjao sam konektore dizni,proveravao dizne,protokomer,menjao map senzor i nista.
Nameravam da menjam senzor radilice i bregaste u nadi da cu resiti problem.
Cim temperatura dodje do 70c prestaje da trese i radi kao sat.
Starno me nervira taj problem da mi cak pada na pamet i da ga prodam zbog te gluposti.
-
Provjeri bregastu
-
Kad smoo vec kod dizni i 1.9tdi motora da pitam koje su normalne vrednosti na ocitavanju dizni? rec je o touranu 1.9 tdi 66kw. hvala
-
Pozdrav svima,
Da li su ove vrednosti dizni uredu?
Osete se podrhtavanja na leru kada je motor na radnoj temperaturi i posle predjenih 50-60 km i prilikom prvog paljenja ponekada se desi da nece da upali dobro.. Inace, gumice na diznama su promenjene i na tandem pumpi. Da mozda nije neko imao slican ili isti problem? U pitanju je touran 2.0 2003 AZV
(https://i.postimg.cc/WD3tftpf/20221201-145714.jpg) (https://postimages.org/)
(https://i.postimg.cc/bGhfsBW0/20221201-145714.jpg) (https://postimg.cc/bGhfsBW0)
-
Loše se vidi na slikama, probaj ponovo da ubaciš slike.
-
(https://i.postimg.cc/1zgmYxKd/20221201-145714.jpg)
-
Po mom mišljenju je ovo ok.