Vidi SALEPROKO , jedino što mogu reći u zaštitu majstora je da ga nisi pitao da li može bolje od stanja u kom ti je sad menjač . Ako se vodimo po onoj staroj - koliko para toliko muzike , onda bih i razumeo majstora koji ti je to radio . Sa druge strane , stari menjač ne može da bude kao nov ali može da bude krajnje približan novom - što je sasvim logično . Stoga , ako nešto melje u menjaču a ti si uporan da se to sredi , pitanje je samo koliko to košta da se ne čuje i koliko ti je majstor stručan .
U svakom slučaju , ako ti majstor i dalje tvrdi da tako treba , moj ti je savet da ga menjaš . Ne mora da znači iz mog iskustva da su majstori u ovlašćenom servisu bolji og nekog iz male privatne radionice - čak naprotiv, pitanje je samo poverenja .
Ja sam imao taj ili sličan problem pa sam ga rešio ali nisam stigao da sve napišem u ovoj temi pa pišem u turama , možda ti nešto pomogne .
Da nastavim dalje sa mojim iskustvom sa menjačem 1.9 sdi 2001 .godina POLO i izvinjavam se unapred adminima što pišem post za postom .
U nekoj predhodno postavljenoj temi sa istim ili sličnim problemom , forumaši su napisali sve i svašta ali definitivno je GEDORA dao krajnje precizno stanje menjača iza crne dekle menjača sa tri šrafa , koju sam inače slikao i gore okačio :
ovako GEDORA navodi
@vbobex mjenjac mu nije ni slican onome koji nosi golf 2
@nemmirjana majstor gile je u pravu sto posto druk lager radi i opterecen je samo kad kvacilo drzis pritisnuto
@burgman7 mjenjac ne mora skidati, vodjica druk lagera na tom mjenjacu je fiksna, kao sto nemora mijenjati ni set kvacila
@boban rus ga potrefi iz prve.
ti mjenjaci pola 6n 1,9sdi imaju problem sa lezajem na spojnickoj koji uglavnom ode zbog nedostatka ulja.
@patak: za zamjenu je potrebno ispustiti svo ulje, skinuti crno deklo pete brzine 3 srafa za gedoru 9,
odviti viljusku pete 2x13, skinuti zupcanike pete- torex 55
tad se lezaj sa odgovarajucim alatom mijenja na licu mjesta, ne znam tacnu dimenziju ali je jednoredni klasicni.
vraca sa sve obrnutim redosledom
znaci novo ulje + lezaj + majstor te nece kostati vise od 50-60eu
Sve se podudara sa mojim doživljajima sa menjačem stim što sad prvi put vidim da je šraf koji mi je napravio debeli problem ŠRAF TOREX 55 .
Taj šraf je popustio i vremenom je bušio crnu deklu , bukvalno kao burgija do trenutka dok je nije probio i naravno uništio svoju glavu do neprepoznatljivosti .
Simptomi :
Čudan zvuk dok auto miruje i nestaje kada se pedala kvačila pritisne , u početku . NI sad nisam siguran da li je taj zvuk samo od šrafa koji buši deklu ili se zbog olabavljenosti pete brzine aktivirao još neki deo i proizveo dodatni zvuk .
Na kraju počinje da iskače iz pete brzine a naravno kad je šraf odradio svoje burgijanje - počinje i ulje da curi .
U svakom slučaju , svi zvukovi nestaju sa ubacivanjem novog famoznog šrafa i preventivnim pregledom celog menjača za kojim se kasnije ispostavilo nije bilo potrebe .
Naravno da se dekla morala variti , lemiti ili šta već i vidi se na slici gore .