VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Razno => Temu započeo: nikolaradocaj Mart 01, 2024, 08:55:53 posle podne
-
Pozdrav,
Treba da radim ovih dana mali servis na Leonu pa sam hteo da promenim i rashladnu tecnost s' obzirom na to da nije menjana od kada je auto kupljen nov, odnosno pet i po godina. Da li neko zna koja rashladna tecnost ide u 1.2 TSI 81KW motor (G12, G12+, G12++ ili G13), koliko staje u sistem i da li mogu da sipam G13 ako je u sistemu ranije bio npr. G12+...?
Moze ujedno i preporuka za antifriz, u smislu koji proizvodjac je provereno kvalitetan.
Unapred hvala
-
Ja u sva auta koristim Febi/Swag G13.
-
Ja sam bas popizdeo kada mi je Stojanov stavio onaj neki Slovacki.. Dynamax ili tako nesto... nebitno, mozda je ok ali... bila je varijanta da sve mozemo da dogovorimo i da ima delova razlicitog kvaliteta a ugradio mi Filtron/Dynamax.
-
Na kraju sam uzeo g13 Febi 2 x 1.5L. Trebalo bi da stane oko 5 litara u ceo sistem, tako sam nesto uspeo da iskopam na internetu.
-
Nisi trebao G13, to je izbaceno iz upotrebe. Sada se sipa G12 EVO u sva novija vozila gde je prvobitno bio G13.
-
@AcoVW
Kud mi ne rece ranije, sad tek citam da su neki imali problema sa G13....valjda ce sve biti OK
-
A sto je izbaceno, sta im se desava?
-
Desava se da stvara neko sranje u sistemu i obicno zapusi mali hladnjak, ako se tecnost ne menja dugo.
Nece nista biti, samo ako je dugo u sistemu moze da zeza. Ja sam isto u neznanju sipao G13.
Takodje, ako na boci za rashladnu tecnost imate da pise Silikat, znaci da je u samoj boci jedna kesica sa silikatom. To treba izvaditi, ali pazljivo da se ne probusi.
Nekad je tesko izvaditi pa je najbolje da se zameni cela boca.
Taj silikat isto pravi sranje.
Tako da, G13 + Silikat = losa prica.
-
G13 ide uz Silikat, to mu je prakticno sastojak. G12 Evo ide bez kesice silikata u novije generacije.
Moze i G13 bez kesice, ali da se menja na 2g.
Manje vise isti kur je sve, posto mogu da se mesaju, ali promene boju.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
-
Nisam imao nikakvih problema sa G13 iskreno, mada jesam čuo za te navodno probleme.
Baš sam poslije odrađene generalke na Golfu sipao Febi G13.
Jedino ako nešto nije baš specifično kod novijih generacija.
-
G13 je kao neka eko norma novije generacije i manje je stetan za okolinu od G12 jer je na bazi glicerina. Ali sve to pada u vodu jer ipak vise pravi stete nego koristi. I treba ga izbjegavati pogotovo u starijim autima jer moze da nagrize dihtunge a i osteti hladnjake jer je agresivniji nego G12. Kao sto se i gore pisalo sva novija auta su presla na G12 evo :)
-
Ja u A3 1.4 TFSI sipao G12++
Mislim da nisam pogresio?
Послато са SM-A715F помоћу Тапатока
-
G13 ide uz Silikat, to mu je prakticno sastojak. G12 Evo ide bez kesice silikata u novije generacije.
Moze i G13 bez kesice, ali da se menja na 2g.
Manje vise isti kur je sve, posto mogu da se mesaju, ali promene boju.
Sent from my SM-S901B using Tapatalk
Da, samo nema svaki kesicu gde je fabrički isao G13.
Meni je G13 fabricki, a bez kesice u boci.
@dalibor76, nisi pogresio.