Prvi VW Golf 2 GTI uvezen 1998. godine sa pojacanom masinom, spusten, skinut katalizator, sportski izduv... Stvarno brza masina, zvuk od koga srce pocinje brze da kuca. U to vreme stvarno upadljiv auto. Ali smrt za novcanik, ubrzo sam morao da menjam lamelu sa korpom kvacila (sportski auto se ne kupuje polovan), kocnice i jos po nesto a da ne govorim o potrosnji. Dok sam imao para da sipam benzin bio sam presrecan. Uglavnom prodao sam ga istog dana kada je izasao oglas a kupci su zvali jos 2 meseca posle toga.
Posle sam uzeo Golf 2 Dizel 1,6 od druga kome je teca iz Nemacke doterao ovde. Na izgled nisam video bolje ocuvan golf, iznutra fabricko stanje. Razocarao sam se momentalno kada sam upalio motor i pritisnuo gas. Pa ovo u prvoj jedva da se krece. Po gradu je stvarno naporan za voznju, na autoputu u petoj brzini to je pesma 120 km/h na 2900 rpm. Potrosnja je tako mala da ne razmisljam o njoj. Prelazim po 200 km a kazaljka goriva se pomeri za 1 mm. O ovome benzinci samo mogu da sanjaju. Zimskih problema nisam imao. Ovde je najvazniji dobar akumulator i grejaci kao i nafta za niske temperature (aditiv). Odrzavanje je sigurno jeftinije od benzinca. Filtere i ulja menjamo svi a cene su uglavnom slicne. Sto se tice Bosh pumpe, nisam imao problema pa ne znam sto se svi odmah hvatate za cenu servisa pumpe kao da se to radi svakog meseca. Dizel je posebna filozofija i ako se tako vozi (laka noga na gasu, ne preko 4000 rpm. i samo lagano ubrzavanje) trajace dugo i kostace malo.
U medjuvremenu sam uzeo Mazdu 3 benzinca. Masina sa 16v stvarno brza kao metak, umerena potrosnja. Ovde nema ono SAM SVOJ MAJSTOR, nego pravac Karadjordjeva (ovlascen servis). Cena odrzavanja ...hm, pa kao i za sve nove automobile sa ponekom zvrckom. Do sada samo redovni servisi. Filter goriva 6000 din, filter vazduha sa polenskim filterom oko 5000 din. itd. Auto je stvarno lagan za tu snagu i imam osecaj da jasem metak. U ovoj klasi VW nema dostojnog takmaca.
Na poslu vozim sluzbenu Boru 1,9 TDI. Ovde je sve vec receno i necu da ponavljam osim da je sada servis daleko skuplji i ozbiljniji nego kod starih dizela. Mislim da price o ekonomicnosti dizela kod TDI motora pocinju da blede zbog cene i slozenosti konstrukcije a da ne govorim o jos savremenijim common rail motorima cije odrzavanje u slucaju kvara (voda ili necistoce u dizelu prouzrokovace veoma skupu intervenciju na brizgaljkama). Ovde je odrzavanje mnooogo skuplje nego kod benzinaca koji uzgred bolje vare domaci los BMB nego dizelasi famozni evrodizrel.
Dakle sta je bolje?
Ako prelazite godisnje preko 40 000 km ili planirate da taksirate onda dizel bez razmisljanja. Ispod toga benzinac.