Istorijat

Golf I
Prva generacija Golfa pocela se prodavati 1974., a dve godine kasnije dobila je i sportsku GTI verziju koja je bila opremljena 1.6-litarskim benzinskim motorom snage 110 KS. Kabriolet se prodavao od 1979. do 1993. i sa nesto manje od 390 hiljada prodanih primeraka bio najprodavaniji kabriolet na svetu. I ako se u Europi ta generacija prestala proizvoditi 1983., u Juznoj Africi jos i danas postoji model City Golf , koji izgleda kao kombinacija prve i druge generacije nama znanih Golfova.


Golf II
Druga generacija hatchbacka, popularno zvana "dvojka", predstavljena je 1983 ., a bila je takode dostupna u GTI verziji, kao i jos sportskijoj Rally G60 sa 160 KS i Limited sa 210 KS (proizvedeno samo 70 komada). 1990. na trzistu je bio i posebni model s pogonom na sva cetiri tocka i "terenskim" izgledom nazvan Golf Country . Druga generacija prestala se proizvoditi 1992., a tokom njene proizvodnje, 1979. uveden kabriolet prve generacije prodavao se bez znacajnijih dizajnerskih promena.



Golf III

Treca generacija predstavljena je 1991 ., a u top model se ugradjivao VR6 motor koji je u pocetku razvijao 174, a kasnije 190 KS. 1993. Golf je po prvi put predstavljen u karavanskoj verziji, a iste godine novi izgled su dobile i kabrioletska i GTI verzija. Vazdusni jastuk za vozaca postao je deo serijske opreme 19100., a bocni vazdusni jastuci postali su dodatna oprema 1996., kada je deo serijske opreme postao i ABS . Iste godine na trzistu je bio i posebni model GTI-ja, kojim se obiljezavalo 20 godina od uvodjenja prvog modela tog naziva. "Trojka" se prestala proizvoditi 1997., kada je predstavljena i cetvrta generacija.



Golf IV

Od jeseni 1997 . prodavan Golf "cetvorka" bio je osim u standardnoj hatchback verziji dostupan i kao kabriolet i karavan, a 1998. u njega se poceo ugradivati i pogon na sva cetiri tocka nazvan 4motion. ESP je u serijsku opremu uvrsten 1999., a bocne vazdusni jastuci tri godine kasnije. 2000. GTI se prodavao i u posebnoj verziji u povodu 25. godisnjice uvodenja prvog tako nazvanog modela na trziste, a 2002. predstavljen je i benzinski motor FSI s direktnim ubrizgavanjem goriva, kao i sportska verzija R32 opremljena 3.2-litarskim sesterocilindricnim motorom sa 241 KS. Prie nego sto je zamenjen novom generacijom, Golf cetvrte generacije kod nas se prodavao i sa posebnim paketima opreme Ocean i Pacific.



Golf V

Peta generacija predstavljena 2003. kod nas se pocela prodavati paralelno sa pocetkom 2004., a od pocetka 2005. dostupna je i u GTI verziji sa 2-litarskim FSI motorom koji uz pomoc turbo punjaca razvija 200 KS, pa je sa njim Golf u mogucnosti ubrzati od 0 do 100 km/h za 7.2 sekunde i postici maksimalnih 235 km/h. Jos sportskija verzija R32 predstavljena je u oktobru 2005. na salonu automobila IAA , a opremljena je 3.2-litarskim sesterocilindricnim motorom od 250 KS koji omogucuje Golfu da od 0 do 100 km/h ubrza za 6.2 sekunde i postigne maksimalnu brzinu od 250 km/h. Golf pete generacije u serijskoj opremi ima izmedu ostalog ABS, ESP, BAS sigurnosne kocnice, kao i sest vazdusnih jastuka, a uz dizelske TDI motore i GTI verzije moguce je naruciti novi automatizirani mjenjac DSG.



Golf VI

Šesta generacija veoma je brzo uskočila na mesto pete.Golf VI izgleda nezamenjivo, i izgleda dobro.U gabaritima koji se u milimetrima razlikuje od prethodnika, donosi potpuno drugačiji imidž. Deluje stameno, snažno i dinamično, ali ne i sportski po svaku cenu. Osećaj promene u dizajnu karoserije ponajviše donose promenjeni odnosi prepusta preko prednjih i zadnjih točkova.U enterijeru, novi Golf dobrim delom preuzima armaturu i instrumentaciju od Passata CC,enterijer je dobro organizovan, pregledan, bar na prvi pogled i funkcionalan.U VW-u tvrde i argumentuju da je ovo najbolji Golf do sada proizveden.


Golf VII














Odg: Golf 2 TDI AFN
@@ Makoo i Neno hvala drugari  :26

@Sinda  :26 Malo vise dimi sa ovim diznama ali to je zanemarljivo :)  Presao sam preko 20 hiljada km sa tim dizn...
Odg: Rastibudjilizovane klejbezable
I ja msm da je skoda daleko ispod bmw, mecke i audia
Odg: Rastibudjilizovane klejbezable
Moze ta hidraulika da se sredi nije to toliki bauk ... problem su krpi majstori koji ih nepravilno pune. Imao sam BX, ekstra auto dok neki priuceni...
Odg: Rastibudjilizovane klejbezable
Mene posle vožnje u Citroenu C5 obavezno bole ledja. Valjda zbog preterane mekoce


Sent from my iPhone using Tapatalk


VW-CLUB Slika nedelje

Koliko kilometara prelazite godiĆĄnje?
Manje od 1000km
Od 1000 do 5000km
Od 5000 do 10000km
od 10000 do 15000km
Preko 15000km
Vidi rezultate

Ostale ankete