ovo sam nasao na jednom forumu. pa ako neko moze da objasni:)
No, `ajmo redom...
@ Laki
U trenutku kada ablendujes sijalice se uvlace u svoje "kuciste" negde oko 5-7 mm i na taj nacin, menjajuci zizu svetla u farovima, simuliraju dugo svetlo. Ako pogledate H4 sijalicu videcete da ona ima 2 vlakna. Xenon H4 ima jedan izvor svetlosti, pomerljiv po svojoj uzduznoj osi...
@ Al
Pa, realno, samo H4 moze biti BiXenon, tacnije samo taj tip ima "dva svetla" u jednoj sijalici. Sve ostale varijante (osim "fabrickih") su u stvari obicno dodavanje jos jednog kompleta u farove, na mesto sijalica za duga svetla. Naravno, moze se uraditi iako, kao sto kaze Laki, nije u potpunosti efikasno. Gubi se mogucnost blicanja kada su sijalice hladne.
Kad smo na temi...
... vi koji imate Xenone znate da oni, kada se upale, izbace nekih 70% svog svetla na pola sekunde. Onda se taj intenzitet smanji na 40%, da bi u sledecih 6-8 sec dosao na nekih 80%. Dodatnih 7-8 sec je potrebno da nji`ova snaga dodje na 100% (oko 15 sec total).
E, sad, moguce je blicati sa Xenonima, al` samo jednom. Vec sledece blicanje, ukoliko se ono desava uzastopno, nema pravi efekat. Imajte u vidu da je i tako neugrejana sijalica jaca od standardne halogene.
Ja sam skinuo Xenone sa svojih dugih svetala kada sam uhvatio sebe kako manijacki drzim svoje sijalice ugrejanim, paleci ih svako-malo, cim nikome ne smetam. Cista paranoja...
Inace, statistika kaze da se 90% voznje "obavlja" oborenim svetlima...