kupio polovni Polo 2005 9N, 1,4 benzinac sa lancem... od početka, još u junu sam imao problem sa akumulatorima; na autu je bio Monbat 55Ah, doka sam čekao dokumenta od interpola za tehnički, ( 7 dana), jednom sam vozio po parkingu i posle 3 dana riknuo akumulator, poruka na tabli Dead accu i posle mrak totalni.
Odem na plac, da mi drugi accu, Ronbat 65Ah, izvadio iz jednog dizela.... vozio ga 20 dana ( povremeno, ne vozimo svakodnevno), kad i taj otkaže, bile su sve lampice je sve na tabli ali nije mogao ni da počne da vergla. Zapalim kablovima, vozim tako i odem u plac, dogovorimo se da mi daju 35 eur za taj accu a ja da si dodam lovu i kupim novi. Moj majstor me savetovao samo Varta ili Duracel, ali nisam imao mnogo vremena a u radnji gde su imali izbor accu nije bilo Duracel manji od 70Ah, pa nekako me ubediše za Exide i to Clasic 55Ah, a možda je trebalo Premium i to 45Ah...
Vozim tako 45 dana kada i ovaj pokaže iste simptome...odem kod grenda, on otkrije da glavni minus na potkrilu nema dobar kontakt, pa prebacimo minus kabel na zavrtanj od amortizera i dobijemo 14V u radu... Mislio sam da je sve rešeno, kad opet posle 45 dana ista pesma. Odnesem acuu u ovlašćeni Exide servis, oni ga samo napune i naplate punjenje 6,5 eur, a tvrde da mi auto sigurno ima neki skriveni potrošač.
Odem u drugi ovlašćeni servis, tamo gde imaju i servis za autoelektriku, ispitaju auto i kažu da nema potrošnju, samo 40 sekundi nakon paljenja 1 Amp, a posle pada na normalnu minimalnu vrednost.. napon u radu je bio 13,8, rekli su da treba više da vozim...
Prođe 45-50 dana, opet ista stvar, zapalim kablovima i u elektroservis, kažu ispražnjen accu, samo 20% kapacitet, mora da se puni.... Ovog puta, krajem novembra, odem u Topla servis, najbliže mi je, napune ga, ponovo dođem kod Autoeketričara, napon u radu 14,4V a sa ugašenim motorom 12,8V. Majstor nije hteo ni da pregleda alternator i Regler, tvrdi da je sve OK, ali opet ista pesma da verovatno malo vozim ???...
IMAM 2 pitanja:
Dali može da se prati NAPON i Kapacitet ACCU na kontrolnoj tabli ??? Naime kad se ACCU isprazni da ne može da vergla ( ili mu PCU ne dozvoljava niti da počne) ima neki ZVUČNI signal
Drugo, u našem Poršeu su mi rekli da je za ovaj Polo Recomended ACCU 44 AH... Dali možda PREVELIK ACCU stvara zabunu kod PCUy, pa Regler počne sa vremenom slabije da ga puni ??
Sad u Petak naveče opet isto, zvučni alarm i nije dao da se vergla. Uvatili me i praznici, pa sam doneo u stan, sutra ću da ga nosim na punjenje.. a kući na +23 pokazuje mi na test uređaju s diodama zeleno, mada kad povežem punjač povlači 3,8Amp..