Dizel za F1 se vec odavno priprema. Problem je postojao (jos uvek postoji) jedino u standardu. Postoje 2 struje u rukovodstdvu F1: jedna tredicionalisticka koja ne dozvoljava odstupanje ni za mm od, inace, vrlo strogih pravila, i jedna "liberalnija" koja bi da inplantira ponesto novo. Do sada su ovi prvi bili jaci, ali koliko vidim, nesto ce se morati menjati. Problem je nastupio drasticnim padom popularnosti ovog sporta iza koga se krije poprilican kapital i zelja da se pumpanjem hit inekcija povrati "stara slava" predstavlja sasvim prirodan sled dogadjaja.
Posto je jasno da se atmosferskim benzincima ne mogu ravnopravno usprotiviti atmosferski dizelasi, napravljen je kompromis gde je prvobitna informacija bila o dizelasu sa 3000 ccm i turbinom. Verovatno bi to i bilo prihvaceno da se u medjuvremenu nije dogodila revolucija na polju dizel tehnologije te bi jedan takav dizelas prosto oduvao sa staze ove postojece i aktivne modele. VW je jos krajem 90-ih imao spreman motor sa 3000 ccm i preko 900 KS sto bi, ako se uzme u obzir obrtni moment kojim dizelas raspolaze, postojecim konkurentima predstavljao neresivu enigmu.
Vidimo da su mu zapreminu smanjili na 2200 ccm sto je, licno mislim, takodje previse. I sa ovom zapreminom bi, uz pomoc savremenih kombi turbina, postizao nedostizne performanse za atmosverske 3000 ccm benzince. Trenutno bi mozda neka reala bila 1500 ccm TD kao pandan atm benzincu od 3000 ccm.