Aku se kupuje sto jaci to bolji, bitno samo da moze stati u mesto predvidjeno za njega, nisam cuo da je iko ikad imao problem sto je kupio jaci aku, ljudi se zajebu pa kupe slabiji aku pa se posle ceskaju po glavi, za taj auto je malo tih 55 sto imas. Slobodno kupi jaci i ne gledaj te startne stuje i ostalo jer ne vozis dizela to te samo buni
Kao sto rece i djokicsale, nije tako. Ne valja ni mnogo jaci nego sto je predvidjeno. Izmedju ostalog, ne moze ni da stane neki od npr. 100Ah, niti ima potrebe za njim.
Druga stvar, upravo je startna struja bitnija od Ah. Dizelu treba veca, ali i benzincu je bitnija stavka od Ah.
Fabrički akumulatori na toj Škodi su
44Ah/220A
61Ah/330A
72Ah/380A
80Ah/380A
95Ah/450A.
A je oznaka za Amper i označava maksimalnu jačinu struje koju akumulator može da isporuči.
Ah je oznaka za AmperHour(AmperČas) i označava kapacitet akumulatora, odnosno koliko dugo daje struju.
Akumulator i alternator se određuju prema el. potrošačima na autu, ako je sve radilo bez problema na 55Ah, najverovatnije da je original 61Ah.
Uzmi 65 ili 72 i neće biti problema, puniće i 100Ah i jače ako ti je potrebno. Najbitnije je da može da stane i da bude neka kvalitetna marka.
Sad sam pročitao ponovo pa vidim da ima dosta el. opreme, tako da slobodno uzmi jači akumulator.
Neka ti provere i kako puni alternator, ako on dobro ne radi neće ti valjati ni jedan akumulator.
Vidim da si ovo izvukao iz ETKA-e, ALI cifre startne snage (od 220A do 450A) se odnose na DIN standard, a nas je EN. (moze doci do velike zabune oko toga)
220A DIN = 360A EN
330A DIN = 540A EN
380A DIN = 640A EN
itd.
Na akumulatorima kod nas upravo pise EN standard, zato sam ovo naglasio.
Kako mislis ima dosta el. opreme?
El. podizaci, el. retrovizori sa grejacem, dig. klima...? To ima skoro svaki auto i nije uopste "dosta el. opreme".
@MACISRO, slozio bih se sa raca1 oko jednog:
Neki od 60-65Ah i startne oko 550-600A (EN) bi bio i vise nego dobar.