Obicno se isključujem iz priče o potrošnji kada čujem kako ljudi koji imaju auto slicne veličine, kubikaže i istog pogonskog goriva kao ja, kazu da im na autoputu pod klimom trosi 5 litara na 140km/h i kako im u gradu ne prelazi 6,5. Ali ovo mi se čini da je ipak puno, a mnogo znaci ovaj podatak da ide 100km/h na 2500 obrtaja.
Da nije menjan menjač i da nije montiran od benzinca? Benzinski motor inače radi na vecem broju obrtaja, primera radi, dizel na 2400 obrtaja u 5-oj brzini ide 120 (na mom autu (1.9 TDI PD) je otprilike tako), a benzinac 1.8T, mislim oko 3000 obrtaja. Kolege koji su vlasnici pomenutog će me ispraviti, ako grešim. A moj Passat na 3000 obrtaja ide oko 150km/h.
Tako da ako na dizela montiraš benzinčev menjač, dobijaš to da moraš da voziš na većem broju obrtaja da bi postigao određenu brzinu, nego što bi vozio inače, da je menjač dizelov. A to znaci i vecu potrošnju goriva. Džabe sto je tebi motor dobar, ako nema prenos na točkove, a za to je zadužen menjač.
Amaterski, najprostije objašnjeno: Dizel se sporije vrti, a ima bolji prenos na točkove. A benzinac se brže vrti, a ima lošiji prenos.
Lično sam ima prilike da vozim dizele sa benzinskim menjačem i došao sam do ovog zaključka, kakav sam opisao.