VW Klub
VW - Forum => VW - Tuning => Temu započeo: MACNE_GTI Septembar 13, 2012, 10:48:24 posle podne
-
Aj jedno pitanje za strucnjake,jel bi se dobilo sa ovime nesto,negde sam citao da ventili ostaju duze otvoreni,auto vise vrti a i pored toga izmereno je da su od KR-a bregaste lakse od ABF-ovih za 90 grama po komadu
-
Abf bregaste su ti najbolje u standardu.
-
Ortak je stavljao na kr bregaste od abf-a jer su bolje to je sto ja znam. a sad neka kombinacija posto vidim i da se to pominje to nemam pojma.
-
KR bregaste imaju manji lift, ali veći overlap od ABF bregastih. Usisna KR diže ventil za 9.6 mm, dok za ABF diže 10.76mm, izduvna KR diže 10.2mm, dok ABF diže 10.72mm. U suštini slično rade, mada zavisi od motora da li je 1.8 ili 2.0. Sa ABF bregastim imaš fleksibilniji motor i dosta obrtnog momenta na nižim i srednjim obrtajima, dok sa KR bregastim je motor više "peaky" zbog overlapa.
Drugim rečima, snaga bi trebalo da bude ista, samo što sa KR bregastim maksimalnu snagu dobijaš malo kasnije i na većim obrtajima.
Konkretno, ugao otvaranja na KR usisnoj je 212 stepeni, dok je na ABF 218, a za izduvne je na KR 226 stepeni, dok je za ABF 220.
KR bregaste dobro rade na kratokom bloku (9a/6a), zbog kraćih klipnjača, ubrzaje klipova iz GMT u DMT na ovim motorima je veća nego na ABF. Manji lift je nadoknađen relativno većim strujanjem (VE - volumetrijska efikasnost) na manjim obrtajima od ABF-a, dok veći overlap čini da se 9a solidno zavrti sa KR bregastom. Još jedna stvar: 9a/6a/PL imaju istu izduvnu bregastu kao KR, dok je kod KR usisna "veća". Poređenja radi PL/9a imaju usisnu sa 8.8mm liftom i 200 stepeni, uz znatno manji overlap od KR-a.
Ako hoćeš, možemo da se menjamo, imam par KR bregastih, ja jurim ABF-ove, jer imam 8V menjač sa dužim brzinama. :)
Ortak je stavljao na kr bregaste od abf-a jer su bolje to je sto ja znam. a sad neka kombinacija posto vidim i da se to pominje to nemam pojma.
I kakvu je razliku osetio u praksi? Navodno na KR-u ABF bregaste čine da se motor oseća "življim", naročito na manjim obrtajima, gde je KR prilično lenj.
Doduše na 9a KR bregaste se ponašaju totalno drugačije nego na KR-u. Znam, jer sam vozio.
-
@ drfedja, pa jel može da se kombinuje da npr. izduvna da se stavi od ABF-a jer ranije otvara a usisna od KR-a koja takođe ranije otvara? Time bi pretpostavljam dobilo da na nižim, srednjim i višim obrtajima auto vuče.
-
Nije baš tako jednostavno, zbog uglova koji zaklapaju bregaste i remenice. Verovatno bi to užasno radilo, osim ako bi imao štelujuču remenicu, onda bi možda moglo, ali tu se javlja problem što ne možeš da šteluješ overlap na lancu koji povezuje dve bregaste.
U principu, mogu da se kombinuju samo obe 027 ili obe 051 bregaste, a za kombinaciju 027 i 051 bregastih još nisam nikog čuo da je to uradio.
Konkretno 9a/PL imaju 027 bregaste kao i KR, s' tim što se kod KR-a razlikuje usisna.
ABF, ACE (iz Audija 80 B4) i kasnije verzije 9a imaju 051 bregaste, ali ABF ima "veću" usisnu.
-
Koliko sam shvatio KR ide bolje na višim obrtajima od ABF-a, dok ABF ide bolje na nižim i srednjim obrtajima od KR-a. Jel tako?
Mnogi kažu da KR bolje ide od ABF-a a takođe kažu da se kod ABF-a ne oseti da ima 150 ks.
-
Pa ne oseti se u Mk3 koji je teži 150 kila od Mk2. ABF ide bolje u Mk2 od KR-a sa istim menjačem, šta god neki pričali. Trojka je malo troma.
-
Nebi se ja bas slozio sa tobom da ABF u dvojci ide bolje od dobrog KR-a - to dobrog ,mislim na dobru k-glavu i dizne i da je ok motor.
-
@Pile objasni ljudima kako se pakuje mk2 da ide onako :)
-
Nebi se ja bas slozio sa tobom da ABF u dvojci ide bolje od dobrog KR-a - to dobrog ,mislim na dobru k-glavu i dizne i da je ok motor.
Pa možda ide bolje dobar KR od lošeg ABF-a. To svakako. U praksi ne postoji ni jedan tehnički razlog zbog čega bi KR išao bolje od ABF-a u istoj školjci sa istim menjačem. Ima manje momenta i to dosta manje što direktno utiče na vuču, a što se tiče obrtaja i tu je diskutabilna situacija, ali to zavisi dosta od glave, da li je urađena i kako je urađena. Ako ćemo iskreno i 9a sa KR bregastim i K-glavom ide znatno bolje od KR-a u istoj šasiji.
Ovako izgleda situacija stock KR vs stock ABF:
(http://i1035.photobucket.com/albums/a434/thegtiman/8v%20vs%2016v%20Study/ABFDigi_vs_KRKjet240711_5.jpg)
-
Mozemo da se natezemo do sutra. Zadnjih 10 godina sam uvek na trkama 402 metra po celoj bivsoj sfrj i dalje,niko nevozi abf-a u kockici i ako ga je vozio,cupao ga je pa je ubacivan kr ili pravio turbo. Ja dok sam vozio kockicu 16v Kr-a,ni jedan abf me nije dobio-sa kockicom naravno a bilo je probanja koliko hoces po hr i po bosni.
Ja na mog stavim karburatore,delorto mislim 40,drugar na abf-a isto stavi indenticne karburatore a motor mu je 130.000km , opet mu bezim,oboje na 2Y menjacima,oboje vozimo dosta dobro tako da nije do vozaca.
Nemoze da sipa gorivo abf koliko moze dizne da sviraju na kr-u.
Moje licno misljenje.
Nego Fedja , vidim lokacija Beograd. Koji deo grada?
-
Meni lično 2.0 16v u mk2 ide za sekundu bolje od KR-a koji je ranije bio u njemu. A i međuubrzanja su bolja. Ako ništa drugo, bar je na putu 2.0 16v gazda u istoj školjci. :) Ovo koliko se koji vrti, mnogo će zavisiti od glave itd...
Viđao sam i dvojke sa 9a motorima sa KR bregastim i 027 glavama koji peglaju stock ABF-ove za blagu nijansu, ali to opet ništa ne mora da znači, 9a + KR na K-glavi brege daju otprilike jednako KS kao stock ABF i digifant. Razvoj obrtnog momenta je vrlo sličan na ovim motorima, vozio sam oba u dvojkama i vrlo slično idu, dok je KR mrtav na niskim obrtajima, tačnije do 4000 se ne dešava ništa specijalno.
Čak postoji Južnoafrička verzija 9a motora sa KR bregastim i 50mm usisom, kodna oznaka AAL, ima 112 KW.
Sa Banjice sam.
-
Koja juznoafricka verzija,u kom golfu? Ovde dvojka nije pravljena.
Jel se secas tamo '97-2000 god , plave dvojke sa banovog brda,bila spustena,extreme performance imala nalepnicu na pola soferke? kosa obrva napred.
-
Koja juznoafricka verzija,u kom golfu? Ovde dvojka nije pravljena.
Jel se secas tamo '97-2000 god , plave dvojke sa banovog brda,bila spustena,extreme performance imala nalepnicu na pola soferke? kosa obrva napred.
Nazad vrata bez tablice? Duboki branik... itd...
AAL se ugrađivao valjda u Passat i35. To je 9a motor sa KR bregastim i klasičnom K-glavom, rađen za Južno Afričko tržište.
Da se vratim na temu bregastih, ovo su navodno zvanični podaci, po kojima ABF bregaste znatno šiju sve ostale:
(http://home.online.no/~vegaholu/bilder/Camspecs_%20VW16v.jpg)
, a ovako izgleda profil otvaranja, t.j. "lobe separation angle"
(http://i819.photobucket.com/albums/zz111/Nellis_T/VW%2016V/KRvsABF.jpg)
-
msm da je ta dvojka o kojoj pricate sad kod mene u selu :) raspada se, ali i dalje ide dobro, ako je to ta :)
-
Glavna fora kod izbora bregastih nije uvek lift i duracija, već ugao između otvaranja usisnih i izduvnih ventila. Konkretno napisano, širi ugao će dati
više momenta na višim obrtajima pa i više KS, smanjiće maksimalni obrtni moment, proširiće polje maksimalne snage, smanjiće mogućnost detonativnog sagorevanja ( samopaljenja - knock ).
Opet, manji ugao će pomeriti maksimalni tork na niže obrtaje, verovatno će ga povećati, suziće polje maksimalne snage itd...
Drugim rečima, ako hoćete da se trkate, trebaće vam bregaste sa većim "lobe separation" uglom.
U slici objašnjeno izgleda ovako:
(http://image.chevyhiperformance.com/f/10519691+w750+st0/0810chp_05_z+comp_cams_camshaft_technology_insite_tech+lobe_separation_angle.jpg)
Koliko vidim na ovoj slici, KR bregaste imaju 110 stepeni ugao separacije, dok ABF imaju 109 stepeni, što automatski znači manje obrtaja i više torka, mada je razlika vrlo mala. Drugim rečima, ABF sa KR bregastim bi verovatno postizao istu snagu ali na većim obrtajima, dok sa standardnim dostiže na nižim. Pored toga, zbog većeg lifta sa ABF bregastim motor bolje ide na nižim i srednjim obrtajima, dok je na višim dosta limitiran protočnošću glave.
Evo iskopah i dyno plot za 1.8 16V motore sa ABF i KR bregastim, kao i sa Schrik 268:
(http://i819.photobucket.com/albums/zz111/Nellis_T/VW%2016V/Frans_kW.jpg)
Razlika se svodi na statističku grešku. Nekih 8 HP se dobija sa 268. U pitanju je 1.8 16V na klasičnom K-jetronicu, a izmerena snaga je na točkovima.
-
ja sam licno isprobavao kr bregaste na abf motor i auto je iso losije .. toliko iz mog iskustava...a sad moze bit svasta mahac
-
sto je i logicno kad malo pogledas
-
Imam motor 9a 2.0 16v iz Passata b3,u njemu su fabricke bregaste sa oznakama 027M,koje bi najbolje bregaste bile za taj motor,oznake su mi bitne,da bih znao koje da uzmem,na motor stavljam 2x DELLORTO 40.
-
ja sam licno isprobavao kr bregaste na abf motor i auto je iso losije .. toliko iz mog iskustava...a sad moze bit svasta mahac
Koliko losije i na kojim obrtajima? Jel si merio razliku na dyno-u ili iz subjektivnog iskustva?
-
imas li ti doktore neko iskustvo da nam preneses sa dino testa ili samo kopiras sa stranih foruma?
-
Kopiram sa stranih foruma i čekam tebe da nam pokažeš u praksi šta je bolje, pošto ti kao iskusan tjuner i majstor verovatno poseduješ dyno.
-
Glavna fora kod izbora bregastih nije uvek lift i duracija, već ugao između otvaranja usisnih i izduvnih ventila.
ajd pokusaj objasniti ovu glupost koju si napisao.
kao drugo za tebe i takve internet copi paste strucnjake sam ne doktor nego INSTITUCIJA!
nemam dino test, ali sam 16v i g60 motora uradio, pojacao, remontovao koliko ti ne da ih nisi vidio u zivotu, nego ih nisi vidio ni na internetu u svojoj google bazi informacija
vidim iz beograda si.
za takvu pamet i strucnjaka koji zna sve bi se dosad culo. znao bi neko za tebe zar ne?
jesi li radio nekome nesto ili samo preko tastature drzis predavanja?
EDIT. .
evo ovo sam ja napravio, dodji da skinemo poklopac ventila i da otvorimo mjenjac da se prepadnes i zavezes za citav zivot. i ti i takvi tebi slicni
(http://i.imagebanana.com/img/tmjqymzm/PTDC0094.JPG)
(http://i.imagebanana.com/img/5ialzap1/PTDC0093.JPG)
evo ja te zovem da dodjes u zemun da vidis bregaste koje otvaraju 14mm, da vidis motor koji nisi nikad nasao na guglu.
nadam se da ces tad prestati da seres i drzis predavanja iz materije koja ti uopste nije jasna.
a i ja licno bi volio da upoznam nekoga ko zna sve, mozda nesto i naucim od tebe. ko zna.
javi se na pp da ti ostavim tel i adresu mahac
-
Jebo te brate pa ovo je još ona izduvna grana sto je Kuruz vario lollol lollol lollol Vidi jest je napljuvao bleh
-
bitno je da ne dusi a varovi joj nista ne smetaju :) hmmmm 4-1 uhh
-
Mogu varovi da smetaju samo tako-iznutra , ne spoljni.
-
Da pojasnim! Jednom prilikom pred samu utrku majstoru Gedori otpadne auspuh. Pošto nismo imali potreban alat da to saniramo (čitaj aparat za varenje),otjeramo auto kod nekog lokalnog majstora da nam to sredi! Kaže majstor nije problem,ali mora biti reklama na autu,i tako se preko cijelog krova nalijepi naljepnica "Auto-limar Kuruz" lollol Naravno,auspuh otpao nakon 500metara,a nalja izdržala lollol lollol lollol
-
xaxaxaxaxxa beer
-
Ljudi da se sad ne mesam i ne pravimpametan ali ja sam kod mene vozio KR bregaste a sada su mi ABF i sa ABF mi je mnogo zivlji auto od nule nego dok su bile KR.Na KR mi tek od 3500-4000 obrtaja auto vuce kako treba a sa ABF vuce opasno od 1500 pa na gore,znaci vidi se dobra razlika.
-
logicno je da vuce bolje i na nizim a i na vecim obrtajima. ali pojedini ovde vole da izmisljaju toplu vodu
-
Koji je motor bolje sklapati, ABF ili KR sa abf bregama ili 9a? Za vožnju za svaki dan i da lepo vuče u niskim obrtajima?
Fala majstori.
-
abf
-
na moj pl motor su osjetno bolje abf...i zadnjih 1000 obrtaja uffff mada i u male dize dobro :) ali vidjecemo ako mognem stavit ove od s8 sto ce bit...
-
ovako forumasi. Imam obicni 1.6benzin. Bilo mi dosadno a u garazi sam rastavio prije toga motor od audia rijec je o motoru 1.9b. Skinem bregastu osovinu uzmem subler i izmjerim bregove 44mm.,skinem poklopac od svog motora izmjerim oni 42mm. uzmem alat u ruke i zamijenim bregaste. Iz svog iskustva mogu reci da aauto dosta bolje ide. E sad me interesuje i ako je neko to isto uradio jel se stvarno snaga povecala ili sam ja umislio? Hvala
-
radio sam ja sebi tu bregastu na dvojku gti 8v davne 1996e god
a stavljao je i clan @potaman prosle godine
Van mreže Potaman
-eurolizard-
Hero Member
*****
Poruke: 1444
Lokacija: Aleksinac
Karma: +30/-3
[applaud] [smite]
Pol: Muškarac
Pogledaj profil
Imejl
Privatna poruka (Van mreže)
Auto: VW Golf II 1.6 petrol
Odg: VW Golf mk2 1.6 petrol by Potaman
« Odgovor #698 poslato: Maj 19, 2011, 10:56:00 posle podne »
Citat
Ugradnjeno je sve. Bregasta i izduvna grana. Muski posao. Juce se radilo od jutra pa do uvece. Slikao nisam, nazalost. Prljave ruke i obaveza previse.
Inace sve je ok, radi malo bucnije motor, koliko sam primetio. Pre postavljanja bregaste, vadjeni su hidro podizaci, jedan po jedan i cisceni.
Bregasta koju sam stavio je 44mm breg a ova koja je bila na motoru je 42,55mm ili tako nesto, visinska razlika od 1,5mm. Ventili otvaraju vise i sam motor pokazuje. Svaka konsultacija je radjena sa majstorom Gedora.
Sto se tice izduvne grane, Izbacen je prvi mali lonac, id grane do srednjeg lonca ide cev onolike sirine kolika je na kraju izduvne grane. Zvuk auta je drugaciji, pitom ali po malo rezi. Na vecim rpm se onako razdere, biggrin.
Nisam jos ni stigao da proban auto na nekom drumu. Umor i obaveze oko posla.
Nisam imao vremena da postelijem razvodnik zbog paljenja, nastelovan je na uvo, bez strob lampe i cega sve vec. Radicu na tome da ovih narednih dana prestelujem paljenje i posredim motorni prostor.
Pomalo slika bregaste i grane da se podsetimo sta je stavljeno.
Sva potrebna znanja i sve sto mi je bilo potrebno od saveta pa do slika, dobio sam od Gedore.
Hvala Gedora.
« Poslednja izmena: Maj 20, 2011, 08:37:20 pre podne potaman »
Prijavi uredniku Sačuvana
pogledaj njegovu temu u automobili clanova mahac
-
nisam skontao tuu temu i hvala ti. A sto se tice zvuka i kod mene je sad (rezi) da tako kazem. Jedino sam primjetio da mi sad auto zivlje na visim obrt. Imam vremena ove zime pa me interesuje sta mi jos predlazete da radim na motoru. Imam ja 2.0 dohc motor u garazi ali nekako bi volio da napravim nesto od ovog 1.6. Svaki savjet je dobro dosao
-
moj ti je savet da se manes te price ulozices puno para a neces biti ni priblizan tom dohc sto vec imas , oces ali mnogo para ... bolje sredi taj 2.0 , izacice te mnogo manje para imaces dobar motor beer
-
znam da ne mogu nagurati da budem kao ovaj dohc.nisam laik. Cilj mi je da uzmem kolegu koji ima 1.8 gti ovicni, da vam budem iskren popi mi zivce pricajuci o svom golfu i svom majstorluku a ne znam ni zupcasti Uzubiti. Pa sam vama pisao ovdje. Ne treba mi mnogo ali fali. izduvnu granu sam napravio slicno kao ova ovde 4-1. Oko usisa nisam nista radio. Savjete iskustva bilo sta....
-
kakvo napajanje gorivom imas ???
-
ac pumpa i karburator dwogrli pitburg
-
pa za pocetak bi mogao da poradis na tome , dobar je to karb ali za penzionere , morao bi nabaviti granu koja nije ni malo jeftina pa na njega neke karburatore sa alfe recimo , glavu komplet da sredis to je po meni najbitnija stavka , 4-2-1 ako si napravio to je ok ali kakav imas li sliku da ubacis , kvacilo , menjac ???
-
ovako izduvnu granu sam napravio od honde jer sam imao prije toga i ina ima fabricku 4 2 1 sa prepravkama je ispala extra. Mogu slikati ali tek sutra. A sto se tice kvacila to je standardno mijenjac je petostepeni oznaku posaljem za 15min. Razmisljao sam da olaksam zamajac
A evo provijerio sam oznaka mijenjaca je 9A. A sad vi a ja cu raditi
-
Gedora jedno pitanje za tebe pošto se najbolje razumeš. Kako se auto ponaša kada se ubace 2 izduvne bregaste od KR-a? Pretpostavljam da bolje ide a i čuo sam da neravnomerno radi na leru i da nije za svakodnevnu upotrebu, jel istina?
-
2 izduvne od kr na abf ?
-
Gedora jedno pitanje za tebe pošto se najbolje razumeš. Kako se auto ponaša kada se ubace 2 izduvne bregaste od KR-a? Pretpostavljam da bolje ide a i čuo sam da neravnomerno radi na leru i da nije za svakodnevnu upotrebu, jel istina?
Po meni najbolja kombinacija pogotovo za 9a blok,naravno izuzev ovih aftermarket bregasti koje kostaju vise od 500E bicedobro
Imao sam se priliku voziti u jednom KR-u sa duplim ispusnim,auto lijepo radi i vozi se bez problema normalno,a poslije 5000o/m auto bas podivlja driving
To je moje iskustvo a citao sam i po dosta foruma da ekipa to masovno radi,
-
@dzonibgd, ne mora na ABF, može i na sam KR, 9A, PL, na G60 16v.
@Dzinn16v i ja sam čitao o tome ali neko kaže da neravnomerno radi na leru ali da mnogo ali mnogo bolje auto ide. Gedora je takođe to radio pa bih voleo da nam prenese utiske iz prakse biggrin
-
trenutno vozim 2 izduvne na 9a bloku sa kr glavom, istina je da auto podivlja preko 5k rpm, ali dok ne dodje do 5k tuga
vozio sam istu kombinacijju sa abf bregastim i tvrdim da je to najbolja solucija za male pare
2 identicna automobila mk2 9a blok, kr glava, 2y menjac, prednost ima motor sa abf bregastim, ;)
svakodnevna gradska voznja takodje smara, ako si u 2,3 brzini i hoces da ubrzas moras da cekas 5k rpm ili saltas nizu da upadne u tu zonu obrtaja
pricao sam bas sa Ninom sto se toga tice, rece da abf ne moze da radi na 2 izduvne,
a sto se tice nemirnog rada na leru, nisam imao problema, sad pitanje je sta je nekom problem, konstantan ler, posle punog gasa, moze se desiti da malo padnu obrtaji dok ler ventil ne uskladi to...
-
Gedora jedno pitanje za tebe pošto se najbolje razumeš. Kako se auto ponaša kada se ubace 2 izduvne bregaste od KR-a? Pretpostavljam da bolje ide a i čuo sam da neravnomerno radi na leru i da nije za svakodnevnu upotrebu, jel istina?
auto na leru radi normalno ali je problem kao sto ti je napisano, do 4000 nema neku snagu tako da to i nije neka sreca za svakodnevnu upotrebu. 2 izduvne sa KR motora na G6016V bi ti g lader upropastle za 20 dana jer bi ti auto imao snagu samo u velikim obrtajima tj g lader bi ti se vrtio previse.
na ABF motoru sa originalnom njegovom strujom te 2 izduvne ne rade nikako
-
1500eura spremis za malo schricka u glavu i miran si ne isprobavas nista...sve ovo ostalo je muka i natega...pi u pm
-
tako nekako. u pravu si lukas
-
Mislim da ne treba bas 1500e za bregaste schrick,duplo manje.
-
I ja mislim da ne treba toliko davati, nego duplo manje a za te pare možeš skoro turbo ubaciti na 16v, kažem skoro biggrin
Gedora i dzonibgd hvala na odgovoru ;) Petpostavljam da KR ili 9a sa 2 izduvne bregaste od KR-a se vrte kao Honde na 8000 rpm, neka me neko ispravi ako nije tako.
-
http://www.bar-tek-tuning.com/lshop,showdetail,4203,en,1354309310-4203,1107452820.nockenwellenvw.vw16v,2216g601,2,Tshowrub--1107452820.nockenwellenvw.vw16v,.htm (http://www.bar-tek-tuning.com/lshop,showdetail,4203,en,1354309310-4203,1107452820.nockenwellenvw.vw16v,2216g601,2,Tshowrub--1107452820.nockenwellenvw.vw16v,.htm)
evo ove su dobre.
-
I ja mislim da ne treba toliko davati, nego duplo manje a za te pare možeš skoro turbo ubaciti na 16v, kažem skoro biggrin
Gedora i dzonibgd hvala na odgovoru ;) Petpostavljam da KR ili 9a sa 2 izduvne bregaste od KR-a se vrte kao Honde na 8000 rpm, neka me neko ispravi ako nije tako.
7200rpm
-
9a na injektore od g60 i digifant 1 sa abf bregastim radi ko puca i na niskim a i poteze dobro
-
Kad se nasteluje kod Sene u kafani ? lollol clap
-
ponekad i tamo Nikola. a u vecini slucajeva prvo se stelovalo pa onda kod Sene da sebe stelujemo
-
steta sto na forumu nepostoji ni jedna tema o ovakvim stvarima , da i mi koji smo neupuceni procitamo pa da znamo o cemu vi pricate , a vidim u dosta tema se spominjalo o ovakvim stvarima ali samo kao pojam nikada razradjeno i objasnjeno ....
9a , injektori od g60 , digifant 1 , abf bregaste , srik , 2 izduvne bregaste od kr-a , 2 izduvne na 9a bloku sa kr glavom , 2y ... itd...
-
za sve sto je napisano odgovor mozes naci na google ;) u pitanju su nazivi elemenata motora, menjaca i instalacije/struje
-
ja cu ti pokusati nekad objasniti uzivo. mogao bi napisati roman o 8v i16v opet pola stvari bi bilo nejasno. nista ne krijem vidi se u mojoj temi. a bolje da si neupucen mirniji si milion puta.
sto se vise interesujes, vise znas, vise ulazis u tu tematiku pogotovo sad kad se na internetu moze viditi svasta, vise te glava boli i vremenom nesvjesno poludis. mislis samo o ventilima klipvima i ostallim cudima a ne o vaginama i provodu.
od toga se covjek ne moze izlijeciti. kad jednom udje u krv gotovo ti je
-
neka si brate to objasnio svaka cast
-
slazem se dzoni , trazio sam citao itd... , medjutim na netu se jako tesko nalaze kombinacije ovih prepravki detaljno objasnjenih sta se dobija na koji nacin se radi itd... cena kostanja , vreme itd... e to bi bilo super da neko ko ima znanje malo napise nesto o tome , da se otvori jedna tema i svako ko zna nesto ili je radio da napise u toj temi "ljudi radio sam to i to sa tim i tim , kostalo je toliko i toliko i dobio sam sledece "
neko bi rado kupio sigurno neki skuplji deo kada bi imao pribliznu sliku o tom poduhvatu , ovako cesto se desi na forumu bas kao i ova tema koju je zapoceo nemanja " sta kako gde " ... nadam se da nisam smorio biggrin i da ce neka stiki tema da se otvori na ovu pricu , da svako napise jednom u nedelju dana nesto bas dobro i konkretno za pola godine bi imali temu u kojoj bi bilo objasnjeno pola googla ... kapiram ja da su to i cake koje se cuvaju pa naplate al nije valjda niko lud da sam eksperimentise sa tim ,a da pritom to procita na forumu i misli da moze sam ... beer
+ net je pun gluposti i strucnjaka koji samo kenjaju i lupaju gluposti koje su procitali pa onda prepricavaju ...
-
hvala gedora , ne bezim ja od toga , volim ja tu tematiku , na masinskom fakultetu sam zavrsio smer za motorna vozila nikada nisu spomenuli nista o sus motorima itd.. ucili smo neke debilne stvari za gimnaziju i osnovnu skolu ...
-
"ljudi radio sam to i to sa tim i tim , kostalo je toliko i toliko i dobio sam sledece "
neko bi rado kupio sigurno neki skuplji deo kada bi imao pribliznu sliku o tom poduhvatu , ovako cesto se desi na forumu bas kao i ova tema koju je zapoceo nemanja " sta kako gde "
miki brki pa ovde sem marasa koji je u dvojku ubacio vr6 i jos par ljudi niko nije radio nista sto je vanserijsko.
golf kog pravim je sportski rekvizit, nikola je iz dvojke izvadio gtd i stavio 2,0 16v a auto mu jos nije gotov i nije ga ubacio u temu. i nemas vise koga da ti pise nesto takvo.
zato pogledaj kilometarske teme koje motorno ulje da sipam, ksenoni, on road susreti... sve bolja od bolje u picku materinu
-
Lajkujem lollol
najvise se moze nauciti u temi on road susreti bonk
-
surova istina :) hahah nego ove bregaste traze opruge druge je li tako ?
-
po mogucnosti da ali rade i na serijskim
-
Link koji si postavio, SCHRICK 276°/268° daje garanciju samo ako se uz bregastu kupe novi hidro podizači koji koštaju 260 evrića.
"Attention: Schrick will only give warranty if for assembly NEW hydraulic lifters will be used!"
@Milan: Hteo sam da otvorim temu o tim stvarima, ali nebi imao šta da pišem... za početak može ukratko da se napiše koje su kombinacije dobre za svaki dan, a kasnije ako majstori otvore dušu..
beer
-
Po meni bi bila najbolja tema da se napiše "Kako je najbolje sastaviti 16v od nule" ali za solidne novce da ne bude preko 2.000 evra biggrin Koji blok najbolje koristiti ( KR, ABF, 9a) , koje klipove, klipnjače, menjač, bregaste, glavu, dizne, kako povećati zapreminu motora, koje velike ventile koristiti, usis od kog auta je najbolji, itd. ali da bude sve od nekog auta a ne schrick i ostala čuda koja koštaju previše za naše standarde. Kr blok je najbolji recimo za 16v turbo a mene interesuje mada to nije sada tema koji blok je najbolji za običan 16v? Mada možda i ja na kraju budem otvorio takvu temu jer će nekome to koristiti i majstori ( Gedora i ostali mogu da prenesu svoja iskustva). Našao sam da je neki lik na ovim prostorima na g60 8v stavio klipove od 2.0 tfsi koji u Nemačkoj novi koštaju 370 evra komplet i klipnjače od 1.8t i time je zapreminu umesto 1.8 dobio 1.9, dakle i to me interesuje za 16v. Ventile je stavio veće, veću klapnu gasa, itd. glava fest odrađena, g lader RS obrada, dizne preko 600 ccm, itd. Takvih tema nema i to bi trebali pokrenuti a ne koji je bolji recimo ABF ili KR kada je to uglavnom subjektivno mišljenje.
-
1500eura spremis za malo schricka u glavu i miran si ne isprobavas nista...sve ovo ostalo je muka i natega...pi u pm
Link koji si postavio, SCHRICK 276°/268° daje garanciju samo ako se uz bregastu kupe novi hidro podizači koji koštaju 260 evrića.
"Attention: Schrick will only give warranty if for assembly NEW hydraulic lifters will be used!"
nabrojis 3-4 stavke koje ti trebaju i za cas dodjes do one cifre koju je luka postavio.
Našao sam da je neki lik na ovim prostorima na g60 8v stavio klipove od 2.0 tfsi koji u Nemačkoj novi koštaju 370 evra komplet i klipnjače od 1.8t i time je zapreminu umesto 1.8 dobio 1.9, dakle i to me interesuje za 16v. Ventile je stavio veće, veću klapnu gasa, itd. glava fest odrađena, g lader RS obrada, dizne preko 600 ccm, itd.
kako to jednostavno izgleda kad se procita. za dizne od 600 trebaju mu klipovi od MAN-a ili FAP-a 2226 da bi imao sagorijevanje koje je normalno u kombinaciji sa g laderom. niko se ne pita koliko tu istine ima.
taj ako je stavio te klipove, klipnjace i dizne od 600 kubika dobio je jednu karu najobicniju.
internet je pun gluposti i lovackih prica
dosta ljudi ovde pominje ugradnju karburatora na 16v? sta se s njima dobija na serijski motor?
dobijaju se samo problemi i maximalnih 160 ks! za 190ks na karburatorima treba dati blizu 2000eu a internet je pun golfova 1 i 2 koji su navodno stavili samo karburatore i imaju po 240ks. imaju kurcinu. da je tako ja bi ih prvi jos vozio. bio sam sretan kad sam ih skinuo i prodao. napominjem da sam karburatore weber45 kupio NOVE u radnji i nisam ih nasao na otpadu sa neke alfe stare 1000 godina.
za bilo koje vanserijske ili asimetricne bregaste za 16v treba jos dosta stvari da se odradi.
ukratko ono luka sto je napisao i jos + - 400-500eu.
-
iz iskustva da kazem i ja jednu ...dosta puta sam se zalijecao na kraj krajeva sam dobio nista al svaka skola se placa ..... staviti samo bregaste po mene ne igra ulogu nikakvu sve jedno drugo izvukuje a za to treba dosta para ... nisu stari ljudi zalud rekli ;; ILI KUJ ILI SE NE MRČI,,
@luka +
@majstore Gedora +
slazem se svam u potpunosti minimum 2000 e da bi to bilo nesto ozbiljnije ! ;)
-
nije problem pisati i pricati. problem je sto bi svi sto vise konja za sto manje para i uz to da trosi 5-7 l plina. SCHRICK nekada bolje radi na stari sistem plocica nego na bozije hidro podizace(zavisi od sistema ubrizgavanja. neki ovdje tupe o felgama, snazi, razno-raznim preradama i zapocetim projektima, a auto hoda od majstora do majstora. bez 2000€ netreba ni kretat u projekt 16v
-
Za ovaj nas kusturica tjunig za male pare 9a blok ,kr glava/usis , abf bregaste ,stelujuca remenica i da to neko uzupci kako treba, i odnos ulozonog/dobijenog skroz korektan.Naravno pod uslovom da je auto ispravan tj ->> (dizne,regulator pritiska,k-glava,pumpa kod tocka,pumpa u rezervoaru....)
Ja sam to vozio i bio sam zadovoljan.Za sve preko toga cifre su boli glava !!!!
-
Gedora svaka ti čast, puno je 600 ccm na g60 i ja ne verujem baš sve dok ne vidim uživo ali recimo Beljov g60 čini mi se da je iz Bosne ide kao metak wub Gedora po meni najbolje je budziti g60 ali jedino ga ti znaš raditi u Srbiji i ako se ja odlučim na taj korak sigurno ćeš mi ga ti raditi naravno ako budeš hteo biggrin
Dario, pretpostavljam da si koristio i klipove i klipnjače od 9a a koju si struju koristio naravno ako si ga prebacio na digifant ubrizgavanje? Mada opet nije loše blok 1.8 i staviti klipove i klipnjače od 9a ili od audija/vw 2.3 i time se zapremina povećava na 1.9 onda na to glava od KR jer je najbolja a bregaste od ABF-a i sve na to struja od G60 sa menjačem 2Y i realno dobio bi se sasvim brz i startan auto i ne bih puno koštao jer sve preko toga je po meni bacanje para i onda se još malo doda para i ugradi se turbo, jel sam u pravu?
-
Ajde da i ja izbrbljacim nesto ovde.
Ja kada sam poceo da pravim G60 16V mislio sam u sebi bre ovi nemaju pojma tu ne treba puno para kao sto kazu 3000e pa na gore,rekoh ja sebi ja cu to da namestim za mnogo manje pare nemaju oni pojma.Kada sam krenuo ja sam tek tada video gde sam upao u kakva sranja i sta se desava oko mene ali posto sam obvoijo para za to idem do kraja pa meni to sve lepo izanje oko 3000 e sa svim delovima troskovi i cimanjem raznih ljudi itd itd.
Na kraju krajeva ja uopste nisam zadovoljan kako mi ide auto jer on nema ni celih 200 ks a dao sam tu neku grdnu kintu i prc krompiri.G60 fabricki ide malo ali vrlo malo losije od mene a nista nije dirao oko motora.
Za pare koje sam ulozio u G60 16V sam mogao da napravim VR6 turbo i bog da me vidi,da bude nevreme od auta.
Ljudi,samo se malo vise zaludjujemo ovim jer nemam mi para da bi se toodradilo kako treba i da ide kako trebe ali na kraju koliko ce to trajati.
Najbolja je fabrika i kraj.
-
krsmane ti si sam sebi napravio stetu i trosak bez potrebe sigurno za 1000-1200eu. bacio si previse para na neke dijelove koje uopste nisi trebao kupovati. i sta si dobio? nista - auto koji ne ide i koji nije pouzdan i siguran.
sve sto se procita na internetu treba prihvatiti sa rezervom a ne kao pravu istinu.
-
Po meni treba dati stručnjaku da to uradi a nipošto sam eksperimentisati. Bolje dati nekome pare za ruke, možda na početku izgleda da će to izaći skuplje ali na kraju se ispostavi suprotno, više izađe kada sam radiš, možda zvuči čudno ali tako je. Realno niko sem Gedore u Srbiji ne zna da radi g60 i to je činjenica.
-
g60 je odlican motor ali nije za svaki dan
-
Koliko može da razvije taj 9a sa kr glavom i abf bregama?
-
glupo mi je da pricam pored ljudi koji znaju vise od mene ali jednu stvar znam...da treba imat mozga,para i nekoga ko ce to da ti realizuje kako treba,toliko.ovo sto je dario rekao je tacno samo sto nam posle nekog vremena zine guzica za jos.
-
Ja bi bio zadovoljan sa 150+ konja da je pouzdan motor i da lepo i ravnomerno vuče iz mrtvih obrtaja sve do kraja
-
1.8 16v 150ks i stvarno ne bi preko toga ...dosta mi je. i zaboravih 210-20 kmh max
-
Dario, pretpostavljam da si koristio i klipove i klipnjače od 9a a koju si struju koristio naravno ako si ga prebacio na digifant ubrizgavanje? Mada opet nije loše blok 1.8 i staviti klipove i klipnjače od 9a ili od audija/vw 2.3 i time se zapremina povećava na 1.9 onda na to glava od KR jer je najbolja a bregaste od ABF-a i sve na to struja od G60 sa menjačem 2Y i realno dobio bi se sasvim brz i startan auto i ne bih puno koštao jer sve preko toga je po meni bacanje para i onda se još malo doda para i ugradi se turbo, jel sam u pravu?
Da ceo 9a je bio dole,a ostala je moja struja/ubrizgavanje
-
Koliko može da razvije taj 9a sa kr glavom i abf bregama?
Kolega sa ima 9a blok,kr glavu,kr bregaste,supersprint ispuh,usise fi50mm,kn panel filter...i dobro nastelan u predpaljenje....Na K-jetu
Glava je obradjena(poliranje i prosirivanje kanala i malo spustena)
Inaravno cijeli motor je generalno osvjezen....
Na valjcima mu je izbacio oko 160 i nesto KS...nisam siguran u tocnu brojku....
Ja na svom golfu imam potpuno isti takav setup,mada ga jos nisam mjerio ali budem prvom prilikom i mene zanima tocna brojka....
Da na pomenem da sam probao sa dosta KR,pl,9a masinama u golfu 2 do sada sam od svake bio dobro brzi....
kao sto su vec napisali clanovi nije to jednostavan a ni jeftin sport....ja mislim da je mene sam motor s ovim setupom kostao oko nekih 1500e
sad kad pogledam mogao sam za te novce ubaciti 1.8turbo kako sam htio,ali opet ne znas sta te ceka...ovako mi je 90% dijelova na motoru novo i mislim da sam miran jos puno kilometara prije bilo kakvog sarafanja.... driving
-
nekad moze biti i jeftin lollol
juce na beckoj pijaci (bubanj potoku) vidim 2 kutije medju nekim friziderima, polovnim mikserima lollol bela kutija i plavim slovima shrick
(http://s12.postimage.org/4wkrt95e5/02122012546.jpg)
pitam cigu od cega je, kaze golf 2
(http://s15.postimage.org/vfqxszvi3/02122012547.jpg)
malo cenjkanja i kupih za 3000 din lollol
driving kod Gedore, premerili i to je to clap
-
hahahaha ja ne verujem lollol
-
Dzoni, aj vrati se vidi da nema koji Delorto. . . lollol lollol lollol
-
neko se rodi sretan.
nekome bog da pamet, nekom ovo nekom ono a nekoga zajebe pa mu ne da nista.
bregaste su za 10+
-
Dobra kupovina!
-
Koji si ti srecnik...
-
koliko je to eura? bonk
-
to ti je oko 30e.
-
Mogao sam ja gedora druze da sklepam i da ti isto radi kao sad ali ja sam hteo da to napravim da bude kao fabricki i idem do kraja da to napravim da stvarno bude kao iz fabrike.
-
krsmane znas kad bi ja u taj motor stavio s2 klipove, kalibrine dizne, abf bregaste, usis od sch 16v, onaj cip, abf izduvnu granu...?
ne bi nikad.
saberi samo koliko para si dao za to ostalo sve je ok.
sve to fizicki moze i odgovara to je u redu.
ali treba zivaca i eura brdo moj brate da bi to sve funkcionisalo i da bi to imalo 220+ks.
-
neko je na internetu napisao ili ih je koristio da u g60 16v trebaju klipovi od s2.
nije tacno mogu ali i ne moraju.
Našao sam da je neki lik na ovim prostorima na g60 8v stavio klipove od 2.0 tfsi koji u Nemačkoj novi koštaju 370 evra komplet i klipnjače od 1.8t i time je zapreminu umesto 1.8 dobio 1.9, dakle i to me interesuje za 16v. Ventile je stavio veće, veću klapnu gasa, itd. glava fest odrađena, g lader RS obrada, dizne preko 600 ccm,
ovog koji je stavio dizne od 600cm necemo komentarisati, previse je glup i neozbiljan,
jos milion ovakvih stvari mozes naci na netu u raznim projektima.
krsmane pusti budale i ne bacaj pare
-
Ja sta sam uradio uradio sam i to je to.
Sad sam useo dizne od 380cm na 3 bara pa cu da povecam pritisak na 1.2 i uzeo map senzor od 250 pa da odradim chip pa se nadam da cu dobiti nesto malo vise nego sada,jbg.
-
(http://i332.photobucket.com/albums/m345/re2syncro/1990GTIEngineering006.jpg)
(http://i332.photobucket.com/albums/m345/re2syncro/1990GTIEngineering007.jpg)
(http://i332.photobucket.com/albums/m345/re2syncro/1990GTIEngineering008.jpg)