Autor Tema: Kompresija Golf 3 TDI AFN  (Pročitano 9406 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Kompresija Golf 3 TDI AFN
« poslato: Septembar 17, 2019, 04:58:04 posle podne »
Moram da otvorim novu temu, da vidim da li neko ima nešto pametno da kaže. Najzad izmerih komresiju na motoru u kućnoj režiji, poljskim setom GEKO.
Rezultati i na hladan i na topao motor su: 26, 26, 27, 27. Za svaki cilindar sam po dva puta verglao. Prvo verglam par sekundi on ga navuče do 22, onda verglam još par sekundi tad ga navuče do 26-27. Iznenađen sam kako je kompresija ujednačena.
Već odavno imam problem da teže vegla kad je vruć motor, kad odstoji par minuta. Kad malo duže odstoji, pali bolje, zimi pristojno, mada nije na pola ključa kao kad je bio noviji.
Na meraču mi ne duva ništa, ni trunku, ali na čepu za ulje duva.
Majstor koji mi je zimus menjao radilicu kaže da misli da mi je glava loša, ali da pre glave, odem do bošiste da proverim dizne, pogotovo treću diznu koja ima senzor-iglicu?! I da probam sa dekarbonizacijom motora, možda nešto uradim?!
Da li stvarno da odem do bošiste da proverim dizne, ili je to bezveze, da li dizne-dizna, mogu da manifestuju da mi teže pali kad je vruć?! Da li da probam dekarbonizaciju ili je to verovanje u deda mraza, pogotovo za ovako star motor?
Kakva su vaša mišljenja o ovoj mojoj kompresiji, možda bih glavu radio, a da radim ceo motor, mislim karike, pa ko zna šta tu još može da bude, dobro bih razmislio. Hvala svima!
« Poslednja izmena: Septembar 17, 2019, 05:10:55 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #1 poslato: Septembar 17, 2019, 08:18:02 posle podne »
U kom smislu mislis teze vergla sporije ili?

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #2 poslato: Septembar 17, 2019, 08:57:18 posle podne »
Vergla dobro, nego mu treba koji sekund duže da upali, motor ga usporava, da'l kompresija ili ventile na glavi ne dihtuju... Imam dva anlasera, pa ih menjam s' vremena na vreme... Kad stavim drugi koji je podmazan ili eventualno sa novim četkicama, onda brže malo vergla i malo mu manje treba vremena da upali. Jednostavno, motor mi vremenom umara anlaser... Evo danas sam stavio drugi, jer je stari počeo da glavi (umorio se)... Ja sam ga pre neki dan dotuk'o sa merenjem kompresije na toplo.... 8 puta verglanja na prazno pa ti vidi.... Elem nije to problem... ranije mi anlaser trajao po 5 godina bez skidanja, sada ga motor umara...
Treba naći razlog. Mislim razlog je loš motor, samo me interesuje da li je ova kompresija što sam izmerio toliko loša da on mora toliko da vergla, a čim se malo ohladi motor on pali mnogo bolje..
Kaže ovaj moj majstor, namiriše grejače....Kakvi grejači stajao pola ili sat vremena na 30 stepeni....
Doduše, ujutru ovih dana kad je malo hladno bolje pali. kad su bile one temp jutarnje oko 20 stepeni lošije je palio....
Zimi je pristojan, jedno grejanje i sekunda i pali... Tako je bar bilo zimus, ove ćemo da vidimo....
Tešim se da zato što mi ne duva na merač ni malo, a na čepu duva, pa koliko se ja razumem kompresija ide u glavu, ventili ne dihtuju, pa zato loše pali kad je vruć...Imam i neke uljne pare sa zadnje strane tj. curenje između glave i bloka, možda i tu gubi kompresiju kad se raširi zbog vrućeg motora... Zato bih možda uradio glavu.
Neki drugari su još ranije imali i lošije kompresije, pa im je auto kod je vruć palio bolje nego kad je hladan, kod mene obrnuto.
Samo da mi još neko odgovori da li je ova zadovoljavajuća kompresija ili je to baš na donjoj granici.


Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #3 poslato: Septembar 17, 2019, 09:05:49 posle podne »
Aj napisi tacno koji je motor i koja je slovna oznaka i godiste auta.Pokusat cu iskopati podatak u Autodati.Ma da to po meni nije u opste losa kompresija isto tako nemas razloga za skidanje glave i provere ventila ako imas ujednacenu kompresiju koja i jeste kod tebe.To ulje sto spominjes ne moze nikako da bude izmedju glave i bloka jer da je tako auto ne bi u opste isao.Verovatno se sliva niz blok slini negde drugde.

Van mreže Speedey

  • Transporter
  • VW Majstor
  • Hero Member
  • *****
  • Poruke: 1592
  • Lokacija: Derventa RS
  • Karma: +67/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Passat 3C Bluemotion
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #4 poslato: Septembar 17, 2019, 09:06:36 posle podne »
Nadjoh na internetu da je na novom kompresija bila 31.

Dok je donja granica 19.
Jetta 1 1982 1.6 D☒
Golf 2 1986 1.6 D ☑
Polo 9N 2002 1.9 SDI☒
Polo 9N 2004 1.9 SDI ☒
Passat B6 2007 1.9 TDI ☑
Golf Plus 2008 1.9 TDI ☑

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #5 poslato: Septembar 17, 2019, 09:08:05 posle podne »
AFN slovna oznaka 81KW 97-mo godište.. ja našao da je propisana 25-31
Da li dizne mogu da prave problem, kao što mi reče mehaničar?!
Imam godinama VAG-COM, ima tamo merni blok za dizne, sve je normalno, auto ide pristojno, dobro ubrzava, svi dugi parametri su odlični, o svemu tome vodim računa... Tajming-paljenje mi je skroz na gornjoj granici, ako vratim pumpu i namestim ga na sredinu kao što kaže fabrika, onda pali još lošije.... Odgovara mu taj tajming.
Stavljao je zimus taj mehaničar tajming na sredinu i video kako pali... Pa ga vratio u gornju zonu, pogledao parametre u njegovom VCDS-u, i tad mi reče, proveri dizne, pokušaj sa dekarbonizacijom, ja mislim da ti glava pravi problem, raširi se kad je mnogo vruć motor....
« Poslednja izmena: Septembar 17, 2019, 09:20:17 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #6 poslato: Septembar 17, 2019, 09:19:44 posle podne »
Onda svakako treba da trazis problem dalje sigurno nije povezano sa kompresijom.Mozes da izmeris i na hladnom to je neki realniji pokazatelj stanja motora jer motor kad je topal i zazori su manji.Isto tako postoji i vlazno i suvo merenje kompresije kod vlaznog ubacis malo ulja u cilindar koji meris.Ako je znacajno skocila kompresija to je pokazatelj da postoji potrosenost izmedju cilindra klipa i klipnih prstenova.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #7 poslato: Septembar 17, 2019, 09:23:47 posle podne »
Merio sam i na hladnom, isto je. To sam uljem znam ali nisam probao, nisam smeo.... Ma sigurno je glava...
Čitam na netu, par njih kad je uradilo glavu odmah je auto paliko k'o mina... Ovde je samo kakve su mi karike i hilzne, i da li  mogu da prođem samo sa remontom glave i da se vozim, jer ja ne prelazim puno.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #8 poslato: Septembar 17, 2019, 09:33:59 posle podne »
Imas i test za proveru ventila ako bas sumljas toliko zove se test propustljivosti cilindra.Radi na principu da dovedes klip u gornju mrtvu tacku cilindra koji meris znaci kad ide u kompresiju oba ventila zatvorena.Na taj alat se montira kompresor i pusti se u cilindar primera 1bar i gleda se koliki je gubitak .Znaci ako duva pored karika cut ces sistanje kad izvadis merac duva u karter,ako je usisni cut ces sistanje iz vazdusnog filtera i ako je izduvni cut ces na auspuh.Mozes glavu da skidas ali 99% nes nista s tim da dobijes pogotovo zato sto je ta kompresija koju si napisao i zato sto pali dobro hladan.

Kad pomeras palenje motor bi ti trebalo da je zagrejan preko 80 stepeni.
« Poslednja izmena: Septembar 17, 2019, 09:41:08 posle podne od strane canibal86 »

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #9 poslato: Septembar 17, 2019, 09:43:02 posle podne »
Znam za test propustljivosti, to je mnogo merodavnije nego kompresija, moraću da uradim, ne znam koliko može da košta ali sigurno je 50 EUR-a, a to mi je već četvrtina da se uradi glava.
Pazi, ne pali on kad je hladan na pola ključa kao kad je palio pre X godina, ali mnogo pristojnije pali, ne muči se,,,, Kad je vruć, muči se... A to što ne duva na merač nimalo, znači da ne duva na dole, jel' to može da bude pokazatelj da karike nisu mnogo loše?
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #10 poslato: Septembar 17, 2019, 09:46:55 posle podne »
Bas tako da su lose karike duvao bi u karter i sigurno ne bi bila ta kompresija.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #11 poslato: Septembar 17, 2019, 10:44:48 posle podne »
Čujte ovo ljudi.... Pitam drugara mehaničara iz Norveške ima dosta iskustva, obrazložim mu problem evo šta mi je napisao:

Cao, to 99% nije problem pritiska u cilindrima(kompresije).  Prvo treba proveriti fazu tj. polozaj radilice i bregaste jer cesto remenica radilice "pobegne" u odnosu na samu radilicu pa za sobom povuce i bregastu ... Znaci PRVA provera: izvadi diznu ili grejac sa prvog ili cetvrtog cilindra (predhodno stavi repere bregaste i radilice na mesto) zatim ubaci u cilindar neki tanak a dugacak - mekan predmet (tipa drveni  ili plasticni stapic) koji ce dodirnuti celo klipa. Nakon tog vrtis motor polako levo i desno da utvrdis da li je klip STVARNO  u gornjoj tacci ili nije ...
Cesto se desava da su reperi radilice i bregaste na mestu a da klip kasni za gornjim polozajem za par milimetara, automatski remeti fazu i javlja se problem duzeg verglanja   kod zagrejanog motora.

A? Reperi na mestu a klip nije u gornjoj mrtvoj tački? Zašto?

« Poslednja izmena: Septembar 17, 2019, 10:46:43 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže Goske

  • VW Početnik
  • Poruke: 96
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #12 poslato: Septembar 17, 2019, 11:58:30 posle podne »
Proveri zubljenje auta. Tacno je da hoce remenica na radilici da se poremeti, to jes poremeti se čelo radilice. Skines poklopac motora sa zadnje strane bregaste se ubaci fiksator msm da je dibljina 5.5mm a sto se tice radilice imas na zamjcu oznaku. Prvo proveri to moguce je da ventili ne zatvaraju lepo kada se motor zagreje. A sto se tice kompresije kada je hladan to je korektno
Da li si mozda primetido da ti auto mozda dimi na uspuh malo vise nego sto je ranije

Sent from my LG-H872 using Tapatalk


Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #13 poslato: Septembar 18, 2019, 02:25:34 posle podne »
Moji problemi sa čelom radilice su opisani ovde http://www.vw-club.rs/forum/index.php?topic=70703.0,
radilica je zamenjenja zimus, menjao dobar serviser, za sada non-stop pratim tajming preko dijagrama VAG-COMa.
Problem lošijeg paljenja imam još od pre problema sa čelom i remenicom radilice, a zanimljivo je to da kad sam prvi put imao problem da je totalno ispao iz faze, znači tajming nula, tad je ujutru čudno palio i bacao oblak dima, jer gura gorivo a ne upali, ali je preko dana bolje palio nego sada kad je u fazi i kad je tajming visoko gore....
To je bilo poodavno, pa se vremenom verovatno i to pogoršalo.. Sad kad mu vratim tajming na sredinu, još gore pali Znači to je nešto što sa kilometražom napreduje.... Ali dobro, idemo sistem eliminacije..
Prvo da ponovo proverim fazu i da li je klip u gornoj mrtvoj tački kad su reperi na mestu, ako je to u redu da odem do bošiste da pitam da li dizne ili treća dizna mogu da prave taj problem, onda da uradim leak Off test (test propustljivosti), on će da pokaže da li su ventili, a ako je on u redu, onda mi ostaje da se prekontroliše pumpa, i na kraju da radim glavu  lollol
Evo juče sam stavio podmazan anlaser, bolje pali i kad je topao, ali ima zadršku, dobro vrti jer je svež, pa je zadrška manja, ali vremenom za 6 meseci motor mi umori anlaser i on polako počinje da slabije vrti...
Kad je zimus menjana radilica, u karteru nikakvog đubreta ništa loše.
Drugar na Ventu 1,9 dizel običan, godinama zimi palio na gurku, karter pun nekog đubreta bio, zimi ni da čuje, kompresija mu bila lošija nego meni, pa je leti najnormalnije palio....
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #14 poslato: Septembar 18, 2019, 08:13:08 posle podne »
Ako je palenje sad namesteno kako tereba nema razloga da se reperi razilaze oni su valda fiksni na bloku ili gde se vec nalaze tesko da moze tu nesto da se pomeri mislim na oznake koje sluze za zupcenje motora.Kompresija je oke znaci ostaje ti ili neka elektronika ili ubrizgavanje pumpa dizne nesto od toga.

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #15 poslato: Septembar 19, 2019, 09:40:48 posle podne »
Danas sam proveravao, auto je u fazi, reperi su na mestu. Ujedno mi je to i bila provera da li me opet zeza remenica radilice, zbog koje sam i menjao radilicu zimus, mada sam već par puta pratio tajming preko dijagnostike, preko njegqa se odmah vidi da li počne da gubi fazu, tj. da paljenje ide u "retard".
Kad je na paljenju, klip na prvom cilindru je u GMT. Metoda se guranjem nečega tankog kroz rupu za grejač je dosta neprecizna, ali ako se pažljivo radi može da se vidi da li je ili nije u GMT.
Čitam po forumima da su PD motori imali taj problem sa toplim startom, i da se kod njih softverski rešavalo. Nije mi poznato da motori sa boš pumpom imaju taj problem.
Negde spominju da treba da se malo poveća količina goriva na elektronici boš pumpe. Kad je hladan ujutru gorivo je oko 6, a kad je vruć oko 3,8, a raspon je od 3-9 nečega. Znači kad je vruć skoro je na donjoj količini za gorivo.
Zanimljivo je to, da jednom od par puta dok je vruć, upali skoro pa nomalno, kao da se tako namesti motor, ne mogu da objasnim. Sve mi i dalje smrdi da ventili dobro ne zaptivaju kad je vruć, bez obzira na kompresiju.

Nešto mi bregovi na bregastoj deluju istrošeno, imaju neki smeđu boju, takođe i podizači. Šta mislite, evo slika:





Na PD motorima takođe kažu da dizne mogu da pave problem... ali oni imaju drugačiji sistem...
Sledeća adresa mi je bošista.
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže mikula

  • Hero Member
  • ****
  • Poruke: 1360
  • Lokacija: b. palanka
  • Karma: +35/-12
  • Pol: Muškarac
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #16 poslato: Septembar 19, 2019, 10:04:42 posle podne »
Jesi probao  kad je vruc da skines dzek sa senzora temp motora i probas upaliti, tad bi softver trebao da da vise goriva

Послато са SM-J530F уз помоћ Тапатока


Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #17 poslato: Septembar 19, 2019, 10:07:45 posle podne »
Jesam jednom prilikom, ali tad sam imao problem sa retardiranim paljenjem pa je isto loše palio.... Mogu sad ponovo da probam, ali je problem što će tad upaliti i grejače, pa će verovatno sastaviti normalno... Probaću...
Jedino da skinem konektore sa grejača, pa tad neće imati grejanje.... MOžda je to dobro tako probati...
ali će pumpa otići u ranije paljenje jer auto misli da je napolju hladno... Tako da opet mi to ništa neće pokazati...
« Poslednja izmena: Septembar 19, 2019, 10:21:21 posle podne od strane knalek »
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.

Van mreže canibal86

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 540
  • Age: 37
  • Lokacija: Sid
  • Karma: +8/-12
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf IV 1.6 16vTNG
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #18 poslato: Septembar 20, 2019, 12:39:45 pre podne »
Pokusaj sa ovim sto je ranije navedeno da skines dzek sa senzora temp. kad je motor na radnoj temp.Ako sastavi lagano postoji na netu nasao sam na nekom stranom forumu mod za resavanje tog problema zovu ga hammer mod.Mozes malo da izguglas da vidis o cemu se radi.
Cak postoji i da se kupi ceo taj sklop koji eliminise taj problem
https://www.ebay.com/itm/Wiring-kit-for-warm-engine-start-problem-elimination-/131899862316?hash=item1eb5d82d2c:g:p-0AAOSwARZXn4LI&vxp=mtr

Van mreže knalek

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 849
  • Age: 55
  • Lokacija: Beograd, Zvezdara
  • Karma: +56/-19
  • Pol: Muškarac
  • Auto: VW Golf 6 2.0 TDI CFFB
Odg: Kompresija Golf 3 TDI AFN
« Odgovor #19 poslato: Septembar 20, 2019, 07:28:13 posle podne »
Hvala "canibal86", vidim da ima više vrsta hammer moda. Još nisam za to...
Posetio sam danas bošistu. Kaže čovek da dizne ne mogu da prave taj problem. Pumpa može, tačnije rotor pumpe da kad se zagreje ne baca goriva koliko treba. Međutim kad je video da duva na čepu i on je sa mišljenjem da glava nije dobra i da je to sve do motora... Predloži mi čovek da odem do električara da mi napravi da se grejači stalno pale kad je na kontakt a da se odmah ugase čim upalim. Vidim da ma se masovno radila ta varalica, stavi se otpornik i relej i kad se dobije kontakt sa alternatora relej okine i prekine se grejanje. Samo mi nije jasno da li zimi ostaju da rade grejači onoliko koliko im je fabrički relej rekao....
Evo snimci kako vergla kad je topao. Snimao sam i na VAG-COMU kako idu obrtaji, ali mi je snimak loše ispao, pa ću ga ponoviti ovih dana. Uglavnom vidi se da se anlaser zaleće, postiže recimo 180, pa 270 obrt/min, pa onda kao da ga motor usporava vrti ispod 250, pa se na kraju se oporavlja prelazi 250 obr/min i auto pali. Sve se to dešava u roku od 2-3 sekunde.

https://www.youtube.com/watch?v=FhnuEL3XqBE
https://www.youtube.com/watch?v=zgCjpGY39BU
Nema dogovora izmedju lavova i ljudi.