Autor Tema: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO  (Pročitano 4732 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže kezo

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +4/-1
  • Pol: Muškarac
menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« poslato: Jul 22, 2014, 12:34:08 posle podne »
 Tema je postavljena iz samo jednog razloga , da se objedine više tema koje su ostale ne dorečene :
1. pedala kvačila odvaja skroz na kraju
2.zujanje , struganje i ostali zvuci iz menjača
3. problemi sa setom kvačila

Što se tiče pedale i njenog odvajanja skroz na kraju , razloga može da bude više . Ako imate samoštelujuću sajlu - eto ga moguće rešenje , razlog je njena istrošenost , mada ja nisam bio te sreće . U drugom slučaju , to jest ako imate običnu sajlu - šanse da vam je otišla korpa kvačila raste na neverovatnih 99.99 odsto .
  Naravno , podrazumeva se da kad se kaže da pedala hvata skroz na kraju da ima i pride problema sa ubacivanjem u neke brzine , prvenstveno u rikverc i prvu . Sve se to pogoršava kad se auto tj. menjač zagreje .
« Poslednja izmena: Jul 22, 2014, 01:38:45 posle podne od strane Modus »

Van mreže kezo

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +4/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #1 poslato: Jul 22, 2014, 07:23:17 posle podne »
samoštelujuća sajla



obična sajla se razlikuje od ove na slici po budži na sredini i na kraju ima matice a ne fiksni kraj .


Razni zvukovi mogu da dolaze iz menjača a da razlozi budu sasvim neočekivani . Evo ga moje iskustvo i to isljučivo lično .

Zujanje - tiho ili malo jače u zavisnosti da li pritisnem pedalu kvačila ili ne , nekad mi se čini i kao da melje a najviše podseća na pokvaren ležaj na veš mašini .  lollol

evo ga moj  razlog




Bila je tema koju sam nedavno pročitao gde se forumaš žali na ružan zvuk iz menjača koji nestaje pritiskom na pedalu kvačila i ponovo pojavljuje prilikom otpuštanja iste .
Identičan sam problem imao i prilično me nerviralo . Naravno da sam otkrio kvar na teži način .
Nisam slikao konkretan detalj ali evo ga posledica :



Pada li nekome ideja šta bi mogao biti razlog ovog kuršlusa   :17 :17 :17


« Poslednja izmena: Jul 22, 2014, 08:18:13 posle podne od strane kezo »

Van mreže saleproka

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf plus
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #2 poslato: Jul 23, 2014, 08:26:07 pre podne »
Druze moj imam isti problem na mom autu golf 4 1.9sdi. Pre mesec dana sam menjao zupcanik rikverca i ulje u menjacu i posle te zamene melje li melje a ne znam sta je. Majstor mi kaze nije nista to je u redu a ja do mora sa takvim autom jbga. Kvacilo mi je bilo nastelovano na pola da hvata a sad hvata na vrhu , ja kazem da nije bilo tako a on meni to je samo stelujuce. Pa ti sad razmisljaj sta i kako. Jek ti melje nesto na 40-50km/h a na vecim brzinama nista?
« Poslednja izmena: Jul 23, 2014, 08:34:28 pre podne od strane saleproka »

Van mreže kezo

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +4/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #3 poslato: Jul 23, 2014, 02:56:41 posle podne »
Vidi SALEPROKO , jedino što mogu reći u zaštitu majstora je da ga nisi pitao da li može bolje od stanja u kom ti je sad menjač . Ako se vodimo po onoj staroj - koliko para toliko muzike , onda bih i razumeo majstora koji ti je to radio . Sa druge strane , stari menjač ne može da bude kao nov ali može da bude krajnje približan novom - što je sasvim logično . Stoga ,  ako nešto melje u menjaču a ti si uporan da se to sredi , pitanje je samo koliko to košta da se ne čuje i koliko ti je majstor stručan .
   U svakom slučaju , ako ti majstor i dalje tvrdi da tako treba , moj ti je savet da ga menjaš . Ne mora da znači iz mog iskustva da su majstori u ovlašćenom servisu bolji og nekog iz male privatne radionice - čak naprotiv, pitanje je samo poverenja .
Ja sam imao taj ili sličan  problem pa sam ga rešio ali nisam stigao da sve napišem u ovoj temi pa pišem u turama , možda ti nešto pomogne .

Da nastavim dalje sa mojim iskustvom sa menjačem 1.9 sdi 2001 .godina POLO i izvinjavam se unapred adminima što pišem post za postom .

 U nekoj predhodno postavljenoj temi sa istim ili sličnim problemom , forumaši su napisali sve i svašta ali definitivno je GEDORA dao krajnje precizno stanje menjača iza crne dekle menjača sa tri šrafa , koju sam inače slikao i gore okačio :

ovako GEDORA navodi

@vbobex mjenjac mu nije ni slican onome koji nosi golf 2
@nemmirjana majstor gile je u pravu sto posto druk lager radi i opterecen je samo kad kvacilo drzis pritisnuto
@burgman7 mjenjac ne mora skidati, vodjica druk lagera na tom mjenjacu je fiksna, kao sto nemora mijenjati ni set kvacila
@boban rus ga potrefi iz prve.
ti mjenjaci  pola 6n 1,9sdi imaju problem sa lezajem na spojnickoj koji uglavnom ode zbog nedostatka ulja.
@patak: za zamjenu je potrebno ispustiti svo ulje, skinuti crno deklo pete brzine 3 srafa za gedoru 9,
 odviti viljusku pete 2x13, skinuti zupcanike pete- torex 55
 tad se lezaj sa odgovarajucim alatom mijenja na licu mjesta, ne znam tacnu dimenziju ali je jednoredni klasicni.
vraca sa sve obrnutim redosledom
znaci novo ulje + lezaj + majstor te nece kostati vise od 50-60eu

Sve se podudara sa mojim doživljajima sa menjačem stim što sad prvi put vidim da je šraf koji mi je napravio debeli problem ŠRAF TOREX 55 .

Taj šraf je popustio i vremenom je bušio crnu deklu , bukvalno kao burgija do trenutka dok je nije probio i naravno uništio svoju glavu do neprepoznatljivosti .

Simptomi :
Čudan zvuk dok auto miruje i nestaje kada se pedala kvačila pritisne , u početku . NI sad nisam siguran da li je taj zvuk samo od šrafa koji buši deklu ili se zbog olabavljenosti pete brzine  aktivirao još neki deo i proizveo dodatni zvuk .
 Na kraju počinje da iskače iz pete brzine a naravno kad je šraf odradio svoje burgijanje - počinje i ulje da curi .
U svakom slučaju , svi zvukovi nestaju sa ubacivanjem novog famoznog šrafa i preventivnim pregledom celog menjača za kojim se kasnije ispostavilo nije bilo potrebe .
   Naravno da se dekla morala variti , lemiti ili šta već i vidi se na slici gore .
« Poslednja izmena: Jul 23, 2014, 03:49:58 posle podne od strane kezo »

Van mreže topmarko

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2563
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +191/-14
  • Pol: Muškarac
  • Firefighter K-540
  • Auto: golf
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #4 poslato: Jul 23, 2014, 07:47:56 posle podne »
@saleproka
na istom autu sam menjao isto sto i ti,i nista ne melje.Visina kvacila nema veze sa rasturanjem menjaca,sem ako nije stavljena druga lamela,a da ti to ne znas,pa se podigla papucica. Mozda se rasuo lezaj,pa je taj isti lezaj vratio nazad. Ako nije ispustao taj zvuk pre rasturanja menjaca,onda nesto nije vraceno kako treba. I da si rekao majstoru da zameni sve sta ne valja u tom menjacu,ne bi jeftino prosao,ali bi ti zato menjac bio tip-top.U svakom slucaju menjaj majstora.
« Poslednja izmena: Jul 23, 2014, 09:11:37 posle podne od strane topmarko »

Van mreže saleproka

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf plus
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #5 poslato: Jul 23, 2014, 11:39:34 posle podne »
@Topmarko

 Hvala na savetu Marko , majstora menjam sigurno. JBGA uzeo mi je 150e da sredi zupcanik rikverca i zupcanik za prvu i drugu brzinu ali mi i dalje auto neki put zeza sa ubacivanjem u iste. Lamelu , korpu kvacila i druk lezaj sam stavio nove prosle godine i kvacilo mi je bilo na pola, a sad hvata pri vrhu. Majstor kaze da je samo stelujuce i da ne moze da se podesi. Jbga prosle godine je bilo isto samostelujuce pa je bilo na pola ali je bio drugi majstor. Ako mi verujes usudio sam se da dodjem na more( odakle sada i pisem) sa takvim autom i malim detetom. Kad se vratim kuci ili prodajem golfa ili moram da resim problem. Iskreno ne prodaje mi se auto jer sam uradio veliki servis , zamenio lamelu , korpu kvacila, druk lezaj, silen blokove i prednje i zadnje, stavio nove amortizere i nove gume kupio michellin energy saver 205 /55 /16. Znaci samo treba da sipam i vozim, a ja se sekiram i razmisljam da me auto ne ostavi na putu....

Van mreže topmarko

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2563
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +191/-14
  • Pol: Muškarac
  • Firefighter K-540
  • Auto: golf
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #6 poslato: Jul 24, 2014, 01:24:23 pre podne »
Ako zeza u brzine ne mora da znaci da je do menjaca. Mogu i one polugice biraca da zezaju,kao i ona plasticna-gumena kugla. Skini sus pleh,nateraj ga na kanal,neka neko sedne u kabinu i polako neka mrda rucicu,a ti gledaj odozdo da li ima lufta u polugicama. Za kvacilo je u pravu da je samostelujuce,meni je bilo visoko kad su lamela i korpa bili pri kraju,zamenom istih se odvajanje spustilo na dno.kad je meni menjan zupcanik rikverca,promenjena je i ogrlica rikverca,jer je bila naceta. Iskreno,ne znam sta je kod tebe radjeno,ali normalno menjacko ulje je oko 20e -2 litre,zupcanik rikverca je oko 30e,ne znam koliko kostaju zupcanici od 1. i 2. brzine,neka budu isto,kako se taj majstor uklopio sa 150 e,ne znam!Ili su cene u kragujevcu mnogo manje nego u beogradu.
« Poslednja izmena: Jul 24, 2014, 01:37:16 pre podne od strane topmarko »

Van mreže kezo

  • VW Početnik
  • Poruke: 33
  • Lokacija: Novi Sad
  • Karma: +4/-1
  • Pol: Muškarac
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #7 poslato: Jul 24, 2014, 09:31:19 pre podne »
topmarko
- ima logike da nije problem u menjaču već do polugica birača brzina , pogotovo ako je majstor skidao menjač pa čeprkao po polugicama umesto da skine komplet deo sa polugicama pa ih posle nije vratio kako treba . Deo sa polugicama drži dva šrafa i verujem da i kod golfa izgleda ovako :

slika je lošija ali pišemo o istom



Ali problem sa ovom mogućnošću kvara je što se saleproki menjač čuje , to jest melje mu u nižim brzinama do  40-50 km . Sve navodi na problem sa prvom i drugom brzinom , pogotovo što mu zvuk koji ga nervira nestaje pri većim brzinama . Mi možemo da pametujemo čitav dan ali jedino majstor zna šta je radio ili ti sredjivao i u suštini kako se uklopio u 150. evra da mu skine menjač i zameni brzine rikverca , prve i druge . JBG .
 saleproko
Da li ti menjač melje u trećoj , četvrtoj i petoj  brzini i kakvi su ti bili problemi sa rikvercom kad si posetio majstorsku radionicu .
Tačnije , uporedi stanje menjača pre i posle sredjivanja .


« Poslednja izmena: Jul 24, 2014, 09:45:14 pre podne od strane kezo »

Van mreže saleproka

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf plus
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #8 poslato: Jul 24, 2014, 01:30:59 posle podne »
@Kezo
Menjac mi menje sad i kada je na leru i kada je u brzinama pa cak u trecoj se cuje da melja. Pre odlaska kod majstora je bio kako treba i nije se nista culo sem rikverca a sad se cuje pri voznji. Jedna stvar mi nije jasna kada stojim i auto mi radi ne cuje se nista samo u voznji

Van mreže topmarko

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2563
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +191/-14
  • Pol: Muškarac
  • Firefighter K-540
  • Auto: golf
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #9 poslato: Jul 24, 2014, 02:03:45 posle podne »
Kako melje? Po pravcu,u krivinama ili kako god okrenes? Moze svasta da bude,mislim da ce menjac morati opet da se otvara.
@kezo
 jeste na tu je foru
« Poslednja izmena: Jul 24, 2014, 02:06:22 posle podne od strane topmarko »

Van mreže saleproka

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf plus
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #10 poslato: Jul 24, 2014, 04:12:18 posle podne »
@Topmarko
Kako god okrenes melje, i cuje se nesto .... Jbga zagrizao sam sam takvim autom da dodjem na more pa sad nek mi je bog upomoc

Van mreže topmarko

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2563
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +191/-14
  • Pol: Muškarac
  • Firefighter K-540
  • Auto: golf
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #11 poslato: Jul 24, 2014, 04:55:24 posle podne »
Moze da bude svasta....

Van mreže saleproka

  • VW Početnik
  • Poruke: 77
  • Lokacija: Kragujevac
  • Karma: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • Auto: Golf plus
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #12 poslato: Jul 26, 2014, 08:15:49 pre podne »
Drustvo cim dodjem sa mora idem kod majstora pa cu vam reci sta se culo

Van mreže topmarko

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2563
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +191/-14
  • Pol: Muškarac
  • Firefighter K-540
  • Auto: golf
Odg: menjač 1.9 sdi 47 kw 2001.godina POLO
« Odgovor #13 poslato: Jul 26, 2014, 11:09:53 pre podne »
Samo promeni majstora lollol