VW Klub
VW - Forum => Automobili Članova => Ostali VAG => Temu započeo: Sarajevac Novembar 27, 2019, 12:09:54 posle podne
-
Pozdrav društvo,
Odnedavno sam postao vlasnik Seat Altea-e 2004 1.6 75kW benzin/LPG, sa izgleda originalnih 67k km. Elem, da ne dužim, primijetio sam jedan problem koji nije konstantan, ali se često javi.
Ponekad se desi da u leru broj obrtaja iznenada padne kao da će se ugasiti, pa se digne, i tako svakih 10-tak sekundi. Kažem samo ponekad, i čini mi se da to nema veze da li je hladan ili ugrijan.
Prije nekoliko dana mi se desilo da na autoputu vozim 100-110, auto ide ali osjetim malo "truckanje", "štucanje". To se s vremena na vrijeme pojavi, traje nekoliko minuta, i nestane. Isto tako, zna se desiti da kada idem uzbrdo i dam gas, počne da "štuca". Ne uvijek, ali ponekad. Promijenio kablove i svjećice, problem ostao. Svi filteri uredno promijenjeni. Dešava se i na benzinu i na LPG-u. Dešavalo se na benzinu onih nekoliko dana prije nego je ugrađen plin, nakon što je ugrađen plin - problem je ostao.
Također sam primijetio da mi obrtaji slabo opadaju prilikom oduzimanja gasa, npr, kada se krećemo u koloni, dam malo gasa, krenem-stanem, obrtaji opadnu s kašnjenjem.
Unaprijed hvala na pomoći i sugestijama!
-
Jeste li spajali na dijagnostiku.
Ima li gresaka? Da li je neki od parametara izvan normalnih vrijednosti?
Moze biti protokomjer, bombina (posto on ima jednu), neki vakum, idr.
-
Hvala na odgovoru! :)
Nisam ga još uvijek vozio na dijagnostiku, planiram ovih dana.
Pretpostavljam da bi dijagnostika mogla pokazati da li je u pitanju protokomjer, bobina, vakuum ili nešto četvrto?
-
Obicno da, ako ne greskom onda idstupanjem vrijednosti parametara.
-
Bio danas u ovlaštenom SEAT servisu.
Uglavnom, uradili su nekakav update procesora na autu, kao simptomi koje sam opisaobi time trebali nestati.
Kažu da je urađena i dijagnostika i da je sve OK.
Platim oko 40 eura, sve OK, ide auto bez problema (išao je i bez njihove intervencije), dođem pred zgradu, parkiram, ne gasim auto da vidi hoće li početi varirati obrtaji...
I zaista, počeše varirati. :11
Tako, 5-6 puta, i opet se ustabiliše.
-
Jeste li spajali na dijagnostiku.
Ima li gresaka? Da li je neki od parametara izvan normalnih vrijednosti?
Moze biti protokomjer, bombina (posto on ima jednu), neki vakum, idr.
Drug, nakon što sam uradio dijagnostiku u ovlaštenom SEAT servisu, u sklopu kojeg su oni uradili update na software-u, problem koji sam imao je ostao.
Kolega mi je ponudio da uradi neku poluamatersku dijagnostiku.
U prilogu sam stavio nekoliko log fajlova kao i kako zvuči motor i kako sve to skupa otprilike izgleda.
Sumnjiva mi je" Accel. Pedal Pos. - Sensor 1 (G79)" koja je na leru 15.3%, reaguje kada se da gas, ali kada se papučica ne drži, konstantno je na 15.3%.
Ovo ispod je link na log fajlove.
https://drive.google.com/drive/folders/1Lk5gTm1IQ8Je5S7cVUZOOZId4-DFyDCv?usp=sharing
I snimak:
https://vimeo.com/376783077
https://vimeo.com/376781172
HVALA!!!
-
Ako pedala nije pritisnuta mora biti 0%. Kada stisnes do kraja mora biti 100%.
-
Hvala na odgovoru i odvojenom vremenu!
Pedala nije pritisnuta, pokazuje 15.3%.
Kada pritisnem taj broj se mijenja, ali ga uvijek vrati na 15.3%.
Ustvari, imaju nekakva dva senzora koji ne vraćaju na nulu:
15.3 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)
7.5 % Accel. Pedal Pos. Sensor 2 (G185)
Savjet?
-
Jesi li radio adaptaciju klapne na usisu preko dijagnostike?
Vjerovatno je do same pedale. Mada prvo adaptacija klapme ma usisu.
-
Momak koji je radio dijagnostiku kaže da je uradio i kalibraciju klapne, ja se stvarno ne razumijem u sve ove cifre i podatke.
-
Zna klapna gasa da zeza na tom motoru (ako se ne varam BSE motor?)
Mozda je klapna pred crkavanje. Prvo se jave takvi simptomi, pa onda sve gore i gore.
-
U saobraćajnoj piše da je BGU motor.
-
Zamjenjen EGR, zamjenjena klapna gasa, sve novo stavljeno, očišćen senzor usisa, urađen kompletan mali servis...
Opet isti problem...
badmood badmood badmood
-
Zavrni ventil na boci i ugasi plin ili izvadi osigurac sa gasnog kontrolera i vozi nedelju dana.Ako nestanu navedeni problemi imas lose podesen gasni uredjaj koji remeti benzinsku mapu i stvara navedene probleme.Jos bi bilo dobro ako bi ti taj drug mogao da pogleda trimove na leru Ltft i Stft.Sto se tice klapne verovatno si menjao bez razloga klapna mora da bude otvorena u nekom procentu auto kad radi na leru klapna je otvorena za neki odredjeni procenat.Posle ciscenja klapna mora da se adaptira.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Procitaj prvi post:
..... Dešavalo se na benzinu onih nekoliko dana prije nego je ugrađen plin, nakon što je ugrađen plin - problem je ostao.
p.s. I, retko kad kalibracija klapne pomogne.
@Sarajevac, jeste gledali prvu sondu?
Zna i ona da zeza, mada bi imao povecanu potrosnju i jos neke simptome.
-
Izvinjavam se nisam obratio skroz paznju.Svakako bi bilo dobro proveriti trimove moguce da ima negde fals vazduh.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
@AcoVW,
Ne znam da li su majstori provjeravali prvu sondu. Radili su dijagnostiku, sve OK, ne izbacuje nikakve greške, bar tako kažu.
Primijetio sam da mi se ponekad (evo kao jutros) zna desiti da kada idem uzbrdo i dam gas počne kao da trokira, trucka. To prestane ako oduzmem gas. Ne dešava se uvijek, ali se zna desiti. Kablovi maltene novi, kao i svjećice. Valjda bi na dijagnostici prijavio da nešto nije OK sa diznama, valjda bi me uvijek zezale? Ubrzava najnormalnije, vozim puno po autoputu, 120-130, nikakva truckanja ili trokiranja ne osjetim. I po gradu isto tako. Samo ponekad kada na brdu složim gas hoće da zatrokira.
Isti simptom truckanja i na plinu i na benzinu
Pompa goriva? Ako je pumpa, zašto jebe na oba goriva?
Kolega ga je kopčao na dijagnostiku, pokazuje Accel. Pedal Pos. - Sensor 1 (G79) ne ide ispod 15.3%. On se kune da bi morao ići u rasponu 0-100%?!
Hvala svima na pomoći i odgovorima!
-
Mislim da kad je ugasen je 0 a kad je na leru mora biti otvorena par procenata klapna
Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
-
Mora da je otvorena za odredjeni procenat.Kad krene da varira na leru sa dijagnostikom trebas pratiti map senzor ugao otvorenosti klapne gasa stft na leru i ltft na leru takodje i videti koliki je ltft obicno treba da radi na leru par min da stvori dugorocni trim.Ispravan auto na stft treba da varira od npr -1 do 1 dok ltft ne bi trebalo da je preko 5% bilo to u pozitivno ili negativno.Takodje treba da pustis testove putem dijagnostike za egr za prvu sondu koja je sirokopojasna i za evap sistem takodje i katalizator.Naravo moraju biti i klapna gasa i egr adaptirani putem dijagnostike.Adaptacije radi kada ti je temp rashladne tecnosti preko 60 stepeni posto je moguce da ne uspe da uradi ako je hladniji motor i naravno motor mora biti ugasen samo na kontaktu.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Vi ste genijalci.
Imam osjećaj da ovdje u Sarajevu nemam kome odvesti auto da bi mu se detaljno posvetio.
U ovlaštenom SEAT servisu mi naplatili oko 82KM (oko 42 EUR) za dijagnostiku i rekli da je sve OK - a nije.
Baš sam razočaran. Mislio sam da će održavanje SEAT-a sa VW motorom biti trivijalno u odnosu na Hyundai Elantru koju sam do tada vozio (bar što se tiče majstora i ovakve vrste kvarova i dijagnostike), ali se ispostavlja da nije baš tako.
:(
-
Problem je sto vecina majstora se oslanja na dijagnostiku striktno na kod ili gresku koju iscitaju.Ako nema greske nema kvara sto naravno nije uvek tako.Ako npr imas negde fals vazduh komp koriguje smesu dodavanjem goriva preko injektora i ako smesa premasi 25% korekcije tek onda pali MIL lampicu.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Kod mene se lampica ne pali, a znam da je sa njom sve OK, prilikom kontakta se javi.
-
Bio sam jučer kod još jednog što se kune da će naći preko dijagnostike.
Uglavnom, klimao je glavom i govorio da je ili papučica gasa (neki potenciometar, šta li) ili procesor.
Pokazuje mu kada auto sam krene da spušta obrtaje - da papučica dodaje gas, valjda na onim procentima (iako niko na njoj ne drži nogu).
Da li je to moguće, šta mislite?
-
To sto on vidi je verovatno kada ecu pocne da kompenzuje da se ne bi motor ugasio pa otvara klapnu za neki procenat da odrzi motor u radu.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Zna li neko da li na moje auto ide sonda sa 3 ili 4 pina?
-
Tvoj auto bi trebalo da ima 2 sonde jednu ispred katalizatora i jednu iza.Sad ako pitas sa prvu koja je odgovorna za smesu to je verovatno sirokopojasna sonda ali svakako nek neko locira kablazu i dzek od sonde i tu ces videti broj zica.
Jos nesto ako je prva u pitanju i ne izbacuje nikakav kod za prestanak rada iste u 99% slucajeva je ispravna tako da postoji mogucnost da zamenis s drugom i ne resis problem.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Prije svega hvala na odvojenom vremenu i strpljenju! :)
Elem, platio sam 100 Eura renomiranom servisu ovdje u Sarajevu za "uslugu".
Automobil sada radi mnogo mirnije, ne variraju obrtaji, nisam vozio dovoljno dugo da vidim da li je sve OK s potrošnjom.
Radi se o tome da se usluga, kako se na kraju ispostavilo, sastojala u "detekciji problema" i najobičnijem iskopšavanju kabla za koji ja ne znam čemu služi.
Dakle, nije promijenjen niti jedan dio, ali je iskopčan kabal i rekli su mi da tako vozim, a ako se pojavi "check engine" lampica, da im se opet javim. Na moje pitanje da li ću proći EKO test, da li će biti veća potrošnja, da li će slabije da vuče - rekli su mi da neće biti nikakvih problema vezano za moja pitanja? :huh:
Na slikama se vidi taj džek koji su iskopčali, ima 6 kontakata, nadam se da se na slikama jasno vidi gdje se nalazi?
Čemu zapravo služi taj konektor, kuda vodi i da li je zaista OK da ovako vozim?! Nekako mi zdrav razum nalaže da ima neku svrhu, a opet, kada je bio prikopčan pravio je probleme, sada kada je raskopčan - sve je OK?!
(https://i.postimg.cc/5QMhmTkN/IMG-20200609-103523.jpg) (https://postimg.cc/5QMhmTkN)
(https://i.postimg.cc/V5qQNsdS/IMG-20200609-103614.jpg) (https://postimg.cc/V5qQNsdS)
(https://i.postimg.cc/mtTx1xHm/IMG-20200609-103622.jpg) (https://postimg.cc/mtTx1xHm)
-
Ne mogu druze 100% da ti tvrdim moguce da je iskopcana lambda sonda najbolje bi bilo da ispratis kuda ide taj drugi kraj kabla ako ide na izduvnu granu onda to jeste lambda sonda iskljucena sad dal prva ili druga rekoh ti vec ako je blizu motora to je prva ako kabal ide dole dublje da kazem na auspuh iza katalizatora onda je druga.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
Ne mogu druze 100% da ti tvrdim moguce da je iskopcana lambda sonda najbolje bi bilo da ispratis kuda ide taj drugi kraj kabla ako ide na izduvnu granu onda to jeste lambda sonda iskljucena sad dal prva ili druga rekoh ti vec ako je blizu motora to je prva ako kabal ide dole dublje da kazem na auspuh iza katalizatora onda je druga.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Hvala još jednom, provjeriću pa se javim.
Čudi me da mi nisu rekli da se mora Lambda mijenjati, nego je iskopčali i "riješen problem".
Niđe veze.
:(