Autor Tema: Zamena kocione tecnosti  (Pročitano 6539 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže pimbe

  • VW Majstor
  • Master Member
  • ***
  • Poruke: 3952
  • Automobil: 2008 Volkswagen Tiguan
  • Age: 45
  • Lokacija: Malta <-> Uzice
  • Karma: +109/-57
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Respect: +129
    • Moja skalamerija :)
  • Auto: Tiguan 2.0 TDI, Golf 1.4 TSI
Zamena kocione tecnosti
« poslato: April 14, 2009, 12:27:39 pre podne »
0
     Svi proizvodjaci automobila, pa i nas VW preporucuje zamenu kocione tecnosti svake dve do tri godine i bez razlike koliko je koji auto presao u tom periodu.
     Na Miletov (Milepn) zahtev zelim da podelim svoja iskustva sa svima ovde.
     Necu da ispadne da sam ja jedini pametan ovde u vezi kocnica, ali samo hocu da predocim da je zamena kocione tecnosti i ispiranje celog sistema jedan posao koji mozete odraditi uz pomoc jos jedne osobe.

     Na Malti je moguce kupiti u bilo kojoj prodavnici auto delova kompletic (Self bleeding kit) za ispustanje vazduha iz kocnica, zaista neznam ima li tako nesto kod nas da se nabavi.
A i ako nema nije nikakav problem, jer se sastoji od jednog oveceg sprica, kantice (poput one od UKA tecnosti) i par creva (poput onih za infuziju) i uputstva 
      NAPOMENA: Ovo je procedura za vozila BEZ ABS-a . . . Za vozila sa ABS kocinom sistemom cu napraviti posebnu temu

     Pa da pocnemo: Preporucljivo je da dan pre planirane akcije, naprskate malo WD-40 (ili neki drugi sprej) na sve cetiri mlaznice na tockovima, kao i holendere (krajeve cevi) usafljene u glavni kocioni.
     Uvek korisititi NEOTVORENU bocicu sa kocionom tecnoscu, verovali ili ne to je kvarljiva roba, ukoliko vam ostane viska tecnosti pre zatvaranja kantice, obavezno isterati sav vazduh iz nje (dok nepocne da preliva) pa onda stegnuti cep muski.  big_boss
     Mozda ce se neko zapitati ZASTO?
     ZATO sto je kociona tecnost hidroskopicna, tj pije (veze) vlagu iz vazduha. Prilikom normalnog, a posebno naglog i cestog kocenja, tecnost se zagreje na ekstremne temperature, nemoram vam pominjati na koliko stepeni kljuca voda i sta se s njom desi kad prokljuca. Takodje svi znaju koliko je voda korozivna i samim tim je ima poguban uticaj na sve delove kocionog sistema .
      Vrste kocione tecnosti nose oznake DOT i razlikuju se u temperaturi tacke kljucanja.
      DOT 3 min tacka kljucanja 205 stepeni Celzijusa,
      DOT 4 min tacka kljucanja 235 stepeni Celzijusa,
      DOT 5 i 5.1 min tacka kljucanja 260 stepeni Celzijusa, ove tecnosti su na silikonskoj bazi i koriste se samo za trkacke aplikacije.

      Za popustanje mlaznice koristiti okasti kljuc ili duboku gedoru (po mogucstvu sestougaonu), sa viljuskastim kljucem ili smrt klestima cete shebati sesticu ...
      Preporucljivo je imati nove mlaznice i gumene kapice za sva cetiri tocka, a ukoliko se koriste stare, dobro ih ocistiti i po mogucstvu ih izduvati vazduhom (pod pritiskom).

      Preporucljivo je dici auto, osigurati ga i skinuti sve tockove.
      Ocistiti posudu za tecnost i holendere (na glavnom kocionom) otvoriti je i izvuci staru tecnost uz pomoc sprica. Ukoliko ima puno taloga, ocistiti krpom, ili ga skinuti i oprati benzinom.
      Dosuti novu tecnost do vrha
      Popustiti prvu mlaznicu, nebitno na kom tocku, ukoliko se koriste nove, staru izvaditi u usrafiti novu, a ako se koristi stara, izvaditi i ocistiti, pa je vratiti.
      Na popustenu mlaznicu navuci crevo (od infuzije) i sprovesti ga u neku staru posudu (samo da se nepravi haos i barice od tecnosti)
      Evo kako:
      Sad navatani pomocnik stupa u akciju, on (ona) da pritisne kocnicu do kraja i tu je zadrzi dok vi ne privijete mlaznicu, pa tek onda da pusti kocnicu. Ovo ponavljati sve dok nova tecnost nepocne da izlazi. Ponoviti sve ovo na svakom tocku i voditi racuna da je u posudi na kocionom uvek ima tecnosti  blink ...

     Za slucaj da u sistem udje vazduh, mozete ga se resiti ovako :
     Pre pocetka je neophodno nasuti malo tecnosti u posudu i drzati crevo non stop potopljeno. Kad vazduh prestane da izlazi, stvar je gotova.

    Nadam se da ce ovo nekom biti od pomoci, a sve sugestije, predlozi i kritike su pozeljne...


      mahac


     
     
     
     

     
     
TDI 2.0
  TSI 1.4                                           

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 551
  • Age: 33
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #1 poslato: April 14, 2009, 08:48:23 pre podne »
0
Druze ja sam juce hteo ovo da uradim ali je bilo poprilicno hladno i duvao je neki vetar pa sam odustao... samo ja sam mislio da skroz ispustim staru tecnost iz cevi, da poodvijam sve sisice da skroz istece stara tecnost pa tek onda da sipam novu i da odzracim, jel moze tako ili je bolje da stara ostane u cevima pa da se protera do nove?

I jos jedno pitanje, da li su iste sisice na golfu 1 i 2? Inace meni su celjusti napred od dvojke, trazio sam da kupim nove ali po prodavnicama ima samo od Zastave i Lade

Van mreže VW-TECH

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 423
  • Lokacija: zemun
  • Karma: +8/-7
  • Respect: 0
  • Auto: Seat ibiza 6L TDI
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #2 poslato: April 14, 2009, 08:55:06 pre podne »
0
super napisano. ja bih ako se slazes.. samo dodao da je redosled ozracivanja zadnji levi, zadnji desni, prednji levi, prednji desni. da bi ucinak bio 100% potrebno je ispustiti po 150 ml tecnosti po tocku. to je po vw-u, tj po njihovom uputstvu. svaka cast za ovo pimbe.. obicno ozvalavaim dok ljudima objasnim zasto je potrebno menjati kocionu tecnost svake dve godine!
Say no to spark plugs!

Van mreže milepn

  • VW Početnik
  • Poruke: 182
  • Age: 57
  • Lokacija: Paracin
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
  • Uzivajte u zivotu,jer zivot nema reprizu.
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #3 poslato: April 14, 2009, 09:03:29 pre podne »
0
Svaka cast Pimbe  tapsac za ovakvo opsirno i jasno objasnjenje.Puno hvala u moje ime,jer meni laiku znaci puno,pogotovo zbog toga sto majstor koji mi odrzava auto "(A NECE VISE)" nije hteo da mi zameni kocionu tecnost,jer kaze da nije potrebno i da je to spor i nepotreban posao za koji on nema vreme. Srdacan pozdrav!!!  mahac
Uzivajte u zivotu,jer zivot nema reprizu.

Van mreže Turbo

  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 2659
  • Age: 29
  • Lokacija: Beograd/Rogatica
  • Karma: +22/-10
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +2
    • BlaBlaTeam
  • Auto: Golf 5
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #4 poslato: April 14, 2009, 11:18:40 pre podne »
0
Svaka cast, veoma bitna tema.
Meni je bas skoro VW-TECH mijenjao ulje koje je bilo staro 10 godina i mogu reci da ima velike razlike u kocenju. Ranije sam morao da pritisnem pedalu kao sivonja da bi se zaustavio, a sad lagano je pipnem i hocu na nos da odletim. Narocito pri vecim brzinama.
Samo sto maestro Miki ima alatku koja sama gura ulje, bez drukanja pedale  B)

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 551
  • Age: 33
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #5 poslato: April 14, 2009, 11:44:26 pre podne »
0
Jel dovoljna jedna kantica ulja za zamenu i odzracivanje?

AdWords




AdWords oglasi
« Odgovor #6 poslato: April 14, 2009, 12:37:54 posle podne »

Van mreže VW-TECH

  • Full Member
  • ***
  • Poruke: 423
  • Lokacija: zemun
  • Karma: +8/-7
  • Respect: 0
  • Auto: Seat ibiza 6L TDI
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #6 poslato: April 14, 2009, 12:37:54 posle podne »
0
jok! znaci kao sto rekoh ako hoces da uradis to pravilno matematika je jednostavna. 150 ml po tocku iznosi 600 ml plus u bocu na kocionom staje oko 300ml.
znaci treba ti litra kocionog ulja, tj dve boce.
Say no to spark plugs!

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 551
  • Age: 33
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #7 poslato: April 14, 2009, 12:40:49 posle podne »
0
ok, hvala, a jel su isti ventili (sisice) za keca i dvojku, skoknucu do otpada pa da znam

Van mreže milepn

  • VW Početnik
  • Poruke: 182
  • Age: 57
  • Lokacija: Paracin
  • Karma: +3/-1
  • Pol: Muškarac
  • Uzivajte u zivotu,jer zivot nema reprizu.
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #8 poslato: April 15, 2009, 04:03:16 posle podne »
0
jok! znaci kao sto rekoh ako hoces da uradis to pravilno matematika je jednostavna. 150 ml po tocku iznosi 600 ml plus u bocu na kocionom staje oko 300ml.
znaci treba ti litra kocionog ulja, tj dve boce.

Kod koga je kvacilo hidraulicno,morace da racuna 5 X 150 ml,t.j. ako zeli i odatle tecnost da ispusti i sipa novu.
« Poslednja izmena: April 15, 2009, 11:34:13 posle podne milepn »
Uzivajte u zivotu,jer zivot nema reprizu.

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 551
  • Age: 33
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #9 poslato: April 15, 2009, 10:43:08 posle podne »
0
Danas mi je sve islo naopako pa tako i ovaj poduhvat. Sve sam lepo pripremio, skinuo tockove, stavio kola na klocne i... prva sisica pukne, druga krene po malo a ove dve na prednjim celjustima nisam hteo da silim, pukle bi sigurno, zapekle su strasno. Nastavljao sam WD-a pa mozda popuste sutra

Dobra stvar u svemu je sto ta jedna koja je krenula je izgleda bila problematicna, tj u toj cevi je bilo vazduha. Sa caletom sam radio, ja drukao i cuje se lepo iz auta vazuh kako cvrci kad otpusti sisicu. Ispustili vazduh samo na tom tocku (zadnji desni) i sada je pedala idealna, ne propada, hvata na najmanji dodir i koci extra.
Iako nisam zamenio tecnost ipak sam uradio nesto, ovih dana cu da kupim oba cilindra nova pa cu da resim to kako treba, nervira me kada mi je nesto skarabudzeno na kolima.

Pimbe hvala jos jednom na tutorialu, pozdrav svima

Van mreže banderash

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 688
  • Age: 40
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +1/-2
  • Pol: Muškarac
  • vw builds cars-others just try to do it
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #10 poslato: April 15, 2009, 11:58:03 posle podne »
0
svaka cast za ovo detaljno uputstvo pogotovo sto je vezano za kocnice---svi menjaju delove plocice,diskove i td a kocione tecnosti se sete samo kad menjaju kocioni cilindar glavni ili kod tockova ---a svaka tecnost kod kola ima svoj vek trajanja pa i kociona tecnost.i da normalno da je kod zamene tecnosti idealna prilika da se zamene i svi oni delovi na koje sumnjamo da su vec dotrajali,cevi,creva,sisice i sve ostalo.sve komplet da se zameni kod mnogih automoblia kosta jako malo a sa druge strane dobijate MNOGO sigurnije kocnice a to je ono sto je najbitnije na kolima--ako nemozes da upalis auto sednes i slusas muziku boli te uvo,a ako nemozes da ukocis....... boodala angry2
DRIVE IT WITH PRIDE

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Administrator
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4453
  • Automobil: 2001 Volkswagen Golf
  • Age: 39
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +52/-8
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +64
    • http://www.vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk4 1.9 TDI
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #11 poslato: April 16, 2009, 12:13:09 pre podne »
0
Jedan savet i od mene!
Kada su sisice natopljene WD-om i spremate se da ih odvrnete kucnite ih prthodno cekicem blago par puta odozgo, lakse ce da popuste da nebi popucale. I savetujem ugradnju novih sisica jer je cena mizerija i sledeci put cete lakse odvrnuti nove coilleo2tj

Van mreže s.radonjic

  • VW KLUB Member
  • VW Početnik
  • **
  • Poruke: 166
  • Age: 37
  • Lokacija: Zemun
  • Karma: +13/-1
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +13
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #12 poslato: April 16, 2009, 05:10:06 pre podne »
0
Sta god da ne moze lako da se odvrne-lek je At ulje.Natopis dobro cetkicom i ostavis da odstoji 15-ak minuta.Kad odvrces,posle svakog napravljenog kruga,vrati za cetvrtinu da bi izbacio stroku i koroziju koji su se uhvatili u navoj.Tako ne bi smeo da pukne nijedan sraf ni sisica.

AdWords




AdWords oglasi
« Odgovor #13 poslato: April 16, 2009, 09:21:29 pre podne »

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 551
  • Age: 33
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #13 poslato: April 16, 2009, 09:21:29 pre podne »
0
Ove su toliko stare i porozne da nikakvi trikovi ne pomazu, a ljudi obisao sam sve moguce prodavnice u Banji, zvao telefonom prodavnice u Kraljevu, bio u Trsteniku i pronasao samo od Zastave i Lade, za VW nema nigde! Na otpadu nece da daju samo sisice nego samo kompletne celjusti ili cilindre. Nego izgleda da sam imao srece pa je vazduh bio samo u onom crevu koje sam uspeo da odzracim, sada koci extra! Zao mi da izadjem iz auta!




Van mreže pimbe

  • VW Majstor
  • Master Member
  • ***
  • Poruke: 3952
  • Automobil: 2008 Volkswagen Tiguan
  • Age: 45
  • Lokacija: Malta <-> Uzice
  • Karma: +109/-57
  • Pol: Muškarac
  • VW MALTA
  • Respect: +129
    • Moja skalamerija :)
  • Auto: Tiguan 2.0 TDI, Golf 1.4 TSI
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #14 poslato: April 16, 2009, 02:23:32 posle podne »
0
Ove su toliko stare i porozne da nikakvi trikovi ne pomazu, a ljudi obisao sam sve moguce prodavnice u Banji, zvao telefonom prodavnice u Kraljevu, bio u Trsteniku i pronasao samo od Zastave i Lade, za VW nema nigde! Na otpadu nece da daju samo sisice nego samo kompletne celjusti ili cilindre. Nego izgleda da sam imao srece pa je vazduh bio samo u onom crevu koje sam uspeo da odzracim, sada koci extra! Zao mi da izadjem iz auta!





E pa MKVB drugi put nemoj da doruckujes pre posla  biggrin . . .  Na ovoj mlaznici se nevidi ni trunka spreja   boodala ...

Za vadjenje ovog zalomka ti treba malecki sekac, koji ces da naostris na konusni pravougaonik koji je na dnu tek dovoljno sirok da udje u rupu zalomka, pa ga lagano ukucas i pokusas da odsrafis . . . Naravno to kad nabavis nove...  I pre ubacivanja novih stavis malo masti na navoj . . .
TDI 2.0
  TSI 1.4                                           

Van mreže mkvb

  • Sr. Member
  • ****
  • Poruke: 551
  • Age: 33
  • Lokacija: Beograd
  • Karma: +2/-0
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #15 poslato: April 16, 2009, 02:34:25 posle podne »
0
Hehe, ja doruckujem tek kad normalni ljudi rucaju heheh!

Mnogo mi je manje cimanje da kupim dva nova cilindra i da ih zamenim jer i da nekim cudom uspem da odvijem puknuti deo nemam sta da zavijem jer nema nigde da se kupe samo sisice, samo zajedno sa cilindrima!

Van mreže Kosta

  • Konstantin
  • Administrator
  • Master Member
  • *****
  • Poruke: 4453
  • Automobil: 2001 Volkswagen Golf
  • Age: 39
  • Lokacija: Valjevo , Srbija
  • Karma: +52/-8
  • Pol: Muškarac
  • Respect: +64
    • http://www.vw-club.rs
  • Auto: GOLF Mk4 1.9 TDI
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #16 poslato: April 16, 2009, 10:44:49 posle podne »
0
Pa ima svako ko je manjao na primer zadnji kocioni cilindar, iste su kao i napred. Pogledaj po mehanicarskim radnjama ima po coskovima sigurno ako vec nemozes da nadjes nove.

Van mreže markoni

  • VW Početnik
  • Poruke: 89
  • Karma: +0/-4
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #17 poslato: April 18, 2009, 02:11:06 posle podne »
0
kad ce biti nesto za vozila sa abs  pozdrav

Van mreže nikgt

  • VW Početnik
  • Poruke: 71
  • Age: 31
  • Lokacija: Nis
  • Karma: +1/-1
  • Pol: Muškarac
  • Respect: 0
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #18 poslato: Mart 17, 2011, 02:57:01 posle podne »
0
Koja je razlika prilikom zamene ulja kod sistema sa abs-om

Van mreže bobanjp

  • VW KLUB Member
  • Jr. Member
  • **
  • Poruke: 284
  • Age: 39
  • Lokacija: smederevo
  • Karma: +4/-2
  • Pol: Muškarac
  • vw je vw
  • Respect: 0
  • Auto: golf mk 4 TDI
Odg: Zamena kocione tecnosti
« Odgovor #19 poslato: Mart 17, 2011, 08:48:47 posle podne »
0
svaka cas na strucnom savetu  tapsac tapsac tapsac