Autor Tema: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje  (Pročitano 7473 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže cDa

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1107
  • Age: 40
  • Lokacija: Kikinda
  • Karma: +27/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Škoda Octavia mk4 1.5 TSI
VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« poslato: April 11, 2023, 05:56:06 posle podne »
Volkswagen ne planira da razvije novu generaciju motora sa unutrašnjim sagorevanjem svog legendarnog automobila Golf, rekao je šef brenda Tomas Šefer za automobilsku publikaciju Automobilvoche u nedelju, označavajući kraj linije za vozilo koje se prodaje od 1974. godine. Fejslift mk 8 ce biti zadnji benzinski model golfa, dalji fokus ide na elektricna vozila.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/volkswagen-not-planning-new-combustion-engine-golf-automobilwoche-2023-04-02/

Kakva su vasa misljenja? Po meni trebalo se ici na dalji razvitak zelenog bio dizela ili smanjenje emisija, a ne odmah skok na struju.. U momentu kada litijuma nema, baterije su skupe, a drugih izvora skladistenja struje nema, cist promasaj. Smrt jedne ikone.

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #1 poslato: April 11, 2023, 07:25:04 posle podne »
Meni je jako žao zbog ove elektrifikacije koja nam je izgleda htjeli mi ili ne budućnost. Mislim da će fejslift model Golfa 8 biti i poslednji Golf, da se više neće proizvoditi. Svakako da je trebala da se razvije nova generacija motora na unutrašnje sagorijevanje, međutim meni se čini da to ne odgovara fabrikama. Došli smo u fazu da motori sa unutrašnjim sagorijevanjem gotovo da nemaju većih problema ukoliko se redovno održavaju, da je potrošnja goriva i zagađivanje svedeno na minimum, a fabrikama svakako ne odgovara da prodaju automobile koji mogu da traju više decenija. Ta era kvalitetnih automobila je završena još sa Golfom 4, sve na dalje je manje kvalitetno.

Van mreže cDa

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1107
  • Age: 40
  • Lokacija: Kikinda
  • Karma: +27/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Škoda Octavia mk4 1.5 TSI
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #2 poslato: April 12, 2023, 08:50:31 pre podne »
Da ali u zelenoj eri, zar elektricna vozila ne stvaraju vise e-otpada? SUS motor strada, menjas deo vozis dalje isti motor. E motor rikne menjas ceo motor..

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #3 poslato: April 12, 2023, 09:07:35 pre podne »
Naci cemo mi nacina da se to otvori i nabudzi kao i sve do sad

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #4 poslato: April 12, 2023, 09:55:04 pre podne »
Nije samo to problem, meni je recimo nezamislivo da krenem da duži put i moram da čekam par sati da se auto napuni negdje u putu, pa traženje punjača, čekanje... Mislim da neće biti u široj upotrebi dok se ne riješi taj problem oko čekanja da se napuni auto. Baterija takođe smanjuje kapacitet svakim punjenjem do maksimuma, kao i na telefonu, nakon par godina neće biti ista autonomija korištenja i to je takođe jedan problem. Još pored toga neće više biti GTI i GTD modela, prava šteta i mislim da prebrzo sve ovo ide. A ja sam ubijeđen da je mogao još bolje taj ekološki dio da se sredi sa motorom na unutrašnje sagorijevanje koji već i trenutno ne prave veliku emisiju štetnih gasova.

Van mreže Madison

  • Uprava Kluba
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 13073
  • Lokacija: beogradski dođoš
  • Karma: +198/-79
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk1 cabrio GTI 16v, Golf 5 GTI
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #5 poslato: April 12, 2023, 10:30:33 pre podne »
Ovo je odluka koja je iznudjena regulativama i lobingom, VW je odlucio da im je to najprofitabilnije i najsigurnije u ovom trenutku. Da li ce im se isplatiti, ostaje da se vidi, ali trenutno je plan EU da se zabrani prodaja vozila sa motorima na unutrasnje sagorevanje pocevsi od 2035, tako da bi kad-tad morali da preduzmu ovaj korak, osim ako se zakon ne izmeni. Koliko vidim, Toyota ne odustaje od motora sa unutrasnjim sagorevanjem, ali oni imaju mnogo vece trziste van Evrope.

Infrastruktura za punjenje moze da se izgradi cim ulete investicije, mislim da je veci problem napraviti struju u dovoljnoj kolicini, Evropa vec sada kuburi sa tim, pogotovu zbog rata u Ukrajini. Mislim iskreno da ce se i to resiti, jer nece ovo biti promena preko noci, sve i da se zabrani prodaja novih auta 2035, racunajte da ce i po EU da vecina vozila bude na benzin/dizel jos najmanje 10 godina nakon toga, a do tada i svet moze da se obrne naopacke, kamoli da se resi infrastruktura. S obzirom na to koliko mi kaskamo za EU, vozicemo mi sva kola na benzin i dizel kojih se EU otarasi jos dobrih 30 godina sigurno. :)

Golf kao Golf ce sigurno nastaviti da se proizvodi jer im je to ime koga ne verujem da ce da se odreknu, samo sto se biti na struju. Verovatno ce biti i GTI verzije, ali meni to licno gubi svaki smisao. Kao sto je Porsche stavio oznaku "Turbo" na Taycan.  wacko

Ovo je inace samo odluka VW-a, nisam nigde procitao da se planira isto i za modele istog segmenta iz Skode i Seata.

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #6 poslato: April 12, 2023, 08:40:52 posle podne »
Ma punjaca je sve vise i vise kroz eu...cini mi se da ne mozes proci 100km da nema barem po 3-4 punjaca, a zbilja kad se "uleti" u to, to ce se za cas napraviti...a sto se tice jes vrsta pritiska da se sto prije predje na el ali i ko zna koliko bi pametno bilo da se izmisljaju novi sistemi za eko jer su nam dosta jada zadali sa partikularnim tj nama jer mi na kraju kupimo to sto je kod njih odradilo posao koji je trebalo za tih 10ak god

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #7 poslato: April 14, 2023, 09:11:23 pre podne »
Pa nije odmah skok na struju, to je priča već 10 godina i planovi za još 10 godina unapred..
pošto sam ja baš zagrejan za EV priču, i raspitao se, probao u praksi evo par mitova da rasčistim:
1. Baterija nije kao na telefonu, telefon puniš od praznog do punog svaki dan, auto baš manjina u istoj meri. Deklarisana je za bar 1500 punih ciklusa, što je sa dometom od 650km skoro milion kilometara. Nek je i pola toga, pa da poredimo koliko kola može komotno da pređe toliko a da i dalje ima istu potrošnju, isto konja, sve to što se očekuje u kontra smeru.
2. Struja nije problem.. sve da sutra svi auti na svetu prešaltaju na struju će imati goriva za taj prelazni period da elektrane prave više struje. Kot njih je iskorištenost daleko veća, tako da dobiješ više KWh za istu količinu goriva, plus manje gasova proizvode jer su striktniji standardi nego kod kola.
3. Punjenje nije problem, ali je drugačije nego kod klasičnih kola i navike će morati da se menjaju. Isto kao što su se menjale kad smo prešli sa starih telefona gde baterija drži po 10 dana na nove smartphone koji jedva dan sastave sa jednim punjenjem. Da je trenutno idealno, nije, al je daleko od toga šta ljudi misle. Na brzim punjačima koje montiraju sve pumpe po autoputevima se auto napuni 10-90% (tj 80% kapaciteta) u recimo 15-20 minuta. Prvih 10% i zadnjih 10% se puni još tih 40 minuta, jer zbog načina kako baterije rade mora napon da se smanji. Kao kad puniš čašu vode.. na početku moraš sporije da ne pljuska, i na kraju moraš sporije da ne prelije.. između udri miško.
U praksi je problem ljudima koji prelaze "u cugu" 1000km recimo, jer moraš onda ili da staješ 3-4x po 15-20 minuta ili 2-3x po čuku vremena. Čast takvima, al tih je 0.01% vozača realno. Kod 99% je 5-30km dnevno vožnje + 2-3 duža puta godišnje na letovanje,zimovanje, i za tih par puta će izdržati tu "muku" extra sat vremena, kao što mogu da izdže 12h na granici u špicu sezone.
4. EVovi po mom skromnom mišljenju nisu prljaviji za okolinu od SUS motora .. sam motor može da traje 200 godina, i kad crkne se premota i to je to, opet 200... baterija koja završi životni vek za auto je i dalje dobra za 101 primenu gde je ok, recimo power wallovima, medicinskim uređajima, upsovima, na kraju krajeva mogu da rasparčaju na ćelije i koriste u igračkama..
5. Nije da ne mogu da prave više stvari koje izdrže 50 godina, nego većina ljudi više istu stvar ne koristi 50 godina kao nekad.. i da bi ostao konkurentan prosto moraš da optimizuješ primarno za životni vek koji se očekuje sada.. jel bi iko platio telefon 50% skuplje ako će trajati 15 godina? neće naravno, jer će za 5 već biti tehnološki zastareo i zamenićeš ga, i čemu onda to? :)

Za EVove trenutno je najveći problem urbano punjenje, nisu ni baterije ni cena ni duži putevi, nego nedostatak "spore" infrastrukture po gradovima... idealno za kola je slično kao telefon, koristi preko dana, pa preko noći stavi polako da se napuni do 100%.. po ljubljani je trenutno 120 punjača za EVove i to ne bi moglo da izdrži navalu kad bi svi preko noći prebacili na struju... ko je van grada i ima kuću ima rešenu stvar a po gradovima će biti najveselije.

Vozio zadnjih godina: EV smarta fortwo, EV smarta forfor, EV twingo, EV fiat 500, Renault Zoe, Bmw i3, EV Golfa, ID.3 , ID.4, ID.buzz, Tesla model 3 performance, Model s 95+, od toga sam imao ID.3 nedelju dana na probi i model 3 2 dana i zaljubio se. Sad gledam kombi da zamenim za EV varijantu istog, al nemaju nigde u blizini neki testni da probam par dana u praksi kako je. Posle model 3 performance me nijedan SUS namunjen ne zanima, auto je lađa po putu a kad očepiš do kraja ostavlja ferarije za sobom, a kamoli GTIeve :)
lollol

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #8 poslato: April 14, 2023, 07:14:03 posle podne »
A zbilja ta tesla kad si je vec vozio...kakvog je kvaliteta i osjecaj u voznji? Je li plastika neka ili lici na nesto ili je cijena takva samo zbog tehnologije

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #9 poslato: April 14, 2023, 09:02:43 posle podne »
E pa baš sam gledao, jer su svi ispljuvali zazore i slično i nisam primetio neku falinku.. dal je to što je model 3 ili što su imali 10 godina da ispeglaju prozivodnju, ili je baš neko birkao za testne da su tip top, nemam pojma.
osećaj vrhunski, prvi put posle X godina da sam seo u auto, očepio gas i nisam imao muda do kraja na prvu da ga stisnem, morao sam da popustim, ubrzanje je neverovatno zarazno :)
po putu me najviše podsetio na A6 moj matori, velika,teška limuzina, pegla rupe i pizdarije super, oseća se u krivinama da ima mase, al ga ista da drži zalepljenog za put.
tehnološki mi je bila vrh, kao geeku, sa izuzetkom autopilota koga bi pre koristio po gradu/regionalnom putu nego po autoputu... kapiram da je amerima koji ne znaju da voze vrh vrhova, meni je bio osećaj kao da me vozi neko ko je tek izašao iz autoškole... ove koje poznajem da ih imaju godinama kažu da se navikneš i većina "vozi" možda 5% vremena, ostatak autopilot.
probao namerno po gradu, regionalni putevi, autoput, vukojebine, gde mogu da punim itd i nemam zamerki nigde, vrhunac mi je bio kad smo išli po planini jednoj, drvoredi, krave, koze i stanem na sred jedne baš konkretne uzbdrice da vide klinci neke živuljke.. pustim kočnicu i računam moram po gasu da krenem sad, kad ono ama baš ništa razlike, obrtni momentat ko kamion, ne oseća.
2 razloga zašto ga nisam kupio na kraju:
1. ne rade kao firma staro za novo, tako da bi morao sam da se zajebavam svoj da prodajem.
2. nemaju nikakvo kreditiranje, leasing, baš ništa oni sami, znači naručiš auto, pošto ionako ima lupam 6 boja i 2 nivoa opreme, tj 12 kombinacija, sjure gde ima najbliže već napravljen i dobiješ u 1-4 nedelje, i kad jave da je stigao očekuju da imaš sve spremno da ga platiš odmah.
i moram da pohvalim način kako dobiješ auto na test.. znači preko neta sam rezervisao datum, dobio link za osnovna uputstva kako se otključava, kako se puni itd.. došao tamo, potpisao jedan papir i dobio auto, sedi vozi... ništa depozit, ništa nekog smaranja...
kad sam vraćao očekivao sam da će krenuti sa prodaja delom, koji me iskreno smara kod prodavaca.. kad ono još manje.. vratio auto, ostavio karticu, kaže hvala, jel imate pitanja? nema, super, javite ako hoćete jedan..

sad mi ne čini posao jer imam 3 deteta + žena + ker, al da izbace neki kombi bi se opako zainteresovao :)

inače po pitanju para sam preračunao da sam "na nuli" sa sličnim dizelom u 7-8 godina, posle toga "u plusu", jer nema servisa, osiguranje je minimalno, punjenje skoro džabe, itd itd
lollol

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #10 poslato: April 14, 2023, 09:24:52 posle podne »
Pa i mene interesuje zestoko...privlaci me ta brzina, prostor, pogon na sve tockove, uopste ulaganja koja su potrebna u to auto, a eto po prici skoro nista nema, e jedino sto je preskup da se uzme novi, a polovni je pitanje koliko je pametno...e sad ako "odise" kvalitetom i uz sve obo sto generalno kazu onda mozda i opravdava cijenu
« Poslednja izmena: April 14, 2023, 09:26:32 posle podne od strane bogdanPG »

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #11 poslato: April 14, 2023, 09:32:20 posle podne »
kvalitet je recimo u rangu mog rapida koji je imao top opremu, al je daleko od kakvog Slinea ili S klase i sličnog što dobiješ za te pare. ja možda nisam idealna osoba za neku procenu, jer dok su mi sedišta udobna, volan udoban i ergonomija štima, za ostalo me zabole :)
lollol

Na mreži Desmo

  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 9782
  • Lokacija: Isfahan - Iran
  • Karma: +220/-51
  • Auto: Lada 2104
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #12 poslato: April 14, 2023, 11:03:34 posle podne »
4.

"Fossil fuels remain the greatest source of electricity generation worldwide. In 2021, coal accounted for roughly 36.5% of the global power mix, while natural gas followed with a 22% share."


Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #13 poslato: April 14, 2023, 11:52:51 posle podne »
Pa da, al dalje matematika ide ovako..
benzinci imaju efikasnost samo 20% , dizeli 40%, elektrane 60% .. ostatak do 100% ode na gubitke tj toplotu
EVovi imaju efikasnost 90% i preko.
znači za teoretskih 100l energenta (benzin, dizel, itd) će:
benzinac upotrebiti 20l i baciti 80l
dizel upotrebiti 40l i baciti 60l
EV kroz elektranu upotrebiti 55l i baciti 45l
i to je optimistički na strani SUS strane, da ne računamo koliko energije ode na preradu energenta u oblik koji može da se sipa na pumpi, transport goriva vs transport struje itd.
lollol

Van mreže raca1

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1789
  • Age: 48
  • Lokacija: JAPAN
  • Karma: +96/-12
  • Pol: Žena
  • Auto: YAMAHA
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #14 poslato: April 15, 2023, 09:02:09 pre podne »
Pa uklapa se matematika u dobro poznatu činjenicu da dizel troši 5l a benzinac 10l na 100km.  :)
Smorio se ko Saša Matić u bioskopu.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #15 poslato: April 15, 2023, 09:20:43 pre podne »
pa da... i kroz 10 godina će trošiti 10% više i to je normalno.. a kad kažeš baterija kroz 10godina izgubi 5% kapaciteta to je "đubre, mo'š baciš" , a efektivno se obojici smanjio domet :)
lollol

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #16 poslato: April 15, 2023, 01:21:27 posle podne »
Sve je to istina, imaju električni automobili svojih prednosti, ali za sad nema ni jedan da možeš da uđeš u njega i pođeš na put od 1000km a da ne razmišljaš o autonomiji i punionicama. Pri tom moraš da čekaš dok se napuni.

Van mreže Guarana

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 3428
  • Age: 39
  • Lokacija: Ljubljana
  • Karma: +90/-37
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Lada
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #17 poslato: April 15, 2023, 04:34:57 posle podne »
Evo iz radoznalosti, koliko puta godišnje ideš 1000km na put?
lollol

Van mreže Vwasil

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 941
  • Lokacija: CG
  • Karma: +21/-3
  • Auto: Volkswagen
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #18 poslato: April 15, 2023, 04:59:32 posle podne »
Rijetko se dešava na toliki put da se ide, ali kad se desi gleda se da se stigne što prije i stvarno pored granica, naplatnih rampi i ostalog moraš još da čekaš da se napuni auto. Odlična je priča za po gradu, ali za dalji put ne.

Van mreže bogdanPG

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1228
  • Age: 37
  • Lokacija: Podgorica
  • Karma: +22/-9
  • Pol: Muškarac
  • Auto: a4 allroad, golf 5
Odg: VW prekida razvoj Golfa sa motorom na unutrasnje sagorevanje
« Odgovor #19 poslato: April 15, 2023, 05:32:31 posle podne »
Ipak mislim da nije bas tako...nije kod nas jer nema punjaca, a opet ima s obzirom da nam je relativno sve blizu...sto kaze kolega, koliko ces cesto na toliki put...ljudi generalno jedva izvoze 300km da im ne treba neka pauza tako da...mene samo smeta sto su tolike pare za los kvalitet...jer ako nije na nivou audija onda bas ne znam...bzv