Taj tiptronic je generacija pre DSG, i nema dva kvacila, vec konvecionalni pretvarac sile . . .
znam,druze Pimbe,mislio sam na osjecaj u voznji.
Nego,kako DSG zna ocu li ja u manju,ili u vecu?
Pretpostavljam da postoje neki parametri,ali bih da znam na koji nacin to funkcionise?
Vidi kako zna...
Zna koji su obrtaji motora, zna poziciju gasa, zna brzinu vozila, zna trenutnu potrebu za silom, a kroz razne senzore.
Posto su dva menjaca u jednom, prvi snop je sa 2,4,6om i rikvercom, a drugi 1,3,5,(7), a recimo u D uvek krece drugom, a u S prvom i salta kod crvenog.
Situacija polazis sa autom, drugom, i gas ti je na vrhu, 1.500 o/min, menjac je spremio trecu brzinu i u zavisnosti od pritiska na gas on ce ga presaltati u najpogodnijem momentu, ako nastavis sa laganom voznjom presaltace ga na 1.800 o/min, a ako zgazis gas na patos, na 4.200 o/min.
Druga situacija: ides 110 7om ili 6om, kocis lagano, menjac vec ima spremnu nizu, recimo padne do u 5u i ako nastavis da kocis on spremi nizu brzinu, a ako pocnes da ubrzavas, spremi vecu (visu) brzinu...
Ili recimo ides nizbrdo i kocis motorom recimo da je u trecoj, a zelis da ubrzas, samo se lagano pipne gas i on prebaci u cetvrtu...
Ili ides 90 6om ili 7om, krenes u preticanje, gas na patos i eto ga u cetvrtoj ili petoj sa najboljim obrtnim momentom . . .