VW Klub
VW Caffe => Turizam, putopisi, dokumentacija, zakon, osiguranja... => Temu započeo: Bata83 April 20, 2016, 06:58:45 posle podne
-
Nikako da dodjem do tacnog odgovora da li moze da se sa BE kat. zakazi prikolica i natovari auto na nju. I kako to da ja ne mogu da vucem sa G3 auto na prikolici.
-
BE kategorija – Skup vozila čije vučno vozilo pripada kategoriji B, a priključno vozilo ima najveću dozvoljenu masu veću od 750 kg, a nije veća od 3.500 kg.
Ko ti rekao da ne mozes sa G3 da vuces auto na prikolici?
-
nisam siguran,ali kako sam cuo ako prikolica ima dve osovine ne moze B kategorija da je vuce,jedino da je samo sa jednom osovinom e onda moze B kategorija da vuce auto na njoj....
-
Ima BE kategorija za prikolice preko 750kg.
Sa B kategorijom se moze vuci prikolica do 750kg.
-
Skoro sam se raspitivao, Ivan je u pravu ovo sto je rekao, znaci sa BE moze da se vozi do 3500kg.
Mozda te zeza to sto je teret na prikolici i sa njom, tezi od dozvoljene nosivosti golfa 3?
-
(http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160420/4847a4d10b534a81128c27142308b4a7.jpg)
-
Ima BE kategorija za prikolice preko 750kg.
Sa B kategorijom se moze vuci prikolica do 750kg.
Upravo tako .
Ali pod uslovom da prikolica nije teža od dozvoljene za dato vozilo, bez obzira na broj osovina i sl (nemoš za G3 da zakačiš prikolicu od 2T, tj ti možeš, možda bi i izdržao ali po zakonu ne smiješ).
-
Lepo pise u zakonu skup vozila gde je vucno vozilo iz B grupe. Sto bi se reklo da i fica moze da vuce prikolicu ali da ukupan zbir tereta i prikolice nije veci od 3,5 tone. Sa BE kategorijom.
-
To stoji ali sta se desava kad prikolica i teret prelaze maksimalnu tezinu koju auto moze da povuce.
Moj auto ima 985kg.
Tezina auta i tereta u njemu je 1460kg.
Ukupna masa koju auto moze da povuce je 2.660kg.
To je auto + prikolica + teret.
Kad se od toga oduzme 985kg dolazi se do brojke od 1.675kg koju auto moze da povuce.
Ako se nakaci teret od 3.5t mogu da mislim sta ce se desiti sa pojedinim sklopovima na autu.
O bezbednosti da ne govorim.
PoSlAtO sA mArSa
-
passat b3 karavan syncro tezak oko 1400 kg, prikolica teska 600 kg i ford mondeo karavan tezak 1800 kg na prikolici. po zakonu u BiH, HR, SLO, A i D ga smije voziti bez problema jer fino stoji tezina i nosivost prikolice. ali se uvijek na balkanu u kojekakvoj pripizdini nade pandur koji ima svoje tumacenje zakona.
-
Ivane Ovo vazi za kategoriju B i tu ukupna masa ne sme biti veca od 3,5 tona. Kod kategorije BE prikljucno vozilo sa teretom ne sme preci 3,5 tona, a vozilo pripada Ketegoriji B. U ovom slucaju ukupna dozvoljena maksimalna masa je 7 tona. Vozilo+prikolica + teret. U tome i jeste razlika izmedju B i BE kategorije. Za ove tezine za kategoriju BE prikolice imaju kocenje i nije veliko opterecenje za vucno vozilo veruj mi. Ja sam sa Polom moju prikolicu dovukao sa tonu ipo tereta iz Moskve bez problema. Zato treba koristiti svakako u skladu vozilo koje je vucno u odnosu na teret koji vuce ako je to ucestala pojava.
-
Upravo ovo sto RUS kaze prikolice koje imaju bruto (bruto=prikolica+utovar) tezinu 3,5t imaju svoje kocenje(potisnu/udarnu kocnicu) i pritisak na rudi nije vise od cca 100-150kg. i sa B+E kategorijom mozes vozilom cija ukupna tezina ne prelazi 3,5t da vuces prikolicu dvoosovinku sa dva auta ukoliko bruto tezina prikolice nije veca od 3,5t.
-
Ako sam napravim laku auto-prikolicu, pod uslovom, da ona ima funkciju da joj se otvori zadnja stranica, kao na fabrickoj i da ima ispravnu svetlosnu signalizaciju...Da li ona kao takva, rucne izrade, po trenutnom zakonu, moze da se tera na atest, pa ako ga prođe da se registruje?
-
Nece moci Blade, ne mogu ni pojedine prikolice proizvodnje GALEB da se atestiraju, imam ja dve rucno pravljene pa nisam genije atestirao dok je moglo. :63 bonk
-
U Srbiji bi pre atestirao raketu nego prikolicu.
-
Vala bas. Moj drugar je kupio novu, koju je napravila fabrika. I ona tako nova nema atest, nego je na sve to isti morao da plati.