Pozdrav ljudi. Imam jedan problem koji mi dusu pojede. Probacu da sto prostije objasnim sta je sve tu radjeno. Rec je o pasatu b5.5 1.9 79kw, PD motor, 2005 god.
Prilikom voznje crkao je konektor dizne, sto se primetilo tek na leru da nemirno radi. Dijagnostika pokazala "povremen prekid rada na trecem cilindru".
Zamenjena cela magistrala, i tom prilikom zamenjene gumice na diznama. I od tada to nije to.
Prvo sta sam primetio je da board comp ne pokazuje dobre vrednosti. Trenutna potrosnja je dobra, od 0.6 do 0.8 na leru. Ali prosecna na 100 katastrofa. Nekad 10, nekad 8, nekad zabode na 7.5 i ne mrda. Interesantno je da se prosecna na 100km povecava na leru svakih 5 sekundi za 0.1. Ako ga ostavim na leru duze, moze da ode i na 99.9. Realna potrosnja je mozda veca za pola litra.
Drugi problem je sto se olenjio. Moze on da ide i 150, ali nema vise onu zustrinu, nije onako ostar kao pre, nema startnost. Jeste slab motor 74kw, ali nije to to. U preticanju pre nisam razmisljao, sada vec razmisljam.
I onda od majstora do majstora. Svako svoje misljenje. Posle toga vozio na veliki servis jer mu je vec i bilo vreme. Objasnio majstoru sta me jos muci, kaze idi kod mog prijatelja bosiste na dijagnostiku hteo bih da cujem i njegovo misljenje. Na dijagnostici nista specijalno, na leru sve uredno, posle ga provozali i kazu da skinu dizne da ispitaju, pa ako treba radice se. Turbina dobra, maf, map, ostalo, sve u redu. Rekoh aj uradicu prvo veliki servis. Uradi majstor servis, dogovorimo se da uzubi sve kako treba, i proveri remenicu, gde treba paljenje, proveri dijagnostikom i tako to. Medjutim, kaze kad je zavrsio, "ja sam se cuo sa ovim prijateljom, rekao mi je da uzubim u nulu". Mislim se da li to i njemu ostavljas lufta da uzme pare... nabavim ja dijagnostiku i vidim "torsion value -2.2". Pa sad ne znam gde je ta nula. Posle toga ocistio sam egr, protokomer, provereni vakumi, drugi majstor gledao turbinu, sve uredno. Kod treceg majstora vozio da presteluje dizne, sve mi objasnio za koliko stepeni steze, otpusta, sve kao sto je neko ovde pisao na forumu, ali opet bez stelovanja remenice. Ne znam da li zbog toga nije resen problem. Sad moja pitanja.
1. Da li kada je prvi majstor skidao klackalicu i vadio dizne, da li je time mogao da pomeri torsion value pa da jos tada ne ide kako treba? Mozda je samo skinuo, vratio i to je to, bez podesavanja na remenici. Ne znam da li to trazi pomeranje remenice?
2. Sta god da se radilo, kompjuter opet pokazuje netacnu potrosnju. Ziv nisam zasto
3. Sta bi tu trebalo po vama da se radi?
Sto se tice drugih stvari, korekcije dizni nisu lose, jedino jedna je nekad malo veca, skoro pa 1. Ali mislim da sa nasim gorivom ni jedan auto nije savrsen.
Ako treba jos neka informacija, pitajte. Vucem problem tri meseca, 15 majstora pitao za misljenje, 5 njih radilo intervenciju, ziv nisam koga vise da pitam. Sad se spremam da zakazem kod jednog da ponovo skine poklopac, presteluje klackalicu, dizne, paljenje, uzubi, proveri dijagnostikom, pomeri remenicu... ali ako i to ne resi, ja ne znam sta vise da radim.