Ja bas ne mislim tako. Vlasnik sam 1.6 16v AZD od 2013.godine kod mene, na samom pocetku koriscenja auta odmah sam skinuo glavu, resio sporni ventil koji nije zatvarao i sa tim autom gazim 100k i to na plinu bez ikakve greske na tabli, prevelike potrosnje ulja, a sve sa umerenom potrosnjom i benzina i plina. Pored toga, dva dobra druga sa kojima sam isao u kupovinu imaju takodje 1.6 16v, jedan takodje AZD, a jedan BCB, oba golfa na satu imaju preko 300k, rade savrseno, nemaju plin, ne gori nikakva greska, trose benzina kao upaljac jer ljudi voze umereno. Od odrzavanja, jedan je imao kvar dve bobine na 100k koliko je presao, a drugom je na 50, 60k koriscenja kod menjanja svecica popustio lepak na fabrickoj bobini kada je auto ima vec oko 280k i tada je prvi put zamenjena bobina. Sporadicno se pojavljivao problem sa ova dva koja imaju oko 300k na satu da se odlepio katalizator, tj sace od lonca, drugar koji drzi servis je resio problem, a inace zamenski kat bas za taj motor ima da se poruci sve sa cevkom do izduvne grane i ne kosta vise od 15k, ali nije jos uvek menjan ni na jednom od 3 kom golfova koje vozimo.
Sto se tice 1.6 SR, skoro da 80 posto tih motora trose ulja pa cak i fabricki, poznata je boljka da imaju problem sa gumicama na usisu, falsira vazduh, gumice vrlo brzo okrte, pucaju, kod ugradnje gasnog uredjaja oce da svetli greska izbacuje bogatu smesu bas zbog usisa ili vakuma, a ne bih rekao da je jeftiniji za odrzavanje jer recimo 16v nema protokomer, ovaj SR ima, a najveci problem na 16v je klapna koju treba barem jednom godisnje temeljno cistiti i to skidanjem sa vozila i redovno menjati svecice skidanjem bobina na ohladjenom vozilu kako bi se iste sacuvale. Takodje tvrdim da je pored potrosnje ulja, 16v manji potrosac benzina ili plina od SR. 16V se cini tromijim, ali znatno bolje ide u obrtajima od 8v.
Bilo koji motor da odaberete, najbitnije je stanje istog. Uvek ce biti bespotrebnih i dugotrajnih prepirki da li je bolji 1.9tdi ili 2.0tdi, svi znamo da je nekome 1.9BLS zadavao mnogo vece muke od bilo kog 2.0, a isto tako neko se navoza sa 1.4tsi dok drugi muku muce sa istim. Pored samog motora, uvek treba utvrditi stanje pratecih elemenata koji su sve bitniji za sam rad motora.
Puno srece u odabiru, nadam se da cete pronaci pravo vozilo i uzivati u izdrzljivosti.
Ovo sve sam napisao jer posedujem golfa 1.6 16v, octaviu 2.0 AQY, Octaviu 1.8T AUQ i leona 1.9tdi BKC, ali ubedljivo najjeftinije se vozim sa golfom 16v. Svi zajedno vrede kao jedan dobar polovnjak iz 2013.godine, ali tesko da ce i jedan noviji nadziveti bilo koji od ova cetiri koja sada vozim.
Veliki pozdrav
Sent from my EML-L29 using Tapatalk