Autor Tema: Hladan start  (Pročitano 5595 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže ZBaba

  • VW Početnik
  • Poruke: 38
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Polo 1.4 TDI 2001
Hladan start
« poslato: Novembar 18, 2011, 01:05:21 pre podne »
Posto sam tek uzeo POLA 1.4 TDI 2001 ne znam mnogo o njemu tako da izvinjavam se ako je nekom pitanje glupo.
"Problem" je sledeci: Nakon noci gde je bilo -7,-8 stepeni, ujutru sam seo u kola i upalio ih bez ikakvih problema, odmah sam krenuo nakon paljenja. Posle predjenih 100 m naisao na malo vecu uzbrdicu i jedva sam se popeo uz nju, gas nije hteo da prima iznad 2000 obrtaja, gusio se. Kad sam se popeo nakon toga je normalno radio.  Sad moje pitanje je dal da se hvatam za glavu i da razmisljam da sam uzeo kola koja imaju neki ozbiljan kvar ili jednostavno sam trebao da sacekam minut,dva da se kola ugreju i tek onda da krenem da ih mucim, dal turbina treba da se zagreje? :)
Posten narod.

Van mreže Stoske

  • Old School
  • Ultimate Member
  • *****
  • Poruke: 6237
  • Age: 33
  • Lokacija: Nish
  • Karma: +94/-50
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw passat
Odg: Hladan start
« Odgovor #1 poslato: Novembar 18, 2011, 03:02:12 pre podne »
uzmi lepo zagrej kola malo , pa ponovo na tu uzbrdicu  biggrin  i javi rezultate
hahaha Stoske poligloTka hahaha Gde Stoske glotkne tu trava ne raste :)

Van mreže Ivke

  • IvKe ZaJeBaNt
  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1263
  • Age: 38
  • Lokacija: Svilajnac
  • Karma: +26/-14
  • Pol: Muškarac
  • VW - Das Auto
  • Auto: VW Golf MK3 + MB Vaneo
Odg: Hladan start
« Odgovor #2 poslato: Novembar 18, 2011, 08:38:34 pre podne »
dizelu treba barem 3minuta da radi u mestu na toj temperaturi da bi postigao koliko-toliko njegovu radnu temperaturu motora da bi isao kako treba. Ja mog drzim barem po 2 min iako je benzinac, sto je sigurno-sigurno

Van mreže Koki GT

  • VW Početnik
  • Poruke: 100
  • Age: 39
  • Lokacija: Ohrid Makedonija
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf 3 1.8 GT
Odg: Hladan start
« Odgovor #3 poslato: Novembar 18, 2011, 12:27:32 posle podne »
Posto je bilo -7, -8 moze da te jebe parafin u nafti zasto nafta kod nas je gjubre, sipaj aditiv i vidi.

Van mreže Aca Zemun

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 362
  • Age: 35
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +15/-4
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Polo 1.9TDI 130
Odg: Hladan start
« Odgovor #4 poslato: Novembar 18, 2011, 12:47:13 posle podne »
Koki ti je odgovorio na pitanje, poprilicno je to niska temperatura za nas dizel gde se parafin vec kristalise na -5, i to se desilo upravo u tvom filteru nafte, zato ili sipaj neki aditivcic ili sacekas 3-4 minuta da vruc dizel iz povratnog creva(motora) koji prolazi ponovo kroz filter i natrag urezervoar ugreje hladan u filteru koji ide ka pumpi...
"this car would be less annoying to eco-mentalists if its engine ran on sliced dolphin"
                                             Jeremy Clarkson

Van mreže 2busy

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2596
  • Age: 40
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +92/-53
  • Pol: Muškarac
  • Family guy
Odg: Hladan start
« Odgovor #5 poslato: Novembar 18, 2011, 03:07:47 posle podne »
I ja sam prošle zime imao problem sličnog tipa.To je zato što sam točio D2 uz aditiv.Od kako mu sipam ložak,radi kao TDI. biggrin
Rupa + alu felna = Reparirano rame

Van mreže dag81

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 867
  • Age: 42
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +20/-9
  • Pol: Muškarac
Odg: Hladan start
« Odgovor #6 poslato: Novembar 18, 2011, 04:34:08 posle podne »
Mislim da je kod tebe u pitanju 1.4TDI motor i uzbrdica, jer je mrtav ispod 2000rpm. Si probao u prvoj, drugoj brzini da li ce da povuce. Znaci da obrtaji budu iznad 2000-2200rpm.
Mozda deluje glupo, ali da napomenem.

Van mreže ZBaba

  • VW Početnik
  • Poruke: 38
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Polo 1.4 TDI 2001
Odg: Hladan start
« Odgovor #7 poslato: Novembar 18, 2011, 11:10:14 posle podne »
Da motor je poprilicno trom ispod 2000 obrtaja, inace ovako ide bez problema kad se "nagazi", samo sto to ovom prilikom nije islo, kao sto sam napisao, gusio se. Morao sam da stanem i da ubacim u prvu i njome vozio dok se nisam izvuko uzbrdo. Sto se tice aditiva o tome nisam razmisljao, raspitacu se koji bi mogao da sipam pa cu da probam. U svakom slucaju nije mi tesko da sacekam minut, dva. Pomislio sam da nije neki ozbiljniji problem jer sa golfom 3 1.9 td i citroenom 2.0 hdi, koji su u porodici, nije bilo tih situacija.
Hvala.
Posten narod.

Van mreže GT267

  • BBS Fanatic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4835
  • Age: 36
  • Lokacija: Bar, Crna Gora
  • Karma: +166/-42
  • Pol: Muškarac
  • Danke Herr Benz
  • Auto: Mk3 GT 74 kw, MB W201E 9O kw
Odg: Hladan start
« Odgovor #8 poslato: Novembar 19, 2011, 12:37:38 pre podne »
dizelu treba barem 3minuta da radi u mestu na toj temperaturi da bi postigao koliko-toliko njegovu radnu temperaturu motora da bi isao kako treba. Ja mog drzim barem po 2 min iako je benzinac, sto je sigurno-sigurno

Ivke, mi, sa benzincima nema potrebe da zagrijevamo motor u mjestu, da upalis svijetla i presaltas u prvu je sasvim dovoljno vremena. . . Jedino je vazno ne ici u visoke obrtaje dok se motor ne ugrije. . . Zagrijevanje u mjestu je zabluda. . .

Van mreže BorkoUE

  • Old.Jr Member
  • **
  • Poruke: 351
  • Age: 38
  • Lokacija: Užice
  • Karma: +14/-11
  • Pol: Muškarac
Odg: Hladan start
« Odgovor #9 poslato: Novembar 19, 2011, 12:55:38 pre podne »
...Ako mogu i ja da dam jedan savet:na ovim temperatura obavezno ostavim auto par minuta da radi pre polaska.A i pored toga,ja sam sipao jedan aditiv za koji sam dobio preporuku,u pitanju je "K2" (mislim da je tako naziv),bocica od 50 ml je oko 80 din a ide na 30-40 litara nafte (loz ulja) i sprecava naftu da izdvoji parafin do nekih -30C. Inace mi ga je preporucio jedan prijatelj koji zivi u Norveskoj,on ga koristi iako im je bolja nafta od nase,mislim da je poljska proizvodnja aditiva...
Citat: gedora  Jun 18, 2012, 11:24:49 posle podne

evo i pekar gleda onaj snimak ni njemu nista nije jasno sto posto

Van mreže @aca@

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 547
  • Age: 49
  • Lokacija: bgd
  • Karma: +9/-8
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk4, pasat b5 1,9tdi
Odg: Hladan start
« Odgovor #10 poslato: Novembar 19, 2011, 08:54:05 pre podne »
a zasto jednostavno ne sipas euro dizel
da izbegnes aditive
a tvoj polo je tdi pa u njega i treba da ide euro
govorim tiho i nosim psa sa sobom

Van mreže svrle

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2445
  • Age: 35
  • Lokacija: Ugrinovci
  • Karma: +27/-18
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Skoda Superb II TDI
Odg: Hladan start
« Odgovor #11 poslato: Novembar 19, 2011, 01:23:46 posle podne »
Auto treba da se vozi cim se upali da bi se u toku voznje ravnomerrno zagrevali svi delovi, stajanjem u leru se ne dobija nista.
Neprimeren potpis

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4509
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +64/-11
  • Pol: Muškarac
    • vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk6 2.0 TDI
Odg: Hladan start
« Odgovor #12 poslato: Novembar 19, 2011, 01:35:48 posle podne »
Pre zime svakako treba promeniti filter goriva  kod dizela, ako nije menjan u prethodna 2-3 meseca.
Moze da se desi da je prljav +parafin i eto gubitka snage.

Van mreže ZBaba

  • VW Početnik
  • Poruke: 38
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Polo 1.4 TDI 2001
Odg: Hladan start
« Odgovor #13 poslato: Novembar 19, 2011, 03:39:01 posle podne »
Pa i sipam euro dizel, valjda u njega ne treba nista da se stavlja dodatno? Vozio sam ga na rezervi neko vreme (ne znam ni ja sam zasto) mozda je povuko neki mulj kad je krenuo uzbrdo, znam da to ne treba da se radi ali... A sto se tice zagrevanja u mesto, koliko sam ja skapirao, time jednostavno produzavas vek motoru.
« Poslednja izmena: Novembar 19, 2011, 03:41:49 posle podne od strane ZBaba »
Posten narod.

Van mreže tuki789

  • VW Početnik
  • Poruke: 66
  • Age: 39
  • Lokacija: Bela Crkva
  • Karma: +1/-3
  • Pol: Muškarac
  • Auto: vw passat b5
Odg: Hladan start
« Odgovor #14 poslato: Novembar 19, 2011, 03:56:58 posle podne »
Samo ti ostavi auto ujutru u leru da radi par minuta, da mu se ulje malo zagreje i razbije, jer se na hladnom ulje stegne i u motoru nemas kvalitetno i ravnomeno podmazivanje. Nikako nemoj da poslusas pametnjakovice koji pre startovanja motora vec ubace u prvu i cim zaverglajuju odmah pustaju kvacilo i krecu, i tvrde da automobil ne treba da se zagreje. Ja ti odgovorno tvrdim da je strogo preporucljivo zagrejati automobil prilikom prvog jutarnjeg startovanja nebitno bio on dizel ili benzinac, i nebitno da li je zimski ili letnji period. Nakon kretanja sa kolima motor ne treba forsirati dok ne postigne radnu temperaturu, tj. voziti ga u nizim obratjima.
To sto se tebi manifestovalo na polu, na uzbrdici, nije normalna stvar. Naime, ma koliko da je bio hladan motor, trebao je da ti izvuce taj uspon bez problema. Da li ti je prljav filter ili ti je kompresija mala pa auto nema snage to neznam, ali sigurno nesto nije u redu, pogotovo sto je TDI motor.

Nenad Turtureja
dipl.ing.prehrambene tehnologije

Van mreže Djolej89

  • VW Početnik
  • Poruke: 124
  • Age: 34
  • Lokacija: Valjevo
  • Karma: +2/-7
  • Pol: Muškarac
  • Auto: ford escort mk4 focus 1,6
Odg: Hladan start
« Odgovor #15 poslato: Novembar 19, 2011, 04:10:41 posle podne »
ne razumem koji ce ti moj aditiv za euro dizel...ja radim na pumpi i nikad nisam video da neko sipa i trazi  bicedobro

Van mreže ZBaba

  • VW Početnik
  • Poruke: 38
  • Age: 41
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Polo 1.4 TDI 2001
Odg: Hladan start
« Odgovor #16 poslato: Novembar 19, 2011, 05:06:31 posle podne »
I meni nije bilo jasno za ove aditive u euro dizelu, al ajde rekoh da pitam. Sto se tice kompresije ne verujem da je to u pitanju (nadam se), motor odlicno vuce i ne pusi nigde. Ovo je bila samo jedna situacija posle jaceg jutarnjeg mraza, inace ovako bez problema prolazim tu uzbrdicu. Mozda je filter za gorivo, ali auto ide kako treba.
Jel moguce da je povuko neki mulj iz rezervoara na toj uzbrdici, jer kao sto sam napisao vozio sam ga na rezervi neko vreme ?
Posten narod.

Van mreže @aca@

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 547
  • Age: 49
  • Lokacija: bgd
  • Karma: +9/-8
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk4, pasat b5 1,9tdi
Odg: Hladan start
« Odgovor #17 poslato: Novembar 20, 2011, 10:29:45 posle podne »
ti u rezervoaru nemas odvojenu pregradu za rezevu gorivo ti uvek vuce sa dna
probaj filter da zamenis a o aditivima nemoj ni da razmisljas
a sto se tice grejanja ujutro to ti je obavezno
mani one fore upalis i krenes
meni auto stoji u garazi kada je napolju mraz i sneg samo iz razloga
da ne bih strugao stakla i cistio mratlicom
i opet ga pustim da radi u garazi na +20 1-2 minzbog ulja
govorim tiho i nosim psa sa sobom

Van mreže GT267

  • BBS Fanatic
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4835
  • Age: 36
  • Lokacija: Bar, Crna Gora
  • Karma: +166/-42
  • Pol: Muškarac
  • Danke Herr Benz
  • Auto: Mk3 GT 74 kw, MB W201E 9O kw
Odg: Hladan start
« Odgovor #18 poslato: Novembar 20, 2011, 10:44:15 posle podne »
Samo ti ostavi auto ujutru u leru da radi par minuta, da mu se ulje malo zagreje i razbije, jer se na hladnom ulje stegne i u motoru nemas kvalitetno i ravnomeno podmazivanje. Nikako nemoj da poslusas pametnjakovice koji pre startovanja motora vec ubace u prvu i cim zaverglajuju odmah pustaju kvacilo i krecu, i tvrde da automobil ne treba da se zagreje. Ja ti odgovorno tvrdim da je strogo preporucljivo zagrejati automobil prilikom prvog jutarnjeg startovanja nebitno bio on dizel ili benzinac, i nebitno da li je zimski ili letnji period. Nakon kretanja sa kolima motor ne treba forsirati dok ne postigne radnu temperaturu, tj. voziti ga u nizim obratjima.
To sto se tebi manifestovalo na polu, na uzbrdici, nije normalna stvar. Naime, ma koliko da je bio hladan motor, trebao je da ti izvuce taj uspon bez problema. Da li ti je prljav filter ili ti je kompresija mala pa auto nema snage to neznam, ali sigurno nesto nije u redu, pogotovo sto je TDI motor.



Ajde onda nama pametnjakovicima odjasni dali se ulje zagrijava i ''razbija'' kad je auto u pokretu, ili se ono samo zagrijava dok stoji. . .? Motor se okrece i radi bio auto u mjestu ili pokretu. . . . Samo je vazno ne forsirati auto ni u mjestu ni u  pokretu dok se ne ugrije. . . Pricam o benzincima, . . .

I jos nesto da ti objasnim, dok motor radi u leru, primjetili ste da se mnogo sporije zagrije neko dok je u pokretu, e znaci, sto je duzi period rada nezagrijanog motora to je gore po njega. . . , i bolje je sto prije ga dovesti na radnu temp. . .

  Hladan start i sam termin nije vezan samo za zimu, on postoji i ljeti, a to je svaki start motora na temp nizoj od one koja je radna za motor. . .
« Poslednja izmena: Novembar 20, 2011, 11:00:01 posle podne od strane GT267 »

Van mreže @aca@

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 547
  • Age: 49
  • Lokacija: bgd
  • Karma: +9/-8
  • Pol: Muškarac
  • Auto: mk4, pasat b5 1,9tdi
Odg: Hladan start
« Odgovor #19 poslato: Novembar 20, 2011, 11:04:55 posle podne »
ne razumem zasto toliko polemike oko toga
neka covek zameni filter i onda  proba kako se auto ponasa
a nemoze niko da me ubedi da je dobro da se odmah krene u laganu voznju
posle palenja na -7/8
govorim tiho i nosim psa sa sobom