Ubacivanje svega toga je dosta skupo, treba da promeni pola auta. Možda mu je najbolja varijatna da stavi bregastu od GTI 1.8 8v, dobiće 10-15KS za male pare. Viđao sam par tih "običnih" 1.8 tako odrađenih, sasvim fino idu, možda za nijansu lošije od pravog 1.8 8v. Ovo je provereno u praksi.
Pored toga KR 1.8 16v nije baš preterano raspoložen za niske obrtaje, pa ako vozi kao "old daddy" neće videti neku preteranu razliku u odnosu na serijski 1.8 8v od 90 KS, ali zato na obrtajima, preko 3-3500 je razlika drastična.
S druge strane ako hoće da se "otvori" za keš, onda 16v, potpuno mu je onda isto da li stavlja 2.0 ili 1.8. Ja bih se pre odlučio onda za pakovanje jačeg 2.0 motora, može onaj od 136 KS 9a iz Passata ili još bolje od trojke ABF od 150 KS sa sve digifantom, na koji može još i sequent. :D
Što se tiče menjača, pametno bi bilo u tom slučaju staviti menjač od 16V, 2Y kod, mada su se ti menjači pokazali kao prilično njesra, ja sam na mojo dvojci tri komada sahranio. Ide na 16V i menjač od 8V, ali sa lamelom od 8V jer je spojnička osovina tanja nego na 16V. Poluosovine na 90 KS 1.8 imaju manje flanšne nego na GTI modelima, pa u slučaju nekog potezanja trajanje zglobova bi bilo upitno.
Kočnice su slabije nego na GTI-u, nazad nema diskova.
Postoji još jedna varijanta, da ubaci 16V motor i da na njega stavi Dellorto karburatore. :D Minimalno budženje instalacije, jedino što to treba naštelovati i što to hoće da troši dosta, ali ideee.
Ma ovaj ima u stvari da proda glavu 16 v,a meni palo na pamet dal to moze da se ubudzi i ja ga pitao,i kao moze sve al mora da se kupi k-glava,ali predpostavljao sam da nije bas tako da se nakaci i pali radi ima 140 ks,to samo u filmovima,zato sam pitao vas da vidim sta bi tu jos trebalo.Mada u principu sve moze da se uradi,pitanje je samo lova,to se ne isplati.
Lepo su ti svi napisali šta sve treba da menjaš da bi "nakalemio" 16V glavu na 8V, ali ima još jedna stvar: 16V ima drugačije klipove od 8V, tako da bi i to morao da menjaš. Ne isplati se. Jedino ceo motor i to je to.