VW Klub
VW - Forum => Održavanje i servisi => Auto klime, Ventilacija => Temu započeo: cile-pan Oktobar 04, 2018, 10:13:57 posle podne
-
Kako ide zima,zanima me kako vi to radite...
Ja konkretno upalim auto koji radi u leru oko minuta,i krenem u niskim obrtajima do 2500.
e sad me zanima dali paliti grejanje recimo kod automatske klime na auto odmah ili ipak sacekati da se ugreje auto da bi se upalilo grejanje?
-
Vecita dilema. Ako hoces da sacuvas auto, probaj da obezbedis garazu, ostalo mu ne znaci mnogo.
-
Moj pasat b3 je ceo vek stajao napolju a ovde zimi planinska klima pa mu ništa falilo nije.... posle mnogo km je izgledao ko oficir, stavljao ga ne stavljao vreme mu prolazi problem kod novijih je kvalitet materijala.... znam ljude koji su kadete prali garažirali glancali pa istruleli ko potonuli brod....
Послато са SM-J510FN уз помоћ Тапатока
-
Prijatelju, veeelika je razlika kad auto stoji 10 godina u garaži i normalno se vozi od onog koji je non stop napolju u istim voznim uslovima na vrućini od 35° i više i zimi od -15°... Evo recimo lak. Dal je isti kod oba auta. Nije i neće ni biti. A drugo. Pomenuo si da živiš pored neke planine. Kad sam bio na Kopu pre dve godine, zima je bila velika; preko -20°. Osjećaj i do -30°. Svaki drugi dan smo morali paliti auto da akumulator ne crkne i gorivo ne zamrzne. Neki koji nisu palili aute, otišli su kući bez istih. A da o količini snega na njemu i ne govorim... ako uspeš da očistiš vrata i uđeš unutra-na konju si. a to u garaži nemaš.
Zato garaža čuva auto i limariju. Tj prozračna garaža. Nikako topla.
Dođi da vidiš kako mi izgleda auto, tačnije lim posle 15 godina upotrebe auta.
Neko nekad kaže da je akumulatoru svejedno dal bio napolju ili unutra. Veću glupost nisam čuo. Ostavi ga nedelju dana na golom betonu po zimi... videćeš rezultat.
Послато са GT-I9515 уз помоћ Тапатока
-
I na kraju šta zaključismo? Je li zdravo paliti klimu kad je baš hladno ili ne?
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
-
Bas tako mur, covek pitao za palenje klime a ovi se raspisali o garazi i klimi po Srbiji. Izgleda niko i nije procitao prvi post tj pitanje
Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
-
moj komsija recimo upali auto na niskoj temperaturi ispod 5 stepeni i odma opali klimu na auto a temperaturu stavi na 28 u kabini…
konkretno me zanima dal takvo paljenje grijanja cim se upali auto steti motoru ili ne jer je on ubedjen da ne steti.
-
Izgleda niko i nije procitao prvi post tj pitanje
Ti si ga mozda i procitao al izgleda nisi razumeo.
-
Ja sam ga i procitao i razumeo, procitaj post iznad svog pa vidi sta coveka zanima
Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
-
upali grejanje odmah, samo ne na maximum. i grejanje ne ide preko klima kompresora , nego kao kod svakog auta, preko vode, tako da nema sta da steti.
ne na maximum jer ce autu trebati vise da se ugreje ako mu svu toplotu odmah izbacujes preko ventilacije :)
verovatno na odredjenim modelima ima bas grejac pa krene odmah da duva, ali ti su retkost, pa i tamo ne bi trebao neki problem da bude.
-
ok..znaci bez problema moze da se ukljuci na dugme auto i stavi se temperatura 25 stepeni thumbup
-
Da treba. Treba ulje da ide kroz sistem zajedno sa freonom.
Послато са GT-I9515 уз помоћ Тапатока
-
Klima tj. kompresor klime na novijim vozilima ni ne moze da se startuje ispod +4 stepena (mislim da je ta temp. granica).
A drugo, kada je klimatronik na AUTO ne znaci da radi klima. Klima radi samo kada NE SIJA digmic ECON (ili kod drugog tipa klimatronika kada sija AC - logicno :) )
A ne znam zasto ne bi valjalo odmah da se upali grejanje, osim sto otezavas motoru da postigne radnu temperaturu, sto opet s druge strane i jeste lose, jer se motor najvise haba dok je hladan tj. dok ne postigne radnu temp. Zato bih se slozio sa @Guaranom, odmah upalis, ali ne na max brzinu.
-
hvala kolegama na detaljnim informacijama :)
-
Ja sam ga i procitao i razumeo
I sta si mu napisao?
-
Logicno ako ne znam da necu ni pisati a ne lupetati i praviti se pametan
Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
-
Mislis da je savet da obezbedi garazu kako bi sacuvao motor, a da ostalo ne znaci mnogo - (grejanje u mestu i smrzavanje u kolima zimi da bi auto ranije dostigao radnu temp.) lupetanje gluposti?
-
Nije to lupanje gluposti, ali logicno svako od nas zna da je najbolje imati garazu zimi za kola, nit su zamrznuta niti imaju sneg i led po sebi a unutra nije minus ALI nemaju svi uslove za to, zato i covek pita to sto pita, da ima sve to garantujem da ne bi ni pitao ovde sta i kako
Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока
-
.....a da ostalo ne znaci mnogo - (grejanje u mestu i .......
@Desmo, ne bih da se mesam u vasu raspravu, ali auto se u mestu ne zagreva. Kratko, nekih 1-2min je i ok, ali cekati po 10-15min da on radi na leru da bi se zagrejao - nikako.
Pored toga sto za ovo ima i logike (pri voznji (laganoj) se brze zagreva (sto je i poenta)), u uputstvu proizvodjaca pise da treba otpoceti laganu voznju pri nizim obrtajima.
-
Mene ocigledno niko ne razume 😹
-
Postoji mogucnost i za to :) Evo ja se javno izvinjavam ako nesto nisam dobro razumeo
-
-
Mislis da je savet da obezbedi garazu kako bi sacuvao motor, a da ostalo ne znaci mnogo - (grejanje u mestu i smrzavanje u kolima zimi da bi auto ranije dostigao radnu temp.) lupetanje gluposti?
Jedan moj prijatelj; koji vozi godinama, jedne zime u januaru je bio veeliki minus + mraz neki. Posto živi u zgradi, parkirao je auto napolju naravno. Dugo se mučio da očisti staklo šoferku od snega a još više od leda. I kad je konačno ušao u auto i nekako upalio ga, radio je nekih 15-tak minuta. Uključio je duvanje toplog vazduha na šoferku i odjednom je nešto kvrcnulo (puknulo) kao staklo. Pogodite šta je puklo i zbog čega?
Vozio je čitavu zimu sa puknutom šoferkom
I dalje garaža nije prednost?
Послато са GT-I9515 уз помоћ Тапатока
-
Aj da se umiješam I ja da vidim oće li ko mene razumjet lollol
Preporučuje se da se klima s vremena na vrijeme upali i u periodu kad se obično ne koristi (zimski period) ali zbog zato da procirkuliše ulje i Freon kroz sistem. A svakako ona svoju funkciju u minusu ne vrši (jer klime ne rade na minusu).
Ja ostavim auto minut-dva da pružim šansu ulju da procirkuliše i onda krenem normalne vožnje, ne mrtvim ali ni ne natežem motor/menjač. Imam neko pravilo da motoru zimi treba bar 15-20min da ulje dobro procirkuliše, ČITAJ: ulje, ne voda, jer neki čim voda udari 90 počnu da mlate po gasu biggrin
-
taj sam, cim dodje kazaljka na 90, gas u patos da ugreje guma malo lollol
-
Najveće habanje motora se upravo dešava kad se auto hladan tek upaljen gazi i cepa u visoke obrtaje...
Druga stavka je kratke vožnje po gradu...
Послато са GT-I9515 уз помоћ Тапатока
-
Mislis da je savet da obezbedi garazu kako bi sacuvao motor, a da ostalo ne znaci mnogo - (grejanje u mestu i smrzavanje u kolima zimi da bi auto ranije dostigao radnu temp.) lupetanje gluposti?
Jedan moj prijatelj; koji vozi godinama, jedne zime u januaru je bio veeliki minus + mraz neki. Posto živi u zgradi, parkirao je auto napolju naravno. Dugo se mučio da očisti staklo šoferku od snega a još više od leda. I kad je konačno ušao u auto i nekako upalio ga, radio je nekih 15-tak minuta. Uključio je duvanje toplog vazduha na šoferku i odjednom je nešto kvrcnulo (puknulo) kao staklo. Pogodite šta je puklo i zbog čega?
Vozio je čitavu zimu sa puknutom šoferkom
I dalje garaža nije prednost?
Послато са GT-I9515 уз помоћ Тапатока
Puklu je soferka zato sto je auto kriv verovatno.
Pa po principu rada klima uredjaja, u teoriji bi svaka klima trebalo da greje, ali kod auta nema nikakvu ulogu grejanja.
-
Ja ostavim auto minut-dva da pružim šansu ulju da procirkuliše i onda krenem normalne vožnje, ne mrtvim ali ni ne natežem motor/menjač. Imam neko pravilo da motoru zimi treba bar 15-20min da ulje dobro procirkuliše, ČITAJ: ulje, ne voda, jer neki čim voda udari 90 počnu da mlate po gasu biggrin
Isto tako i ja radim. Ali kako da znaš kad se ulje zagrijalo na radnu temperaturu?
Jedino ako imaš Sharana ili nekog Audia sa pokazivačem.
Šala na stranu, meni kazaljka od temp. ulja malo pređe 100°C i tad ga stisnem.
Takođe sam primjetio, da mi turbina na Golfu zviždi kao da je crkla, dok je hladan, kad se zagrije ok je. Dok na Sharanu nije slučaj.
Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
-
Pa ne znam a pokazivač I nemam zato po pravilu u jeku "podgoričke zime" bar 20min ostavim da se ugrije, neđe sam pročitao da je to neka procjena koliko ulju na vanjskoj temperature u rasponu od 0-7 stepeni treba da se progrije toliko da ne može naškoditi motoru.
Mada su rijetke situacije đe I imam potrebu da ga izjutra nategnem, to izbjegavam svakako da činim kako na svim svojim autima tako I službenim. A I ovaj posrani DSG ne dozvoljava u "D" nikakve egzibicije jer šalta na 1200 obrtaja boodala
-
A kad je klima uređaj u kolima grejao???
Послато са GT-I9515 уз помоћ Тапатока
-
U kolima nikad.
-
Meni se na pasatu, automatski pali klima kad stavim da duva na soferku, ili kad namestim da mesa unutrasnji vazduh. Bilo da je hladan ili vruc motor, zimi se brze osuse stakla kad se upali klima. Da je lose paliti klimu zimi, onda ne bi fabricki bilo tako namesteno da se sama pali. Na fiat doblu stalno palim klimu zato sto su cesto vlazna stakla, bilo da je minus 10, ili plus 2 i nista klimi ne fali, vec evo 14 godina
Послато са SM-G935F уз помоћ Тапатока
-
Koliko znam na -10 klima ne radi bez obzira sto si ti pritisnuo dugme...
-
Cini mi se da spulna ne reaguje i ne pali klimu ispod -5 kod vw. Voleo bih neko ko zna da kaze jer me zanima bas.
-
Temperatura zavisi kako koja ali sve imaju zaštitu od hladnog i mraza i prekidaju struju za špulnu.
-
To sam hteo da cujem. Hvala.