Autor Tema: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...  (Pročitano 842678 puta)

0 Članovi i 5 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Igor986

  • VW Početnik
  • Poruke: 110
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf Mk3 GTI abf
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4520 poslato: Jun 24, 2017, 02:44:31 posle podne »
Da li neko zna nesto o ovom gti-ju? Abf motor, po pitanju papira kaze vlasnik sve uredno. Da li moze neko da kaze nesto korisno pre nego sto idem da ga gledam u ponedeljak? Auto je trenutno u Sapcu, a ja iz Bora (320km :O )[img width=1024 height=768]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170623
Sent from my SM-G925F using Tapatalk

Secam se ovog automobila, bio je u dobrom stanju pre 2-3 godine. Ja mislim da je auto bio u batajnici, mislim da nema klimu, sedista su iz seata i td. Rekao bih da je auto slomljen i da je promenio par vlasnika. Takodje mislim da ga je taj vlasnik iz batajnice jedva prodao, krenuo je nesto tipa 2200 eura pa na dole.

Van mreže Getei

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 287
  • Age: 29
  • Lokacija: Bor
  • Karma: +5/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Gti 5
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4521 poslato: Jun 24, 2017, 03:21:25 posle podne »
Kako mislis slomljen? Trenutni vlasnik mi trazi 850e, mislim da nije mnogo. Da li mozes nekako da dodjes do tog vlasnika iz Batajnice? Hvala ti na odgovoru.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk


Van mreže Getei

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 287
  • Age: 29
  • Lokacija: Bor
  • Karma: +5/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Gti 5
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4522 poslato: Jun 24, 2017, 03:23:02 posle podne »
Registrovan do 5.2018, kaze stanje dobro, ispod ga ne daje. Daleko sam mnogo, oko 320km, pa bih da saznam sve pre nego sto potrosim 100e na put za auto od 800e koji je star 20god.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk


Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4523 poslato: Jun 24, 2017, 05:46:38 posle podne »
Možda nisam bio dovoljno jasan, hajde da konkuretizujem pitanje, a ono važi i za Polo 9n i za Golf IV.

Mislim da 1.4 FSI 86 KS i 1.4 16V od 100 KS imaju alu blokove, ali da li stariji motori 1.4 16V u verzijama 75 i 80 KS sa MPI ubrizgavanjem imaju aluminijumske ili livene blokove?

U literaturi si podaci nejasni, a jedino što znam je da liveni blok ima stari motor 1.6 8v, ali on se ne ugrađuje u novije verzije G5 i Polo 9n.

Takođe, da li 1.6 16V BTS od 1598 ccm i 105 KS ima alu ili liveni blok?

Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže mikula

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1360
  • Lokacija: b. palanka
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4524 poslato: Jun 24, 2017, 08:29:17 posle podne »
Kakve veze ima ko ima kakav  blok?

Van mreže pimbe

  • Rig Pig
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4472
  • Age: 55
  • Lokacija: Gzira <-> Uzice
  • Karma: +127/-76
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Auto: Tiguan 2.0TDI A3 1.6TDI Cabrio
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4525 poslato: Jun 24, 2017, 08:37:06 posle podne »
Buka? Performanse? Ili ne znanje... Elem neko lupi i ostade ziv, 1.4 ima liveni blok. Pa svaki je blok liven i onaj od gusa isto ko i onaj od aluminujuma.
Aluminijuski blokovi koji NISU liveni, vec se CNC masinom naprave iz aluminijuskog ingota kostaju kao jedno 40 do 50 kompletnih i najnapucanijih Polo-a i prave se za Dragstere . . .
Neko trazi razlog da Ne kupi auto i da zahebava narod ovde . . .
Tiguan 2.0 TDI
  AUDI A3 1.6 TDI Cabrio

Van mreže PaulGT

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4818
  • Age: 46
  • Lokacija: NRW
  • Karma: +197/-121
  • Pol: Muškarac
  • no syncro, no fun
  • Auto: golf country
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4526 poslato: Jun 24, 2017, 09:53:54 posle podne »
svaki 1.4 16v je alu blok jos od 1999. a ti Cermet mozes sa Iwicem auto trazit. mislim da date listu zelja u Wolfsburg da vam ga napravi fabrika samo za vas. i njima bi nasli manu
ima li neko ovde da mu auto ide na isparenja lollol ili ovi dizeli jos malo pa ce krenuti i kusur da vracaju iz rezeorvara thumbup

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4527 poslato: Jun 24, 2017, 09:59:45 posle podne »
Ne znam što se ti podaci toliko teško nalaze, ali ako bih mogao da biram, svakako bih pre uzeo blok od sivog liva nego aluminijumski, jer razlika u damping karakteristikama je ogromna.

Imate li neke linkove ka PDF-ovima tih motora?

Ja imam za neke motore ali baš za te koji me sada zanimaju nemam a voleo bih još neke stvari da razjasnim.
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9782
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4528 poslato: Jun 24, 2017, 10:18:20 posle podne »
1.4 R4 16v (Cast aluminium alloy)
55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 5,000 rpm; 128 newton metres (94 lbf·ft) @ 3,300 rpm — AHW, AXP, AKQ, APE, AUA, BCA, BBY, BKY
59 kilowatts (80 PS; 79 bhp) @ 5,000 rpm; 132 newton metres (97 lbf·ft) @ 3,800 rpm — BUD, CGGA
63 kilowatts (86 PS; 84 bhp) @ 5,000 rpm; 132 newton metres (97 lbf·ft) @ 3,800 rpm — BXW, CGGB
74 kilowatts (101 PS; 99 bhp) @ 6,000 rpm; 126 newton metres (93 lbf·ft) @ 4,400 rpm — AFH, AFK, AUB, BBZ (discontinued)

1.4 R4 FSI 63-77kW (Grey cast iron)
63 kilowatts (86 PS; 84 bhp) @ 5,000 rpm; 130 newton metres (96 lbf·ft) @ 3,750 rpm — AXU: Volkswagen Polo Mk4
66 kilowatts (90 PS; 89 bhp) @ 5,200 rpm; 130 newton metres (96 lbf·ft) @ 3,750 rpm — BKG, BLN: Volkswagen Golf Mk5 (-05/05)
77 kilowatts (105 PS; 103 bhp) @ 6,200 rpm; 131 newton metres (97 lbf·ft) @ 4,250 rpm — ARR: Volkswagen Lupo

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_discontinued_Volkswagen_Group_petrol_engines

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4529 poslato: Jun 24, 2017, 10:21:18 posle podne »
A nedoumice mi potiču od recimo, inače vrlo preciznih ADACovih analiza (a i drugih) koje kažu da je 1.4 16V 75KS vrlo tih motor.

A recimo isti taj isti 1.4 16V ali sa 80 KS koji se ugrašuje od 2007 na istom ADAC testu daje puna 3 dB više, što je tačno duplo više.

To me je navelo da pomislim da je taj od 80 KS aluminijumski, što bih svakako izbegao.

Desmo, znam za taj spisak sa wikipedije, ali on nije sasvim precizan a i u suprotniosti je sa ovim što je PaulGT rekao.

edit: evo da ubacim i ja nešto:

1.4 R4 16v:

identification
    parts code prefix: 036
engine displacement & engine configuration
    1,390 cubic centimetres (84.8 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke: 76.5 by 75.6 millimetres (3.01 in × 2.98 in), stroke ratio: 1.01:1 – 'square engine', 347.5 cc per cylinder, compression ratio: 10.5:1
cylinder block & crankcase
    cast aluminium alloy; five main bearings, die-forged steel crankshaft
cylinder head & valvetrain
    cast aluminium alloy; four valves per cylinder, 16 valves total, double overhead camshaft (DOHC)
fuel system
    multi-point electronic indirect fuel injection with four intake manifold-sited fuel injectors
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
    55 kilowatts (75 PS; 74 bhp) @ 5,000 rpm; 128 newton metres (94 lbf·ft) @ 3,300 rpm — AHW, AXP, AKQ, APE, AUA, BCA, BBY, BKY
    59 kilowatts (80 PS; 79 bhp) @ 5,000 rpm; 132 newton metres (97 lbf·ft) @ 3,800 rpm — BUD, CGGA
    63 kilowatts (86 PS; 84 bhp) @ 5,000 rpm; 132 newton metres (97 lbf·ft) @ 3,800 rpm — BXW, CGGB
    74 kilowatts (101 PS; 99 bhp) @ 6,000 rpm; 126 newton metres (93 lbf·ft) @ 4,400 rpm — AFH, AFK, AUB, BBZ (discontinued)

1.6 R4 16v 88-92kW (GTI)

engine displacement & engine configuration
    1,598 cubic centimetres (97.5 cu in) inline-four engine (R4/I4); bore x stroke (mm): 76.5 x 86.9 (0.88 ratio), 399.5 cc per cylinder
cylinder block & crankcase
    grey cast iron; five main bearings, die-forged steel crankshaft
cylinder head & valvetrain
    cast aluminium alloy; four valves per cylinder, double overhead camshaft (DOHC)
fuel system & engine management
    multi-point electronic sequential indirect fuel injection with four intake manifold-sited fuel injectors; Bosch Motronic engine control unit
DIN-rated motive power & torque outputs, ID codes
    88 kilowatts (120 PS; 118 bhp) @ 6,200 rpm; 150 newton metres (111 lbf·ft) @ 4,000 rpm — AJV
    92 kilowatts (125 PS; 123 bhp) @ 6,500 rpm; 152 newton metres (112 lbf·ft) @ 3,300 rpm — ARC, AVY





« Poslednja izmena: Jun 24, 2017, 10:27:01 posle podne od strane Cermet »
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9782
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4530 poslato: Jun 24, 2017, 10:32:55 posle podne »
Mislim da se hvataš za pogrešne stvari. Taj 1.4 je sranje kako god okreneš.
Adakovi testovi su interesantni dokonim zapadnjacima koji automobile menjaju često koliko i prosečan vozač gume na kolima, na 3-4 godine.

Kupi onda taj koji nije aluminijski, FSI, usrećićeš se.

Edit:
Sem ovog AXU (FSI), svaki je aluminijumski tako da se podaci sa wikipedije slažu sa tim što je Paul napisao.  :46
« Poslednja izmena: Jun 24, 2017, 10:38:34 posle podne od strane Desmo »

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4531 poslato: Jun 24, 2017, 10:57:58 posle podne »
Nije svako serviser pa da može lično sve da proba, tako da smo upućeni na analize, a od ADACovih boljih teško da ima.

Ja bih voleo da Polo ima npr. FIATov motor 1.4 Turbo, ali nema...

A od postojećih, pošto se ježim na zvuk 1.9 TDI motora a i na činjenicu da je teško naći komad koji nije prešao bar pola miliona, šta odabrati??

Što se tiče 1.4FSI, za njega sam čuo da je baš najbučniji, zbog lanca. Osim toga, lepo piše i ovde na wikipediji da 1.6 16V ima blok od liva, što je u suprotnosti sa tim što je Paul rekao.

Prema tome, vi koji imate lična iskustva, hajmo malo konkretnije, zašto mislite da je 1.4 16V sranje?
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13677
  • Age: 44
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +218/-40
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Volkswagen Cross Touran 1T2
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4532 poslato: Jun 24, 2017, 11:05:54 posle podne »
Sestra ima Pola 9N 1.4 16V sa 74kW. Oznaka motora BBZ.

Za svoju tezinu od 1030kg lepo ide. Bolja vuca ide tek preko 3000 obrtaja. Potrosnja je od 8.5 do 10 litara benzina.
Motor je tih. Skoro i da se ne cuje kad radi na leru a stojis pored njega.
U kabini se motor ne cuje kad radi.

Van mreže Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9782
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4533 poslato: Jun 24, 2017, 11:10:12 posle podne »
Adakovi testovi su za nas beskorisni, nisam rekao da su losi ili netacni.
Testiraju nove automobile ili u najboljem slucaju ih rasklope i izmere posle 100-200.000km kao autobild.
Nisam video da Paul pominje 1.6

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4534 poslato: Jun 24, 2017, 11:14:50 posle podne »
Buka u leru nikako nije pravi pokazatelj buke, jer svaki savremeni motor je tih u leru, treba gledati kako je u vožnji, posebno preko 100 na sat recimo

Ja imam i Hyundai i10 1.25 16V koji se u leru ne čuje, ali preko 3000 rpm otkida uši, jer je i aliminijumski, i sa lancem, i izolacija je loša. To je jedno što mi smeta kod tog inače odličnog autića.

Pošto Polo ima više motora a svi su slabi, bar bih voleo da odaberem najtiši.


Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Ivan

  • One & Only
  • Super Moderator
  • Ultimate Member
  • ****
  • Poruke: 13677
  • Age: 44
  • Lokacija: Лазарев град
  • Karma: +218/-40
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Volkswagen Cross Touran 1T2
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4535 poslato: Jun 24, 2017, 11:19:00 posle podne »
Koliko je to preko 100?
Na 150-160-170 je vecina motora bucna.

Nijedan malolitrazni auto nije tih na vecim brzinama.

Van mreže Igor986

  • VW Početnik
  • Poruke: 110
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +4/-1
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf Mk3 GTI abf
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4536 poslato: Jun 24, 2017, 11:26:58 posle podne »
Meni licno deluje tuzno na slikama, matirala farba. (Sto ne znaci da je los). Ne znam ko je bio vlasnik u batajnici. Za te pare je korektan.

Van mreže Cermet

  • VW Početnik
  • Poruke: 42
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-2
  • Pol: Muškarac
  • Only turbo petrol 1.8T, 1.8TSI
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4537 poslato: Jun 24, 2017, 11:31:42 posle podne »
@Ivan, mislim na buku uopšte u vožnji.

Imao sam recimo Fiat Punto 1 '97. godište 1,25 75 KS, to je neverovatno tih auto za klasu, Bora 1.8 T koji je veoma tih je samo neznatno tiši.

Kada bih našao Polo koji je toliko tih kao taj Punto, bio bih zadovoljan. A taj mali Hyundai me naučio da posebnu pažnju obratim na buku, a osim buke zanima me i tvrdoća koju sam ranije već pomenuo.

To su po mom mišljenju veoma važne stvari sa aspekta malog umaranja u toku vožnje, a u beskrajnim beskorisnim pričama one se često zanemaruju.
Remaped 1.8T
Remaped 1.8TSI

Van mreže Getei

  • Jr. Member
  • *
  • Poruke: 287
  • Age: 29
  • Lokacija: Bor
  • Karma: +5/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Gti 5
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4538 poslato: Jun 24, 2017, 11:32:22 posle podne »
Da, i meni isto deluje kao strosen, crvena boja bez odrzavanja dosta brzo popusti. Po recima trenutnog vlasnika samo prednji desni lezaj je od ulaganja. Poslao mi je neke slike gde je vozacevo sediste isto pocepano a nije mi rekao, tako da te neke stvari koje su nama bitne za ljubitelje tih automobila su njemu nebitne i ko zna koliko takvih sitnica jos nije spomeuo. U pravu si bio da su od seata, ali su polukozna i GTI su, nisu obicna. Ono sto me jos plasi jeste to da nema airbag na suvozacevoj strani, na tabli, a navodno 95 godiste, znam da su 93 krenuli sa airbegovima pa me to cudi, volan je neki pijacarski "sportski". Daleko mi je a auto mi se ne cini kao da je u korektnom stanju kao sto je on rekao, i plus je malo arogantan, nece da mi spusti cenu uopste, ni za put, niti da mi slika malo detaljnije auto, ne razumem takve prodavce.

Van mreže Figo

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 761
  • Age: 28
  • Lokacija: Beograd-Borča
  • Karma: +22/-2
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Mk4 gti USA
Odg: Kupovina automobila - saveti, iskustva, preporuke...
« Odgovor #4539 poslato: Jun 24, 2017, 11:36:14 posle podne »
Kod mene na 1.8t na 120km/h u petoj ne cujes sopstvene misli